fastboy 0 Posted October 10, 2011 cum trebuie puse manetele de schimbator,la numarul 6 si pe ce foaie a pinioanelor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mihaighimpu 270 Posted October 10, 2011 (edited) :blink: fi mai expicit "schimbator cu pinioane"? "foaie a pinioanelor"?, nu poti fi ajutat daca nu spui clar ce vrei. 1 – Verificarea schimbatorului si a lantului In primul rand trebuie sa verifici daca schimbatorul este stramb ( in cazul in care a suferit ceva lovituri ). Cauzele pot fi multiple : de la urechea care tine schimbatorul de cadru, pina la patina acestuia strambata la o lovitura. In acest caz, cel mai bine este sa apelezi la un specialist, nu sa incerci de unul singur sa-l indrepti (urechea sau patina). Nu ca n-ai putea, dar nu este recomandat. De asemenea asigura-te ca lantul este in ordine si nu formeaza bucle sau prezinta portiuni rigide. Daca tot acest checking este in regula poti trece la pasul urmator. 2 - verificarea aliniamentului schimbatorului. Patina schimbatorului trebuie sa fie perpendiculară pe sol, altfel, inseamna ca schimbatorul tau a suferit ceva lovituri si va trebui indreptat. 3 – schimba lantul pe pinionul cel mai mic. Adica pe viteza 7, 8, 9, 10 sau 11, depinde cu cate pinioane este dotata bicicleta ta. In acest moment patina schimbatorului trebuie sa fie aliniata imediat sub pinionul cel mic. Trebuie sa formeze o linie. Daca nu se intampla acest lucru, va trebui sa actionezi asupra celor doua suruburi mici aflate pe schimbator. Acestea au marcate langa ele literele H si L, ce provin de la High si Low si reprezinta limitele maxime si minime in care actioneaza schimbatorul. Surubul pentru LOW se afla jos, iar cel pentru HIGH se afla sus. Surubul ce trebuie reglat cand lantul se afla pe pinionul mic este cel de High, asadar H. Daca patina schimbatorului se afla in stanga pinionului mic, invarte surubul in sensul acelor de ceasornic pina ce acesta va forma o linie dreapta cu pinionul mic. Daca patina se afla in dreapta pinionului mic va trebui sa actionezi asupra surubului H contrar acelor de ceasornic pina ce acestea se aliniaza. Consulta si imaginile pentru a intelege concret operatiunea. In cazul in care patina schimbatorului nu se aliniaza cu pinionul mic, chiar si dupa ce ai actionat asupra surubului de H, inseamna ca trebuie redusa tensiunea din cablu. Faci asta actionand asupra rotitei de reglaj a schimbatorului (vezi imaginea). La modele mai noi de schimbatoare aceasta rotita de reglaj nu se afla pe schimbator ci pe maneta de schimbare a vitezelor aflata pe ghidon (vezi poza). 4 - schimba lantul pe pinionul cel mai mare, deci pe treapta 1 de viteza. Daca schimbarea se face defectos, incet sau deloc, inseamna ca va trebui sa mai adaugi tensiune cablului schimbatorului de viteze. Astfel va trebui sa ma desurubezi din rotita aflata pe schimbator (sau pe maneta schimbatorului in functie de model). Teoria este aceeasi : patina schimbatorului trebuie sa formeze o linie dreapta cu pinionul pe care se afla lantul. Daca totul funcioneaza in regula, schimba pe primul pinion, cel mare, adica prima treapta de viteza. Patina schimbatorului trebuie si in acest caz sa formeze o linie perfect dreapta cu primul pinion. Daca in momentul in care dai la pedale lantul pare sa agate pe pinion, sau pur si simplu cade, va trebui sa actionezi asupra surubului LOW adica L. Invarte-l in sensul acelor de ceasornic un pic cate un pic pina ce lantul va sta bine pe pinionul cel mare. Reglajele de LOW și HIGH le faci o singura data, la inceput, odata ce ai instalat schimbatorul. In mod normal, limitele sunt stabilite din momentul in care bicicleta este asamblata. 5 - in acest moment schimbatorul tau ar trebui sa functioneze perfect. Sa recapitulam reglajele de baza : intotdeauna patina schimbatorului sa formeze o linie perfect dreapta cu pinionul pe care se afla lantul. Reglajul se incepe de pe pinionul cel mai mic (deci cea mai mare viteza de pe maneta de schimbare a pinioanelor). Cand lantul se afla pe pinionul mic foloseste surubul cu inscriptia H – pe care o misti in sensul sau contra acelor de ceasornic ca sa misti schimbatorul stanga-dreapta pina ce se regleaza perfect liniar cu pinioanele. Apoi, faci reglajul schimband pe pinionul cel mai mare, prima treapta de viteza. Procesul este acelasi doar ca actionezi asupra surubului LOW adica L. Daca patina este aliniata nu este necesar sa faci reglajele de LOW si HIGH. Edited September 17, 2013 by Traveller 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
E-1 953 Posted October 10, 2011 Ai pinioane pe stanga sau pe dreapta ? 8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted October 10, 2011 Ai pinioane pe stanga sau pe dreapta ? Dreapta mea sau dreapta ta? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
fastboy 0 Posted October 11, 2011 eu am intrebat la ce numar de pe schimbator trebuie sa fie foaia mica de la schimbatorul de spate Quote Share this post Link to post Share on other sites
wirespot 521 Posted October 11, 2011 La cel mai mare. Cînd te uiţi la indicatorul manetei, vitezele au aceeaşi poziţie în spaţiu precum pinioanele, deci în stînga e cel mai mare pinion (cea mai mică cifră) şi în dreapta cel mai mic pinion (cea mai mare cifră). 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
E-1 953 Posted October 11, 2011 Cum a zis wirespot. Cifrele de pe shiftere (manetele de pe ghidon) se ordoneaza in functie de cresterea vitezei de deplasare la aceeasi turatie a pedalierului. Respectiv pinioanele (alea de pe roata spate)sunt numerotate in progresie inversa fata de dimensiune, foile (alea de pe pedalier) sunt numerotate crescator in ordinea marimii. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kimosabe 144 Posted October 12, 2011 Pe indicatorul de la Dura-ace 7800 up-shifting-ul este de la dreapta la stanga (de la mare la mic), la SLX la fel... Deci ash spune ca este exact invers, nu? Nota: de noi La cel mai mare. Cînd te uiţi la indicatorul manetei, vitezele au aceeaşi poziţie în spaţiu precum pinioanele, deci în stînga e cel mai mare pinion (cea mai mică cifră) şi în dreapta cel mai mic pinion (cea mai mare cifră). Quote Share this post Link to post Share on other sites
DarKy94 574 Posted October 23, 2011 Ai pinioane pe stanga sau pe dreapta ? Poti sa ai pinioane si pe stanga:|? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axe 7,075 Posted October 23, 2011 Normal, doar la stangaci Quote Share this post Link to post Share on other sites
E-1 953 Posted October 23, 2011 Poti sa ai pinioane si pe stanga:|?In Anglia si Noua Zeelanda ... :P Neah, glumesc, era un moment d'ala sarcastic. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,888 Posted October 23, 2011 Faza tare îi chiar există butuci + freewheel pe stânga. ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
E-1 953 Posted October 23, 2011 Aha. Nu mai vorbesc de flip-flop, sau prinzi un pinion in gaurile de la frana .. :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,888 Posted October 23, 2011 Am spus freewheel pentru stânga, nu fixie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
E-1 953 Posted October 23, 2011 Da. Am citit :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumus 734 Posted October 1, 2012 am patit si eu o ciudatenie, urcand o rampa de care o urc zi de zi, ieri mi-a sarit lantul intre pinionul cel mai mare si spite, de pe pinionul mare, mentionez ca nu sa umblat la deraior, si nu a mai facut asa ceva. Banuiesc ca tebuie sa reglez din unul din cele 2 suruburi de pe deraior marcate cu H si L. Dar de la care? Si insurubez sau desurubez? Shimano turney Quote Share this post Link to post Share on other sites
claudiud 11 Posted October 1, 2012 Uite aici : http://www.freerider.ro/service/cum-reglez-schimbatorul-de-pinioane-2158.html 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumus 734 Posted October 8, 2012 am rezolvat, schimba ok, nu mai sare intre pinion si spite, dar am observat ca daca sunt pe pinionul mare, daca dau la pedale in sens invers, adica le invart inspre spate sare lantul pe urmatorul pinion, deci nu mai sta pe 1 si sare pe 2, daca incep sa dau la pedale normal, schimba iar pe 1... care o fi buba? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nubciclist 404 Posted October 8, 2012 In cazul asta trebuie reglata tensiunea in cablu. Ar trebui sa ai fie la schimbator, fie la maneta, un "butoias" pe care sa poti sa il rotesti ca sa reglezi tensiunea. Pasul 4 din tutorialul de mai sus (desi poti gasi chestii mai detaliate pe net, asta e cam slab scris). Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,888 Posted October 8, 2012 ... care o fi buba?Alinierea foaie-pinion. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumus 734 Posted October 8, 2012 am si pe maneta si pe deraior...dar schimba perfect, nu face zgomote ciudate, schimba si in sus si in jos frumos, Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumus 734 Posted October 8, 2012 @mladen la ochi pare ok. Intradevar, am avut pana pe spate si am dat roata jos...dar e cadru model mai nou, nu pot ajusta pozitia axului in urechi, decat fff putin, nu cred ca e roata pusa stramb, ... Desi daca stau bine sa ma gandesc, a trebuit sa reglez sabotii de frana dupa ce am pus roata la loc...dar ma repet, nu prea pot sa nu pun roata la loc corect..ca nu am loc de reglaje, urechea e fixa, nu pot modifica pozitia axului mai deloc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,888 Posted October 8, 2012 Înainte de pană făcea la fel? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumus 734 Posted October 8, 2012 nu, nu mi-a sarit dupa pinion niciodata, dar nici acum nu mai sare... Doar ca la datul inapoi coboara un pinion, dar prb este doar la 1 si 2. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,888 Posted October 8, 2012 Nu mi-ai răspuns la întrebare. Quote Share this post Link to post Share on other sites