Sign in to follow this  
CenturionAG

Cum montez o sa pe cadrul bicicletei?

Recommended Posts

Am vrut sa imi iau un scaun pentru transport copii, dar greutatea maxima suportata este de 22kg si deja fiul meu are 20kg la 5 ani, deci este si la limita superioara ca marime.

Mai demult am vazut pe cineva cu o cursiera care avea pe cadru o sa pe care stata un copil de 6-7 anisori. Am cautat pe la magazine, pe internet, peste tot ceva care sa se poata monta (si ulterior demonta de) pe cadru, dar toata lumea zice ca se poate dar nimeni nu stie cum.

As dori sa montez o sa ieftina, cu arcuri, mai lata pentru un confort cat mai bun, care are prindere prin ghivent strans in surub pe tija de sa. Problema este ca tija de sa este prea subtire in comparatie cu cadrul.

Solutii, sugestii, opinii? Va rog sa ma ajutati!:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

Cauta saua si iti indic eu cum sa o montezi. A mea este luata de la Kerobike, o sa lata cu arcuri pentru cruiser.

Obligatoriu sa-i pui si cornite. Daca se tine de ghidon poate aluneca peste el la o frana mai brusca.

Suportul de picioare poate fi o teava de aluminiu usor curbata, prinsa sub/de suportul de ghidon.

Imagine postată

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă te ajută:

http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_Sei-868.html

http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Sei/Sa_Selle_Royal_cu_arc-4999.html

Mai poţi adăuga şi un fel de centură de siguranţă. La modul minim o bandă pe după mijlocul părintelui şi burtica copilului. Alte variante mai sînt pe după spate şi peste un umăr la părinte şi peste piept şi pe sub braţe la copil, sau cu două benzi, simetric etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata cam cum arata saua pe care am luat-o cu 20lei de la rusi

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Dupa cum se observa are suport de montaj pe tija de sa, dar cadrul meu are cam 40mm in diametru, deci... cum sa fac sa montez aceasta sa fara a strica in vreun fel cadrul si sa pot sa demontez facil saua?

Iata cum arata si bicicleta pe care vreau sa montez aceasta sa:

Imagine postată

Este vorba despre un Centurion Cross Line 500 cu marimea cadrului de 55cm (22"), suficient de mare pentru amandoi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca se poate confectiona un suport dintr-un colier/brida, potrivit(a) pentru grosimea cadrului, la care sa fie sudat ori un segment scurt de tija de sa (pentru prinderea cu nuca) ori capatul (taiat in prealabil) al unei tije cu celalalt sistem de prindere. Gata facute nu cred sa existe Sanatate !

post-10297-0-76338500-1318492797_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varianta DIY(home made) si ieftina Iti trebuie asa ceva: http://www.clubaface...ic-1990560.html

In asta faci cu o freza de mobila o gaura de 36-38 mm daca ai cadrul de 40.

Apoi faci un colier tip U cu capetele filetate de 5 sau 6 mm.

Dai gauri pentru el in blocul de cauciuc aliniat cu cadrul.

Dupa gaurire il tai la jumatate conform imagine.

Scoti capul pentru teava de pe sa, pui colierul peste tuburi, il introduci prin gauri in jumatatea superioara de tampon, asezi ansamblul pe tub, pui jumatatea inferioara de tampon jos(daca ai cabluri pe tub sau sub tub vor trebui practicate degajari in corpul tamponului superior sau inferior, dupa caz). Se pune QR-ul cu saiba proprie ca este destul de lata. :)

post-8749-0-77593500-1318492880_thumb.jp

Cele originale arata asa

Imagine postată

Orice varianta ai alege, tine cont ca saua trebuie sa fie foarte aproape de tub, ca sa-i dea un nivel sub pipa sezutului copilului. Altfel daca este prea sus risti sa zboare peste ghidon.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Altfel daca este prea sus risti sa zboare peste ghidon.

M-am gandit si la acest aspect si... sincer sa fiu... sunt foarte mari riscurile de accidentare pentru copil, pentru ca vine cu pelvisul direct in pipa, lovitura EXTREM de dureroasa http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif.

Dar pentru asta ar fi rezolvare relativ simpla daca copilul nu are mai mult de 1/3 din greutatea biciclistului:

Un ham (asemanator cu cel ce se foloseste pentru a invata copii mici sa mearga) instalat pe toracele copilului, o centura rezistenta din piele (sau tot un ham, dar este mai scump) cu prindere intre cele doua cu o bucla sau cu ajutorul unor carabiniere. Numai astfel in caz de frana de urgenta, copilul este in siguranta ramanand strans legat de tine, problema maxima (la care nici nu vreau sa ma gandesc) fiind impactul frontal cu un obiect solid (copac, automobil, bordura inalta, zid etc.) unde se presupune ca si tu ca adult zbori peste ghidon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai, sincer n-as merge pe o solutie de legare, sau daca as merge doar in eventualitatea prinderii hamului de sa si purtat casca de fiecare data, Altfel legatura poate deveni periculoasa si sa-l strivesti tu ca adult mai rau decat s-ar lovi el cazand singur. Legat de tine e util la parasutare, parapamnta sau oricand ai utile si folosibile picioarele tu, ca el va sta suspendat. Dar in cazul tau picioarele nu-s libere sunt cu un cadru intre ele.

Si eu am studiat problema. Pe vremuri era o sa decupata din tego, imbracata cu vinilin sau doc, cu un pic de burete sau vatelina dedesupt. Colierul prins direct de tego si apoi de cadru care era protejat de un manson de cauciuc. Erau pline de sei d-aste Ukrainele si Tohanele. Suportul de picioare din platbanda si gata. Daca reusesti sa tii aproape de tub saua sau chiar sa aduci cumva fortat pe teva la cadru tuburile seii, cu cornite cum ai in imagine cu cel mic al meu e mai bine. Eu asa am procedat. Am scos colierul pentru tija de sa, am fortat un pic tevile seii ca sa incastreze tubul peste care am tras un mason din camera groasa, apoi am strans 4 coliere(soricei) din aia lati, cu forta si am fixat saua. Desi reactia reflexa la o frana sau situatie de impact este sa-l ocrotesti cuprizandu-l cu mana peste umar si apoi peste piept in jos pe traseul centurii exista totusi risc. Din acest motiv eu l-am mutat pe cel mare in spate pe scaun si l-am adus pe cel mic in fata mea. al mare la orice viraj sau frana avea un ruliu accentuat si un tangaj ingrijorator. Practic doar rezistenta lui in maini il retinea sa nu se rostogoleasca peste ghidon. Periculos... Asa ca am facut rocada, pus cornite si e mult mai bine si mai sigur.

Acum, daca vrei sa scoti saua, pur si simplu tai curelele de plastic cu un sfick. Trebuie sa ai in rezerva mai multe seturi de prindere(minim 4-5 buc la o prindere).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

MBZ a spus tot ce stiam eu si ceva in plus.

Mai ales ideea cu blocul de cauciuc gaurit, sectionat si fixat cu QR, e geniala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai degraba apreciez solutia extrema cu fixarea intre sine. Cablul franei spate este sub TT. Oricum, e greu sa ai copii in zilele astea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucian, ce sa zic, mie genial mi se pare colierul rusesc, ca nu-ti trebuie decat niste sarma de balot si un patent(sau cleste).

Dar daca vrei sa protejezi cadrul numai cauciucul masiv fixeaza zdravan fara sa lase urme.

Eu asta solutie am gasit. Initial tamponul gaurit era o bucata de lemn de tei :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tara se poarta des astfel de prinderi. Cea mai raspandita e o scandurica de brad prinsa cu sarma, banda adeziva, sau (mai rar) cu un colier de tabla groasa.

Deasupra se pun niste textile sau burete sau nimic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this