CenturionAG

Accident periculos la coborare

Recommended Posts

Pun pariu ca daca posteaza Vlad Dobre ca nu ai dreptate o sa il contrazici si pe el.

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mladen - Cat ma bucur ca ti-ai dat seama...:P "Foarte grav" si "fatal" sunt sinonime.

Decând? :blink:

Nu mi-ai răspuns la prima întrebare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@puerfixer - CITESTE TITLUL TOPICULUI: "ACCIDENT PERICULOS LA COBORARE". Eu nu am catalogat acel accident ca a fost grav sau foarte grav ci ca a fost periculos, adica ar fi putut sa fi fost grav sau foarte grav. Sunt de acord cu tine ca orice ar face organizatorii nu ar putea sa poata impiedica in totalitate un astfel de accident cu potential grav si foarte grav pentru ca sunt prea multe variabile in ecuatie, dar sa nu fie luate masuri adecvate de siguranta iar nu imi convine.

Eu nu am dorit altceva decat sa trag un semnal de alarma asupra gradului de periculozitate al traseului si ca ar fi bine ca sa se aibe in vedere luarea unor masuri suplimentare de siguranta acolo unde organizatorii cred ca este cazul. Atata timp cat eu consider ca aceasta opinie NU este gresita nu ma voi opri sa o argumentez si sa o sustin in limitele bunului simt. Nu vreau sa fac nici o "cruciada", pentru ca n-am nimic cu nimeni, dar nici nu vreau ca un astfel de accident petrecut in cadrul unui concurs sa apara la stirile ProTV de la ora 5 si sa aflu ca el putea fi prevenit.

De fapt... daca stau sa ma gandesc, ma lupt cu morile de vant. Discutia pe aceasta tema s-a incheiat

@MLADEN - sunt sinonime in acel context, iar diferenta dintre periculos si grav (ceea ce am vrut sa spun eu) o vezi mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar sa nu fie luate masuri adegvate de siguranta iar nu imi convine.

Eu nu am dorit altceva decat sa trag un semnal de alarma asupra gradului de periculozitate al traseului si ca ar fi bine ca sa se aibe in vedere luarea unor masuri suplimentare de siguranta acolo unde organizatorii cred ca este cazul.

Daca tot vorbesti de masuri de siguranta mai ridicate,ia da-ne si nou niste exemple.

Si ca sa fiu carcotas,adegvat se scrie cu litera C.Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MLADEN - sunt sinonime in acel context, iar diferenta dintre periculos si grav (ceea ce am vrut sa spun eu) o vezi mai sus.

Nu-s.

Şi încă nu mi-ai răspuns la prima întrabare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marian01 - ;)Multumesc mult pentru observatie. S-au luat masurile de corectare rapida. Astfel de observatii constructive sunt binevenite pentru mine. A gresi e omeneste.

...Se observa copacul imbracat cu un material moale de culoare inchisa apropiat de trasa optima de abordare a pantei, sa previna accidentarea grava a ciclistul ghinionist care ar lua contactul in viteza cu acel copac. Acesta este un exemplu de masuri suplimentare de securitate ce ar pute fi luate si la Arges Autum Race.

...nu-mi lasi de ales si eu sunt carcotasul acum :rolleyes: nefiind atent la ceea ce spun. Acela a fost un exemplu.

Nu sunt nici pe departe in masura sa pot da probabil exemplele cele mai potrivite, dar hai sa facem un exercitiu constructiv: priviti videoclipuri, imagini, regulamente postate pe internet de la concursurile organizate in ROMANIA si evidentiati masurile de securitate luate. Apoi uitati-va in acelasi mod si cu aceeasi atentie la concursuri organizate in afara. Eu am gasit un exemplu. Voi puteti gasi mai multe???http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif

@MLADEN - Am scris mai sus "Eu nu am catalogat acel accident ca a fost grav sau foarte grav ci ca a fost periculos, adica ar fi putut sa fi fost grav sau foarte grav". Esti multumit de raspuns? Nu...?! Atunci am mai spus: "De fapt... daca stau sa ma gandesc, ma lupt cu morile de vant. Discutia pe aceasta tema s-a incheiat"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am catalogat acel accident ca a fost grav sau foarte grav ci ca a fost periculos, adica ar fi putut sa fi fost grav sau foarte grav. Sunt de acord cu tine ca orice ar face organizatorii nu ar putea sa poata impiedica in totalitate un astfel de accident cu potential grav si foarte grav pentru ca sunt prea multe variabile in ecuatie, dar sa nu fie luate masuri adecvate de siguranta iar nu imi convine.

Din nou amesteci ce a fost cu ce ar fi putut să fie, ceea ce e o eroare de judecată. Ceea ce treci cu vederea este că 1) toți participanții la concurs au de ales dacă vor sau nu vor să participe, și prin asta să-și asume sau nu niște riscuri, și 2) depinde exclusiv de fiecare participant cum abordează traseul în funcție de experiența lor.

La urma urmei, concursul testează și abilitatea fiecăruia de a-și asuma niște riscuri în funcție de experiență. Dacă vrei să ai toate elementele sub un control strict, și singura diferență să fie bulanul fiecăruia, atunci faci concurs într-o sală de spinning, nu în pădure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu propun sa va opriti din a mai posta pe subiectul asta. Cred ca fara oxygen focul se stinge ;)

+1 Kimosabe, dar se pare ca... eu sunt oxigenul in acest caz, asa ca iau o pauza baieti :D

...Nu inainte de ai raspunde lu'

puterfixer

1) toți participanții la concurs au de ales dacă vor sau nu vor să participe, și prin asta să-și asume sau nu niște riscuri

aceasta afirmatie este partial adevarata. DC? Sa luam cazul de fata: Vlad Dobre - campion national in 2010 la cadeti, s-a inscris la acel concurs impreuna cu multi colegi din echipa sa. Avea de ales pentru a participa avand in vedere ca toti coechipierii sai au venit la acel concurs?

2) depinde exclusiv de fiecare participant cum abordează traseul în funcție de experiența lor.

corecta afirmatia, dar uite... iar vin cu exemplul de mai sus... pe o coborare periculoasa pe cei doi i-a luat valul si unul dintre ei era sa o pateasca rau, deci experienta n-a mai contat prea mult in acest caz

Eu nici macar nu am insinuat ca as vrea să am toate elementele sub un control strict, ci doar ca s-ar impune masuri suplimentare de securitate in urma accidentului postat, in asa fel ca accidentele periculoase ce pot avea urmari grave sa fie cat mai rare si... toata lumea mi-a sarit in cap, zicand ca n-am dreptate, ca vreau sa pornesc o cruciada, etc. Interpretati mai tot timpul gresit cuvintele spuse de mine, asa ca... dau o pauza... "de oxygen":P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci da, putea alege dacă participă sau nu, că nu i-a pus nimeni pușca în coaste. Inclusiv apartenența la echipă este voluntară, ca și angajarea într-o companie, ca și căsnicia, ca și orice contract. Când nu mai vrei, se întrerupe.

Și da, omul și-a asumat mai multe riscuri decât putea duce, și și-a luat-o în bot, literalmente. Și acum zici că de vină erau organizatorii? Ce trebuiau să facă, să pună radar și să fluiere dacă venea tare? Să-i lege maneta de frână? Să-l descalifice că a venit cu bicla aia? Să-i ceară dovada că s-a mai dus la 100 de alte concursuri similare și nici măcar nu s-a stropit de noroi? Să pună trepte sau să asfalteze prin pădure? CE?

Come on, deja devine jenantă continuarea discuției, vii cu niște pretenții care toată lumea îți spune că-s aiurea-n tramvai, apoi aduci și argumente din astea puerile cum că e forțat de anturaj și mereu îi dai cu „era să”, „s-ar putea să”... Și culmea e că tot nu-s convins că ai participat vreodată la vreun concurs pe bicicletă, ca să înțelegi măcar DE CE se fac aceste concursuri. Vorba recentă a unui ilustru jurnalist, suntem toți doctori în păreristică.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe o coborare periculoasa pe cei doi i-a luat valul si unul dintre ei era sa o pateasca rau, deci experienta n-a mai contat prea mult in acest caz

E o vorba care spune ca cei care nu stiu sa inoate, se ineaca cel mai des.

Cei care stiu sa inoate, mai rar. Dar cei inteligenti, niciodata.

E corect ce-ai spus: l-a luat valul. Adica a ignorat experienta si s-a aventurat.

Amatorilor inteligenti nu li se intampla asta, pentru ca ei nu trag la medalii. Stiu o colega care "a luat-o valul", si pe urma s-a operat la genunchi si a stat 6 luni pe bara.

Eram curios care a fost scopul postarii imaginilor. Pentru ca am asistat si uneori am filmat accidente mai periculoase, dar nu mi-a trecut nicodata prin cap sa le fac publice. Le-am transmis doar celor implicati.

Singura data cand am facut un film cu "accidente" a fost "for fun":

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai copile, ca altfel nu stiu cum sa-ti spun.

Acum inteleg si mai bine, de ce Viorel m-a apelat astfel inainte de a ma prezenta. Se gasesc o garmada de... "doctori in păreristică" (ca bine s-a zis), majoritatea neavand mai mult de doua decenii, care cred ca le stiu pe toate si sunt cateodata luati de val si spun verzi si uscate precum:

Și acum zici că de vină erau organizatorii? Ce trebuiau să facă, să pună radar și să fluiere dacă venea tare? Să-i lege maneta de frână? Să-l descalifice că a venit cu bicla aia? Să-i ceară dovada că s-a mai dus la 100 de alte concursuri similare și nici măcar nu s-a stropit de noroi? Să pună trepte sau să asfalteze prin pădure? CE?

COPILE... nu mai bate campii! Inscrie-te la concursul de pe 6 Noiembrie si bate... padurile din Parcul Trivale. Fi constructiv! Daca nu te ţine, macar fi constructiv si participa la ce am propus eu aici. Nu mai fi paranoic si inventa vorbe pe care sa mi le pui mie in cârcă pentru că nu sti tu (sau nu vrei) sa intelegi ceea ce vreau să spun. Vrei sa afli care sunt acele masuri suplimentare la care ma refeream? Puteai sa intrebi politicos cum a facut-o Marian01, nu sa incepi sa tipi aici cu exemple paranoice si zeflemitoare, sa ma acuzi pe mine ca dau vina pe organizatori. RUSINE!

Si ca sa demonstrez ca am dreptate (NU TIE Puterfixer! ci celor care citesc aceste randuri si sunt oameni cu mintea la cap), iata cateva masuri prevazute de Uniune Internationala a Ciclistilor (Union Cycliste Internationale sau prescurtat UCI) in regulamentul lor privind organizarea concursurilor de MTB :

Semnalizarea traseului trebuie facuta in concordanta cu anumite reguli si folosind urmatoare semne:

Imagine postată

Portiunile din traseu Cross-Country care contin coborari abrupte sau pante posibil periculoase, trebuiesc semnalizate corespunzator [...].

In opinia mea, traseul ar trebui curatat cu responsabilitate in zonele de viteza (in special la coborari), de elemente periculoase cum ar fi: sticle (si aici nu ma refer la peturi de plastic :rolleyes:), cioburi, crengi, cioturi sau altele obiecte taietoare sau intepatoare, ce pot provoca accidente grave.

Daca astfel de masuri de securitate sunt luate de catre organizatori... totul este OK. Nu trebuie "să pună radar și să fluiere dacă venea tare, să-i lege maneta de frână, să-i ceară dovada că s-a mai dus la 100 de alte concursuri similare și nici măcar nu s-a stropit de noroi, să pună trepte sau să asfalteze prin pădure" cum frumos scria mai sus maestrul puterfixer http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci în concluzie lângă fiecare concurent trebuie să alerge măcar 4 organizatori.

Cei din laterale vor avea în dotare perne căt mai mari şi pufoase pe care să le aşterne în cazul vreunei căzături, cel din faţă va curăţa traseul şi îl va prezenta concurentului, iar cel din spate cară energizantele şi pe urcări împinge concurentul ca acesta să nu facă cumva febră musculară sau, doamne fereşte, întindere.

Bineînţeles dacă iese pe locul 1 toţi laurii îi vor aparţine concurentului, în caz contrar de vină vor fi organizatorii.

Aberez?

Ştiu, dar CenturionAG a fost primul http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pun pariu ca daca posteaza Vlad Dobre ca nu ai dreptate o sa il contrazici si pe el.

Pai normal ca o sa il contrazic pentru ca AM dreptate. Nu pot, dar i-as invita pe parinţii lui Vlad in aceasta discutie, sa vad... ei imi dau dreptate? Trebuiesc sau nu luate măsuri corespunzătoare de securitate atunci cand se organizează un concurs, indiferent de cine este organizator? Care sunt acele masuri? Pai daca ne uitam in regulamentul UCI... se ridică părul în capul organizatorilor din Romania, pentru că sunt foarte multe obligaţii şi reguli care trebuiesc îndeplinite. Dar la noi e vorba aia... "Las-o măh! Că merge aşa!". Mai o clavicula fracturata, mai un ochi scos, mai o hemoragie interna... Ce conteaza... Noi restul sa ne simţim bine.:(

Citiţi regulamentul de la AAR (acesta imi este la indemana si sunt ferm convins ca la multe alte concursuri organizate pe plaiuri mioritice este asa). Nu se mentionează nici unde care sunt obligaţiile organizatorilor in ceea ce priveşte masurile de siguranţă ce se impun a fi luate, iar la punctul 3. Echipament obligatoriu se pune accentul pe casca si numar de concurs, echipamentul de ciclism fiind... atotcuprinzător. Pai, avand in vedere ca este un concurs destinat amatorilor, ar fi trebuit sa se recomande macar purtarea de ochelari de ciclism - un accesoriu necesar in conditiile deplasarii prin padure, pentru a preveni ranirea ochilor din cauza crengilor copacilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Băi, dacă ăștia curăță traseul de tot ceea ce-l face distractiv, riscant și o adevărată încercare pentru fiecare concurent, io unul nu m-aș mai obosi să mă duc la un asemenea concurs, că e la fel de interesant ca pedalatul pe trainer uitându-mă la TV.

Doi la mână, nu mai sunt copil de multișor, ai fi putut vedea asta din profil fără să continui cu presupunerile nefondate. Așa că măsoară-ți cuvintele și atitudinea paternală. E o singură persoană în lumea asta căreia i se iartă, și nu ești tu. În ceea ce privește zeflemeaua, mă tem că tu ai început cu aberațiile și insulta la adresa inteligenței colegilor de forum. Crezi că până la tine n-am mai văzut trei săgeți îndreptate în jos? Poate acum vrei să ne și cerem scuze cu plecăciuni la adresa înalt luminăției tale care-a adus Cunoașterea Absolută printre noi. Ete na.

Și trei, tot nu ne-ai spus dacă ne-am intersectat vreodată la vreun concurs sau dacă pedalezi regulat. Nu de alta, da' aseară am constatat că anul ăsta am făcut peste 2000km cu bicla, din care doar vreo 700 au fost pe asfalt iar restul la concursuri și pe coclauri. Deci în baza a CE experiență practică la competiții ne predici clasificări de riscuri?

PS: nu te grăbi cu răspunsul, că toți cei care nu pot să conceapă că se pot înșela sunt ignorați.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt ferm convins ca o sa stai acasa sa te uiti la TV si sa butonezi pe forum in loc sa bem macar o bere impreuna dupa acel concurs si sa discutam la rece parerile si opiniile pe care le avem legat de "Biciclistul din Romania".

Faptul ca te-am facut copil nu il regret pentru ca de asta ai dat dovada printre ultimele tale postari, dar sper, acum cand stiu ca esti cu un an mai mic ca mine, sa ne respectam unul pe celalalt.

Legat de punctul trei... vezi ce postari am mai facut prin acest forum si o sa te lamuresti de nivelul meu scazut de experienţă în ale pedalatului, fapt care nu inseamnă că nu am dreptate în anumite privinţe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da man, dar totusi.... E UN CONCURS OFFROAD !!

Bun, sa zicem ca pui semne. Asta ar inlocui copilotul de la raliu ala care sta sa-ti citeasca lista de curbe si denivelari.

In lipsa, ai oricand varianta ca atunci cand nu stii ce urmeaza sa incetinesti. Ca e offroad, unde e bine sa afli din timp ce te asteapta - altfel doare.

De fapt cei doi au incetinit in varful pantei inainte sa-i dea drumu'. Dupa care unu' dintre ei a vrut neaparat sa tina pozitia si s-a varsat.

Este EVIDENT ca stia ca-i o panta tare. Daaaah, doar cobora pe ea de cateva zeci de metri !

Ce e iarasi EVIDENT e ca mersul "in formatie" il faci pe asfalt sau in aer. Nu mentii chestia asta cu bicicleta pe teren denivelat unde tre' sa eviti rapid totfelu' de gropi / buturugi / crengi pe care le procesezi de-abia cand te-ai apropiat la cativa metri. Depasesti sau astepti.

Altfel riscul e mult prea mare ca celalalt sa evite o galma si sa te bage in craci sau sa va loviti reciproc.

Vlad (parca ?) s-a concentrat prea mult pe concurent incat sa se concentreze suficient asupra trasei ideale. E o chestie de mai putin de o secunda, dar shit happens fast when you're going fast.

Priveste partea buna a lucrurilor: e viu si nevatamat (zgarieturile nu se pun, alea le obtii si trecand prin boscheti).

Idei asemanatoare citesc in mod constant din partea conducatorilor de vehicule motorizate care se plang ca n-avem autostrazi. Ca saracu' ii dadea 120-140 pe drum cu limita de 90, si i-a iesit o groapa / carutza / vaca in fatza, hua basescu.

Nu tati, fie reduci viteza cat sa-ti ramana timp si loc de reactie (te studiezi si afli cat iti trebuie), fie risti si iti asumi asta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt curios ce ar zice Tudy, Rosioru, Maus, Frunzeanu, Jughi, Ciocan, Gustav (si lista ar putea continua la nesfarsit) daca ar citi acest topic :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Părerea lor nu e relevantă ... Trebuie întrebaţi părinţii lor :))

Plus ... Că şi ei probabil merg "obligaţi", dacă merg şi colegii, prietenii, duşmanii lor la concurs ...N-au de ales !

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da man, dar totusi.... E UN CONCURS OFFROAD !!

... fie reduci viteza cat sa-ti ramana timp si loc de reactie (te studiezi si afli cat iti trebuie), fie risti si iti asumi asta !

Are dreptate mare omul asta, exact de aceeasi parere cred ca suntem majoritatea de aici:

Ori o lasi mai moale (ca mine) si treci peste "obstacol",

ori te risti si "poate castigi".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt curios ce ar zice Tudy, Rosioru, Maus, Frunzeanu, Jughi, Ciocan, Gustav (si lista ar putea continua la nesfarsit) daca ar citi acest topic :)

Acu na si cu tine Viorele. Ai pomenit toate "sodomitatile" din domeniu. Pai daca ne gandim numai la "criminalul" Tudy, la ce traseu a conceput anu' asta, ar trebui tras pe roata fara judecata. Nu mai vorbesc de "psihopatii" Maus si Rosioru, care in lupta lor pentru primele locuri calca pe cadavre...de biciclisti. Restul sunt de aceasi teapa. Eu zic ca ciclismul e sport sangeros. Pacat c-a imbatranit Van Damme.

@centurion. Prietene, daca nu-ti convine du-te si te joaca in alta parte si lasa-ne pe noi sa ne jucam asa cum vrem. Stim foarte bine ce facem. Daca n-ai destul sange-n veioza poti sa te duci la sah, vorba unui co-listas. Insa si acolo, ai grija la nebun si la rege, ca e batran si pervers, iar calul da din copite cand nici nu te astepti. De gargara ieftina si gratis suntem satui.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai vorbesc de "psihopatii" Maus si Rosioru, care in lupta lor pentru primele locuri calca pe cadavre...de biciclisti.

Aici greşeşti .. Nu calcă pe cadrave căci sunt tot timpul în frunte, n-au pe ce călca :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.