Vali Catargiu

SCOTT SCALE 29er Expert versus...

Recommended Posts

E cam greu sa faci un FS la pret de HT. Fie bagi mai adanc in buzunar, fie te multumesti cu componente mai ieftine (sau 2nd). Poti sa te gandesti si la Manitou Tower (sau Minute daca mai gasesti).

PS: Diferentele dintre HS si FS la 29er nu sunt atat de mari ca in cazul 26er.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Analizand cele scrise mai sus, raman ferm pentru un hardtail 29er carbon frame. Am observat in concursuri ca diferenta la traseele lungi se face pe urcari si pe zonele de plat. Greutatea si geometria cadrului e f. importanta. Rotile mari creaza un rulaj mai soft iar carbonul e un pic elastic si poate compensa lipsa suspensiei spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbonul e un pic elastic si poate compensa lipsa suspensiei spate.

Nu te baza pe chestia asta...Cadrul nu transmite vibratiile, dar nici nu amortizeaza prea mult, cadrele de race sunt gandite cat mai rigid ca sa transmita puterea fara pierderi.

Cel mai important in sensul asta e sa mergi cu presiune cat mai mica in cauciucul spate. Cum spuneam si mai sus... solutia magica e tubeless. Intre 30 psi cu camera si 26psi tubeless e o diferenta imensa si de confort si de aderenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te baza pe chestia asta...Cadrul nu transmite vibratiile, dar nici nu amortizeaza prea mult, cadrele de race sunt gandite cat mai rigid ca sa transmita puterea fara pierderi.

Cel mai important in sensul asta e sa mergi cu presiune cat mai mica in cauciucul spate. Cum spuneam si mai sus... solutia magica e tubeless. Intre 30 psi cu camera si 26psi tubeless e o diferenta imensa si de confort si de aderenta.

Subscriu la chestia cu tubeless 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as opta pentru Trek, am mers pe un 29r de Gary Fischer si sunt intradevar ceva deosebit, foarte manevrabile si in acelasi timp stabile la coborari. Singura problema este cea de intretinere si de eventuala schimbare a furcii care are offset de 51 mm si pe care o gasesti mai mult prin state. Pe de alta parte am avut un Scott Scale cu roti de 26 iar bicicleta aceea era gandita numai pentru racing, nu prea puteai sa mergi fara viteza cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astia de la scott se lauda si cu cel mai usor cadru de carbon din lume. Plus ca ce am gasit e cu 150 eur mai ieftin decat trek-ul. Totusi pe net e un filmulet cu un scott scale 29er cu cadrul rupt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astia de la scott se lauda si cu cel mai usor cadru de carbon din lume. Plus ca ce am gasit e cu 150 eur mai ieftin decat trek-ul. Totusi pe net e un filmulet cu un scott scale 29er cu cadrul rupt.

Şi eu am văzut unul cu un Cannondale Scalpel rupt. Asta nu înseamnă că nu l-aş lua instantaneu dacă aş avea bani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai văzut ce scrie în descriere? Că a dat cu genunghii în cadru, cică aşa l-a rupt.

Mie nu-mi vine să cred. Am văzut filmuleţe cu cadre de carbon strânse în menghină care apoi revin la forma iniţială fără probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre Vali, tu ai atatia prieteni si cunostinte care au magazine si ateliere. Poti intreba pe la unu pe la altu, sigur gasesti piese second, bune si ieftine. Rotile si furca recomand sa le iei noi, restul merg si la mana a doua. Urmareste vanzarile de pe forum, reducerile din magazine si in cateva luni iti faci bicla dorita mai ieftin decat speri.

Acu vine iarna si nu-i nici o graba, pana in primavara ai timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna trebuie luata pentru ca sunt reduceri. Genul asta de biciclete sunt forjate puternic, iar cum spuneai tu Lucian, cadru roti si furca noi, dar deja pe astea dau 1500 eur. In maxim o luna o vreau in sanul familiei alaturi de santacruz si dahonul de oras. Ideea e ca vreau o garantie pe cadru de carbon. 29er nu e popular pe piata sh. Modelele mai noi sunt tot mai diferite ca geometrie de cele de acum 3-5 ani. Am nevoie de un cadru de 21,5 sau chiar 23. Cam greu de gasit. Am in vedere o propunere a lui Lysergo.

As vrea si o factura cu garantie, mai ales la cadru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ValiCatargiu:

am trecut si eu prin dilema asta, si chiar am avut sansa de a testa unele din modelele mentionate de tine, insa nu de 2012 (desi am vazut ca in ultimii 2 ani geometria a ramas aproape identica, update-urile sunt date de componente si grafica).

Experienta mea e asa:

- merg de 4 ani pe Gary Fisher Paragon 29er, pe care cu ceva upgrade-uri minore am dus-o usor sub 12kg (la 21'').

- anul asta am facut upgrade la un Specialized Stumpjumper Expert 29;

- anterior am avut ocazia sa testez Trek Superfly (model 2011);

Cateva observatii personale:

1) - nu te baza pe faptul ca un cadru de carbon e mai moale (compliant, cum zic ei); caracteristica principala a modelelor enuntate de tine e ca targeteaza segmentul de ciclisti care le folosesc pentru curse, si in consecinta sunt foarte/cat se poate de rigide (ca fapt divers, la Specialized e peste doar modelul S-Works, care culmea, in 2011 a fost atat de rigid incat s-au plans pana si profesionistii care il folosesc la curse scurte de XC de faptul ca rigiditatea extrema il face sa piarda aderenta pe trasee bolovanoase; se mentioneaza clar ca este total inconfortabil si nu e recomandat pentru amatori care fac trasee mai lungi de 1-2h);

2) - exista o diferenta intre geometrii:

Superfly-ul (si in general toate cadrele 29er Gary Fisher) e celebru pentru geometria G2, cu un offset marit al furcii (folosesc o furca Fox F29 RL/RLC cu offset marit pe care nu o gasesti decat la Trek/GF); am observat asta pe Superfly-ul pe care l-am testat in US pentru 2 zile, manevrabilitatea e comparabila cu a unui 26er (desi comportamentul general al bicicletei e altul, mai stabil, dar asta-i poveste lunga);

Pe de alta parte Specialized-ul are un bottom bracket mai jos decat majoritatea 29erelor pe care le-am testat; ei zic ca asta il face mai 'ascultator' si 'domol' pe coborari, insa eu am observat o stabilitate crescuta in toate conditiile. Exista si doua dezavantaje:

- ai sanse mai mari sa lovesti obstacolele cu pedalele (eu nu am observat asta);

- pe urcari f abrupte, apare mai usor tendinta de a se ridica roata fata de pe sol. Eu am observat asta, dar aici difera f mult de fizicul tau si stilul tau de mers (eu fiind f inalt ridic saua foarte sus, ceea ce ma plaseaza mai deasupra rotii spate; compensez cu un ghidon jos, dar pozitie mai inconfortabila);

3) - legat de echipari, probabil cel mai usor sa mai elimini din greutate si sa imbunatatesti performanta bicicletei e sa schimbi rotile; eu am facut upgrade la niste NoTubes Arch 29er, care cantaresc 1755gr si conform producatorului fac fata unui ciclist de pana-n 120kg, deci sunt rigide. La acelasi pret era si varianta NoTubes Crest 29er, care insa la ~1550gr erau dedicate ciclistilor pana-n 80-85kg, fiind mai flexibile (eu iesind putin din greutatea lor am considerat riscul prea mare).

Una peste alta, eu am ales Specialized-ul, din ratiuni ce tin in principal de costul mai redus (am avut o oferta buna) si faptul ca am vrut sa incerc si un alt feel decat cel oferit de geometria Gary Fisher.

Deci desi exista oarecare diferente, nu cred ca poti gresi cu nici una din variantele de mai sus.

Spor la cumparaturi !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai ales Specialied in loc de trek. Care au fost motivele? In Romania specialized nu are magazine. E o firma din ungaria dar nu prea misca. Nu vad unde as putea s-o incerc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa cum am mentionat la sfarsitul mesajului meu:

"eu am ales Specialized-ul, din ratiuni ce tin in principal de costul mai redus (am avut o oferta buna) si faptul ca am vrut sa incerc si un alt 'feel' decat cel oferit de geometria Gary Fisher"

deci intre Specialized si Gary Fisher mi-ar fi fost greu sa decid daca as fi avut oferte similare; dar sunt diferente intre ele - nu mari, insa destul de usor notabile.

Din lista ta, prin review-uri cel mai slab pare sa stea Cannondale-ul... se pare ca geometria lor determina o manevrabilitate mai scazuta, cel putin comparativ cu Specialized-ul si GF-ul.

Despre Scott nu ma pronunt, nu m-am documentat niciodata despre el.

Mai e si varianta lui Lysergo cu cadru de carbon din China... am cochetat si eu mult cu varianta asta, insa intr-un final am tras linie si am vazut ca ma ducea mai ducea mai scump decat a lua bicicleta de-a gata la oferta 'de iarna'. Nu mai zic de bataile de cap.

Legat de garantia cadrului de carbon, e cu du-te vino. Mi se pare destul de greu (nu imposibil)insa sunt multi care se plang de garantii refuzate. Daca il rupi in cazatura sau prin lovitura cu alte obiecte contondente, e si mai si.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici mie nu mi se pare o alegere buna Canondale-ul. Furca Lefty nu-i prea potrivita pentru 29er. Poate peste cativa ani...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

totusi merida e un picut mai bine echipata(vezi,furca,schimbator fata),plus ca in ultima vreme merida a scumpit produsele comparativ cu ani trecuti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@romi: este corect, au garantie pe viata, dar doar "against defects in materials and workmanship"

Garantia nu se aplica, printre altele, in caz de: "Damage or failure due to accident, misuse, abuse, or neglect "

In afara de accidente, putem sa ne imaginam diverse scenarii care ar putea fi interpretate mai degraba ca abuz decat ca defect de material sau fabricatie.

De exemplu (asta ca sa-i alimentez temerile lui Vali ;) ), Superfly-ul are proasta reputatie de a crapa la imbinarea dintre top-tube si seat-tube. Evident, asta o patesc indeosebi ciclistii grei. In conditiile in care producatorul nu specifica o limita de greutate pentru cadre (care se invart in jur de 900-1100gr), e greu de hotarat daca-i o greseala de fabricatie sau un abuz asupra cadrului. Un ciclist de 80-90kg poate sa nu aibe nici o problema daca foloseste bicicleta cu cap... in schimb daca ia toti bolovanii si obstacolele cu fundul pe sa, exista riscul ca ceva sa cedeze, si daca nu-i fundul lui, poate fi usor cadrul. Dilema e acum daca asta intra la categoria abuz sau nu, si poti sa extrapolezi usor la alte scenarii similare.

Ideea de baza e ca netul e plin de cazuri de genul asta carora le-a fost refuzata garantia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@romi: este corect, au garantie pe viata, dar doar "against defects in materials and workmanship"

Garantia nu se aplica, printre altele, in caz de: "Damage or failure due to accident, misuse, abuse, or neglect "

In afara de accidente, putem sa ne imaginam diverse scenarii care ar putea fi interpretate mai degraba ca abuz decat ca defect de material sau fabricatie.

De exemplu (asta ca sa-i alimentez temerile lui Vali ;) ), Superfly-ul are proasta reputatie de a crapa la imbinarea dintre top-tube si seat-tube. Evident, asta o patesc indeosebi ciclistii grei. In conditiile in care producatorul nu specifica o limita de greutate pentru cadre (care se invart in jur de 900-1100gr), e greu de hotarat daca-i o greseala de fabricatie sau un abuz asupra cadrului. Un ciclist de 80-90kg poate sa nu aibe nici o problema daca foloseste bicicleta cu cap... in schimb daca ia toti bolovanii si obstacolele cu fundul pe sa, exista riscul ca ceva sa cedeze, si daca nu-i fundul lui, poate fi usor cadrul. Dilema e acum daca asta intra la categoria abuz sau nu, si poti sa extrapolezi usor la alte scenarii similare.

Ideea de baza e ca netul e plin de cazuri de genul asta carora le-a fost refuzata garantia.

Foarte corect! E si norma sa fie asa... Nu poti sa te duci cu un cadru facut covrig si sa le zici ca e problema de garantie.

Cu toate astea, pot fi mici abuzuri pe care si ei sa le considere probleme de manufacturare. Si un bun exemplu este cel pe care l-ai dat tu. Rupturi/fisuri la nivelul sudurilor... Cu siguranta ca daca te duci cu un cadru nelovit sau abuzat vizibil dar cu fisuri la suduri ti-l schimba sau repara...

Oricum, cu sau fara abuzuri, faptul ca Trek da garantie pe viata e un mare plus in ceea ce priveste increderea in aceste biciclete.

Dintre doua biciclete echipate identic pe care ai cumpara-o? Pe cea cu garantie a cadrului 5 ani sau pe cea cu garantie pe viata? :)

PS/ Intre timp am aflat ca si Orbea da garantie pe iata si probabil or mai fi si altii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, cu sau fara abuzuri, faptul ca Trek da garantie pe viata e un mare plus in ceea ce priveste increderea in aceste biciclete.

Nu suntem la o sedinta de marketing. Eu de cadre Merida rupte nu am auzit desi au doar 5 ani garantie si sunt si mai usoare. Garantia pe viata Trek mi se pare doar o masura a puterii financiare , nu a calitatii in sine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif sunt chiar o multime de cadre de merida rupte(chiar prea multe pt.pretentiile firmei)cele full-suspension sunt chiar catastrofa.poate la modelele noi au remediat din probleme dar la cele de acum 2-3 ani au destule probleme.dar asta sunt alte discutii si nu stiu daca-l ajuta cu ceva pe vali in luarea unei decizii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu suntem la o sedinta de marketing. Eu de cadre Merida rupte nu am auzit desi au doar 5 ani garantie si sunt si mai usoare. Garantia pe viata Trek mi se pare doar o masura a puterii financiare , nu a calitatii in sine.

Cu siguranta ca Merida face cadre foarte bune... Personal am un TFS 900 de care sunt extrem de multumit.

Dar daca in al 6-lea an s-a fisurat sunt nevoit sa-mi cumpar altul. La Trek l-ar schimba (cred).

Poate fi si marketing chestia dar cu siguranta ca iti da un usor confort psihic faptul ca ai garantia pe viata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.