Sign in to follow this  
georginho

Sfat achizitie bicicleta Kelly's

Recommended Posts

Trevizes, din partea mea n-o sa vezi critici, faci ce crezi tu ca ti se potriveste, ca e 29er sau jumate de 29er imperecheat cu mtb, sau cu hibrid, whatever, feelingul ca ai facut ceva cu mainile tale banuiesc ca e ceva frumos, sau ca ai facut ceva fix pentru asteptarile si dorintele tale.

In rest, nu pot comenta detaliile de natura tehnica, nu ma pricep :D dar cu timpul invat si treburile astea.

Eu gata, m-am decis, am vorbit la Assport adineauri, imi aduc din depozit un Cube cu cadrul de 56, diseara ma duc s-o iau si cu asta-basta.

De 2 luni ma chinui sa iau ceva si sper sa fie decizia corecta, daca nu este, oricum voi calari bicla asta cel putin 2 ani cat are garantie. :)

Revin cu impresii diseara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Trevizes, o iau si o probez mai intai, desi nu ma pricep sper sa stiu la ce sa ascult, sa fac diferenta intre zgomotul facut de schimbarea vitezelor si alte genuri de zgomote suspecte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, cam s-a incheiat excursia mea in cautarea bicicletei.

Am fost, am luat-o, ea este, din momentul asta, ea este cea mai buna pentru mine :))

Ce pot sa zic despre ea, merge foarte bine, excelent, nu ca as avea termen de comparatie, dar sunt multumit pe deplin de achizitia mea.

Maine are loc prima iesire a mea din bucuresti, usurel, nu foarte departe si in viitorul apropiat particip si eu la intalnirile voastre de vineri, din tineretului.

Si cam asta ar fi cu threadul asta, multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturi, si in general acestui forum, care mi-a deschis ochii in privinta fenomenului numit "ciclism".

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o folosesti sanatos, e superba! Te invidez anticipat pentru vitezele pe care o sa le ai prin oras :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, cam s-a incheiat excursia mea in cautarea bicicletei.

A fost o nastere grea si cu complicatii ;-). (Ce dureaza mult tine mult)

Ma bucur ca te bucuri; si s-o pedalezi sanatos ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi frumos clicu, nu stiu ce viteze o sa bag eu prin oras, ma cam sperie traficul bucurestean, mi-era mie frica fiind pieton dar acum ce sa mai...cu timpul o sa ma obisnuiesc eu cumva si cu traficul asta, dar tare am eu impresia ca o sa-mi placa sa ies din capitala asta infecta, imbecila, murdara si cu multi oameni asemenea.

Ce sa zic, ca un incepator m-am dus sa ma plimb fix pe marginea unui lac, acum seara, naiba stia ca la viteze mari prind toti ţânţarii printre dinti, sprancene, ochi, par si haine? :))

Nu stiu daca e buna metoda dar am dat dracu totii banii mei si acum nu mai am nici macar de un amarat de bidon, ce sa mai zic de faruri, pompa, nimbus, aripi , ciclocomputer si altele( si un portbagaj, sa ma pun bine cu Frank), dar la noi la romani expresia cu prea sarac ca sa-mi iau ceva ieftin merge de minune.

Ce sa zic acum, as vrea sa va cunosc pe toti, sa merg cu toti la un cicloturism moderat sau o plimbare, eu si cu prietenul meu cu Kona.

Frank, mersi frumos de urare, si mersi pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...nimbus ...

Daca in loc de nimbus iti iei ceva imbusi (crom-vanadiu) sintem (pusi) bine. ;-)

La bidon iti dau un sfat. Nu te cheltui. Daca crezi ca viteza ta de deplasare si timpul iti permite sa te opresti cind ti-e sete puneti in suport (suporti) doua "sticle" PET de 1 litru si esti om facut (vezi pozele cu "bizikelu" meu atunci stii despre ce vorbesc). Daca luna viitoare maninci mai putina carne te faci si cu portbagaj ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pai aveau suporti de bidoane dar erau de plastic si erau ficsi, nu suportau si marimi mai mari de bidoane, PET si altele.

Deocamdata un ghiozdan incapator e suficient ptr o sticla de apa.

O sa ma lovesc eu pe parcurs de treburile astea care lipsesc, si o sa le cumpar.

Cred ca o sa mananc foarte putina carne luna care urmeaza, as vrea casca si imbracaminte de ciclist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi frumos Trevizes, da, trec pe lista si manusi si ochelari, mi-au intrat azi in ochi la tantari cat ptr toata viata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta m-ar interesa si pe mine.:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca exista si ochelari cu dioptrii, dar ma gandesc eu ca ei costa exorbitant avand in vedere ca nu prea cred eu ca se produc la scara larga.

Asa, sa va spun despre iesirea mea, ne-am inhamat la drum, un drum lejer de maxim 30 km dus-intors prin apropierea Bucurestiului, spre Stefanesti, cine stie.

Toate bune si frumoase, dupa o greseala de-a mea, din vina mea coechipierul a luat o tranta zdravana, cu julituri la genunchi si cot, nu intru in detalii. In rest plimbarea a decurs frumos, lejer, ne-am invatat cu vitezele, am mers si lejer si mai tare, overall nota 9.

Acum sa va zic problemele :D

Prima problema observata de mine, asta la o franare de urgenta, cu ambele manete trase, am reusit performanta sa ma dau peste cap cu ea, ma rog, nici chiar asa, dar am sarit peste ghidon, bicicleta s-a ridicat de spate.

Care sa fie cauza?Cumva ca franeaza roata fata mai tare decat pe spate, sa fie mai slabita aia de pe spate?Sau timpul de reactie al franei de pe spate este mai intarziat decat cea de pe fata?

A doua problema ar fi ca roata spate este descentrata, destul de evident, se observa la o privire sumara privind franele cum oscileaza stanga-dreapta.Oare si din cauza asta franele spate sa nu tina asa de bine ca cele de pe fata?

Ce e ciudat este ca ambele biciclete au rotile spate descentrate, biciclete diferite, roti diferite, oameni diferiti(una Kona, una Cube).

Intrebarea mea daca e ceva normal, asta intamplandu-se inainte de prima revizie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incepe ieftinul sa devina scump ? ;-) Frinatul se face cu simt si vrea sa fie invatat. Centreazati rotile, "aseaza" spitele si stringe-le pe toate ca lumea ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frank, nu fac eu treburile astea, am dat o gramada de bani( din punctul meu de vedere) ptr ca treburile astea sa fie facute de altii, cel putin acum la inceput cand habar nu am, are garantie, s-o rezolve.

Eu vroiam sa intreb daca e ceva normal la bicicletele noi, au scos-o din cutie, au asamblat-o de fata cu mine, si dupa aia au dus-o pe banc ca s-o regleze, dar tare am impresia ca nu s-au atins de spite, si banuiesc ca asta este rolul reviziei la 10 zile, sa regleze ce mai este de reglat.

Iar cu franele, ce sa zic, Kona Dew la franare de urgenta(nu doar probat, chiar a fost nevoie in trafic) s-a comportat normal, fara sa se ridice de spate.De aceea presupun ca este o diferenta de forte intre frana spate si fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... are garantie, s-o rezolve.

O sa se uite intensiv la ea ;-) si o sa-ti scoata "optul"

Eu vroiam sa intreb daca e ceva normal la bicicletele noi.

Normal nu e normal, dar ce mai e normal in ziua de azi ...

... dar tare am impresia ca nu s-au atins de spite ...

De ce s-o faca ? Asta o face cel care construieste rotile, nu cel care le vinde sau le monteaza.

Kona Dew la franare de urgenta(nu doar probat, chiar a fost nevoie in trafic) s-a comportat normal, fara sa se ridice de spate.

Depinde de frine si de felul cum sint reglate.

Sa ne tii la curent cu noua ta scula ;-);-);-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca va tin la curent, sunt sigur ca mai sunt incepatori ca si mine pe aici si poate invata din experienta mea de incepator sa se uite ca rotile sa fie centrate si franele sa fie reglate in mod egal sau ceva de genul(sau poate aia pe spate mai puternica), pana nu am vazut eu cu ochii mei nu cred ca stiam la ce sa ma uit, indiferent cat m-as fi documentat.

Concluzie dupa 2 zile:

Cube SL ROAD COMP - descentrata roata spate, probleme la reglare frane

Kona DEW - descentrata roata spate, scârţâit la pedale, numai la pornire, cand se apasa mai puternic pe pedala( o fi de la pedalele din plastic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta inseamna ca trebuie sa fiu mandru de Salamander-ul meu?:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare Trevizes, pacat ca tura aceea a avut loc acum si nu putin mai tarziu ca eu si cu prietenul meu sa ne invatam cu datul la pedale, dar sa speram ca vor fi iesiri din ce in ce mai dese, tura urmatoare cred ca ne bagam si noi.

Asta vroiam sa aud, ca pana sa fie reglate ok, trebuie rodate, plimbate, testate, sa se aseze toate angrenajele, azi dimineata am fost la magazin si baietii ne-au reglat spitele la roti, si acum sunt ok, centrate.

Tipul zicea ca noi am fi facut franare in lateral cu derapaj, chestii, sa fim seriosi, nici gand de asa ceva, nu mai am 14 ani ca sa fac prostii d-astea, dar ma rog, ce era sa zica si el.

Ideea este ca acum sunt reglate amandoua, urmeaza sa mai mergem peste cateva zile la revizia oficiala, ca sa zic asa.

Asa, cu SL Road-ul meu, da, chiar e cadru de cyclocross, usor dar mai gros, ca la mtb-uri, in rest ea merge foarte bine, nu stiu, intr-o vineri poate ne vedem acolo la tineretului s-o incerci si tu, fiind mai cu experienta iti poti da cu parerea mai bine ca mine, si eventual ceva sfaturi.

Noi ne-am gandit sa mai ne invatam vreo luna cu ele, la ture mici prin oras si prin apropierea bucurestiului si dupa aia sa va insotim la orice fel de tura, dar ceva mai lejer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... azi dimineata am fost la magazin si baietii ne-au reglat spitele la roti, si acum sunt ok, centrate.

Pai eu ce am zis; centreaza roata, se uita intensiv, foarte intensiv la ea si gata ...

Tipul zicea ca noi am fi facut franare in lateral cu derapaj, chestii, sa fim seriosi ...

Ce are asta de-a face cu o roata descentrata ? Probabil si tipul ala pina prin toamna anului trecut a vindut ardei si gogosari (cu mici abateri) si pe voi va crede fraieri. :roll::roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai a incercat el sa-mi explice ca janta/roata, whatever, suporta numai forte frontale, nu si din lateral, ea fiind vulnerabila la forte laterale, cica produse prin fortarea rotii inclinate in derapaj lateral.

Noi, ce sa facem, omul lucreaza in domeniu, noi nu, avantaj el, desi pot spune ca n-am fortat roata aia in nici un fel, nici frontal, nici lateral(ca un incepator si cu banii bagati in bicicleta m-am purtat cu ea foarte frumos, fara borduri, gropi, pe cat posibil numai asfalt).

Asa ca pur si simplu nu sta in picioare explicatia lui, dar in fine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ce sa fac acum?ma duc la urmatoarea revizie la ei( ca este gratuita) si dupa aia ma orientez spre alte service-uri, macar sa dau bani dar stiu ca bicicleta este reglata ca lumea, in rest nu am de ce sa ma plang de bicla, este ceea ce vreau.

Si chiar nici acum nu este perfect centrata, are o mica oscilatie(si Cube, si Kona) ce se vede cand privesti distanta dintre sabot si roata.

Acum nu stiu ce este normal, adica daca e ok o minuscula oscilatie, sau ea trebuie sa fie perfect centrata la milimetru, sa nu se vada nici o oscilatie.

Oricum, e bine ca sunt treburi ce tin de reglaj, si nu de functionare defectuoasa, componente stricate sau alte treburi mai grave( din fericire astea nu tin de magazin, tin de producatori si probabil fac treaba buna).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si chiar nici acum nu este perfect centrata, are o mica oscilatie(si Cube, si Kona) ce se vede cand privesti distanta dintre sabot si roata.).

De la priviri intensive nu se face ;-)

Meseriasul meserias lucreaza cu un dispozitiv de centrat cu ceas comparator si cu un tensiometru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Frank, sunt sigur ca ai dreptate, m-am gandit si eu ca trebuie filetate spitele cu ceva de genul la o cheie dinamometrica(ma rog, ceva special ptr bicle, ce ai zis tu), dar presupunand ca omul e meserias si ca are ochiul format, si ca doar din "priviri intensive" :D o rezolva, nu mi-am permis sa ma bag peste treaba lui.

Dar sunt curios daca e dreptul meu sa ma duc oricand cu ea la magazin/service, daca roata se descentreaza, daca treaba asta este asigurata de garantie, sau va trebui sa-i dau bani ptr acest "privilegiu".

Acuma, nici bicla mea nu este full carbon de 4-5000 euro ca sa-si dea interesul maxim, il inteleg si pe el, sunt "doar" un amarat de client.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this