vraduc

V-brake upgrade

Recommended Posts

Va salut! Detin si eu o bicicleta modesta( univega ht-300 modelul 2011) si doresc sa fac un upgrade la frane.acum am v-brakeuri tektro cele stock . Nu vreau momentan sa imi cumpar frane pe disc deoarece am vazut ca cele de calitate sunt destul de scumpe si nici nu particip la competii sa imi trebuiasca performanta maxima. Mai bine aleg niste v-brakuri bune decat unele pe disc slabe. Intrebarea mea este daca se merita sa cumpar avid single digit 7 impreuna cu manete avid speed dial 7,am vazut ca au reglaj destul de util. Fata de cele tektro o sa fie o diferenta destul de considerabila?

Astept pareri. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumpara niste saboti de calitate intai si vezi cum este. Incearca Kool Stop de exemplu.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul pas: saboti de calitate (preferabil cu compozitie moale, chiar daca se uzeaza vizibil mai repede) + cabluri si camasi de calitate. Diferenta e in general semnificativa. Recomand cu caldura sabotii astia: BBB TriStop. In cazul in care decizi sa iei si frane V noi (Avid SD sunt excelente), sabotii, cablurile si camasile de calitate vor fi un upgrade consistent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am trecut de la tektro la deore, frane si manete de frana. vreau sa spun ca mi se parea ca l-am luat pe al de sus de un picior, mergeam pe strada si franam ca prostul, numai de placerea de a frana, deci diferenta e imensa din punctul meu de vedere.

m-ai am si acum franele deore, le-am schimbat sabotii, cei stoc fiind intr-adevar f prosti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand o alta variatie:

1 Schimbi camasi si cablu si pui ceva de calitate, apoi le reglezi bine franele; in 70% din cazuri diferenta va fi uriasa si nu vei avea nevoie de mai mullt

2. Cumperi alte frane daca inca mai ai proobleme; vor veni cu saboti automat. Pana si Avid SD3 la 30 lei perechea sunt foarte bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tind să fiu de părerile de mai sus, în sensul că s-o iei pe îndelete dacă bugetul e o problemă. Începi cu saboţii, cablurile şi cămăşile şi o reglare atentă. Apoi dacă vrei mai mult mergi pe SD7 şi la braţe şi la manete. Vezi că manetele de SD7 sînt de 2 degete, just sayin', să nu te trezeşti că vrei mai late. Braţele SD7 sînt considerate foarte bune şi (mult) peste ce vine stock de la Tektro.

Şi dacă pot să emit o părere umilă (corectaţi-mă dacă greşesc): am rămas cu impresia că upgrade-urile realmente meritorii (adică "salturile" pe care le vei resimţi ca îmbunătăţiri radicale) la capitolul braţe de frînă v-brake sînt fix două, Avid SD7, respectiv Shimano XTR cu paralelogram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu sunt rele deloc acestea LucianTheOne dar sar cu mult din buget din pacate. Avid sd7 abia am mai gasit pe la un magazin in bucuresti la 90 de lei bucata. cum vi se pare pretul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

decat sa dai 200 lei pe alte v-brake-uri chiar si de top, mai bine dai 300 lei pe niste hidraulice mai entry-level.

am mers multa vreme doar pe v-brake din incapatanare... inclusiv xtr, ultimate etc. cand am pus un modest hayes mx4 doar pe fata parca am descoperit apa calda http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

P.S. trecerea de la v-brake e cam aceeasi discutie ca si trecerea de la 9 pinioane la 10... care de fapt se repeta, a mai fost de la 8 la 9, dar multi nu ati prins-o.

nu investiti in piese noi dintr-o tehnologie muribunda... o sa va treziti ca ati ingropat banii degeaba. in maxim un sezon nu mai valoreaza nimic.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, sa nu exageram.

Pt MTB V-brake-urile clar nu-s viitorul, dar pt alte biciclete si aplicatii sunt ok. La fel si cu 10 speed. Depinde pt ce folosesti bicicleta, ce performante vrei de la ea, etc. Totusi, orice hidraulice costa minim 500 lei, ca-ti trebuie doua. Mai mult ca sigur nu are butuci cu prinderi pentru discuri, deci alti bani (la care se adauga si manopera de schimbare a lor). Poate cadrul nu are prinderi pt disc, samd. Eu zic ca merita un upgrade la frane dar nu e de investit f. mult. Eu am upgradat pe bicicleta mea cea veche de 15 ani de la cantilever la v-brake si vorba ta, am descoperit apa calda (si e vorba de niste amarate de Acera). Acum, cand iau bicicleta aia la plimbare, am senzatia ca n-am frane in comparatie cu astea hidraulice, dar na, totul e relativ.

Pe de alta parte, am niste prieteni care coboara din Poiana Brasov cu niste frane V Tektro, deci nu e imposibil, dar probabil nici comod :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandisem si la cele pe disc mai ales ca sunt oferte bune chiar si la unele hidraulice , ma gandisem si la bb5 sau bb7 dar e mai complicata treaba: daca as pune pe disc as putea doar pe fata deoarece pe spate nu are suport cadrul, furca are prindere pt frana pe disc dar butucul( fata) nu stiu daca are.

Inca o problema este ca acum am manete combo shimano ef51 deci daca as monta hidraulica pe fata as ramane cu o maneta de frana de un fel cealalta de alt fel... Din aceste motive ma gandeam ca pt inceput este mai bine sa separ shifterele de mantele de frana si sa cumpar avid sd 7 cu manete speed dial 7 + shiftere (acera,alivio.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spuneam si eu mai sus, ca m-am lovit de probleme similare cand mi-am reconditionat bicicleta din copilarie :). Te complici inutil. Lasa-le asa cum sunt si schimba doar camasile, cablurile si sabotii. Daca maneta este prea elastica si ai senzatia ca nu blocheaza roata cand strangi mai tare, schimba camasile si cablurile ca probabil sunt slabe. Daca maneta e destul de rigida atunci cand strangi de ea, schimba intai sabotii. Uita-te la bratele franelor si vezi cat de mult flexeaza. Poate sa fie si asta un motiv de inlocuit, Daca vezi ca flexeaza mult cand strangi de maneta, nu lua saboti noi, ia niste frane cu totul, ca diferenta de pret e mica intre niste saboti si frane ce vin cu sabotii inclusi.

Poate nu-s reglate bine si de aia nu tin ? Vezi pe net tutoriale cum sa reglezi franele bine. Ca daca sabotii nu calca pe toata suprafata pe janta, degeaba faci upgrade, ca e problema de reglaje.

Adica totusi, eu am vro 95 kg, am tot niste ef51 d-astea combinate cu niste vbrake-uri Acera (de costa 30 lei una) cu sabotii stock. Nici camasile nu-s Jagwire sau alte minuni d-astea scumpe. Nu am nicio problema sa cobor de pe orice panta cu ele si pe aici prin Brasov sunt destule trasee inclinate. Nu are sens sa investesti in franele bicicletei inca odata cat valoarea ei.

Daca te dai prin locuri in care ai nevoie de mai mult decat niste frane V decente, inseamna ca foarte probabil ai nevoie si ca restul bicicletei sa fie mai performanta, caz in care mai bine o vinzi pe cea pe care o ai si iei alta mai buna.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franele tin destul de bine si asa doar ca e bine venita o usoara imbunatatire. O sa incerc sa schimb sabotii cu unii de calitate si sa o reglez , deja trebuie trasa destul de mult maneta pt a tine cu adevarat bine. Dar cu siguranta este necesar un reglaj dupa cei aproximativ 1000 de km facuti cu bicicleta. Este necesar sa schimb neaparat si cablurile si camasile? va intreb deoarece nu sunt un prea bun cunoscator al acestor aspecte.

Ce saboti recomandati? am observat pareri bune despre KOOL STOP si cei recomandati de majikstone bbb tristop

Multumesc pt sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cablurile si camasile trebuie schimbate cand cablul merge greu prin ele. Daca nu te-ai dat prin noroaie si nu-s ruginite pe interior camasile, e ok, ar trebui sa mai mearga.

Pe de alta parte, poate fi necesar sa schimbi camasa si cablul si dupa 50 km de mers prin noroaie serioase (mi s-a intamplat mie ca dupa un concurs sa fie nevoie sa schimb camasile si cablul de la schimbatorul de pe spate, desi bicicleta nu avea nici 200 km). Poti verifica f. usor asta, desfacand cablul din frana si miscandu-l prin camasa cu mana. Daca simti ca opune rezistenta, trebuie schimbate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune saboti Kool stoop si o sa vezi o mare diferenta in plus la franare.Eu am de mai bine de 1 an, timp in care au trecut si prin cateva concursuri si sunt perfecti, nu schartiie niciodata si prind perfect indiferent de vreme: uscat, umed, noroi, zapada (e adevarat la o tura mai lunga 25-30 km prin zapada afanata cam scapa) dar din cati am schimbat sunt cei mai buni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cu siguranta este necesar un reglaj dupa cei aproximativ 1000 de km facuti cu bicicleta.

pai dupa 1000 de km sabotii aia sunt tociti la maxim, mai trebuie stranse franele, adica mai trebuie tensionat cablul, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa o sa fac:

- schimb sabotii pun kool stop dar am vazut ca se gasesc cam greu sau cei bbb tristop daca spuneti ca sunt buni... sau alte recomandari?

- si imediat dupa ce schimb sabotii o sa le reglez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu uita sa cureti si janta. Se intampla sa se murdareasca cu ulei de pe lant sau alte chestii alunecoase si atunci nici cu tata lu Koolstop nu o sa tina frana.

Recomand benzina si o carpa curata de bumbat. Sterge-le pana nu se mai ia nimic.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot v-brakeuri tektro am si eu si inca mai functioneaza bine dupa aprox. 2700km,

dar daca prind vreo oferta buna la Kool Stop sau BBB Tristop schimb si eu sabotii

(mersi pt info, ca nu stiam dupa ce modele sa fiu atent)

Am coborat duminica de la Balea Lac spre Arges si nu am avut probleme de franare.

E adevarat ca am avut grija de ele, le-am curatat mereu de mizerie si sters jantele dupa fiecare tura mai "intensa".

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu mi-am luat saboti merida, vreo 30 de lei perechea, sunt extrem de multumit de cum s-au comportat, ii recomand cu caldura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai dupa 1000 de km sabotii aia sunt tociti la maxim, mai trebuie stranse franele, adica mai trebuie tensionat cablul, etc.

Eu am peste 2500km cu ai mei, originali veniti cu deore lx pusa pe fata. Inca nu au ajuns la limita marcata pe ei dar in primavara ii schimb. Depinde si ce compozitie au sabotii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce model de v-brake Tektro ai, dar presupun ca ceva entry-level daca au venit stock pe bicicleta ta. Eu am avut experiente foarte neplacute cu niste Tektro venite pe un Gary Fisher entry-level, trebuiau reglate la fiecare ~20 km, reglajele erau praf, materialul foarte flexibil, sabotii de slaba calitate. Cand am dat-o jos pe cea de pe spate sa o inlocuiesc, s-a rupt unul din pinii aceia care intra in una din cele 3 gaurele din soclul pt v-brake... ce sa mai, o mizerie de frana. Am schimbat-o cu un modest Avid SD3 + potcoava si de atunci n-am mai avut probleme cu reglaje constante, iar acum posesoarea este multumita.

Eu zic mai degraba sa schimbi frana cu totul si apoi umbli si dupa niste saboti mai ok. Avid SD3 costa ~30 lei bucata si sunt niste v-brake-uri bune (am folosit si eu vreo 500 km pe asfalt si XC lejer).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tektro in general fac frane bune, cam tot ce am vazut pana acum era acceptabil.

Nici cu cele mai ieftine frane de la Shimnao BR 420 nu mi-e rusine. Am folosit mult timp, pe multe biciclete, si au fost satisfacatoare. Sabotii stock sunt buni si se consuma greu, se regleaza usor si sunt solide. Si mai ales ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da chiar se tocesc greu, cam asa arata dupa aproximativ 1000 de km, si au avut parte si de franari serioase.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.