h3x0r

Reconfigurare Bicicleta

Recommended Posts

Buna ziua tuturor,

Ca sa nu mai discut pareri/impresii pe alte topicuri, am ales(la recomandarea unui membru), sa deschid un topic separat unde sa primesc sfaturi pentru targetul meu actual: configurat o bicicleta HT pentru maratoane, dar si ture la munte.

Ce detin la momentul actual:

Cadru: Cube Attention 2011 20”

Furca: Rock Shox Dart 3

Roti: DT swiss (butuci XRC180+ Jante XR400+ Spite DT Champion/Revolution) 1800g

Anvelope si camere: Schwalbe Nobby NIC EVO 2.25 fata + Camera Schwalbe 130g / Rocket RON EVO 2.1 spate+ Camera Nu mai stiu ce, dar nu mai grea cu mult ca Schwalbe

Frane: Hayes Stroker Ryde (Ashima Airotor 180 fata, 160 spate)

Transmisie: linie completa XT M770, exceptand Lantul si Pinioanele care sunt HG-53(Alivio cred).

Pedale: Shimano A530 (SPD+Platforma)

Sa+Tija: Selle SMP Extra + RFR 400mm(cred ,ca e lunga ca naiba)

Ghidon+ Pipa: RCZ Race Carbon(61cm)+ RCZ race SL Alu 90mm

Ce am achizitionat in iarna asta:

- Frane formula RX (cele existent mi s-au parut insuficiente in anumite situatii, plus fading pe coborari indelungate)

- Furca Magura Durin Race 2011 (furca era un upgrade necesar, atat ca greutate, cat si ca performanta si fiabilitate)

- Lant HG-93

Cum am spus, targetul este o bicicleta HT de maratoane si ture la munte. Actuala bicicleta e destul de comoda pentru ture mai lungi, dar se descurca foarte ok si la maratoane.

Ce neajunsuri am gasit momentan, le-am suplinit prin ce-am achizitionat iarna asta.

Ce-a ramas ar fi:

-greutatea target care o vreau undeva pe la 10.5kg-11kg maxim. Ce-a mai ramas de schimbat ar fi cadrul si tija de sa pentru scaderea greutatii. Rotile nu sunt dispus sa mai investesc in ele, mi se pare déjà ca e destul pentru nivelul meu(raportul greutate/durabilitatea la tavaleala al DT-urilor).

-pozitia pe bicicleta un pic mai race(centru de greutate mai jos si pozitie a riderului mai alungita pe bicicleta), dar sa ramana destul de comoda. Nu sunt comod, si nici nu ma deranjeaza sa ma aplec un pic peste bicla, dar nu pot sta cu perineul prea presat de sa din cauza unor probleme,de aceea am si Selle SMP. Momentan totul ok. :D

-ghidonul cred ca e un pic ingust. Am avut 67 cm si mi s-a parut cam lat, cred ca un 64-65cm ar fi perfect.Cel actual imi e bun ca si manevrabilitate, dar…nu-mi incap cum trebuie niste Grip-uri+Frane+SHiftere+Pop-lock pe partea stanga. Trebuie cumva rezolvat asta.

Pentru cadrul m-am uitat la Magellan Pyxis si QUANTEC SLR. Am 1.87 inaltime.

Geometria Cube e asta:

Size: 20"

TT(hor): 596

TT(act): 568

CS: 420

Seat Angle: 72

ST: 490

Head Angle: 70

HT:150

Wheel base: 1068

BB to hub -33

La Magellan avem cam asa:

Magellan:

Marime 17" 18" 19"

Toptube proiectie orizontala 590mm 605mm 625mm

Seat tube 430mm 458mm 483mm

Chain stay 422mm 422mm 422mm

Wheel base 1070,1mm 1085,3mm 1105,3mm

Head angle e 70.3 si seat angle e 73.

La Quantec,geometria e:

Rahmenhöhe

17"

19"

21"

A

Sitzrohrlänge(Chain Stay)

432

480

534

A1

Sitzrohrlänge Mitte - Mitte

370

415

470

B

Oberrohrlänge waagerecht

570

595

616

B1

Oberrohrlänge Mitte - Mitte

550

575

595

C

Kettenstrebenlänge

420

420

420

D

Sitzrohrwinkel

73°

73°

73°

E

Steuerrohrwinkel

71°

71°

71°

F

Steuerrohrlänge

115

125

155

Imagine postată

E lung un top-tube de 625 pentru mine ? E cu 3 cm mai lung ca la CUbe.

Cube avea la inceput pipa de 120mm, dar era prea grea. Poate ar trebui sa fac un test cu o pipa de 110mm light pe Cube, inainte sa ma arunc la cadre ? Dar tot vreau unul mai usor, si as vrea sa iau.Intrebarea e, daca sa cauta aceeasi geometrie ca la Cube, sau merge ceva mai alungit? SI daca da, cam cu cat? 3cm mi se pare mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca te-ai apucat de schimbat j de mii de componente inainte sa faci j de mii de km pe bicicleta, bicicleta care nu te va ajuta la nimic doar poate pentru confortul sulfetesc

Acum stiu, si eu am mii de pestisori pe creier si poate cam toti membrii acestui forum , imi aduce aminte de acum cativa ani cand eram membru pe forumul hi-fi.ro, acum ca ma gandesc erau useri care credeau ca un cablu audio de 100 eur metru face muzica mai calda si daca ai plante in camera or sa se auda inaltele mai puternic,

Despre ciclism putem citi toata ziua dar eu zic ca baza este antrenamentul, bicicleta conteaza si ea normal dar doar de la un nivel in sus unde simti ca te incetineste ceva,

Ca sa iti fac o paralela, acum 1 an m-am apucat de alergat, o tura de IOR "reuseam" sa o alerg in ~35 min, apoi mi-am cumparat echipament de alergat, adidasi, bluza pantaloni, anul asta am reusit 12 min aceeasi tura, crezi ca a fost din cauza echipamentului?

Despre cadru eu zic intai sa probezi , nu te mai lua dupa cifre si masuratori, initial am crezut ca am nevoie de un cadru de 18" dar sunt convins ca ceea ce castigi la manevrabilitare pierzi in alta parte

Monteaza-ti piesele care le ai si vezi dc te mai deranjeaza cadrul Cube,

Eu unul am fost surprins ce diferenta face o presiune diferita in camere, sau cat de mult conteaza sa ai bicicleta configurata corect, pozitie sa .ghidon etc

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa specific bugetul pt cadru: 20-25 mil.

"Ca sa iti fac o paralela, acum 1 an m-am apucat de alergat, o tura de IOR "reuseam" sa o alerg in ~35 min, apoi mi-am cumparat echipament de alergat, adidasi, bluza pantaloni, anul asta am reusit 12 min aceeasi tura, crezi ca a fost din cauza echipamentului?"

Am pus caucucuri de curse si suspensie pe un...renault. Lasa-ma sa schimb si caroseria, ca de motor ma ocup cand ajung acasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai spus greutate actuala a bicicletei.

Incearca sa pui greutatea pt fiecare componenta in parte.

Deja ai componente f bune, o sa fie f costisitor sa mai scazi din greutatea bicicletei.

Cu pozitia pe bicicleta: nu exista si pozitie race si pozitie comoda in acelasi timp. E un compromis intre, si doar tu il poti afla experimentand cu pipe diferite/distantiere/intors pipa etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.giant-bicycles.com/ro-RO/bikes/model/xtc.composite.1/8864/48476/

Asta este cu ce concureaza un ciclist profesionist

11 kg

Are clasari pe podium la multe din concursuri de XC

Ne ti in suspans sau ne vei spune si cine concureaza pe giantul ala ?

Oricun kulhavy care e campion mondial are printre cele mai grele biciclete , ca e 29'er , full suspension si e si cadru mare(kulhavy are 1.86) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex Ciocan

cred ca pentru ei nici nu are relevanta atat timp cat sunt sponsorizati, mai multe probleme avem ne facem noi avand impresia ca o sa zburam cu ele daca sunt mai usoare

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am avut aceleasi ganduri despre un giant revel entry level. sa-i schimb aia, sa-i schimb aialalta... si nici macar nu fusesem in vre-o tura la munte.

dupa ce m-am dus direct la predeal trophy si am scos 2:16 timpu' am realizat ca fara picioare nu faci nimic. dau pariu ca daca-ti dau o ghost de 7kg si unui tip de la geiger un first bike, ala tot te intrece orice ar fi.

eu am sa-mi uzez linistit bicicleta si intr-un an, doi imi voi da seama de ce am nevoie. la fel ai putea sa faci si tu.

bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai spus greutate actuala a bicicletei.

Incearca sa pui greutatea pt fiecare componenta in parte.

Deja ai componente f bune, o sa fie f costisitor sa mai scazi din greutatea bicicletei.

Greutatea bicicletei in configuratia enumerata, era 13kg fix, cu Smart SAM-uri si camere grele in loc de Nobby+ Rocket EVO+ schimbat camere. Deci am economisit undeva pe la 400g aici.

Nu pot sa am Magura Durin si cadru Cube ca ma zgarie pe creier, ca s-o zic pe aia buna. La fel cand eram perfect incepator in vara asta si nu am mai pus piciorul pe o pedala de 12 ani de zile, nu m-am putut rezuma la un CUbe AIM sau Analog, am plusat spre ceva bun la care sa nu schimb foarte mult. M-a tinut o luna cred, si am inceput sa schimb.

Partea 2 e ca simt ca ma mai pot intinde un pic de maini, si ca stau un pic adunat pe cadru cu pipa de 90. Cea de 120 ar fi mai bine, dar de ce sa nu am cadru cu headtube mai lung cu 1-2 cm, si pipa de 90 sau 60, nu ? Si mai usor cu 500g ? Ghidon mai lat also pentru handling cum trebuie. Alu lite ca sa nu-l rup cand cad

de incepator ce sunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Cred ca era spre 14 kg pentru ca producatorul da greutatea fara pedale si la cadrul cel mai mic, tu ai de 20" ca si mine

Mihai, pai incearca intai si vezi cum te simti cu furca pe cadrul actual, daca vrei sa stai mai intins poti incerca cu ghidon flat (dar cred ca e mai ingust ca al tau are 60 cm) , til pot da eu pe al meu sa il incerci ca sa iti faci o idee. asta daca accepti ghidon de 30 ron

Nici prea lat nu prea e ok , parca e nu stiu ce regula cu umerii dar nu stiu exact ce sa iti zic, si eu am pus ghidonul de 64 la loc pentru ca cel flat mi se parea prea ingust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma la ce cadru te-ai hotarat? Ca ba e carbon, ba e Quantec SLR sau Pyxis, ba e scandium. Ar cam fi timpul sa faci o alegere. Si mai este un aspect, foarte important zic eu, daca tot nu te intereseaza parerea noastra, de ce ai mai deschis topicurile? Orice ti s-a recomandat pe aici, ai comentat sau ai emis o pozitia fundamental opusa. Chiar crezi ca 100 de grame sau 1 cm in plus sau in minus pot influenta randamentul si performanta pentru un incepator? Eu zic ca nu si... no offense, Mihai, asta nu este o critica, ci doar realitatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca era spre 14 kg pentru ca producatorul da greutatea fara pedale si la cadrul cel mai mic, tu ai de 20" ca si mine

Alea 13 kg de care vorbesc sunt cantarite dupa ce mi-am montat rotile DT la Freeride bikes. Deci nu de pe site-uri.

Lamuriri legate de cadru:

Valide:

Magellan Pyxis e ok sa zicem, nu-mi prea plac sufele trase pe sus, dar aia e. Nu stiu ce sa aleg intre 18" si 19". 19" are TT de 625, fata de 596 la CUbe,si nush cum influenteaza. 18" are TT cam cat ala de la Cube dar ST de 460, cam mic. De aia cred ca 19" e pt mine.

Quantec SLR il vreau, dar pe negru si nu am gasit nimic pe stoc inca.

Mai sunt cadrele de la Gunsha, dar trebuie sa vad greutatea pt unul de 19".

Ies din discutie:

Scandium, cadru bun nu am gasit inca, in afara de Meridele care au furci tapered si prinderi speciale pentru schimbator fata si BB.

Carbon iese din discutie ca sunt incepator.

Legat de 100g pentru un incepator,....deja incepem sa vorbim de 1.3 kg fara schimbarea cadrului. Ar fi cam 2Kg cu tot cu cadru schimbat. Din 13 de la care am pornit, nu mi se pare neglijabil.

Si in plus, cum puteti justifica ideea de incepator doar prin prisma duratei petrecute pe bicicleta? Poate am un ritm de adaptare foarte rapid, simt niste modificari care mi-ar fi necesare, si actionez in consecinta. Nu sunt adeptul, las-o asa ca merge asa. No way, asta e pasiunea mea, si vreau o bicileta pe gustul, dorinta si sufletul meu.

Rezolvam ceva aici, sau comentam cat de incepator sunt si ca ar trebui sa mai tocesc cadrul asta un sezon ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alea 13 kg de care vorbesc sunt cantarite dupa ce mi-am montat rotile DT la Freeride bikes. Deci nu de pe site-uri.

Pai rotile tale vechi cred ca aveau cel putin 2.4 kg iar cele DT au 1.8 kg, asta incercam sa spun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca este chstie de gust, care difera de la individ la individ, dar Quantecul pe gri mi se pare ca arata chiar bine. Ai insa tot timpul din lume, sezonul fiind pe sfarsite, sa astepti sa apara unul negru sau un Gunsha de 19.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alea 13 kg de care vorbesc sunt cantarite dupa ce mi-am montat rotile DT la Freeride bikes. Deci nu de pe site-uri.

Lamuriri legate de cadru:

Valide:

Magellan Pyxis e ok sa zicem, nu-mi prea plac sufele trase pe sus, dar aia e. Nu stiu ce sa aleg intre 18" si 19". 19" are TT de 625, fata de 596 la CUbe,si nush cum influenteaza. 18" are TT cam cat ala de la Cube dar ST de 460, cam mic. De aia cred ca 19" e pt mine.

Quantec SLR il vreau, dar pe negru si nu am gasit nimic pe stoc inca.

Mai sunt cadrele de la Gunsha, dar trebuie sa vad greutatea pt unul de 19".

Ies din discutie:

Scandium, cadru bun nu am gasit inca, in afara de Meridele care au furci tapered si prinderi speciale pentru schimbator fata si BB.

Carbon iese din discutie ca sunt incepator.

Furca aceea are capatul de jos de 1.5" si sus e pe overize normal, alea sunt mai rezistente. Deraiorul fata de care zici tu ca e special e prins direct pe cadru si e mai ieftin si mai usor decat cele clasice si la monobloc ai press fit BB adica pui partiile care in mod normal se infileteaza de la monobloc, prin presare. Astea nu sunt chestii care nu se gasesc sau sunt asa de rare ca nu se descurca nimeni cu ele. Singura limitare ar fi la furca care nu sunt asa de diverse ca si celelalte, posibil usor mai scumpe decat astea normale.

Vezi ca sunt magura, fox, manitou cred ...etc.

Daca ai mers pe furca noua pe oversize atunci poate e mai bine sa continui asa pana la urmatoarea schimbare majora.

La cadru nu am ce sa-ti recomand dar personal nu stiu daca as lua cel mai usor cadru pe care il gasesc din motive de rezistenta. As avea ceva emotii cu unul prea usor sa nu puste ceva sau la un impact cu o piatra sa nu se indoaie(vorbim de cadru de 1300g).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut o groaza de ciclisti la concursuri ca isi pun doua bidoane de apa de minim 500 ml (dc nu cumva aveau 700 ml) , plus doua camere pe tija de sa,

In afara de roti unde chiar sunt convins ca se simte, in rest nu stiu daca o sa aiba asa impact mare 300-400 gr la cadru, ok dc este prea mic sau prea mare atunci clar trebuie schimbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai rotile tale vechi cred ca aveau cel putin 2.4 kg iar cele DT au 1.8 kg, asta incercam sa spun

Rotile vechi aveau 2kg, si astea au 1800g. Schimbarea a fost pentru fiabilitate, si ceva greutate. A meritat zic eu. Alea vechi, simteam cum agata rulmentii in ele de proaste ce erau. Butuci Shimano.

Stiu ca este chstie de gust, care difera de la individ la individ, dar Quantecul pe gri mi se pare ca arata chiar bine. Ai insa tot timpul din lume, sezonul fiind pe sfarsite, sa astepti sa apara unul negru sau un Gunsha de 19.

O sa ma mai gandesc si la el pe GRI. :D Gunsha au de 19', dar design-ul lor seamana cu Attention pe alocuri, si nu sunt nici chiar usoare.

Magellan are scrisul ala manelistic pe auriu, ca altfel l-as fi luat rapid.

Furca aceea are capatul de jos de 1.5" si sus e pe overize normal, alea sunt mai rezistente.

Furca Durin e luata deja, e de 1 1/8 si gata. Tapered iese din discutie.

Deraiorul fata de care zici tu ca e special e prins direct pe cadru si e mai ieftin si mai usor decat cele clasice si la monobloc ai press fit BB adica pui partiile care in mod normal se infileteaza de la monobloc, prin presare.

Imi vorbesti aici de Deore-ul XT fata pe care am dat pret de magazin si care merge ca pistolul, sa vin acum si sa-l vand pt un cadru Merida? Sau Angrenajul pe care l-am luat Deore XT la fel, sa stau sa schimb monobloc perfect functional la fel? Asta da scarpinat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ti-am explicat ce e fiecare, nu ti-am zis sa iei alea, ai citit asta: "Daca ai mers pe furca noua pe oversize atunci poate e mai bine sa continui asa pana la urmatoarea schimbare majora. " nu? (citisem pe alt topic ca cica sunt nu stiu ce bataie de cap si vroiam sa zic ca nu sunt :) )

Am mai cautat pe google cadre scandium care sa aiba gat normal, nu am gasit. Poate mai vine cineva cu o obtiune, stiu ca este cel putin un membru care are cadru de scandium, de pe forumul acesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strict din punct de vedere estetic, sunt 2 cadre care se potrivesc cu furca Durin:

Merida Scandium

Quantec SLR

Cadru care s-ar potrivi cu Durin-ul, dar nu prea.... e Magellan Pyxis Team. Nu prea s-ar potrivi cu ea pentru ca pare bicicleta facuta din bucati, fara sa se potrivi bucatile. La fel si cu cadrul alfton, nu vreau cadru UNI.

Sa discutam un pic geometria cadrului QUANTEC SLR. Unghiurile Seattube si Headtube sunt mai mari cu 1 grade fiecare fata de CUBE.

1) De aici deriva 2 chestii, saua sta mai spre BB, ceea ce poate provoca ceva probleme pentru unii cu probleme la genunchi (CUBE-ul s-a dovedit pana acum ca nu imi face vreo problema).Din cate vad userul din imagine are o tija de sa mai speciala, ceea ce ma duce cu gandul ca nu sunt sigurul care s-a gandit la asta.

2) Unghiuld Headtube e mai mare(mai apropiat de verticala) , rezulta ca furca sta mai vertical un pic, in loc sa stea cu lowerele mai orientata spre inainte, ca la Cube. Probleme la coborari ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata destul de bine bicla cu Quantec-ul pe gri, dupa cum iti spuneam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neata Dl Cristi. Dap, am observat. Am gasit de unde sa-l iau si gri si negru, Cel gri a disparut de pe ebay. :) Ma intereseaza sa stiu ce-i cu unghiurile alea, sa nu dau gres. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, Mihai. Daca te hotarasti sa iei Quantec-ul, ar trebui sa astepti pana la sarbatori, poate prinzi o reducere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau sa pui laba pe el cat mai iute,sa nu cumva sa ramai fara,vezi ce greu se gaseste masura 19".Cand vi in tara? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau sa pui laba pe el cat mai iute,sa nu cumva sa ramai fara,

Asa a fost si cu Magura Durin-ul, a stat o vreme la 413e, acum e la 423, deci deja s-a scumpit, nu sa fie mai ieftina, cum ma asteptam.Deci am facut bine ca am comandat.

Vin pe 23 decembrie. Nu pot sa iau cadru doar din vedere, trebuie sa mai comand o pipa de 110 mm si sa mai vad una alta la Cube.

M-ar incanta un TT de 605 mm, nu la fel ca la Cube, astfel incat sa fie si diferenta de lungime si distanta intre roti, nu doar de greutate.

Magellan ala pare bine , lungut, dar la 625mm TT mi-e ca-i pun pipa de 60 ca sa nu stau in gat. :D

Chiar si asa , ce-o fi asa greu sa schimb pipa inainte de concurs, si inainte de o tura lunga ca sa fie comod, daca cadrul e mai race :D

Quantec 19" se gasesc de vanzare prin DE, e pe mai multe site-uri, trebuie sa fac rost de un vorbitor de germana sa-mi faca comanda, in rest, astept sa mai cada pretul. Bike24 mi l-au promis ca ma anunta daca vine, iar in alt loc este 450e. Multicel pentru moment. Mai stau geana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.