Traveller

Rezervaţia de zimbri "Neagra" Bucşani

Recommended Posts

Nu, aia cred e realmente produsa in Germania, e doar "inmatriculata" in Romania. O sa imi corectez exprimarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Corect. Cel cu care am stat de vorba mi-a spus ceva despre nr. 53 care este alocat (la locomotive) Romaniei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sâmbăta, 09.04.2016 – Partea a III-a

 

Halta Mija – Adânca – Bucşani – Răţoaia – Zimbrăria Neagra – Gheboaia – Finta Mare – Bilciureşti – Cojasca – Ologeni – halta Scroviştea

82 km

 

Drumul care pleacă din poarta zimbrăriei spre Nord – Est.
 
UQYJwS2oGlgjt9wR5sCBr11ds3A5MH36xZnVICSC

 

Pădure inundată.
 
vSMxAOS9Hi4iJ64O7mzY6hCmI6d_6qkU4m9vWGMV

 

BpaQIuK6cEH0iG4EJzYRcYYERSmRGLNikIQKaRRE

 

Drumul rămâne bun.

 

xR-q-HIPOqOjdQNT-d-UCkfiMF4hhbWJaBU0v9CV

 

La un moment dat a apărut o bucată de drum cu multă piatră. Nimic deosebit, însă a necesitat puţină atenţie.

 

UccTnDLMzzIyHHrqqEIt_WE3PmhEuiDTmVsJ3Ygv

 

Un indicator pe care nu m-aş fi aşteptat să îl găsesc în mijlocul pădurii.

 

LiuVS7ABni3IK6uBDRNKO_WEGI3RnxWmMBHoXZUI

 

Prin pădure, după indicatorul Stop.

 

bSgOROT-pQaYIbI-aAUDVaq_ifxyY6wTKV6rgGuq

 

Xid5Lu-GtTvauEAtaKaf_7NGDw1nenMymcEPd91F

 

Apoi nu a mai durat mult şi am ieşit în Gheboaia, unde am virat stângă spre Finta, pe DJ 720A.

 

Din păcate succesiunea virajelor prin pădure nu o mai ţin minte. Sigur ştiu că la indicatorul Stop am virat la stânga.

 

Ajungem în Finta.

 

Vzmrjm2F_OQI1HIDkb5SXS8yQPNOiUdnJrJYGWW0

 

Sirenă n-am mai văzut de mult timp.

 

jkH6IpY6nwCrwKO7o9qlyfsFEItA1SDrj5QNvx-4

 

Spre surprinderea noastră, acum DC 31 care face legătura între Finta şi Bilciureşti este “coală de hărtie”. Ultima data am fost pe aici în 2012 şi atunci era un simplu drum de macadam.

Aşa arată acum.

 

E6njd16qUUj86OSSLR9CMruHDOthFzCGBOUHdVgQ

 

Ialomiţa, în amonte,

 

GIKq7LxrkRfVs-LOW3QHd8k4wESnG8yinfQPRwYg

 

şi în aval.

 

sDXtSFDnl-Rld90EbIByAV7p08aiL1nnuHirbc6n

 

Podul peste Ialomiţa (în 2012 aici era doar un pod temporar).

 

os6TzQC6jd-QTXMJ4LSD348pNlS5cMbm-mMR6I8o

 

Între podul peste Ialomiţa şi Bilciureşti.

 

VmfcMv1NmznYc9gyWqNlCnF8X6FELgZBqtHXkE7z

 

6h3Nu5z-QyFLXX937IjzONAkXKDzW1CiStzkcYxa

 

Rapiţa era încă firavă, nu prea merge pentru poze de pus de facebook.

 

D4hp6mxDupLtduSy3loU3yY97URtmS8BZk4JRo22

 

Pentru că tot am vorbit despre facebook, a existat o vreme, nu cu foarte mult timp în urmă când (mai ales în mediul rural) pentru a da un banal telefon era nevoie de o deplasare la oficiul postal.
 
Din acele vremuri a mai rămas doar indicatorul din poza de ma jos (în Bilciureşti, la intersectia DC 31 cu DJ 711).

 

XxZa87m0BAyqgF8j7e-quAKr7nVFg2L3KC5joYhg

 

Din Bilciureşti am continuat alergarea spre halta Scroviştea.

 

În Ologeni a apărut indicatorul din poza de mai jos (anul trecut acest indicator nu exista şi iniţial am mers puţin spre Ciocănari).

 

6IiDwAvW91GiHHop1juiRTBnlwWS2Q-o0lKQywjy

 

La halta Scroviştea am ajuns pe la ora 18:00 iar trenul era la ora 19:57.

 

Cum halta asta este una fantomă, închisă total, am mai mers vreo 2 km spre sat, am găsit un magazin sătesc cu o masă afară şi am stat la o sticlă de vin (răcită în prealabil în congelator, alături de îngheţată şi carne de pui).

 

Halta Scroviştea pe lumină.

 

Ici0evB9ILXSGrT-jCZAd0M9pAN5JJrBux156imj

 

Cam asta a fost.
Până data viitoare când ajung la zimbrărie, dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar s-a pus prafu' aici.


Sambata, 03.11.2018
Gara Nucet – Cazaci - DN 71 – Racoviţa – Bucşani – Răţoaia – Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Gheboaia - Finta Mare – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea


Bucuresti [07:30] - Nucet [08:51] cu trenul IR 1781. Bicicleta in tren, n-a fost nicio problema sa ma inteleg cu nasul [10 Lei pentru bicicleta].

 

image.png.b97930a656f7dd6832b0cdb3cf6d579a.png


Pana la Chitila trenul merge cu aproape 100 km/h.

 

image.png.9055bf22d04a2f3ead996e004d5cc24f.png


Apoi, intre Chitila si Titu trenul nu mai depaseste 50 km/h.

 

image.png.6efafe8eb7148f1102fb620d6006a905.png


La Titu pauza aproximativ 20 de minute. Aici trenul se descompune, din 3 rame cat avea in compunerea initiala, primele doua pleaca spre Pitesti iar ultima spre Nucet si final Targoviste.

 

image.png.247b0375655cdb96e1c2ad79ef51a36f.png


N-am mai vazut pana acum combinatia asta la CFR Calatori, insa pare foarte eficienta.


Un motocompresor sau grup electrogen, abandonat in gara Titu.

 

image.png.5b0c9957f01f7bc2b6df4b191ae8c414.png


Intre Titu si Nucet calea ferata este mult mai buna, trenul merge cu aproape 100 km/h.

 

image.png.bbdf1794901fb6bb0c2b745a628dc4c7.png


Peronul garii din Nucet.

 

image.png.7059c54eda3105ada66484c70badf2fa.png


DJ 722 spre Cazaci.

 

image.png.2989044b0998bb8b3cb0e15bf7460845.png


Pentru cateva sute de metri a fost nevoie sa intru pe DN 71, destul de aglomerat pentru o zi de sambata.

 

image.png.b4396a3691c4ffce367430f45fd16048.png


Dreapta spre Racovita,

 

image.png.d8f6f02536c0b59aff14836d834c3316.png

 

pe DJ 711B care era intr-o stare foarte buna.
 

image.png.153097b9274e39bfc0386307fe6628f0.png

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 10 ore, gibonu said:

N-am mai vazut pana acum combinatia asta la CFR Calatori, insa pare foarte eficienta.

 

Într-o vreme avea și vagon de Câmpulung Muscel sau Curtea de Argeș.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@midan

Posibil. Ultima data am fost cu trenul la Nucet in 2015 si atunci era compus dintr-o singura rama.

Spre Curtea de Arges am fost ultima data in august anul asta, insa atunci erau doua rame care mergeau pana la Curtea de Arges. Tin minte ca la Titu trenul oprea foarte putin, am aprins degeaba o tigara.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 20 ore, gibonu said:

N-am mai vazut pana acum combinatia asta la CFR Calatori, insa pare foarte eficienta.

 

Se folosește demult sistemul, erau (și sunt și acum) IR care de la Pitești mergeau mai departe, la Craiova (ex 1893). 

Ăsta e unul din avantajele automotoarelor (ramelor).

E practicat și de privați, care cuplează/decuplează AM funcție de rută.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și de la Cluj Napoca mai este/era IR ce la Jibou se despărțea: unul mergea la Satu Mare și unul la Baia Mare. Prin 2016, mergând de la BM la CJ, am așteptat în Jibou vreo 2 ore trenul de SM pentru a merge spre Cluj. Era blocat de un marfar defectat pe linie. Treabă românească, după ce am stat 2 ore ca proștii, am plecat spre CJ fără ăla de SM. 6h și ceva, 190km. A fost ultima dată când m-am urcat în vreun tren :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Multumesc pentru completare.

 

@paulrad

Se pare ca dupa 09.12.2018 vei putea merge de  la Baia Mare la Cluj, prin Oradea, cu trenurile IC2 ale Astra TransCarpatic.

Ideal ar fi sa ai la tine un extinctor,  o masca de gaze si un costum de anti-incediu, simlar cu cel folosit de pomprieri.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sambata, 03.11.2018 - Partea a II-a
Gara Nucet – Cazaci - DN 71 – Racoviţa – Bucşani – Răţoaia – Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Gheboaia - Finta Mare – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea


Plantatie de mure.

 

image.png.11f673b77b792076f9bcaf9eee341e37.png

 

image.png.8f7edd9db536450005317266ca09cc39.png


Cel putin asa scria pe placa de la poarta. Poza n-am putut sa fac din cauza unor ciobanesti imensi si foarte fiorosi, care nu pareau sa aibe mari probleme sa sara gardul.


O sera langa intrarea in Racovita

 

image.png.e9efca9cad767791c9fe9a3efb09de53.png


incalzita de o centrala termica destul de mare.

 

image.png.752e3f123fd4a20363c506a9ccb7dc99.png


Daca nu ma insel, TIH = Tractor incarcator hidraulic.

 

image.png.0174b92e7555d39b2441da89e8b3a8d1.png

 

image.png.86b88920408144e2ed7d5ddcebcc2ce5.png

 

image.png.8cb4383992b1f6b27d1cf75f52df4ada.png


Ialomita, inainte de intrarea in Bucsani, in amonte

 

image.png.e0be8ea49d37970a60765528eda9cf14.png


si in aval.

 

image.png.2ea572e494caf7eb89d42d408ad5e3a6.png


Se observa malul consolidat, semn ca Ialomita nu este doar un parau mai mare.

 

image.png.0de21b2185ecb0e3666118012700f0bc.png


Un teren de tenis

 

image.png.ced17bfc85a86d113e959c07e0241257.png


dotat inclusiv cu gratar.

 

image.png.6f5d43fbdf475f5cdbee86f45049b019.png


In Bucsani, aproape de centru, am remarcat o casa frumos renovata.

 

image.png.5b0b00048d35e4d986bef6af6c4a7f70.png

 

image.png.0c1031dcaf9732092aa79627f27c87ec.png


Se pare ca pentru gardul si poarta urmeaza sa fie renovate.

 

image.png.b99bc7d4be7f7e64ed15de159248fa5b.png


Am stat putin de vorba cu proprietarul, omu' mi-a spus ca este casa lui si ca are in interior mobila de 150 de ani vechime. S-a scuzat pentru ca l-am prins in timpul unor activitati prin curte, insa mi-a spus ca data viitoare cand mai ajung prin Bucsani sa trec pe la el ca sa-mi arate si interiorul casei.


Odata, cu multi ani in urma, in Bucsani a existat un club columbofil.

 

image.png.472d5892921391305fe3af8644a7e97d.png

 

image.png.c931aa21be6c5d956a7ea021032b11e8.png


In timp ce faceam pozele de mai sus, pe langa mine a trecut un mosulet, care cu regret in glas, mi-a spus "Nu mai ie tataie demult porumbei aici"

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vis-a-vis

Te-ai miscat repede.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sambata, 03.11.2018 - Partea a III-a
Gara Nucet – Cazaci - DN 71 – Racoviţa – Bucşani – Răţoaia – Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Gheboaia - Finta Mare – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea

 

Spre zimbrarie, drumul prin padure este foate bun.

 

image.png.87b63cb6bf4dd4d5fd82d1e42535c280.png


Indicatoarele tot acolo sunt.

 

image.png.a39dcd6503e0d536e6ae178e514f0a65.png


Zimbrii.

 

image.png.fe522ae35d2e4a3425edcfe4a3e522a3.png

 

image.png.399975108727fb933210dfab7be43276.png

 

image.png.07549d7942da00628074422be0068170.png

 

image.png.8f990f4770b38e260f0e45bbb0382b59.png


Despre zimbrarie si zimbrii.

 

image.png.59b97970ae42da6254f3257306a31ac0.png


Inainte de plecare am stat putin de vorba cu cel care vindea bilete. De la el am aflat ca un zimbru adult mananca 5 kg de cereale [in special porumb] vara si 6 kg iarna. Omul mi-a mai spus ca Romsilva nu contribuie cu niciun ban la zimbrarie si ca veniturile acesteia sunt asigurate din lemnele vandute de ocolul silvic Bucsani si din contravaloarea biletelor de intrare [6 lei pentru adulti].


Si drumul spre I.L. Caragiale arata bine.

 

image.png.68c9f38b128717a7cbaf74b4374c8a83.png


Inapoi in Ratoaia, unde am virat stanga spre Gheboaia, pe DJ 720A, care acum este "coala de hartie".

 

image.png.e34aadef832b4f43d680b6e97bd5988f.png


Din pacate, tigania romanesca persista, pentru ca santurile de scurgere de langa drum, desi sapate, nu au mai fost betonate.

 

image.png.d693ad42e8d2823ea9d255016b67cbbe.png


Intersectia DJ 720A cu DC 28 [am mers inainte].

 

image.png.c85289fa0d53641aecb91673e4c049ae.png


Autobuz cu burduf care asigura legatura in Finta si Targoviste. Pare un mare pas inainte comparativ cu dubele de marfa adaptate pentru transportul de persoane.
 

image.png.a36635b2a20f2181ce753929d739b67c.png

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 03.11.2018 - Partea a IV-a


Gara Nucet – Cazaci - DN 71 – Racoviţa – Bucşani – Răţoaia – Rezervaţia de Zimbri Neagra – Răţoaia – Gheboaia - Finta Mare – Cojasca – Tătărăi – Buriaş – halta Scroviştea

 

DC 31 intre Finta si Bilciuresti se pasteaza in continuare in stare foarte buna.

 

image.png.6e6c3b9e45b7b99e7a02a1009c2cad8f.png


Indicatorul asta [in Bilciuresti ] se incapataneaza sa ramana acolo. Ori nimeni nu s-a invrednicit sa-l dea jos si sa-l vanda pe Internet.

 

image.png.bdd9a69865eb11049405c8331f8598c2.png


In curtea primarie din Bilciuresti.

 

image.png.4c2174fa5deb542d953391b8d47722ee.png


Intre Burias si halta Scroviştea.

 

image.png.2a949783cbd0937c36392dcdebe186be.png


Pe marginea drumului au aparut niste stalpi de iluminat,

 

image.png.4a3903e7c93c68a4e81feba0cbb28fd0.png


iar lampile par a fi cu led-uri.

 

image.png.6efb79c87138ab483b4fdf8f7fcee053.png


Montarea acestor stalpi continua si dupa iesirea din padure pana la halta Scroviştea.

 

image.png.7410cf536a194baa3f40084ffc70fe5e.png

 

image.png.53ae54de3c086a54c1f07e75e419f340.png


Oare sa existe intentia construirii unui piste de biciclete intre drum si stalpii proaspat ridicati?


Halta Scroviştea.

 

image.png.7536c34479ecb75c7f856cdbe54c432e.png


Comparativ cu acum 2 ani, pe peron au aparut niste adaposturi pentru calatori.

 

image.png.6e70b2b3467edc0ca084324c69593f40.png


Becuri nu garantez ca exista pe peron.


Inapoi spre Bucuresti m-am intors cu trenul Regio 5010 care ajungea in Bucuresti Basarab.


Podul Basarb.

 

image.png.9a818bc3722544d54746d9910abd4c53.png


Un proiect romanesc de succes este trotuarul rulant dintre Bucuresti Nord si Basarab. Acum este intr-o starea de semi-paragina, asa ca nu a fost o problema sa merg cu bicicleta pe banda care pare nefunctionala de mult timp. Plus ca nu era niciun pieton care parea ca ar folosi acel trotuar.

 

image.png.ce204724762c04ea5be57e7346d13187.png


Oricum, e bine ca exista indicator.

 

image.png.6f089ac811e16bfa47845dada0d846d5.png


Pista de pe calea Victorie, acum fara hispteri.

 

image.png.d0bc81bb91238c439a70183d0236fe26.png


Cam asta a fost.
Pana data viitoare cand ajung la zimbrarie, daca are cineva vreo intreabare, cu cea mai mare placere.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimul aliniat de pe panoul indicator de la zimbrarie il gasesc destul de interesant.

Acuma ca Romsilva nu participa la cresterea zimbrilor, cred ca e de discutat, nu stie portarul intordeauna toate mecanismele functionarii institutiei unde lucreaza.

Romsilva fiind o entitate destul de mare care are si hergheliile statului in obiectul de activitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

 

Nu cred ca efectiv la zimbrarie lucreaza prea multi oameni. Adica exista un cumul de functii (daca asta o fi denumirea corecta) in sensul ca cel care vinde bilete (avea si casa de marcat mobila) cred ca se ocupa si de hranirea zimbrilor.

Fiind un personal restrans care gestioneaza direct cantitatile de hrana pentru zimbri, este posibil sa fie corect ceea ce mi-a spus referitor la implicarea financiara a Romsilva.

 

In alta ordine de idei, gandeste-te ca Romsilva este o regie mamut a statului roman (daca n-o fi chiar cea mai mare). Asta inseamna o schema pe personal foarte aglomerata, specifica oricarei institutii, regii, companii, autoritati, etc de stat. Si mai simplu, prin sediile centrale si judetene m-as mira sa nu exite o gramada de frecatori de menta care ocupa posturile respective pe motive de rudenie, obligatii, etc.

 

In alta ordine de idei, tot cel care vindea bilete mi-a spus sa zimbrii eliberati in salbaticie (parca in judetul Neamt) sunt permanet monitorizati (printr-o zgarda). Motivul: zimbrul este un animal care se afla permament in miscare iar atunci cand sta mai mult timp intr-un singur loc inseamna ca are probleme de sanatate, ca a fost atacat, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.