erich1934

Cat de complicat este sa construiesti o roata ?

Recommended Posts

Pentru greutatea ta, eu îţi recomand să mergi pe 36 de spiţe în spate cross3, şi 32 în faţă cross3 sau cross2. Cross4 nu are rost, e prea mult. Dacă-ţi permiţi, evident că poţi să pui nişte spiţe mai uşoare gen Sapim Laser sau DT Revolution ca să mai scuteşti greutate, dar poate că nu are sens (având în vedere greutatea ta, foarte probabil nu ai simţi avantajul). Oricum nipluri de aluminiu nu-ţi recomand.

Dacă vrei tubeless, opţiunile sunt foarte puţine atât la jante cât şi la cauciucuri - trendul nu a prea prins la şosea aşa ca la MTB.

Sau te referi defapt la "tubular" (baieu)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu , la tubeless , adica fara camera ma refeream , dar se pare ca la 28' , costa f mult o anvelope tubeless , asa ca renunt la ideea de 28' fara camera , care este de fapt cam 80 gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

janta de 32 de spite mai scumpa si spite si nipluri mai scumpe sau de 36 de spite , dar mai normale ca pret ?

Diferenta de pret intre cele doua optiuni nu o acoperi din 4 spite mai putin la roata. Cele 4 spite (cu tot cu niplurile aferente) costa 4 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate nu m-am exprimat eu prea bine ... ma refer la o roata mai scumpa de 32 de spite sau una mai ieftina de 36 de spite . Pentru moment am facut socoteala si ies undeva la 4,5 milioane , doua roti noi , pe rulmenti , dar de 26' , pe disc , pana in 2200 grame , asa ca anul asta ma voi multumit doar cu anvelope de sosea si pana la anul vad ce mai fac rost . Pana la urma placerea mea este sa merg in natura , de preferinta pe MTB decat pe sosea in zgomot si fum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu pretul e criteriul de departajare, atunci roata scumpa (din componente scumpe) cu 36 spite.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi mi-am refăcut roata spate. Fu-i peton cam multă vreme...

Pentru că am calculat niște lungimi la spițe și meșteru la magazin m-a convins să iau spițe mai lungi,

de la 3x cum voiam, am făcut-o 4x...

Acuma nu mă mai plâng că e ceva mai solidă așa, dar toată săptămâna asta am tot căutat info,

eventual poze cu roți de 26" și 36 spițe, făcute în 4x și 5x.

Ar fi tare frumoasă o colecție de fotografii cu roți făcute în 0x (radiale) 1,2,3,4,5X,

ultimele două comune doar la roți cu prea multe spițe, și eventual

cele mai comune metode exotice ca 3x3 (3 înainte-3 înapoi) Crow-Foot, etc.

Dar 4x și 5x sunt tare scumpe la vedere pentru clasicele roți de 26 țoli și 36 găurele...

4X am mai făcut, dar 5x niciodată. Înțeleg că prima încălecare se face chiar peste capul spiței vecine

deci asta poate duce la uzură/rosături acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O singura roata am facut-o la 5x, dar nu stiu nimic de soarta ei. Si nici nu o sa mai fac alta. E de-a dreptul anormal.

Maxim 4x si asta doar in anumite conditii, cand o spita nu incaleca peste capul spitei vecine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O singura roata am facut-o la 5x, dar nu stiu nimic de soarta ei. Si nici nu o sa mai fac alta. E de-a dreptul anormal.

Maxim 4x si asta doar in anumite conditii, cand o spita nu incaleca peste capul spitei vecine.

Păi... la 4x cu flanșe mari nu trece peste cap. Dar la 5X cred că-i imposibil să nu.

Toți meșterii îmi zic că-i mai rigidă/robustă 4x decât 3x, 5x decât 4x.

Acuma, ca nivel de complexitate, 4x sau 5x nu se depărtează prea mult de 3x sau 2x. Sari 3 si bagi pe sub a 4-a. ;))

Greutatea la 8mm de spiță în plus (aprox) e relativ neglijabila... Nu arată nici urât.

În plus, mă gândeam că aș fi putut împleti mai tare pe 4x. peste prima, pe sub a 2-a, peste a 3-a si pe sub a 4-a.

Asta ar adăuga la rigiditate, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu riscul ca informatia pe care o aduc sa fie redundanta, desi search-ul zice ca n-a mai fost postat, pun un link catre un blog care mi se pare foarte interesant:

Wheel Building - WELCOME TO THE WORKSHOP

The home of Ghisallo wood rims and Morizumi spoke machines.

L-am gasit intamplator, prima postare de care am dat este legata de niplurile de aluminiu - Wheel Building Tip No. 9 - Succeed with Alu Nipples

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

am urmarit filmuletele si am incercat si eu sa fac, la roata din fata mi-a iesit bine ( pana la centrat ) dar la roata spate dupa ce spitez primele seturi pe ambele parti si rasucesc butucul sa se aseze spitele imi raman vreo 3 spite pe partea pinioanelor foarte lungi, imi ies din janta, unde gresesc? le-am scos si refacut de 5 ori pana acum, acelasi lucru se intampla.. spitele nu sunt noi sunt ale rotii, puteti sa-mi explicati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am reusit pana la urma , era un detaliu pe care nu-l spusese nimeni iar nici eu nu stiam de el.. aici am vazut http://biciclete-101...e-roata_05.html

"Trebuie sa aveti in vedere ca gaurile pe janta sunt decalate si nu sunt pe mijlocul jantei. Introduce-ti prima spita in gaura care este mai aproape de laterala butucului in care ati introdus spitele."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de tensiunea din spite , cele de pe partea cu pinioanele tb s a fie mai intinse ( mai stranse) decat cele de pe partea opusa. Si in final cam cat de tare tb stranse ( cat de intinse )?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic se poate face o roata cu toate spitele tensionate egal. Exista butuci cu diametrele flanselor diferite si jante asimetrice, tocmai pentru a putea folosi spite de aceeasi lungime pe ambele parti si de a le putea tensiona la fel.

Spitele nu trebuie intinse mai mult sau mai putin, trebuie doar INTINSE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vrea cineva sa invete sa construiasca roti, intra pe www.wheelpro.co.uk si cumpara cartea. nu e scumpa si e scrisa de un profesionist.

asta plus filmele de pe youtube ca suport video si daca ai rabdare se invata

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! ( ..n-am mai deschis un topic pt o simpla intrebare)

Exista vreo diferenta tehnica si numai de design intre spitele argintii si cele negre ?? Eu am achizitionat 2 butuci Deore 590 negri si vreau sa fac 2 roti 26" pt. MTB.

Am vazut roti cu spite argintii patate de rugina si "mancate" de-a lungul timpului, oare cele vopsite (negru) au un avantaj in aceasta privina? Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic majoritatea spitelor ar trebui sa fie din otel inoxidabil (insa cu siguranta mai sunt si alte materiale) si din acest punct de vedere diferenta ar fii doar de design in ceea ce priveste culoarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://images5.okr.r...076-700_700.jpg http://www.cyklovybava.cz/image/product/800:600/jpg/4135/rafek-remerx-panther-559x19-32-der-stribrny.jpg

Salut din nou! ce latime ar trebui sa aiba un fond de janta pentru remerX panther de 559x19 ? intreb pentru ca in interior are o suprafata plata de 13 - 14 mm unde sunt montate capsele apoi niste "borduri rotunde" care urca spre marginea ..peretele lateral al jantei,, si nu vad sa se aseze prea bine. Daca as pune fond de 20 mm ar fi problema? mai ales ca se va intersecta cu cauciucul.. sau pun de 14 mm ?Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fondul de janta trebui sa fie lat cat partea plata de pe janta. Nu e indicat sa fie din margine in margine.

Spitele mai ieftine sunt din otel zincat si dupa un timp ruginesc. Cele negre au un tratament ce impiedica ruginirea.

La DT Swiss si cele mai ieftine spite sunt fabricate din inox, deci nu ruginesc chiar daca sunt argintii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultima mea roata are profilul asemanator cu cea a lui mihai110. La fel, pe partea centrala talonul are 20 mm pentru o latime interioara de 24 mm. Nu am nicio problema, inainte de a umfla camera verific asezarea talonului pe janta si este ok.

La celelalte seturi de roti talonul acoperea suprafata interioara si ma mananca curiozitatea: de ce "Fondul de janta trebui sa fie lat cat partea plata de pe janta. Nu e indicat sa fie din margine in margine." ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat fond de jante michelin, si pe spatele ambalajului este un desen care arata exact cum trebuie sa "cada" fondul de janta, am vrut sa atasez poza dar nu stiu cum... , deci la jantele cu "borduri rotunde" fondul tre' sa fie cat partea plata.

E vorba strict despre jantele cu acele "borduri rotunde" ... uite si poza celor de la michelin: http://imageshack.us...dsc00148ig.jpg/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu mai deschid un nou topic.

In urma unei tavaliri roata fata s-a cam nasolit, in sensul ca janta s-a strambat incat nu mai incape in furca la invartire, plus la imbinare s-a umflat putin. Am rezerve ca janta se mai poate indrepta la costuri rezonabile asa ca ma orientez catre o noua janta, probabil si spite. E cu 32 de spite, roata de cursiera. Nici janta si nici butucul nu par a fi cine stie ce calitate, nu stiu ce marca, sunt originale cu bicicleta. Axul pe fata l-am schimbat de curand ca se uzase cel dinainte (in vreo 15.000km) si am dat 12 lei cu bile cu tot, deci nici el nu cred ca e cine stie ce. Acum intrebarea pentru cei mai cu experienta. Spitele de la roata stramba credeti ca mai pot fi folosite? Ele par intregi dar s-or fi alungit sau sa fi patit altceva? Si as mai fi intrebat daca mi-ati recomanda mai degraba o roata completa in clasa ei, insa oferta de roti de cursiera in bucuresti bate spre zero asa ca nu prea am variante. Nici jante nu sunt prea multe, am gasit doar Rigida Flyer si Remerx rapid, daca aveti vreo parere despre ele.

As fi luat si ceva mai de soi, poate de pe alte site-uri externe, daca tot s-a ivit ocazia, insa cand am vazut cum s-a strambat, fara sa fi intrat de fapt cu ea in ceva, ci pur si simplu din dezechilibrare si cadere, e drept pe la 40 la ora, parca n-as da o groaza de bani pe o janta/roata. La mers probabil ca s-ar simti, insa in caz de cadere s-ar simti bine la buzunar, si cum merg doar ca hobby parca nu mi-ar surade.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janta noua si cu celelalte elemente existente, construiesti roata noua.

Daca poti, ia o janta mai de soi, una buna n-ar fi patit ce a patit a ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viorel si eu am patit-o cu bicla unui prieten si am luat alta janta noua , am inlocuit doar 3 spite si 4 nipluri , camera si totul e perfect . Costuri destul de mici adica pana in 60 ron , dar la calitatea care o avea acea bicla ... altfel normal ca ar fi dat mai mult .

 

Intrebare : ce service BUN imi recomandati pentru inlocuirea butucilor , spitare si centrare ? Mi-am luat alti butuci si caut un service bun (si ieftin:D) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin si eu cu o intrebare. Care este diferenta dintre o roata remerx de 100 de lei si una mavic de 500+ lei ? Ma intereseaza mai ales daca e vorba doar de greutate sau mai sunt si alti factori de luat in considerare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

În primul rând calitatea pieselor, abia apoi greutatea.

Diferenţa e enormă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now