freetools

Schimbator foi bun

Recommended Posts

bicicleta este asta

http://sportwin.ro/mtb-xc-hardtail/694-bicicleta-focus-highland-peak-black-2011.html

vreau sa cumpar alt schmbator de foi, pt ca cel actual Sr Suntour e nasol, are momente cand schimba ok, dar si cand nu vrea sa schimbe si face figuri, plus ca ma deranjeaza ca are si un brat de plastic.

dinti de la foi sunt 42/32/22T.

cerinte : sa schimbe usor si lin vitezele, sa se potriveasca cu ce am acum ca piese, si sa fie bun si daca urmeaza un upgrade pe viitor.

si sa nu contina plastic, sa fie full aluminiu.

asta e bun?

http://www.bikexpert.ro/catalog/alivio-fdm431-2011-downswing-p-3779.html

http://sportwin.ro/schimbator-foi/518-schimbator-foi-shimano-deore-lx-fd-m581ajosdubla-349-318.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca tu ai foaia mare de 42 de dinti, iar cea mijlocie de 32 dinti, iti trebuie un deraior cu capacitate de 10T (diferenta intre nr de dinti ai foii mari si a celei mijlocii). Problema este ca e posibil ca daca zici asta la vreun magazin, vanzatorul sa nu inteleaga despre ce vorbesti. A existat mai demult o disputa pe tema acestei capacitati a deraioarelor, chiar aici pe forum.

Deraioarele pe care scrie acel "Mega 9" (inclusiv cele din linkurile tale) au capacitatea de 12T, adica sunt facute pentru foaie mare de 44 si mijlocie de 32 dinti. Daca pui asa ceva, va functiona, insa nu la parametrii pentru care a fost proiectat.

Mai exact, daca potrivesti deraiorul in asa fel incat cusca sa vina unde trebuie in raport cu foaia mediana, in partea superioara vei avea o distanta de 6-7 mmintre cusca deraiorului si dintii foii mari (in timp ce distanta normala este de 1-2 mm). Daca potrivesti cusca la 1-2 mm de dintii foii mari, cusca va freca de dintii foii mediane.

Ce iti trebuie tie este un deraior (probabil Alivio) conceput pentru angrenaje de 42/32/22, care echipau in mod curent bicicletele echipate cu 8 pinioane pe spate.

Ceva de henul asta: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=475 (daca scrie Hyperdrive pe el e ok, sa nu scrie "Mega 9" si sa nu fie nici din gama Tourney sau mai jos, care e posibil sa aiba capacitatea de 8T, fiind concepute pentru angrenaje de 42/34/24T).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu zic sa iei Alivio FD-M413 (versiunea pt. chainstay angle 66-69).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ca am dezinformat: Capacitatea deraiorului e diferenta dintre nr de dinti ai foii mari si cei ai foii mici. Diferenta dintre nr de dinti ai foii mari si cei ai foii medii se cheama altfel, mai demult a expus Seb toate datele si denumirile astea dar nu mai gasesc acum topicul.

In documentatia tehnica de la Shimano se cheama "Min. difference between top and intermediate" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa zicem ca as vrea sa fac un upgrade mai serios la anul.

chiar sa va intreb iarna preturile la piese scad?

http://www.playbike....p?id_produs=722

butucul pe care il am este http://sportwin.ro/b...d362-sb-ss.html

schimbatorul de spate shimano deore este compatibil cu pinioanele sram? sau merge numai sram/sram, shimano/shimano

si daca ma enervez poate schimb si angrenajul dar ce sa aleg?asa pe la 150 lei bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemele de compatibilitate la Sram vs Shimano nu-s în general cu pinioanele/foile ci între deraioare şi schimbătoare (alea de la roţile dinţate sînt deraioare, alea de unde se schimbă vitezele pe ghidon sînt schimbătoare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimbatorul de spate shimano deore este compatibil cu pinioanele sram? sau merge numai sram/sram, shimano/shimano

Schimbatorul (derailleur-ul) spate Shimano poate fi folosit cu pinioane SRAM, dar pinioanele din link-ul dat de tine sunt 9, iar tu ai maneta de 8 viteze. Maneta schimbator spate nu se potriveste cu pinioanele SRAM PG-980 (dar poti folosi grupuri de 8 pinioane de la SRAM).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca scriem degeaba. Derailleur-ele FD-M531-6 si FD-M581 sunt clasificate de catre producator ca fiind potrivite pentru angrenaje cu foaia mare de 44 sau de 48 de dinti si cu o diferenta minima de 12 dinti intre foaia mare si foaia mijlocie (adica pentru angrenaje 44-32-22 sau 48-36-26). Se pot folosi si pe un angrenaj ca al tau (42-32-22), dar nu sunt ideale pentru acesta (va trebui sa le montezi ceva mai sus, la distanta ceva mai mare de foaia mare). Daca ai de gand sa pastrezi angrenajul actual, cumpara un derailleur facut pentru acesta. Daca schimbi si angrenajul cu unul 44-32-22, atunci cumpara un derailleur Deore XT FD-M771 (cumparat din strainatate nu costa mult mai mult decat unul Deore).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul post spuneai ca derailleur-ul fata e de calitate slaba, nu functioneaza bine si vrei sa-l inlocuiesti. Nu inteleg de ce vrei sa inlocuiesti si angrenajul. Cu 50 de lei cumperi un derailleur FD-M413 si ai rezolvat problema. Nu are rost sa cheltui 300 de lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum sunt eu de felul meu mai capos mai intreb odata.

eu as vrea sa fac asa:

1-cumpar un schimbator ca asta http://www.bikexcs.ro/piese-biciclete/schimbatoare/fata/schimbator-fata-shimano-xt-429.html compatibil 9 viteze si pt placa de 44

2-il montez pe bicla cu 42 dinti mai sus sa nu atinga de foaia mare, aici vreau sa stiu o sa mearga sa schimb vitezele?

3-la anul voi schimba angrenajul cu ceva mai bun sa zic cu http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=415

4-vor urma pinioanele de la 8 la 9 viteze.

daca nu e buna ideea mea atunci iau FD-M413 si raman la placa cu 42 dinti si gata.

ia acest caz mai merge sa schimb pinioanele la 9viteze? sau iar trebuie alt schimbator de foi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe la urma am luat un alivio fd-m413 si rau am facut ca e naspa ca schimbator.

in primul rand sistemul de prindere a cablului e varza.

ajung acasa (era seara zic nu are nimic ma apuc sa schimb) il montez si las cabu vechi(era bun nou cam 1 luna de vechi, deci nu era rupt/turtit/ros etc), bun, montez cablu, reglez ca aici

la 2 mm cusca de lant (asa era si in manual) mut lantul pe foi, pac se deregleaza, mai repet reglarea iar se deregla, problema era ca scapa cablu din surub.

tot incercand sa reglez cablu cum trebuie am reusit sa il rup cu ajutorul surubului de la schimbator care e catastrofal de prost.

am ziz ai ca sunt tampit si nu situ sa-l reglez, si l-am pus pe schimbatorul vechi juma plastic juma aluminiu, pai pe asta l-am reglat in 5 minute, ma rog asa cum mergea el.

probabil can au proiectat alivio fd-m413, erau beti de au pus surubul asta lesinat.

in schimb vechiul schimbator are prinderea cablului gandita bine, saiba este mai mare si indoita la 90 grade astfel incat sa nu frece de cablu si sa-l rupa.

noroc ca am avut un cablu de rezerva si am reusit sa reglez binisor derailleur-ul, dar tot nu sunt multumit de el, mai ales cand schimba de pe foaia mijlocie pe aia mare.

nu stiu, poate la anul voi trece bicicleta pe full sram, sram care am inteles ca schimba mult mai bine decat shimano

ce parere aveti de:

http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Pedaliere/Pedalier_Shimano_Deore_FC-M533-4714.html

sau

http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Pedaliere/Pedalier_Truvativ_FIREX-1708.html

poate imi fac un cadou de mos craciun

pe la urma cum trebuie sa stea lantul prin cage-ul schimbatorului (pinionul mic) pe youtub si in manula zice la 2-3 mm de "cage" pe freerider am citit parca trebuie reglat pe mijlocul "cage-ului"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă mir că ai reuşit să rupi cablul doar din şurub, sînt foarte rezistente, m-am chinuit o dată să tai unul şi dacă n-ai un cleşte bun îţi ies ochii mestecînd la el. Singura explicaţie la care mă pot gîndi e că acel şurub are o margine ascuţită (sau unghiul sub care se aplică marginea lui pe fir nu e zero) şi atunci acţionează ca o presă de tăiat cînd îl strîngi, aplatizînd şi separînd firele şi apoi secţionîndu-le. Ceea ce ar fi foarte urît din partea lui.

Unul dintre cele mai ok tutoriale de reglat deraiorul faţă mi se pare cel de la Park Tool. Bine, nu te aştepta să iasă toate poziţionările ca la carte ca acolo, eu sînt mulţumit cînd am limitele H/L puse ok şi pot schimba foile. Din păcate cam asta-i problema cînd foloseşti piese din seturi diferite, nu au cum să se potrivească perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune o poza din care sa se vada cum ai prins cablul pe FD-M413.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 poze.

am fost pe la urma la service si le-a reglat putin dar tot nu e perfect.

am inteles ca maneta nu ar fi prea ok, in sensul ca trage prea mult de pe foaia mijlocie pe foaia mare si de aici apar probleme.

astea sunt manetele

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=5280

as vrea sa fac un upgrade:

varianta 1 raman la 8 viteze

-http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Manete_-_Manete_de_frana/Manete_frana_Avid_FR7-2820.html

-http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Manete_-_Manete_de_schimbator/Manete_Schimbator_Shimano_Alivio-1765.html

varianta 2 trec la 9 viteze

-http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Manete_-_Manete_de_frana/Manete_frana_Avid_FR7-2820.html

-http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Manete_-_Manete_de_schimbator/Manete_Shimano_Deore_Rapid_Fire_Plus-953.html

-http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Pinioane/Pinioane_Shimano_Deore_CS-HG50-9_-_11-32T-2354.html

sau

-http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Pinioane/Pinioane_Shimano_Deore_CS-HG50-9_-_11-34T-2355.html

si lantul asta

http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Lanturi/Lant_KMC_Z99_9_viteze-3663.html

are rost sa trec la 9 viteze? nu stiu urci un deal mai usor? mergi prin noroi mai bine?

sau schimb decat manetele de frana si schimbator cu ceva mai bun si gata.

post-10989-0-83801600-1318349168_thumb.jpg

post-10989-0-01577400-1318349195_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu urci dealurile mai usor daca ai mai multe viteze. Rapoartele conteaza.

Mi se pare mie sau in cele doua poze cablul nu e prins la fel? In prima poza cablul pare sa treaca prin stanga surubului de ancorare, iar in a doua poza prin dreapta surubului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ne testezi sa vezi daca sesizam diferentele?

In prima poza, cablul e pus gresit. In a doua e pus relativ bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.