adelynadelyn

Cu ce va spalati bicicletele ?

Recommended Posts

Buna ziua sper ca nu am postat grsit , da as fi vrut sa aud parerea de la mai multi .Cu ce va spalati, curatati voi bicicletele ? (spuma activa , degresant..etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grosier cu furtunul la jet de ploaie -de evitat jet puternic indiferent cât noroi este pe bicicletă, apoi iau un burete îl inmoi într-un lighean, curat cadrul, furca, etc. Cu periuţa de dinţi înmuiată intr-un degresant curăţ lanţul, pinioanele, pedalele, foile, etc. Cu o cârpă moale, absorbantă, şterg bine toată apa de pe bicicleta, dau pe cadru cu spray ''Pronto'' antistatic, ptr şters mobila. Ung cu vasilina lantul, dupa care il sterg cu o carpa uscata de surplus si... cam atat.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ung cu vasilina lantul,

Nu e bine. Foloseste ulei de lant. Motivele se gasesc pe forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

SANATATE eu sunt un old guy si va spun ce faceau pe vremuri ciclisti si noi amatori.In nici un caz nu spalam cu jet de apa si alte chesti .Intodeauna spalam zilnic cu o carpa uda si storsa bine tot cadrul ,rotile si daca aveam posibilitate cu aer comprimat grupul de pinioane.Dupa care stergeam bine de tot lantul in fiecare zi [nici vorba de vaselina] si din cand in cand ungeam lantul doar pe ambele capete ale lantului cu ulei si mereu strgeam lantul ca sa arate uns doar unde trebuie nu sa faci o balta de ulei care intra cu praful in combinatie si adio mama.Lantul trebuie sa nici sa nu se vada ulei pe el.Rolele deraiorului spate si grupul de pinioane mereu cu aer comprimat suflate .Dupa acea cele care aveau orifici pe butuci [campa record] si care nu aveau dadeam noi gaura in mijlocul butucului si odata pe luna bagam cu siringa combinatie de ulei cu vaselina si bagam pana iesea cea cu mizerie si praf si ramanea cea curata .Astfel rotile mergeau snur .Am vazut acuma cum se pastreaza bicicletele ,multi nici nu se uita la jocuri sa le unga e.t.c.M-ai ales acum cand calitatea pieselor nu mai este ce a fost candva.Un butuc campa record mergea o viata chiar fara nici un clean service deoarece avea o vaselina alba deosebita si conurile si bilele erau bijuteri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da emil am auzit si eu ca piesele de pe vremuri tineau o viata. Probabil ca pe vremea aceea nu se gandeau asa de mult la greutate ci la calitate.

sa revin:

eu nu spal asa des bicicleta decat daca ma dau prin praf,noroi sau ma prinde ploaia pe ea.

si atunci o spal cu carpa si sapun, ceva aroma therapy ca sa miroasa frumos, apoi clatesc. Lantul, foile si pinioanele le sterg cu motorina, le las sa se usuce apoi le ung. De obicei desfac lantul ca sa nu transporte mizerie de pe rotitele Rd pe foi si vice versa.

Ghidolina o spal cu buretele de bucatarie cu partea abraziva si detergent de vase (pur sau axion) prin miscari de rotatie.

evit sa folosesc presiune sau spray degresant pt ca multe angrenaje sunt nesigilate si ar putea fi distruse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa. Spala si radiatia nucleara.

Se usuca Foarte bine la carpa sau aer.

Vaselina nu~ decat rulmenti si atat.

Ulei de bicicleta.

Lantul sters cu snur cand este cazul, gresat apoi sters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu imi spal bicileta extrem de rar si numai atunci cand e namolita rau. In acest caz o spal cum se spalau masinile altadata... Burete + galeata....

Pentru intretinerea uzuala nu o spal ci folosesc servetele pentru curatarea suprafetelor ceramice sau casnice. La o curatare saptamanala a bicicletei folosesc cam 5-10 servetele (un pachet are cam 50 si costa aprox 3-4RON). Imi lasa bicileta de zici ca atunci e scoasa din magazin... Curata si lucioasa... :)

Referitor la curatarea lantului, pinioanelor si foilor metoda clasica... Degresant urmat de uleiul ales in functie de situatie...

Faza cu servetelele este extrem de comoda deoarece nu face mizerie, nu necesita un spatiu mare de curatare si se poate face in liniste pe palierul scarii.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O spal in cada cu dusul la presiune mica ajutat de un buretel, o sterg cu o carpa sa nu ramana urme de stropi, ocazional folosesc solutie speciala de spalat bicicleta(cand merg la promenada sa fie frumoasa), dupa care ii ung lantul cu ulei de lant special(Joe's wet lube - 40ron) si bratele furcii cu ulei de furca, in ambele cazuri sterg surplusul cu o carpa. Anul asta am spalat-o de vreo 30-40 ori, si uite neamuleeee ca inca mergeeee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In orice caz parerea mea este ca nu neaparat stersul si spalatul biklei este important dar zic eu lantul si grupul de pinioane este bine de sters zilnic deoarece acolo se aduna praful mizeria si uzura .Restul e optiunea fiecaruia dar eu insist zilnic avand in vedere ca la servici am aer comprimat si suflu si curat bine grupul de pinioane si lantul sters cu carpa .Apropo de calitatea pieselor daca la butuci am mentionat celebrele campa record cu orifici de gresare ,au fost si niste grupuri de pinioane REGINA EXTRA, CORSA care la fel niste bijuteri italienesti fara moarte.

Ma uit la aceste pinioane care refuza sa se uzeze si ma uit la campa veloce de 9 viteze care deja dupa 1 an sunt c-am suparate.Adevarat la greutate cum zicea si KILLER FAN toate au o mica greutate suplimentara .Pe vremuri toti faceau calitate acuma sunt si multe ....chinezari http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Adevarat ca niste butuci pe rulmenti record sau chorus sunt superioare la toate capitolele celor vechi dar si pretul pe masura.

sanatate si numai de bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

In orice caz parerea mea este ca nu neaparat stersul si spalatul biklei este important dar zic eu lantul si grupul de pinioane este bine de sters zilnic deoarece acolo se aduna praful mizeria si uzura .Restul e optiunea fiecaruia dar eu insist zilnic avand in vedere ca la servici am aer comprimat si suflu si curat bine grupul de pinioane si lantul sters cu carpa .Apropo de calitatea pieselor daca la butuci am mentionat celebrele campa record cu orifici de gresare ,au fost si niste grupuri de pinioane REGINA EXTRA, CORSA care la fel niste bijuteri italienesti fara moarte.

Ma uit la aceste pinioane care refuza sa se uzeze si ma uit la campa veloce de 9 viteze care deja dupa 1 an sunt c-am suparate.Adevarat la greutate cum zicea si KILLER FAN toate au o mica greutate suplimentara .Pe vremuri toti faceau calitate acuma sunt si multe ....chinezari http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Adevarat ca niste butuci pe rulmenti record sau chorus sunt superioare la toate capitolele celor vechi dar si pretul pe masura.

sanatate si numai de bine

Se va infinata soon prima spalatorie de bicle, la un cunoscut bike shop si service de pe langa parcu carol.. sa zic doar atat, ca sa nu par fac reclama. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu spal urmatoarele componente cu sampon de masina (cu ceara) : Cadru , furca , roti , ghidon etc. Iar transmisia o spal cu benzina apoi cu sampon de masina.

Daca ai cursiera ai grija sa nu bagi apa la ergopowere;risti sa nu iti mai mearga deloc.

Nu-i adevarat , eu spal ergopower'ele cu apa si sampon de masina in interior apoi clatesc si nu are absolut nimic . Am ergopowere Shimano 105.

Zgarierurile mici care cunt umplute cu mizerie se pot curata cu CHIF , eu asa mi-am curatat cadrul partea alba unde erau zgarieturi si s-a facut " alb ca lacrima".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un trek madone 4.7.O curat dupa fiecare tura cu detergent de geamuri(clin) inclusiv lant,angrenaj,deraioare.Apoi ung lantul(obligatoriu cu ulei special de lant) si o ceruiesc.De aceea dupa 3 ani e ca si noua.Totul nu dureaza mai mult de 15-20 de minute si dubleaza durata de viata a bicicletei.

Deiusu-care ar fimotivul pentru care sa speli ergo in interior,ca nu inteleg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cursiera si o curat dupa fiecare tura cu carpa, uneori cu detergent de geamuri.

Cand e murdara tare, o spal cu pompa, cu spuma activa si cu burete, dupa care o ung corespunzator. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cursiera si o curat dupa fiecare tura cu carpa, uneori cu detergent de geamuri.

Cand e murdara tare, o spal cu pompa, cu spuma activa si cu burete, dupa care o ung corespunzator. ;)

Ai mare grija cu spuma activa,ca am vazut angrenaje si schimbatoare facute foarte urat,ca date cu hartie abraziva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai mare grija cu spuma activa,ca am vazut angrenaje si schimbatoare facute foarte urat,ca date cu hartie abraziva.

M-ai pus pe ganduri...o sa schimb spuma activa cu alt detergent. Sa nu imi para rau mai tarziu. Ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei care stau la bloc si nu vor sa spele bicicleta in casa sau la spalatoria de masini din coltul strazii exista asa ceva. Ofera suficienta presiune ca sa inmoaie si sa curete noroiul, dar fara a fi prea puternica incat sa-ti fie teama ca se poate infiltra prin locuri nedorite. Eu am folosit cu succes atunci cand am fost in deplasare (o tura la munte unde am ajuns cu masina) un sinonim al acestei unelte, adica o pompa de stropit (linkul e doar ca exemplu). Ca pont pot sa va spun ca duza setata pe spray, nu pe jet, imi place mai mult ce treaba face (parere personala). Pentru lenesi sau cei care sunt satui de dat la pompa :) exista si pompe alimentate la priza de masina, dar mult mai scumpe.

Ca detergent am folosit o vreme (cat am avut) spuma asta activa. O spuma de calitate nu ataca vopseau, plasticul sau cauciucul si exista maniaci care va pot confirma acest lucru.

Pentru ca in ultimul timp masina a cazut in dizgratie, dupa ce am termnat spuma m-am rezumat pentru spalarea bicicletei la Fairy :). Vad ca si cei de la Park Tool spun ca un detergent de vase bun ar fi acceplabil.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte buna ideea cu pompele astea! O sa-mi caut si eu una :)

Tipul cu Vauxhall e nebun! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io nu-mi spal niciodata bicicleta , nici mtb-u nici cea de oras !

Curat lantul , pinioanele , schimbatorul spate si bratele furcii si mi se pare mult mai sanatos decat sa dai cu jetul pe ea sa o faci sa straluceasca .

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista si spalatorie de biciclete - cam scump, ce-i drept, dar pare un pachet consistent.

Nici cu maşina dacă mă duc nu dau atât la o spălătorie! :).

Vorbesc fără să fi testat spălătoria, dar mi se pare al naiba de mult pentru o bicicletă.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.