bedstefan

Sudura cadru aluminiu

Recommended Posts

Presupunand ca din prostie personala, sudura dintre seatpost tube si un brat al triunghiului spate al cadrului s-a fisurat, este posibila repararea ei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. TIG :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de comis, este in totalitate vina mea. Intrebarea era daca se poate/merita ca rezistenta si pret sa incerc sa il repar, sau sa imi iau gandul, sa il donez si sa caut altul. Fisura nu e mare, dar nu ma pricep la metalurgie. Un sfat pe care l-am primit a fost sa il arunc, si nu cred ca e un sfat bun. De aceea cer pareri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cat timp gasesti un mester adevarat nu-i problema. apropo ce cadru este, din poza pare un cube.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E oaia neagra a cadrelor de care multi au ras cand au auzit de el, si destui din cei care nu au ras la nume, au ras cand au pus mana pe el. Magellan Pyxis Team 2010, 1330g, tuburi triple butted care par a avea grosimea unei cutii de bere.

Totusi, sa va spun de ce daca nu il repar, urmatorul va fi un Pyxis team identic. Daca un prost intra cu bicileta in zidul de control al inaltimii in parcare, cu 30km/h, si cadrul prezinta teava diagonala fata un pic infundata, teava de la triunghiul spate un pic infundata, si respectiva crapatura, sincer un asemenea cadru are o rezistenta cu mult peste ce mi-am imaginat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un sfat pe care l-am primit a fost sa il arunc

Nu-l arunca, trimitemi-l mie.

Si asa trebuia sa-mi trimiti ceva, odata ca niciodata. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-l arunca, trimitemi-l mie.

Eu vreau sa il salvez, nu sa il arunc. E un cadru care mi se potriveste foarte bine. Deci, cum il salvam?

Si asa trebuia sa-mi trimiti ceva, odata ca niciodata. ;)

Piesele pentru tine sunt pregatite, puterfixer nu a mai dat nici un semn de viata, si eu am uitat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usor nu a fost sa o pun cap la cap, roata spate cu Rohloff-ul mi-au scos peri albi. Dar am dus-o la bun sfarsit. Cu experienta de la ea, Magelanul l-am asamblat intr-o seara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca un prost intra cu bicileta in zidul de control al inaltimii in parcare, cu 30km/h, si cadrul prezinta teava diagonala fata un pic infundata, teava de la triunghiul spate un pic infundata, si respectiva crapatura, sincer un asemenea cadru are o rezistenta cu mult peste ce mi-am imaginat.

Mai repede au fost suportul si tabla masinii mai slabe ca altfel aveai dauna aproape 100% la bicla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal am avut o bicicleta cu teava seatube fisurata din prostia mea evident(am ridicat seaua mult prea sus) am sudat-o in argon (nu eu ca specialistul) i-am pus si intaritura da mia crapat de-a lungul sudurii . Cred ca din cauza ca aluminiu cu care a lipit nu e identic cu aliajul din care e facut cadrul bicicletei. Asta a fost motivul pentru care am si schimbat bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanu, am si eu una d'asta, identica dpdv. al circumstantelor :)

Seat-tube crapat deasupra imbinarii cadrului ca urmare a prostiei cu tija de sa, sudat si crapat din nou.

Aliajul are prea putine sanse sa fie problema, alta-i smecheria:

Sudura n-are cum sa penetreze pana in cealalta parte a peretelui tevii, ca ar face gaura (nici n-ai loc sa mufezi pe interior pentru a penetra complet tubul afectat).

Astfel, la interior ramane fisura.

Datorita tolerantelor maricele ale tuburilor (exteriorul tijei de sa fata de interiorul seat-tube), zona e supusa la flexari fatza-spate (mici dar foarte dese) de pe urma denivelarilor din drum.

Ghici ce se intampla cu o fisura in aluminiu cand flexeaza repetat ? Creste ca Fat Frumos :D

(chiar si asa, reparatia m-a tinut vreo 1000km pana a cedat)

Pe de o parte, fisura din cadrul lui bedstefan s-ar putea sa aiba sanse mai mari de reparatie, tubul afectat fiind supus la compresie longitudinala in timpul folosirii.

Pe de alta parte, nu-mi place cum suna "down-tube infundat", s-ar putea sa genereze surprize de la neplacute spre grave cu ocazia vreunui obstacol, boduri, gropi, sau chiar si a unei frane puternice pe fatza :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa arata downtube-ul. Si ultima e inca o poza mai buna cu fisura. Incepe unde am terminat de exfoliat vopseaua langa cablul de frana, si se termina intre cele doua tevi din triunghiul spate. Deci intradevar pe denivelari, sudura ar fi *presata* si nu *intinsa* .

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, cam asta i-a fost viatza.

O reparatie iese din discutie dpdv. al rentabilitatii, cata vreme n-ai vreun prieten dotat cu sculele potrivite ce ar considera amuzanta o asemenea provocare si si-ar permite sa piarda destul de mult timp :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mah dar nu-i spune nimeni de faptul ca o sudura in AL trebuie ulterior tratata in cuptor pt ca altfel se rupe ca hartia ?!

Se va decali toata zona, apoi se rupe spre spate cu toata prinderea de la tija de sa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si asta, dar e valabil la forfecare / indoire / intindere. In compresie sta si cu un superglue mai flexibil :)

(bucata aia de seat-tube ce s-a fisurat la mine s-a rupt de tot intre timp, am pus banda adeziva pe tija de sa pentru a elimina jocul / a o tine ferm in cadru si inca il mai folosesc asa prin oras pana oi lua unul nou - tija n-are cum sa alunece in cadru datorita bucatii de tub + clema, iar de iesit afara .. doar daca ridic bicla de sa cand am coburii incarcati :P )

Cadrul s-a fisurat acolo datorita coliziunii ce a facut ca zona respectiva sa fie supusa la intindere. Dar ce e cu adevarat nasol e deformarea down-tube, ala va ceda cu siguranta daca bicla va fi folosita. E un tub supus in general la intindere, dar si la compresie + indoire verticala in cazul lovirii rotii fatza. Datorita deformarii nu va rezista la cea de-a doua directie de aplicare a fortei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(bucata aia de seat-tube ce s-a fisurat la mine s-a rupt de tot intre timp

Ai si tu rabdare sa intre Caddyul in functiune Imagine postată

Poate iese ceva Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot o sa fie dubios :)

Poate doar cu o tzava groasa / bara plina si potrivita fix din alt metal (otel, cupru, nustiu) in loc de tija de sa, care sa nu se lipeasca de aluminiu si nici sa nu-l contamineze, lasand posibilitatea penetrarii complete a peretelui. Dar s-ar putea sa fie prea mare bataia de cap / timpul pierdut / diferenta dintre resursele consumate si rezultatul final.

Oricum, nu-l arunc, mai poa' sa scoata muulti km inainte sa moara. Apoi macar de tzevi pentru exersat sudura si tot o sa fie folosit http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

frumos cadru.. pacat de el :( sfatul meu: pe asta fa-l umeras de haine, masuta de cafea, aseaza-l ca pe o sculptura moderna in vitrina(chiar ar arata cool asa lovit :D) sau ce vrei tu si ia-ti altul identic ca e prea mare bataia de cap cu carpirea, ca de reparat nu se poate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai nasoala e indoitura de pe down tube decat fisura de la seat stay. O fisura se mai poate suda, dar buşitura aia nu prea vad cum.

Daca nu gasesti pe nimeni in stare sa-l repare, inca sunt dispus sa-l primesc cadou :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.