romi

Dart 3 cu disc de 185mm

Recommended Posts

As vrea sa-mi schimb discul fata actual (un G2) cu un G3 si daca tot fac aceasta schimbare m-am gandit sa-l pun de 185mm (actualmente e unul de 160mm).

Permite furca Dart 3 (model 2009, cursa 80mm) aceasta combinatie? Merita upgrade-ul? Pareri pro sau contra?

Multumesc anticipat de raspunsuri si daca s-a mai discutat imi cer scuze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producatorul restrictiona marimea discului de frana parca la maxim 165 mm pentru Dart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum chiar ca sunt in impas... :) Tinand cont ca nu ma dau ca nebunu la munte ci doar XC recreational sincer sa fiu nu cred sa fie o problema cu stress-ul suplimentar cauzat de arimea noului disc.

Inteleg ca se potrivest, nu? Intreb asta deoarece am vazut ca montura PM-ului este un pic mai umflata si discul ar sta prea aproape (sau ar atinge?!?!) zona respectiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dart-urile nu crapă de la o frânare bruscă ci de la frânări în timp.

Aşa că problema nu se pune căt de tare fânezi cu faţa, ci căt de des.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe naiba. M-am dat pe disc de 180 pe Dart 3 la concurs, si franez pana imi sar capacele, chiar si "ciocan", cum mi s-a recomandat sa nu fac. No problem so far.Am doar niste Hayes Ryde. Cu astea crezi tu ca omori o furca? Poate cu ceva frane mai puternice.

"Dart-urile nu crapă de la o frânare bruscă ci de la frânări în timp."

Lasa ma cu Dart, vorbim exclusiv de Dart 3 si atat.

Ai exemplu de Dart3 crapat si descriere cu conditiile de utilizare timp de 6 luni inainte de incident? Tocmai ca e utilizare in timp, si n-o poti lega de un anume eveniment, o legi de faptul ca e disc de 180 acolo, in loc sa legi poate de vre-un defect de fabricatie sau faptul ca utilizatorul a mers prost cu ea sau a lovit-o in cine stie ce cirumstante. Folclor. Multumim de povestire.

Romi, baga mare si ia-ti disc de 180 pt XC usor, fara probleme. Daca se rupe furca intr-un sezon, iti dau eu banii pe ea. Daca nu, MLADEN si Malaga or sa puna bani si-o sa-ti ia o REBA, daca tot s-au inselat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ştii care-i diferenţa între lower de Dart 1, 2 şi 3?

Exact, cifra de pe sticker.

Când a apărut Dart-ul (indiferent de cifră) discul maxim era de 210mm.

Ulterior posibil să fi schimbat puţin compoziţia materialului că au început să apară problemele (eu am văzut "doar" 3 Dart-uri rupte inexplicabil)

RS ghici ce a făcut?

Bineînţeles, a redus discul maxim recomandat. (doar nu era să recheme toate Dart-urile cu potenţiale probleme) ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cate kg ai? Asta ca sa vezi daca merita sa-ti pui disc de 180 sau te opreste si ai putere arhisuficienta si cu cel de 160?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe un Trek 6300 am un Dart 3 si Avid Juicy 3 cu disc de 180. Pana acum nu a dat semne ca ar vrea sa crape si asa a venit din fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MLADEN, esti sef la discutii fara rost pe forumul asta, te-am vazut in actiune, si aici si in alte locuri.

Informatia ca lowerul de pe Dart 3 e de magneziu si rezista la disc de 180, o am de la DK Bike shop. Treba confirmata de experienta proprie, si a celor 2 oameni care au confirmat mai sus.

Momentan nu mi-ai oferit vreo informatie mai buna, mai credibila, sau mai buna de bagat in seama. Nu te obosi cu pagina producatorului ca am citit-o din scoarta in scoarta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am văzut "doar" 3 Dart-uri rupte inexplicabil)

De ce s-au rupt respectivele furci? Si ce disc aveau?

Eu personal as pune disc de 200 pe orice furca fara nici o emotie. Teoria mea este urmatoarea: ai disc mai mare, deci franezi mai usor, deci solicitari mai mici.

Am avut disc de 203mm pe o furca Suntour mai slaba decat Dart. Am mers putin pe ea si am vandut-o. Sunt curios cum se prezinta acum la 2 ani de la vanzare. Din pacate nu mai stiu la cine e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MLADEN, esti sef la discutii fara rost pe forumul asta, te-am vazut in actiune, si aici si in alte locuri.

Informatia ca lowerul de pe Dart 3 e de magneziu si rezista la disc de 180, o am de la DK Bike shop. Treba confirmata de experienta proprie, si a celor 2 oameni care au confirmat mai sus.

Momentan nu mi-ai oferit vreo informatie mai buna, mai credibila, sau mai buna de bagat in seama. Nu te obosi cu pagina producatorului ca am citit-o din scoarta in scoarta.

Mai mult de 3 furci care s-au întors în garaţie deaorece le-a crăpat lower-ul nu-ţi pot oferi ca "informaţie bună şi credibilă".

Da, unii producători pun discuri mai mari decăt recomandă RS, dar oricum dacă se întămplă ceva la furcă ei sunt cei care asigură garanţia.

Toate lower-ele de la RS sunt din magneziu, dar tu eşti convins că magneziul de la Dart îi identic cu cel de la Argyle sau BoXXer? (de ex.)

Dacă informaţiile pe care le aşteptai sunt de genul "doar Dart-urile din seriile x, y, z sunt afectate" sau "variantele AM nu au problema aceasta" aici nu te pot ajuta, dar poţi oricând merge în Olanda, te faci prieten bun cu cei de la Sram şi la o pufăială îi convingi să-ţi spună. :)

De ce s-au rupt respectivele furci? Si ce disc aveau?

Eu personal as pune disc de 200 pe orice furca fara nici o emotie. Teoria mea este urmatoarea: ai disc mai mare, deci franezi mai usor, deci solicitari mai mici.

Am avut disc de 203mm pe o furca Suntour mai slaba decat Dart. Am mers putin pe ea si am vandut-o. Sunt curios cum se prezinta acum la 2 ani de la vanzare. Din pacate nu mai stiu la cine e.

180mm.

Ţinând cont că bicicletele respective erau folosite la XC pe când alte Dart-uri care-s folosite la DJ/Street (dar fără frână pe faţă) nu crapă la fel, concluzia îi că din cauza cum se transmite forţa la frânare în lower acesta flexează prea mult ceea ce "oboseşte" prematur metalul şi crapă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cate kg ai? Asta ca sa vezi daca merita sa-ti pui disc de 180 sau te opreste si ai putere arhisuficienta si cu cel de 160?

120kg. :) Deci cred ca un 185 m-ar ajuta binisor, nu? :)

Nu sunt nici pe departe specialist in franari (sau fizica), dar de ce un disc de 185 ar stresa mai mult furca decat unul de 160?

In acest moment, cu 160-ul actual am tendinta de a strange mai puternic levierul pentru o franare mai buna pana la limita pierderii aderentei, pe cand cu un 185 as putea frana mai progresiv controland-o mai bine.

Revenind la bancile scolii si punand pe hartie, intre cele doua discuri, prin diferenta de raza, nu se modifica decat lungimea bratul fortei, nu? In acest caz, nu e mai stresata furca cu discul mic deoarece bratul fortei (forta ce este transmisa tangential de disc etrierului) e si el mai mic ceea ce genereaza pe etrier o forta mai mare (parghia de gradul II in care punctul de aplicație al forței rezistente se află între articulație și punctul forței active)? Nu asa era principiul parghiilor...

Parca asa era pe la fizica elementara (pe care am cam uitat-o) :(

Nu dati cu pietre daca rationamentul e gresit..... Daca stiam nu mai intrebam... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vai, vai, dar ce discutii aprinse pe tema. Zici ca se dezbate veridicitatea aselenizarii din '69. :rolleyes:

In alta ordine de idei, eu am disc de 180 (sau 185, sau cat vine) pe un Dart 2 cu BB7. Tin minte ca undeva in timpul procesului de upgrade la BB7 cu disc de 180 pe fata am discutat cu baietii de la service in legatura cu dimensiunea discului vs. furca. Ei au zis ca e ok. Eu i-am crezut pe cuvant. Deocamdata am supravietuit unui sezon, acum urmeaza sa vedem daca merge inca unul.

PS: eu am 60 kg :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare tuturor.eu am dart 3 de 120 mm din 2009 cu disc de 180 de la hayes nine, si va zic ca nu am avut probleme cu bicicleta pana acum. folosesc mai ales frana pe fata si am 95 de kg .Deci eu zic ca daca o foloseste pt xc si nu face abuz de furca mai mult decat este recomandat pt o furca de genul ei o sa ii mearga fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare tuturor.eu am dart 3 de 120 mm din 2009 cu disc de 180 de la hayes nine, si va zic ca nu am avut probleme cu bicicleta pana acum. folosesc mai ales frana pe fata si am 95 de kg .Deci eu zic ca daca o foloseste pt xc si nu face abuz de furca mai mult decat este recomandat pt o furca de genul ei o sa ii mearga fara probleme.

Asa cred si eu...

In plus, pana acum nu am inteles de ce, din punct de vedere al fizicii elementare, o furca este mai stresata avand un disc mai mare... O posibila expicatie ar fi ca Dart 3-ul e o furca foarte practica dar totusi un entry level si punand pe ea discuri mai mari s-ar putea sa incepi sa o folosesti la activitati care ii depasesc scopul pentru care a fost construita iar facand asta, evident ca apar si problemele la ea. Iar de aici rezulta service in garantie etc... Chestii pe care nici producatorii si nici vanzatorii nu le agreeaza. Dar asta nu este totusi o explicatie dpdv al fizicii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e un motiv in plus ca producatorii sa nut-i acorde garantie in caz de defectiune.

Multi nu iau in seama avertismentele si baga discuri mai mari. Chiar daca se strica din alte cauze, nu primesti garantie ca ai incalcat regulamentul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.

Vorbin cu un prieten si el pasionat de biciclete dar absolvent de fizica, mi-a spus clar faptul ca un disc mai mic streseaza mai mult furca... Si exact cum credeam si eu e legat de principiile parghiilor.

Pana in acest moment este singurul rationament logic ce il iau in calcul... Daca sunt alte pareri pe aceasta tema mi-ar place sa le aud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.

Vorbin cu un prieten si el pasionat de biciclete dar absolvent de fizica, mi-a spus clar faptul ca un disc mai mic streseaza mai mult furca... Si exact cum credeam si eu e legat de principiile parghiilor.

Pana in acest moment este singurul rationament logic ce il iau in calcul... Daca sunt alte pareri pe aceasta tema mi-ar place sa le aud.

Cu un disc mai mare sau mai mic, furca preia fortele de la etrier prin acelasi loc, respectiv prin post mount. Mai mult, daca furca ar fi impinsa de etrier la franare, ar flexa spre inainte nu spre inapoi. In concluzie, furca nu e stresata de fortele de franare din etrier, deci rationamentul tau e irelevant.

Furca e stresata de forta de franare de la contactul rotii cu solul si de inertia intregii biciclete. Problema e ca un disc mai mare genereaza o forta cu un brat mai mare asupra butucului, ce se transmite intregii roti... de aici si stresul crescut asupra furcii.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, furca va flexa din brate, cumva lowerele stau un pic pe loc, in timp ce upperul se duce inainte sub greutatea ta.Oricum Dart 3 flexeaza si daca blochezi frana si impingi in bicla pe loc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu un disc mai mare sau mai mic, furca preia fortele de la etrier prin acelasi loc, respectiv prin post mount. Mai mult, daca furca ar fi impinsa de etrier la franare, ar flexa spre inainte nu spre inapoi. In concluzie, furca nu e stresata de fortele de franare din etrier, deci rationamentul tau e irelevant.

Furca e stresata de forta de franare de la contactul rotii cu solul si de inertia intregii biciclete. Problema e ca un disc mai mare genereaza o forta cu un brat mai mare asupra butucului, ce se transmite intregii roti... de aici si stresul crescut asupra furcii.

Aha... M-am prins ce zici!!!

Deci practic stress-ul nu e dat de momentul de rotatie al discului ci de faptul ca inertia bicicletei tinde sa flexeze (in fata) furca in timp ce ansamblul etrier/disc tin lower-ele mai mult sau mai putin nemiscate...

Si off-topic: Exista o diferenta notabila intre un disc G2 si G3? Merita schimbarea presupunand ca raman tot la disc de 160?

Multam pinkbike, multam h3x0r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E scump G3. Nu merita banii dupa mine.E mai usor un pic, si poate foar foarte putin mai eficient, dar astea sunt fite cred de bicla de 2000e. Nu e cazul aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E scump G3. Nu merita banii dupa mine.E mai usor un pic, si poate foar foarte putin mai eficient, dar astea sunt fite cred de bicla de 2000e. Nu e cazul aici.

Multam. M-ai convins. Credeam ca e simtitor mai eficient...

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ar avea cum, in fond frana face toata treaba, indiferent ca ai discuri schelet ca si ashima, sau ca ai carne mai multa pe disc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.