LucianTheOne

Operatiunea Monstrul 2

Recommended Posts

Inainte sa vand prima prima cargobike, inspirata dupa Xtracycle, ma gandeam cum sa-mi fac alta. Am vandut-o pe prima si am inceput sa caut piese pentru a doua.

cadrul principal era, furca era, piese se gasesc oricand, "coada" imi lipsea. M-am invartit ici, m-am invartit colo, nu pica nimic. Intr-o zi vad un biciclist din sat si ma luminez! Cum am putut sa uit de asta?

Cu multi, multi ani in urma, cand eram complet necunoscator, mi-am cumparat si eu un First Bike. A fost singura bicla noua pe care mi-am luat-o. Si am luat-o rau de tot! Nu mai lungesc vorba, bicla aia si-a schimbat proprietarii, cum si-a schimbat Liz Taylor soţii. Pe la mine trecuse de trei ori, cumparata, vanduta si rascumparata. Acum era la un baiat din sat, facea naveta pe ea.

First Bike sanatos, fullsuspension, cu furca cat bratul lui Arnold si suspensie spate nefunctionala. Dar bascula spate era detasabila si avea suport pentru disc! Asta era smecheria, voiam Xtracycle cu frane disc.

M-am dus la individ, i-am prezentat alta bicla, complet dotata pentru naveta, am negociat putin si i-am luat FB-ul plus o mica diferenta de bani ;)

Acum aveam tot, ma puteam apuca de treaba.

Cadrul principal era cu alte bube, avea gat de 1.1/4", furca originala indoita, iar alta furca cu asa gat n-am gasit. dar era prea fain, chiar daca marca Niagara nu spune prea multe. Cr-Mo de calitate, gros si usor, tija de 30, urechiuse, suporturi si tot tacamul.

Imagine postată

Imperecherea nu a fost usoara, FB-ul fiind nascut mai handicapat, a fost nevoie de multe teste si incarcari pana am gasit o formula corecta.

Imagine postată

Nu am prea multe poze, cuprins de febra creatiei, munceam ca apucatul. Pierdusem toata primavara cu proiecte si cautari, incepea sezonul si eu nu aveam Xtracycle.

Hotarat sa fac ceva Immortal, am hotarat sa sudez totul, sa adaug intarituri, si sa renunt la suruburi si piulite. bascula spate a fost totusi prinsa intai cu un surub. Prin BB am bagat o tija filetata de 8mm si apoi prin dropout-uri. Am bagat distantiere in spatiul liber sortate cu mare grija.

Apoi am trecut la sudura. Alte cadre ciopartite au devenit donori. Vorba poetului: "Din bube, mucegaiuri si noroi / Iscat-am frumuseti si lucruri noi". Nu-i chiar asa, dar pe-aproape.

Imagine postată

Am sudat o teava de DHS ca sa inchid triunghiul basculei. Apoi cu alta teava de Pegas, am unit seatstay-urile celor doua cadre.

Imagine postată

O alta necesitate absoluta era prezenta unui cric dublu. Am taiat o tija de sa, am turtit-o si am sudat-o intre chaistay-urile cadrului principal. Sudura a cuprins si BB-ul basculei. In prealabil a fost gaurita pentru a putea fixa acolo cricul.

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Cu asta cadrul era terminat. Totul dintr-o bucata sudura urata dar masiva. Sudorul e pensionar, sudeaza fara masca, deci va inchipuiti ce vedere are @-)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A doua mare grija - portbagajul. Initial am vrut ceva sudat de cadru, dar ceva m-a retinut si l-am prins cu suruburi. Dar nu oricum ci cu 12 suruburi!

Am decis sa modific portbagajul de pe tandem. Am facut rost de teava de otel de 10mm si am inceput sa o hacuiesc. Am aplatizat capatul tevilor si le-am gaurit cu 5mm.

Imagine postată

Imagine postată

Le-am polizat capetele sa se imbuce exact si am sudat o mandrete de portbagaj de vreo 3 kile.

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

A iesit cam stramb, lasat pe spate, si e din vina mea.

Aici am sudat o placa ce a unit bara de sus si de jos, pentru a rezista la frana disc si a fixa portbagajul.

Imagine postată

Rotile le facusem mai inainte. Jante Single Track noi, pe spate Novatec nou, pe fata dynohub Shimano, spite DT, nipluri Mavic blocante, camere Continental cu antipana Joe, cauciucuri Schwalbe Big Apple.

Imagine postată

Cum spuneam mai inainte, si am uita sa continui, cadrul avea furca de 1.1/4". Pentru a-l imperechea cu furca 1/8 i-am bagat in front tube doua bucse. Au fost facute la strung, s-au potrivit exact si au si un guler pe dinafara ca sa intre fix si drept.

Headset nou Neco cu coronitele inlocuite cu bile varsate. Stiti de ce, nu-i asa?

Imagine postată

Imagine postată

L-am vopsit, l-am lacuit, toate piesele erau pregatite intr-o cutie, urmeaza partea cea mai placuta.

Dar mi-e prea somn, ramane pe alta data.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e creatura!

Imagine postată

La asta i-am pus inca un schimbator vechi ca sa sustina lantul in partea inferioara. Isi face treaba bine, dar cand pedalezi inapoi, cam agata.

Imagine postată

In spatiul liber si-a gasit la fix locul o borseta, numai buna pentru pastrat sculele. Am mai adaugat doua suporturi de bidon "in oglinda".

Imagine postată

Pe fata am pus portbagajul de pe tandem. Butucul cu dinam alimenteaza farul fara cu 4 leduri si cel spate cu un led rosu.

Imagine postată

Franele BB7 cu discuri de 203mm si manetele XT sunt mai mult decat trebuie.

Imagine postată

Am jonglat cu cateva ghiddoane, dar in final am ramas tot la BMX. Am o ppzitie dreapta, confortabila, la care contribuie din plin mansoanele ergonomice si saua Brooks cu arcuri.

Imagine postată

Monstruozitatea de portbagaj e sudat cam grosolan, dar stiu sigur ca pot pune pe el orice si oricat.

Imagine postată

Cat mai mult rosu pe spate!

Imagine postată

In afara de 3 seturi de genti si de 3 borsete, se mai pot pune deasupra portbagajelor o multime de chestii. Gentile se pot jongla oricum, fiecare set se potriveste in orice pozitie.

Imagine postată

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu, am fost la un prieten care are cantar electronic cu carlig, dar nu m-a lasat sa o cantaresc.

S-a temut ca o sa-l stric :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bicicleta asta intrebarea corecta e ce greutate are pe osie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si o scurta comparatie intre cei doi monstri.

Primul

Imagine postată

Al doilea

Imagine postată

Fata de primul longtail, al doilea este mai greu. Dar na, jante de downhill, discuri de 200mm, cric dublu, intinzator, iar de portbagaje nu mai zic.

Dar al doilea e mai rapid pe sosea, are cadrul mult mai rigid si pare mai manevrabil. Fac opturi cu el pe strada mai usor decat cu alte biciclete.

Primul avea cadrul mai elastic, datorita imbinarilor cu suruburi, astfel ca era foarte confortabil pe offroad.

Dintr-o mica neatentie la al doilea, BB-ul e pozitionat mai jos decat am planificat. Pe offroad risc sa ating cu pedalele de denivelari.

La deal mergea mai usor primul, dar nu neaparat din cauza greutatii ci ca aveam foi de 22-32-42. La al doilea am pus 28-38-48. Oricum, amble urca extraordinar de usor, lucru inca de neexplicat. Am gasit si pe forumuri straine aceleasi impresii ale utilizatorilor. Foaia mica e in plus.

Al doilea e mai bine dotat si in ce priveste piesele si la capacitatea de transport.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

In loc de intinzatorul ala nu mergea o teava de pvc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In loc de intinzatorul ala nu mergea o teava de pvc ?

Aici m-ai prins. Nu stiu la ce te-ai gandit. Sa bag lantul printr-o teava, ca la orizontale?

Multumesc tuturor pentru felicitari.

Monstrul 3 va aparea curand, imi lipsesc doar cateva piese pe care la voi primi in cateva zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar freca lantul de PVC-ul ala si l-ar face franjuri. Plus zgomotul aferent. O fi ceva mai greu intinzatorul ala, dar nici nu se aude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate reusesti sa faci monstrul 3 ceva mai usor. Oricum asta pare mai rezistent decat "monstrul 1" :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pare, chiar este. Greutatea nu a fost niciodata una din dezideratele mele. Intai rezistenta, apoi confort si la urma greutate.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge mai usor la deal ptr ca roata din spate e inca pe plat si roata din fata pe urcare .Cand roata din fata e in varf roata din spate abia incepe urcarea.Asta e explicatia.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru biciclete si mai ales pentru faptul ca urmaresti sa obtii o scula solida si functionala in primul rand.

Ai construit niste "catari" frumosi

Bravo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si o scurta comparatie intre cei doi monstri.

Primul

Imagine postată

Al doilea

Imagine postată

Fata de primul longtail, al doilea este mai greu. Dar na, jante de downhill, discuri de 200mm, cric dublu, intinzator, iar de portbagaje nu mai zic.

Dar al doilea e mai rapid pe sosea, are cadrul mult mai rigid si pare mai manevrabil. Fac opturi cu el pe strada mai usor decat cu alte biciclete.

Primul avea cadrul mai elastic, datorita imbinarilor cu suruburi, astfel ca era foarte confortabil pe offroad.

Dintr-o mica neatentie la al doilea, BB-ul e pozitionat mai jos decat am planificat. Pe offroad risc sa ating cu pedalele de denivelari.

La deal mergea mai usor primul, dar nu neaparat din cauza greutatii ci ca aveam foi de 22-32-42. La al doilea am pus 28-38-48. Oricum, amble urca extraordinar de usor, lucru inca de neexplicat. Am gasit si pe forumuri straine aceleasi impresii ale utilizatorilor. Foaia mica e in plus.

Al doilea e mai bine dotat si in ce priveste piesele si la capacitatea de transport.

felicitari pentru "monstru" arata Bestial!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar asa ca mod de a gandi, uite cum a mai pus altcineva problema http://www.inhabitat.com/wp-content/uploads/2010/01/Cooper-Hewitt-Big-Boda-Bike.jpg

Cred ca un prelungitor cum e cel gaben din imagine ar putea fi facut pentru orice tip de bicla....

Fireste, in imagine n-are frane disc dar nu pare sa aiba nevoie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now