Traveller

Rezervaţia de zimbri "Neagra" Bucşani

Recommended Posts

Întrebare : aveti idee care este programul de vizitare in weekend la zimbrarie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am reţinut programul, dar dacă vrei să vezi zimbri du-te de dimineaţă, mai ales toamna, că acum găsesc de mâncare şi în pădure, deci stau mai mult înlauntrul ei, la masă şi la răcoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce retardat! Ala care ar trebui sa-i protejeze s-a gandit sa le puna pielea pe bat. Cretin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spuneau niste canadieni intr-un "sketch", "there's no logical end to to vomiting!!!"

 

Incepe sa-mi fie din ce in ce mai rusine ca sunt asociat cu mutrele astora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, dar acolo scrie ca in Belarus populatia de zimbri depaseste O MIE de exemplare!!! E o diferenta, nu?

Sefii astia de la Bucsani imi aduc aminte de pozele cu maneliste triste, care flutura 2 hartii de 10 lei si una de 5.

Au asa de multi zimbri ca nu mai stiu ce sa faca cu ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa omori un animal  isi are rostul atunci cand te hranesti cu carnea acelui animal sau cand esti in legitima aparare, altfel nu are rost sa omori un animal de distractie  ca esti mare si tare. Pot sa fie si 1000 (o mie) de zimbrii in Romania ca nu este corect sa ii impuscam de distractie. La roman daca ii dai bani isi impusca si mama la cate minte au unii in cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred că sunt foarte mulți oameni, ar trebui incluși în fondul de vânătoare...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu s-a mai scris nimic pe acest topicul de mult timp.
Poate ajută pe cineva, având în vedere că este posibil să mai fie nişte week-end-uri cu vreme frumoasă până vine vremea urâtă sau zăpada.
Sau pentru primăvara viitoare.
 
Aşadar.
 
Sâmbătă, 07.11.2015 – Partea I-a
Gara Nucet – DN 71 – Racoviţa – Bucşani – Răţoaia – Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea
88 km
 
Bucureşti – Nucet cu trenul IR 1871 (o Săgeată Albastră).
Bilet on-line, om si bicicletă = 31,35 Lei (faţă de 33,00 Lei cât ar fi fost la casa de bilete).
 
Bicicleta în tren.
 
01.jpg
 
Naşul a fost puţin mirat când a văzut biletul on-line, pe motiv că “ăştia nu mi-a zis nimic”.
Bănuiesc că se referee la faptul că nu a fost anunţat că are călători cu bilet on-line atunci când a preluat trenul.
Am mai mers cu bilet on-line şi atunci naşul avea o foaie A4 din care ştia câţi călători au un astfel de bilet.
 
Pauză vreo 10 minute în gara Titu, tocmai bună pentru o ţigară.
Apoi, până la Nucet nu a mai durat mult.
 
Trenul cu care am călătorit.
 
02.jpg
 
Gara Nucet.
 
03.jpg
 
Probabil fosta gară Nucet.
 
04.jpg
 
Odată, cu mulţi ani în urmă, parcă şi în Bucureşti existau astfel de felinare.
 
05.jpg
 
06.jpg
 
Unul dintre paznicii gării.
 
07.jpg
 
Mi-a părut rău că n-am avut nimic să-i dau de mâncare (banuiesc ca banane sau Snikers nu mânca).
 
Trenul are totdeauna prioritate.
 
08.jpg
 
09.jpg
 
Destul de repede am ajuns pe DN 71.
Vremea nu era tocmai ideală pentru o plimbare cu bicicleta, însa nu este 23 August în fiecare zi.
Plus că am schimbat pălăria cu căciula pentru că deja îmi îngheţa capul.
 
10.jpg
 
Vănători aliniaţi pe câmp, care (am aflat ulterior) vânau iepuri, însă fără succes.
 
11.jpg
 
Mi s-a părut că partida de vănătoare se desfăşura cam aproape de un drum circulat şi mă gândeam că n-ar fi tocmai bine să îmi iau vreo alică în cur.
 
N-am terminat bine gândul referitor la alică, că pe marginea drumului am văzut o pasăre de pradă care decola cu un rozător în gheare.
Se pare că nu l-a prin bine pe rozător, pentru că acesta a reuşit să scape când pasărea era la vreo 2-3 metri de sol.
 
Aşadar, nimeni nu avea noroc la vânătoare.
 
După căţiva km pe DN 71 am virat dreapta spre Racoviţa.
 
12.jpg
 
În centrul satului Racoviţa, după ce am băut o cafea de la un automat dintr-un magazin.
 
13.jpg
 
Ialomiţa, puţin înainte de intrarea în Bucşani.
Amonte.
 
14.jpg
 
Aval.
 
15.jpg

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbătă, 07.11.2015 – Partea a II-a
Gara Nucet – DN 71 – Racoviţa – Bucşani – Răţoaia – Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea
88 km
 
Parcul Dalles din Bucşani.
 
16.jpg
 
Cât am reuşit să văd prin ceaţă părea interesant.
 
17.jpg
 
Intrarea în Bucşani.
 
18.jpg
 
Clădirea unei mori, care arată foarte bine.
 
19.jpg
 
20.jpg
 
Monumentul oarecum “clasic” din multe sate din zona sudică a României.
 
21.jpg
 
Soldaţii de piatră, deşi au multe zeci de ani, încă se păstrează bine.
 
22.jpg
 
1913 bănuiesc că se referă la cel de-al doilea Război Balcanic.
 
23.jpg
 
Şcoala, acum monument istoric “Dora Dalles”.
 
24.jpg
 
25.jpg
 
26.jpg
 
Mai multe despre familia Dalles:

http://www.bucsani.ro/bucsani_familia-dalles-206.html

 

Din centrul localităţii Bucşani am virat stânga spre Răţoaia.
 
27.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbătă, 07.11.2015 – Partea a III-a

Gara Nucet – DN 71 – Racoviţa – Bucşani – Răţoaia – Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea

88 km

 

La ieşirea din Răţoaia (venind dinspre Bucşani) se virează stânga.

Există şi indicator, aşa că rătăcirea iese din discuţie.

 

28.jpg

 

Prin Răţoaia se merge pe drumul principal până se termină asfaltul.

 

29.jpg

 

Strada care merge spre rezervaţie.

 

30.jpg

 

Nu departe de ieşirea din sat se ajunge la o bifurcaţie, de asemenea semnalizată, unde se virează la dreapta.

 

31.jpg

 

32.jpg

 

De aici drumul urca foarte putin, apoi este numai plat.

 

Prin pădure, pe ceaţă.

 

33.jpg

 

34.jpg

 

Alta bifurcaţie, de asemenea semnalizată, unde se virează dreapta spre rezervaţie

 

35.jpg

 

sau stânga spre localitatatea I. L. Caragiale (situată pe DN 72 Târgovişte – Ploieşti).

 

36.jpg

 

De la această ultimă bifurcaţie nu mai este mult până în poarta rezervaţiei (poarta din dreapta).

 

37.jpg

 

Ca distanţa, dumul pe macadam de la ieşirea din Răţoaia şi până în poarta rezervaţiei (poza de mai sus) are aproximativ 5,5 km (sau cel puţin asta mi-a arătat kilometrajul de pe ghidon).

Iar macadamul este bun, cu destulă piatră, bine tasat.

Doar câteva sute de metri la ieşirea din Răţoaia parcă nu este perfect tasat, însă nici aici nu sunt probleme.

 

Probabil că după o perioadă mai ploioasă s-ar putea sa fie ceva probleme legate de noroi, însă acum nu a fost cazul.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbătă, 07.11.2015 – Partea a IV-a

Gara Nucet – DN 71 – Racoviţa – Bucşani – Răţoaia – Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea

88 km

 

Diverse informaţii, afişate lângă poarta de intrare.

 

38.jpg

 

Când am intrat nu am găsit pe nimeni acolo care să îmi banii.

 

Proiectul Regio.

 

39.jpg

 

Câteva vorbe despre zimbrărie şi zimbrii.

 

40.jpg

 

De la intrare, pentru a vedea zimbrii, trebuie mers până în capătul aleii unde se află un foişor (care nu se vede din cauza ceţii).

 

41.jpg

 

Porumubul pe care îl mânâncă zimbrii

 

42.jpg

 

şi instalaţia de măcinare.

 

43.jpg

 

Depozitul de fân.

 

44.jpg

 

Zimbrii, la vreo 100 de metri de foişor, atât cât se pot vedea prin ceaţă.

 

45.jpg

 

46.jpg

 

47.jpg

 

48.jpg

 

Lângă foişorul vechi se construieşte unul nou, iar după cum arată fundaţia, pare treabă serioasă.

 

49.jpg

 

Fierul beton din fundaţie părea destul de gros, sau mai gros ca majoritatea cablurilor anti-furt pentru biciclete.

 

50.jpg

 

Însă această grosime nu conta prea mult, pentru că o foarfecă precum cea din poza de mai jos, folosit de un singur om şi cu un brat fixat pe sol, tăia acel fier beton ca pe o scobitoare.

 

51.jpg

 

Aşadar, o foarfecă mai mică nu cred că are probleme la tăiat un cablul anti-furt pentru bicicletă.

 

Când mă pregăteam să plec de la zimbrărie a apărut un îngrijitor care însoţea un cuplu.

M-a întreabat de bilet, i-am spus că n-am găsit pe nimeni la intrare iar omu’ s-a scuzat că nu a fost la post şi mi-a spus că îmi poate da el bilet.

Cam aşa arată biletul, cu număr, seria, cod (cod de bare am văzut că nu are).

 

52.jpg

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbătă, 07.11.2015 – Partea a V-a

Gara Nucet – DN 71 – Racoviţa – Bucşani – Răţoaia – Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea

88 km

 

Am uitat să spun că în rezervaţie sunt 32 de zimbrii (cel puţin aşa mi-a spus cel care mi-a vândut biletul).

 

Înapoi la Răţoaia, apoi stânga pe DJ 720A, care pe unele porţuni este direct macadam

 

53.jpg

 

iar pe altele macadam in devenire.

 

54.jpg

 

Din câte înteleg, autorităţile judeţene, probabil din lipsa fodurilor, în loc de asfaltare au ales soluţia înlocuirii asfaltului (praf pe unde bucăţi) cu macadam pe care se circulă oarecum acceptabil.

 

Înainte de Mărceşti am virat dreapta, pe DC 28 şi am ajuns la podul peste Ialomiţa.

 

55.jpg

 

Ialomiţa în aval

 

56.jpg

 

şi amonte.

 

57.jpg

 

N-am înteles ce se spăla în cilindrul care se rotea în spatele tractorului.

 

58.jpg

 

Spre aval, lunca Ialomiţei pare betonată, probabil era în plan construirea vreunui lac.

 

59.jpg

 

Dacă poate cineva să dea mai multe detalii, rămân dator.

 

Dupa trecerea Ialomiţei, stânga pe DJ 711 şi până la Dobra n-a mai fost mult.

 

60.jpg

 

Urmează Bilciureşti

 

61.jpg

 

apoi Cojasca.

 

62.jpg

 

Canal (banuiesc că de irigaţii) care trece prin Cojasca.

 

63.jpg

 

64.jpg

 

Din ceea ce se vede pe Google Maps, acest canal face legatura între Ialomiţa (la Cojasca) şi râul Colentina (la Ghimpaţi).

Tot pe Google Maps (satelit) se observă un fel de baraj pe Ialomiţa la Cojasca.

Poate că acest baraj are legătură cu malul betonat despre care am vorbit mai sus.

La fel, dacă poate cineva să dea mai multe detalii, îl rog să nu ezite.

 

În Cojasca pauză cam vreo ora la un prieten, mâncat doi cârnaţi şi băut un spritz.

Aş mai fi stat, însă trebuia să mă grabesc pentru că pe de o parte trebuia să prind un tren şi pe de altă parte se întuneca şi nu este nicio plăcere să mergi noaptea cu bicicleta.

 

Vesta reflectorizantă (pe care mulţi nu o poartă pentru că se simt confundaţi cu gunoierii) am avut-o pe mine toată ziua, din cauza ceţii.

 

De la Cojasca am continuat alergarea pe DJ 711 până la intersecţia cu DN 1A în Bujoreanca, apoi pe DC 35A până în Ologeni.

 

Ialomiţa în Bujoreanca.

 

65.jpg

 

Taxă de drum, stabilită de către autoritatea locală, plătibilă inclusiv prin SMS, pentru utilaje agricole, mijloace de transport in comun şi vehicule pentru cărat marfă cu masa peste 3,5 tone.

 

66.jpg

 

În Ologeni, în loc să virez stânga (la biserică) am mers înainte spre Ciocănari.

Oricum în intersecţie nu era niciun indicator.

N-am mers prea mult, deoarece o puştoaică care conducea o căruţă m-a lămurit care era drumul bun.

 

Înapoi în Ologeni, le-am mai întrebat pe nişte doamne în vârstă dacă sunt pe drumul corect spre Buriaş, iar rapunsul unei dintre ele “Da mamaie, pe aici ie Buriaşii”.

 

În halta Scroviştea am ajuns pe întuneric, cu vreo 10 minute înainte de sosirea trenului.

 

67.jpg

 

După cum se vede în poza de mai sus, Scroviştea este o haltă fantomă, unde n-am văzut să funcţioneze măcar un bec, aşa că nu se punea problema de casă de bilete.

 

Apoi, până la Bucureşti nimic deosebit, doar că am rămas dator naşului deoarece n-am avut 50 de bani mărunt pentru biletul luat în tren (5,50 lei) şi nici naşul nu a avut să imi dea restul la 10 lei.

Iar de bicicletă nu m-a întrebat nimic.

 

O scurtă oprire la piaţa Universităţii unde protestul era la cote mici (nu era oprită circulaţia) apoi acasă.

 

Traseul.

 

68.jpg

 

Buget:

31 Lei – tren la drumul de dus;

5 Lei – un snikers şi 3 banane;

4 Lei – o stică de apă plată (2 litri);

4 Lei – o pungă de brioşe într-un magazin sătesc;

1,5 Lei – o cafea la aparat, în acelaşi magazin sătesc;

5 Lei – trenul la intoarcere.

 

Total = 50,50 Lei pentru o zi frumoasă, chiar dacă a fost ceaţă.

 

Până data viitoare când mai ajung la zimbrărie, dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbătă, 14.11.2015
I.L. Caragiale - Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea

71 km
 
Bucureşti Nord (09:40) – Ploieşti Vest (10:17) cu TGV-ul oltenesc.
 
01.jpg
 
Foarte tare acest tren, mai multe detalii:
http://www.softronic.ro/locomotive-hyperion.html
 
Bilet pentru om a costat 10 Lei, iar biletul pentru bicicleta 5 Lei.
Personalul de tren este foarte relaxat cu privire la transportul bicicletei in tren, chiar nu este nicio problemă.
 
Ploieşti Vest (10:37) – I.L. Caragiale (11:13) cu Transferoviar Călători.
 
02.jpg
 
Bilet pentru om a costat 4,5 Lei, iar biletul pentru bicicleta la fel.
Şi aici personalul de tren este foarte relaxat cu privire la transportul bicicletei in tren, chiar nu este nicio problemă.
 
Halta I.L. Caragiale
 
03.jpg
 
Un vagon de marfă
 
04.jpg
 
care dacă înţeleg bine poate transporta 20,80 Tone.
 
05.jpg
 
Opritor (sau care o fi denumirea corectă) pentru vagoane n-am mai văzut până acum.
 
06.jpg
 
Intrarea în I.L. Caragiale (fostul sat Haimanale, locul de naştere al dramaturgului) la aproximativ 1,5 km faţă de haltă, pe DN 72
 
07.jpg
 
Muzeul Ion Luca Caragiale, situat pe strada principală, la vreo 300 metri de la intrarea in sat (venind dinspre Ploieşti).
 
08.jpg
 
09.jpg
 
Caragiale s-a născut într-o casă care azi nu mai există, casa care era amplasată pe locul casei care se vede în pozele de mai sus.
 
5 Lei intrarea şi programul de vizitare.
 
10.jpg
 
Prin muzeu.
 
11.jpg
 
12.jpg
 
13.jpg
 
Mi s-a părut un muzeu interesant, însă pentru cine este foarte pasionat de viaţă şi opera lui Caragiale, acest muzeu poate fi ceva deosebit.
 
Casa cu o arhitectură interesantă, peste drum de muzeu.
 
14.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbătă, 14.11.2015 – Partea a II-a
I.L. Caragiale - Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea

71 km
 
În I.L. Caragiale, chiar în intersecţia cu drumul (DJ 710A) care merge spre Moreni este drumul spre zimbrărie.
Venind dinspre Ploieşti, la dreapta sa virează spre Moreni, iar la stânga spre zimbrărie (indicatoare spre zimbrărie n-am văzut).
 
După ieşirea din DN 72 se merge înainte, apoi după ce se trece pe sub podul de cale ferată se virează dreapta.
Aici asfaltul se termină şi începe zona populată de cetăţeni mai bronzaţi.
 
Se merge prin acestă zonă cam 1 km până la ieşirea din sat.
Fiind sâmbăta la prânz într-o zi superbă de toamnă, toată suflarea bronzată era pe uliţă, plus manelele care duduiau din maşini sau boxe montate în curte.
 
Oamenii sunt paşnici şi nu au nicio problemă cu bicicliştii.
Mai mult, am fost salutat sau mi s-a răspuns la salut.
 
Ar fi fost nişte poze interesane de făcut, cu case din chirpici vopsite în roz sau garduri de nuiele, însă am crezut că nu e bine să îmi forţez norocul.
 
Plus o fetiţa cu un câine mic şi alb în braţe, de care părea foarte ataşată.
 
Macadamul prin pădure este OK, însă, pe unele porţiuni, parcă mai slab calitativ faţă de cel care există pe drumul care vine de la Răţoaia.
 
15.jpg
 
16.jpg
 
17.jpg
 
Pădure fără frunze.
 
18.jpg
 
Undeva pe la jumătatea drumului între I.L. Caragiale şi zimbrărie drumul virează la dreapta iar înainte este intrarea într-o unitate militară.
 
19.jpg
 
Am înţeles că aici ar fi nişte depozite ale armatei (se văd pe Google Maps satelit).
 
Iască.
 
20.jpg
 
21.jpg
 
Şi vâsc în vârful copacilor.
 
22.jpg
 
Drumul rămâne bun.
 
23.jpg
 
Frunze roşii.
 
24.jpg
 
Ajungem la intersecţia cu drumul care vine de la Răţoaia.
 
25.jpg
 
Din I.L. Caragiale şi până la intersecţia din poza de mai sus sunt aproximativ 5,5 km.
 
Zoom maxim.
 
26.jpg
 
Drumul care pleacă din poarta zimbrăriei (nu cel care vine de la Rătoaia sau I.L. Caragiale) şi care, conform paznicului de la zimbrarie, ajunge la Mărceşti.
 
27.jpg
 
Dacă nu mă înşel, asta tot iască este.
 
28.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru traseu, poze si felul in care le-ai povestit!

 

Avand in vedere ca am copilarit in zona Ghirdoveni - I.L. Caragiale (si inca mai ajung in weekend-uri pe acolo pentru cate o tura de bicicleala) vin cu ceva completari:

- mare atentie la cei bronzati, in special pe drumul dintre comuna si zimbrarie. De multe ori nici politia nu intra in acea zona (Braniște). Nu v-as recomanda sa lasati biclele nesupravegheate nici macar in comuna.

- halta I. L. Caragiale este undeva la 100 m de casa memoriala, cum te duci spre Targoviste, pe partea stanga. Se urca un deal mic. Acolo unde sunt facute pozele de mai sus este de fapt gara I. L. Caragiale (stiu ca arata ca o halta in realitate...).

- zona Caragiale - Ghirdoveni - Moreni - Adanca - Mija este destul de frumoasa dpdv al traseelor offroad. Sunt multe paduri cu poteci/drumuri forestiere care leaga aceste localitati si merita umblate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cata77
Multumesc pentru aprecieri.
 
Despre bronzati, mi s-au parut pasnici. Insa tu cunosti mai bine zona.
Cred halta se numeste I.L. Caragiale Vest (cel putin asa apare in mersul trenurilor de la TFC Calatori.
 
 
Sâmbătă, 14.11.2015 – Partea a III-a
I.L. Caragiale - Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea

71 km
 
Chiar în clădirea de lânga poarta de intrare în zimbrărie se află un mic muzeu cinegetic.
 
Acest văr al meu nu prea înţeleg ce caută aici.
 
30.jpg
 
Alte exponate.
 
31.jpg
 
32.jpg
 
Cam nasol cu puii de căprioară şi misterţ care au ajuns să fie împăiaţi.
 
33.jpg
 
Muflonul se poate vână, zimbrul nu.
 
34.jpg
 
Că n-am reuşit niciodată să înţeleg care este plăcerea vânătorii, e altă problemă.
 
Creaţia unor copii de clasa a II-a.
 
35.jpg
 
Fundaţia foişorulului a crescut simţitor într-o săptămână.
 
36.jpg
 
Zimbrii n-am mai văzut de data asta, însă am văzut elefantul (mecanic, ce-i drept).
 
37.jpg
 
38.jpg
 
Trebuie menţionat faptul că paznicul de la zimbrărie ne-a spus, înainte de a ne lua banii pe bilete, că nu prea avem şanse să vedem zimbrii, pentru că aceştia s-au retras în pădure, deranjaţi fiind de zgomotul produs de elefantul mecanic.
 
Înapoi la Răţoaia, apoi pe traseul Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea nimic deosebit.
Doar că n-am mai ajuns la trenul de la ora 17:40, ci la cel de la ora 19:59.
 
Iar bucata ieşirea din Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea am parcurs-o la lumina lămpii frontale.
Lampa am aprins-o doar pe drumul din afara localităţilor, pentru că în localităţi iluminatul public era suficient iar lampa frontală devenea inutilă.
 
Pe lângă o lampă frontală, am mai avut vestele reflectoriazante, plus clipocitorii (semnalele luminoase) faţă-spate, aşa ca nu a fost nicio problemă să mergem pe întuneric.
E drept că şi traficul auto a fost aproape zero.
 
Cam asta a fost încă o zi la zimbrărie, de data asta într-o zi superbă de toamnă.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbătă, 09.04.2016

Halta Mija – Adânca – Bucşani – Răţoaia – Zimbrăria Neagra – Gheboaia – Finta Mare – Bilciureşti – Cojasca – Ologeni – halta Scroviştea

82 km

 

Am mai convins încă doi prieteni să vină cu mine.

 

Bucureşti Nord (07:00) – Ploieşti Vest (07:41) cu trenul IR 1631. Preţ om + bicicleta = 26,50 Lei cu bilet cumpărat online.

În vagonul de biciclete era lejer, doar doi alţi biciclişti.

 

Doamna naşă, cam trecută de prima tinereţe, era pe tocuri, parfumată, rujată, fardată, cu pălarie în cap care nu părea că ar face parte din uniforma CFR plus unghii false de vreo 5 cm bucata.

 

La Ploieşti Vest ne-am întâlnit cu celălat prieten, am băut o cafea de la aparat şi am stat vreo 40 de minute până la următorul tren.

 

În gară am observat că o locomotivă de la DB Schenker a fost botezată Elisabeta Rizea.

 

gCQC64nEEUCJNT1tm7MV6OVsnhAuxcZfMbOLyFcN

 

6DHrk4Mc6TrPB5QqORFRFBs1g4phOaBInBtHQ85L

 

Mai multe despre Elisabeta Rizea: https://ro.wikipedia.org/wiki/Elisabeta_Rizea

 

Dacă ştie cineva cum a ajuns o locomotivă germană să poarte numele unei luptătoarea anticomuniste din România, îl rog să nu ezite.

 

În timp ce pozam locomotiva a intrat în vorbă cu mine un domn, îmbrăcat cu o geacă pe care scria DB Schenker care mi-a spus, privind admirativ în direcţia locomotivei “marfă nemţească, se joacă cu un tren de 50 de vagoane, nici nu-l simte”.

 

Profitând de faptul că acel domn avea chef de vorbă, am cerut nişte detalii despre locomotivă şi am aflat că “are 4.900 de cai, aproape cât o electrică” şi “este doar diesel, fară electric sau hidraulic”.

Plus că am fost informat că DB Schenker este cel mai mare transportator feroviar de marfă din Europa.

 

Apoi, acel domn s-a urcat în locomotivă.

Am vrut să îl întreb dacă mă pot urca si eu în locomotivă, însă am ezitat.

Aproape sigur nu aş fi avut voie, însă nu pierdeam nimic dacă întrebam.

 

Ploieşti Vest (08:17) – halta Mija (09:06) cu TFC Călatori (4,5 Lei biletul pentru om şi 5 Lei cel pentru bicicletă).

Ambele luate de la naş, fară niciun fel de problemă şi cu bon fiscal.

Plus surprinderea băieţilor care nu m-au crezut că naşu emite biletele de pe tabletă şi are casă de marcat la brâu.

 

Halta Mija.

 

Sp9trtGSyInfmC1RjCtYzWgn7OD0ClUwyzvaLwes

 

De la haltă am virat stânga, pe DN 72 spre Adânca. Drumul este bun iar traficul destul de redus.

 

sSjMmEKaQt4ry3-aHA9gTMrcA35yxKI35NlZGbzc

 

Relativ repede am ajuns la Adânca,

 

RHmm8WhwaQik3aVGlkqP4sEbzYUPLderrB6QzbSv

 

unde am virat stânga, spre Bucşani, pe DJ 720A.

 

iAHAGE8GgCawBWthVYNN7b5e95qUK25xrDz8Zuxd

 

Până la Bucşani drumul este foarte bun iar traficul auto aprope zero.

 

_8tZkvgL-KPiTX1q2eHA_1ikiA8VluJ8K38JvOIj

 

ZJddB9hSzEiymO-mgzsoQ25ccuX996vjWJhUInvT

 

Nişte pini (sper să nu mă înşel) în parcul Dalles din Bucşani.

 

mK6DVheJz4AeYFlnJUKk5Z5xoEzqfJ6FXwmWraeA

 

Ziua Dalles se sărbătoreşte pe 15 august.

 

J1m-1AhC2bDkBIRqc3VWLI9bpY9Xk_Tp9U1OG38H

 

Stema comunei Bucşani, cu zimbrul, sonda şi Jean Dalles.

 

vKOOFJPVK8DX489YsXZanGsaT3DUrAZWwWnXfTb7

 

Statuia lui Jean Dalles în parcul care îi poartă numele.

 

IsaZk4RuBZZrpT1BErNHER9X-xzbAmVD4drSIH1x

 

Statuie realizată în anul 1921.

 

MSnKquTtWYaFIIrxMZdXA3VLdR7ZGaBQsjHSziKE

 

Câteva vorbe despre familia Dalles:

http://www.bucsani.ro/bucsani_familia-dalles-206.html

 

Pauză la un birt din Răţoaia, unde am aflat că există şi Liga a VI-a la fotbal.

 

bIbtMm01iNQLp-wXE56v6zm6_ijBf-vJjplxAhtQ

 

Cei care joacă în liga a VI-a, cu siguranţă a fac din placere şi pasiune pentru fotbal, pentru că aici nu cred că se pune problema de bani.

Plus că nici nu vreau să mă gândesc pe ce terenuri joacă, unde nu se pune problema de duş sau vestiar.

Oricum, bravo lor.

 

Aproape de ieşirea din Răţoaia, pe strada Zimbrăriei, acolo unde anul trecut era macadam acum este asfalt, care merge până aproape de intrarea în pădure.

 

_-dHbX3CUJ-S5n86117FwTLAlxEEVwwMf6U7RVN0

 

Drumul prin pădure, până în poarta zimbrăriei este OK, fără niciun fel de problemă.

 

hvrnb5C6VcFPj8BlboEMFbh3uTG9PTC2M7JoWd_9

 

8jACmBvVVSo64zgD-dsuckWrqxBPvCX94UkWNFZd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eram curios cum arată nașa, păcat că nu i-ai făcut poză. Derbiul seriei este între Rățoaia și Gheboaia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vis-a-vis

Nu cred ca doamna nasa ar fi refuzat o poza.

Cat despre derbiul seriei a VI-a, asa o fi. Eu habar n-aveam ca exista liga asta.

Parca odata, cu multi ani in urma, ultimul esalon era "Divizia Onoare".

 

 

Sâmbătă, 09.04.2016 – Partea a II-a

Halta Mija – Adânca – Bucşani – Răţoaia – Zimbrăria Neagra – Gheboaia – Finta Mare – Bilciureşti – Cojasca – Ologeni – halta Scroviştea

82 km

 

Biletul de intrare tot 6 lei costa.

 

Foişorul la care în noiembrie 2015 se lucra la fundaţie acum este gata, o construcţie solidă cu două etaje.

 

5-N7evA800MfD2Ciw_i7fWnkEiD6qpWpPpZ2kUbs

 

1laq5F3JhnqE9xVBQw2zmY5k2fTATex904IyLtIC

 

Zimbrii, văzuţi mai de la distantă, inclusiv de la etajul 2 din foişor.

 

opzz7KTy0kB2vHH2UBH8YYqLEzHiw2-LPuKaC3FM

 

JHO7X1gDjCE1eiSUSLmolGK50Kc9OwY2XHHcEqQC

 

f30S6i0CJDD_GUjCIR0xQpcfJhnKFZ8ABb99e5C8

 

gdZzSzuawmoddAj9L-u28zbj3jAX0bZnUjPuR25c

 

osqkZknVjgj9uqK3uQrSPTSCDzvFHcn5jwMJ_juN

 

2j4NHsJ3DxEKwuyJAXNSkXCclRboAOk1vCymO8_f

 

0xemvcPTfD4GZnxXgsopYUaZWqOGk6yBiiEZ5keu

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moaaa... deja mi-ai făcut poftă văzând foișorul ăla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte fain! Trebe sa mai dau o data pe-acolo. Nu m-am gandit sa ma folosesc de TFC, deci e si asta o idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
În gară am observat că o locomotivă de la DB Schenker a fost botezată Elisabeta Rizea.

 

DB Cargo Romania este subsidiara DB Schenker ce opereaza transporturi de marfa in Romania si tarile vecine: http://www.logistics.dbschenker.ro/log-ro-ro/start/

 

Referitor la alocarea de nume, urmatoarele locomotive Transmontana produse de Softronic Romania (http://www.softronic.ro/engb-locomotive-transmontana.html), dar si altele, au primit nume: 

 

91 53 0 472001-3 - "Mihai Eminescu"

91 53 0 472002-1 - "Mircea Eliade"

91 53 0 472003-9 - "Lucian Blaga"

91 53 0 472004-7 - "Marin Preda"

91 53 0 472005-4 - "Emil Cioran"

91 53 0 472006-2 - "Eugen Ionescu"

91 53 0 470783-8 - "Traian Vuia"

 

92 53 0 601665-8 - "Mircea cel Bătrân"

92 53 0 601680-7 - "Tudor Vladimirescu"

92 53 0 601684-9 - "Nicolae Iorga"

92 53 0 601702-9 - "Mihail Kogălniceanu"

92 53 0 601704-5 - "Alexandru Ioan Cuza"

92 53 0 601705-2 - "Constantin Brâncoveanu"

92 53 0 65 1001-6 - "Carol I" 

92 53 0 651005-6 - "Mihai Viteazul"

92 53 0 651013-0 - "Elisabeta Rizea"

92 53 0 651014-8 - "Vlad Tepes"

 

I-am citat pe utilizatorii forumtrenuri.com Mihay si dantm. Lista este incompleta, mai sunt si altele.

Edited by Traveller

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vis-a-vis

Drum bun si ma bucur ca postarea mea ti-a fost de folos.

 

 

@diorgulescu

Mi se pare o varianta utila sa te folosesti de TFC Calatori (linia Ploiesti Sud - Targoviste) pana la I.L. Caragiale (daca vrei sa treci prin zona de cetateni mai bronzati dar pasnici) sau pana la Mija si apoi pe asfalt pana la Ratoaia.

Mai poti folosi si CFR Calarori pana la Titu sau Nucet.

 

 

@Traveller

Multumesc frumos pentru completare.

Sa inteleg ca omu' cu care am vorbit in gara spunea prostii cand mi-a spus ca locomotiva este produsa in Germania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.