b82oby

Sfaturi furca aer VS. arc

Recommended Posts

Buna ziua, am sa incep prin a va multumi pentru existenta acestui forum foarte util.

Sunt un ciclist incepator, aflat la prima experienta cu bicicleta.

Am nevoie de putina indrumare si as aprecia foarte mult daca m-ati putea ajuta. Acum 2 luni am cumparat un mtb Kelly's Radius cu furca fixa. Fiind prima mea bicicleta in decurs de 25 de ani, am vrut un entry-level (de care ma declar pe moment foarte multumit). Eu sunt din Bucuresti, bicicleta este folosita pentru transportul catre si dinspre serviciu, plimbari prin parc, in curand si pe la munte (nu chestii extreme).

Problema este ca am inceput sa simt gropile din Bucuresti, bordurile edilului nostru drag, asfaltul cariat etc.. De aceea as dori sa achizitionez o furca cu amortizare. Ma gandeam la un Rock Shox Tora 318 (tot un entry-level). Dilema mea este urmatoarea: la aceasta furca exista 2 variante de amortizoare-unul pe aer si altul pe arc. Avand in vedere ca nu am mai avut contact cu aceste tehnologii pana acum v-as ruga sa ma ajutati in alegerea pe care trebuie sa o fac. Din experienta voastra, ce varianta este mai fiabila? La ce alte aspecte mai trebuie sa ma gandesc (in afara de compatibilitatea franelor)? Ce ponturi mi-ati putea da?

Va multumesc anticipat, astept cu nerabdare sfaturile voastre.

Radius accepta doar furci 'non-oversize' de 1". Tora si celelalte din aceeasi gama sint cu git de 1 1/8", pentru cadre oversize.

Din pacate nu exista adaptor sau altceva de genul asta, pur si simplu gaura pentru furca e prea mica.

Iti recomand sa perseverezi cu furca fixa, e solutia ideala pentru Bucuresti si imprejurimi ;). Si e mult mai eficienta la pedalat decit o furca ieftina (sau chiar mijloc de gama) cu amortizare.

Multumesc mult pentru raspuns.