wirespot

Estimare MTB SH

Recommended Posts

Sper că am nimerit secţiunea, asta mi s-a părut cea mai apropiată de subiect...

Se dă un MTB SH, vechi de 3-4 ani, destul de călărit (adică a fost folosit, nu ţinut în vitrină). Cadru aluminiu 6xxx sau 7xxx (diferenţă majoră?), driveset complet Deore, o roată Alex una Sun Ringle, furcă cu suspensie şi frînă hidraulică pe disc (probabil Avid), ambele entry level, pe faţă. Detalii mai exacte nu am deocamdată. Estimez că la origine a costat în jur de 500-600 de euro, genul pentru XC entry level. Presupunînd că nu are probleme majore care să necesite înlocuirea din start a vreunei piese importante (butuci uzaţi, cadru fisurat, furcă cu leak sau lockout dus, foi sau pinioane tocite, deraioare îndoite, disc frînă deteriorat, monobloc stripped etc. etc.), îmi puteţi da o plajă aproximativă de preţ pe care l-ar merita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

suspensie pe arc sau aer? are blocaj? butuci?

fara poze e greu de evaluat... pe la 300 eur? teoretic cu 350-400 ar trebui sa gasesti echiparea asta dar cu uzura minima spre zero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu 400 de euro, iti iei bicicleta nou-nouta cu frane Tektro Draco, XT pe spate, alivio fata, furca pe arc cu blocaj manual. brand new! am vazut ieri si mai-mai sa-mi pice fata. redusa de la 3000 de lei pana la 1700 e pomana curata. noua, cu garantie 2 ani...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar fi sa o vanda pe bucati, probabil ca n-ar da componentele daca nu ar primi pe ele cel putin:

Cadru: 300 lei

Furca: 150 lei

Roti: 200 lei (ambele)

Frane: 150 lei

Manete schimbator Deore: 100 lei

Derailleur-e fata/spate Deore: 100 lei (ambele)

Angrenaj - aici depinde mult de stare si de tip (probabil e Octalink daca e un Deore de 3-4 ani), dar in cel mai rau caz tot ia 50 de lei pe el.

Mai sunt: tija sa, sa, pipa, ghidon - 100 lei impreuna in cel mai rau caz.

Lantul si pinioanele sa presupunem ca sunt prea uzate pentru a le vinde separat.

Prin urmare, pentru bicicleta completa nu cred ca ar cere mai putin de 1.000 de lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca o o diferenta intre a vinde pe bucati si a vinde bicicleta intreaga. Bucatile se vand mai usor, cererea e mai mare, deci si pretul e mai ridicat.

In fond, daca un cadru de Al 60--- nou e 400-500Ron, de ce sa dai pe unul forjat si vechi 300? Samd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai suma componentelor depaseste 1.000 de lei. Am tinut cont de aspectul asta (vanzare bicicleta vs. vanzare componente). Daca diferenta e prea mare, in general vanzatorul va alege sa o dea pe componente, chiar daca dureaza mai mult (nu vorbesc aici de cei ce vand biciclete furate).

Cadrele ce echipeaza MTB-uri de 500-600 euro se vad in general (noi, din magazin) cu 600-700 de lei. Asta daca se vand separat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, indiferent de starea componentelor, pretul de vanzare second-hand e influentat de multi alti factori si cand incerci sa vinzi sau sa cumperi s-ar putea sa constati ca realitatea e mult diferita de ceea ce ai planificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"mah baieti " ce dreaqu' ?!

Asta-i BICICLETA nu altceva ...

SI inca una folosita BINE-BINE vreo 3 ani de zile...

Cat sa valoreze ?!

Putin spre nimic... (Ca doar n-o poti folosi cu un lant, foi si pinioane varza... sau "altele" mult mai importante...)

Deci : cat dai pe ea , cat BAGI IN EA , bine ca nu te costa si actele ca la moto sau auto ca altfel...

:blink:

p.s. : i-am dat unui copchil prost acum 2 ani un kawasaki MX26 cu suspensie fata OK(adica mai si functiona PERFECT la orice denivelare) si componente SRAM cu 200 lei ...

Dar am fost FOARTE FERICIT ca am scapat de ea!

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai aici nu cred ca vorbim de First-Bike-uri sau de alte BMW-uri din astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulţumesc pentru toate contribuţiile. Înţeleg că media părerilor se învîrte undeva în jur de 1000 ± 200 de lei, dacă totul e în condiţie bună.

Aş vrea să mai întreb dacă pentru această sumă voi luaţi în calcul şi uzura unor piese consumabile, care după o folosire de 4 ani fără înlocuiri cel mai probabil trebuie schimbate; adică anvelope, camere, lanţ, saboţi/plăcuţe de frînă, probabil pinioane, posibil vreun cablu şi/sau manetă. Care, tocmai fiind vorba de uzură, nu prea merg luate la SH decît dacă accepţi să schimbi un nivel de uzură cu altul. Întreb pentru că pe toate astea mai dai cel puţin 200 de lei (cele mai ieftine posibil, dar noi).

Ca informaţii concrete am mai aflat că este sigur vorba de model 2007 şi că furca (pe arc) are defect cartuşul de lock-out... n-am idee dacă e posibil să se mai găsească cartuşe de schimb la model atît de vechi, probabil e mai simplu să înlocuieşti furca. Alte amănunte importante ar mai fi julituri pe o manetă de frînă, pe top tube şi burta de la down-tube, pe seatstays (ce posibilităţi de restaurare prezintă aluminiul?), respectiv pe muchiile de la braţul pedalier stîng, în exterior, în apropierea pedalei.

Astea din urmă nu prea înţeleg cum se formează, frecare cu pantoful? Mă gîndesc că pedala fiind ieşită în exterior ar trebui să protejeze de lovituri fix zona aia.

PS: Nu vreau să pun poze ca să nu-i afectez omului vînzarea. Dacă decid să n-o cumpăr mi se pare un pic aiurea să-l las cu ea "disecată" în mod public. Iar dacă o cumpăr o să vă dau eu poze şi ce mai descopăr cînd o să pun efectiv mîna pe ea, ca să nu ziceţi că v-am aţîţat inutil curiozitatea. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.