raducanmihai

Tubeless vs Tubeless Ready

Recommended Posts

Am o dilema la care nu am gasit,inca,raspuns. Mi-am cumparat de curand o pereche de roti XT care sunt tubeless. Nu e nevoie de nici un kit sau de "yellow tape" sau de orice altceva.

Vreau sa ma folosesc de chestia asta si sa folosesc un sistem tubeless. Am de ales intre cauciucuri tubeless si tubeless ready (de ex: Schwalbe,linia Evolution).

Din cate am inteles un cauciuc tubeless tine aerul mai bine,are peretii laterali mai grosi,se umfla mai usor (cu o pompa,in cele mai multe cazuri,fara a fi nevoie de compresor) DAR este mai scump si este foarte greu : in medie cu 200-300 grame fata de un cauciuc "normal" sau tubeless ready . De exemplu : Racing Ralph 2.25 tubeless ready are 495 gr pe cand cel tubeless are 695 gr, dar alte cauciucuri tubeless ajung pana la 800 gr.

Vreau sa folosesc o solutie de etansare si protectie impotriva penelor,indiferent ce tip de cauciuc aleg sa folosesc.Dupa "cercetari amanuntite" m-am oprit la 2 variante:

Joe's Noflats : http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=18710 si

Stan's NoTubes : http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38850.

Din ce am citit si vorbit cu prietenii lumea lauda solutia de la Stan,deci probabil ca pe asta o sa merg,dar sunt dornic de recomandari. Am citit si celelalte topicuri referitoare la solutii anti-pana si am o nedumerire : o solutie antipana este automat buna si pentru montarea si etansarea cauciucurilor tubeless (invers banuiesc ca da) ?

Merita costul suplimentar si greutatea in plus al unui cauciuc tubeless fata de unul tubeless ready,in sitiuatia in care in ambele cazuri as folosi o solutie de genul Stan's NoTubes ?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea asta cu "merita" e la limita imaginarului...

Merita in sensul ca un Tubeless il poti umfla si folosi fara zeama, isi va tine presiunea, se va putea folosi si la presiuni foarte mici. De umflat la pompa, depinde. De ce pompa ai si de cat de strasnic dai, de tipul anvelopei. Eu Schwalbe umflu la pompa, Kenda nu am reusit decat extrem de greu.

Un Tubeless ready va fi mult mai greu de umflat la pompa, nu va tine presiunea fara lapte, se va strapunge mult mai usor cu spini, cioburi, alte tampenii.

Daca vrei sfatul meu, de om patit, as merge intotdeauna cu Tubeless pe fata+lapte. Ca trasa, in cele mai multe cazuri spatele urmeaza aceeasi linie cu fata. In concluzie fata este predispusa la a "colecta" tot ce perforeaza, atat cantitativ cat si calitativ. Spatele mai poate culege resturi. In caz extrem din 82 perforatii in cca 300m am avut 54 gauri pe fata si 28 pe spate.

Ambele au vulcanizat la greu dar fiind facute sita, pe fata am ramas cu 0.8 si pe spate cu 1.5 din 2.5 ambele roti.

Compromisul maxim ca eficienta si siguranta / greutate distribuita si motricitate, ar fi tubeless + 100 ml lapte la roata fata si tubeless ready + 60 ml lapte pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc în general varianta tubeless ready, respectiv RaceSport de la Conti. Aş spune cu mâna pe inimă că NU MERITĂ să cari cele 200-300 de grame în plus de la un cauciuc tubeless, oricum ai măsura situaţia.

Momentan am montate pe bike, pentru iarnă, o pereche de Schwalbe BlackShark Mud, care nici măcar nu sunt Tubeless Ready, dar se comportă foarte bine cu soluţie Joes No Flats.

Apropos de soluţii tubeless, eu dau un vot pentru Joes, dar nu am termen de comparaţie, pentru că doar asta am folosit-o de 3 ani încoace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot folosesti solutie nu are rost sa mergi pe cauciucuri full UST. Toata smecheria la tubeless e sa poti beneficia de avantajele presiunii mici, adica rezistenta redusa la rulare in offroad si tractiune sporita. Cu cauciucuri groase UST avantajele dispar, se invart foarte greu si nu se muleaza pe denivelari, ceea ce inseamna aderenta si rezistenta la rulare dezastruoase.

Mergi fara frica pe TLR, va etansa foarte bine intre cauciuc si janta, practic numai acolo te intereseaza... ca mai are pori, asta e, se sigileaza porii cu solutie, merita un pic de munca in plus. vezi filmele de pe site de la Stans.

Care firma de cauciucuri e mai buna... acuma depinde de jantele tale. Trebuie sa iti intre cauciucul cat mai strans pe janta ca sa nu faca burp la presiune mica. Eu merg pe Schwalbe TLR si Geax TNT. pentru zone predispuse la pene, Schwalbe TLR cu SnakeSkin e mana cereasca.

Din ce am vazut pe la americani, care merg pe ghetto tubeless de multi ani fara probleme, e mai avantajos sa iti faci solutia singur amestecand diverse componente... ei pun glitter de mai multe dimensiuni pentru infundat gaurile mai mari. La ei se gaseste la orice librarie ca fac copiii la gradinita imagini cu lipici si glitter colorat. La noi trebuie sa comanzi de pe site-uri de decoratiuni... http://farzat.ro/sclipici-2/praf-sclipici-maro/

Pe langa particule pentru infundat penele, pe care majoritatea le adauga la o solutie gen Stans sau CaffeLatex (sau un amestec intre ele), mai sunt si care isi fac singuri inclusiv solutia de latex... cica se gasesc in comert diverse variante, pentru constructii, pentru vulcanizari auto... mult mai ieftin decat cele de bicicleta. Singura problema e ca trebuie sa experimentezi tu cu diferite retete. Dar daca nu e doar un moft si vrei sa treci la tubeless pe termen lung, e cel mai rentabil asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc în general varianta tubeless ready, respectiv RaceSport de la Conti [...]

Nu stiam ca linia Continental RaceSport este tubeless ready. Am cautat la ei pe site si nu am gasit nimic despre asta. Poti,te rog, sa-mi dai un link cu aceasta informatie ?

Nu il consider un moft ,dar nu am mai mers pe sistem tubeless,deci inainte sa stiu daca va fi pe termen lung sau nu,trebuie sa il folosesc o perioada si prima incercare o sa fie cu o solutie "de-a gata". Daca imi convine,poate incerc si solutii DIY .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiam ca linia Continental RaceSport este tubeless ready. Am cautat la ei pe site si nu am gasit nimic despre asta. Poti,te rog, sa-mi dai un link cu aceasta informatie ?

Uite aici: http://www.conti-tyr...0raceking.shtml

Citez:

Now featuring a new format for 2011 - 'RS' (Race Sport) which is designed as a tubeless ready race tyre with far greater puncture protection than the Supersonic model yet without any significant weight penalty - a serious option for enduro riders.

Google first, ask later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi. Cautasem dar nu gasisem.

Intrebarea : solutiile anti-pana sunt bune si pentru montarea si etansarea unui sistem tubeless,ce raspuns are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu prefer apă cu săpun pentru montare. Pentru etanşare da, clar, alea se folosesc.

Edit: nu e o glumă cu apa cu săpun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sapun lichid dat nediluat cu o pensula de pictura pe santul jantei, apa cu sapun cum zise radu_vadan sau gel Valsir(sau similar) pentru imbinat conducte PVC cu garnituri de etansare (basso sa traiasca! de la el am sparlit solutia cu gel).

In toate cazurile este spalat de apa tot ce ramane ca surplus, dar guma aluneca pe janta si se fixeaza in jgheab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu m-am facut inteles: o solutie tube-sealant este acelasi lucru cu tire sealant ?

Adica asa ceva : http://www.folding-b...iquid-p-36.html poate sa fie folosit si ca tubeless tire sealant ?

Pentru ca pe site-ul Slime le au pe categorii :pt camere si pt cauciucuri ,separat,cu mentiunea "a nu se folosi solutia pt camere in cauciucuri tubeless" : http://www.slime.com...t-bucket-sb-5g/ dar DocBlue (Schwalbe) este pentru amandoua (camere si cauciucuri) : http://www.schwalbet...ls/doc_blue_500 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

doc blue e stans

atentie la sapun sa nu contina amoniac. un baiat s-a trezi cu janta corodata de sapun :)

eu nu am folosit nimic pt a urca cauciucu si a-l unfla.

doar atentie sa asezi cu mana, levieru, caucciucu cat de cat pe jabta, si mai ales valva sa fie acoperita. in rest pompa de podea si da-i bataie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe ale mele roti XT tubleless am Race King UST. Cine zice ca nu se muleaza, poate ca n-a mers cu presiune destul de mica ;)

Chiar daca-s tubeles, e bine sa ai zeama-n el. Eu nu am reusit sa-l vulcanizez pe interior cu petic. Reprosul la zeama e ca daca ai o gaurica si bagi presiune, sare "dopul" cu pricina. E buna ideea aia cu amestecul cu lipici cu particule prin el. Am pus si cauciuc normal pe jantele astea, Crazy Bob, si au mers fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am primit o oferta buna (de la un coleg de pe forum) pentru Joe's NoFlats, asa ca pe asta am rezolvat-o.

Raman cauciucurile. Mai mult ca sigur cel de pe spate va fi Schwalbe Rocket Ron 2.25 Evolution (tubeless ready). Pe fata inca ma gandesc daca sa iau tubeless sau tubeless-ready. Motivul este asta :

Imagine postată

In situatia medicala in care ma aflu trebuie sa elimin cat mai multe din lucrurile ce imi pot cauza o cazatura. "Burp"-ul cauciucului de pe fata ,intr-o situatie ca cea din poza, este unul din lucrurile pe care trebuie sa le evit. Nu stiu cat de usor/greu/deloc se manifesta acest fenomen (burp) cu un cauciuc tubeless-ready fata de unul tubeless (UST) pe trasee medii ,still de mers normal,fara sarituri sau drop-uri mai mari de inaltimea unei borduri "a la Videanu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

te stresezi degeaba... diferenta intre TLR si UST nu e la partea care ia contact cu janta, deci face burp fix la fel. ca sa reduci cazurile astea, trebuie sa eviti sariturile in care aterizezi cu roata pe-o parte, si sa folosesti cauciucuri care se potrivesc pe janta ta cat mai fix. eventual mergi cu cativa psi in plus daca simti ceva suspect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Credeam ca la un cauciuc tubeless (UST) ,avand peretii laterali mai rigizi si grosi ,sansa sa se intample asa ceva este mai mica. Dar daca zici ca nu e cazul si nu e nici o diferenta din punctul asta de vedere atunci o sa merg tot pe tubeless-ready si pe fata,tot de 2.25. Inca nu m-am hotarat daca tot un Rocket Ron sau un Nobby Nic. O sa (re)citesc topicul cu cauciucuri ,mai scormonesc pe net si poate gasesc un review comparativ intre cele 2 modele. Orice sfat este binevenit

PS: Un avantaj care a inclinat balanta mai mult este ca folosind tubeless-ready ,daca ceva nu-mi convine,pot oricand sa-i pun camera, fara sa iasa o roata cu greutate exagerata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E uite ca rozu aici o dete de gard.

Are si n-are dreptate.

Are pentru ca intradevar partea de contact si etansare nu-i diferita(nut & feder) de la TLR la UST, ca forma dar ca densitate in material e.

La fel este diferita si partea de carcasa si taloanele. La UST sunt mai dense in masa si ceva(sesizabil) mai groase.

Pai sa nu batem campii si sa vedem pe un exemplu concret:

SCH NN 2,25 TLR

Imagine postatăSize: ETRTO 57-559 (26 x 2.25 Inch)

Compound: PaceStar

Execution: Evolution Line, TL Ready

Color: Black-Skin

Weight: 545 g (19 oz)

Pressure: 26-54 psi (1,8-3,7 Bar)

Maximum load: 110

Tread: HS 411

Imagine postată HS 411

Acelasi SCH NN UST:

Size: ETRTO 57-559 (26 x 2.25 Inch)

Compound: PaceStar

Execution: Tubeless, Evolution Line

Color: Black-Skin

Weight: 745 g (26 oz)

Pressure: 26-54 psi (1,8-3,7 Bar)

Maximum load: 110

Tread: HS 411

Sursa : Site producator

Asaaa. Ce observam? Sunt identice, mai puutiiin, greutateaaa!

Si de unde or veni alea 200 gr suplimentare la UST, de la atsibilduri? :))

Iote ca nu, vin de la masa de material adaugat, pentru ca la crampoane sunt absolut identice. Ei si masa aia este pusa tocmai pe taloane si pe dosul caii de rulare, uniform, egal si ca distributie si ca material.

Ceva mai gros nu poate fi la fel de sleampat ca ceva mai subtire. Diferenta e cam ca intre o camera de 90 gr si una de 120 gr. E!

Burp face si UST daca esti prea greu, presiunea prea mica sau, mult prea mare.

Eu unul pe Tubeless am facut burp doar experimental, in camera unde lucru la bicle, incercand un drop de cca 30 cm dar cu presiune de 4,7 cand el este prevazut sa stea pe janta pana la 4. Nu credeam ca o sa vomite, dar exact asta a facut improscand peste tot(inclusiv pe mine) cu zama din el. Din 100 ml dupa tarasenie au mai ramas vreo 40 ml.

Sigur ca finalmente conteaza si constructia jantei, daca e genuine UST sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materialul ala in plus etanseaza porii si rezista cat de cat la taieturi pe laterala... dar la burp nu rezista cu mult mai bine, diferenta e neglijabila. Oricum, ma repet pentru a suta oara, factorul cel mai important e potrivirea intre cauciuc si janta. Nu stiu care e mai bun pe roti XT dar la Crossmax, schwalbe se potriveste foarte bine, si ust si tlr. Pana la 90kg poti mere cu 22-24 psi pe fata fara probleme. Pe aceeasi janta, cele mai largi ust-uri au fost niste wtb weirwolf lt, la 28 psi au facut burp cu rider de 60 kg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

[....] factorul cel mai important e potrivirea intre cauciuc si janta [....]

Din pacate de potrivirea asta nu-ti poti da seama decat incercand si nu am posibilitatea sa probez mai multe modele de cauciucuri. Asa ca ma voi opri la Schwalbe Evolution tubeless ready (fata si spate) pentru urmatoarele motive :

- pret

- greutate 1 (ca si tubeless)

- greutate 2 (pot pune camera si iese o roata cu greutate "normala")

Pentru fata aveti vreun sfat : Rocket Ron (ca pe spate) sau Nobby Nick (2.25) ? Mentionez ca cca 20% din iesiri vor fi si pe asfalt (de exemplu Predeal-Paraul Rece sau portiunea nou asfaltata din drumul ce duce spre Babele)

PS: Ca greutate ,acum am 86 kg in fundul gol dar sper ca in primavara sa ajung la 80-82 kg. Inainte aveam 90 kg si mergeam cu 43-45 psi pe spate si vreo 40-42 psi pe fata. Probabil ca dupa conversie o sa reduc mult din presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nobby nick e specific pentru noroi - de uz general eu zic că e prea agresiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu unul as merge pe tubeless ready. Cum ma dau cu Conti only, asa pt all around X-king-ul e perfect. Daca vrei sa ai protectie mai mare pe lateral la taieturi atunci alegi modelul Protection. Si acela e Tubeless ready. La Schwalbe nu stiu care e echivalentul, ca atatea denumiri au mai nou, ca nu mai stii care cum e.

Intr-adevar, eu zic ca Nobby Nic e putin prea agresiv pt all around si o sa ai o rezistenta la inaintare mai mare. Daca ramai la Rocket Ron eu zic ca e bine.

De redus mult din presiune nu e neaprat, dar inca v-o 5-7PSI se mai poate. Altfel daca scazi prea mult, deja treci de acel 'sweet spot' si risti ca in curbe sa-ti sara caiucul, sa nu ai control sa lovesti janta sa doar sa ai o rezistenta la inainte mai mare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Oricum, ma repet pentru a suta oara, factorul cel mai important e potrivirea intre cauciuc si janta. Nu stiu care e mai bun pe roti XT dar la Crossmax, schwalbe se potriveste foarte bine, si ust si tlr.

Pentru janta Crossmax XL , tot schwalbe recoamnzi ?

Mi-au placut mult hutchinson python cand mergeam cu camera , parca mi-as lua si varianta tubeless crezi ca se potrivesc cu janta mea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am luat pana la urma 2 cauciucuri Schwalbe RocketRon Evolution (tubeless ready) de 2.25. Le-am scos din cutie,le-am pus pe janta (XT M785) si nu a fost chip sa le umflu cu pompa de podea (ce-i drept am una destul de mica,din Decathlon). Am fost la un service auto si le-am umflat imediat cu compresorul ,dar fara solutie in ele sau apa cu sapun,doar sa se indrepte bine marginile si au tinut aerul cateva minute bune. Nu am apucat sa le montez ca lumea pentru ca mi-am pus deocamdata niste cauciucuri pentru sosea dar cand o voi face o sa revin cu impresii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat și eu în seara asta un Racing Ralph Evo pe o jantă Stan's ZTR Crest și a fost destul de "simplu":

- desprins fondul de jantă vechi

- pierdut jumătate de oră curățând adezivul rămas X(

- dat puțin cu șmirghel pe jantă

- curățat cu alcool izopropilic, pus "banda galbenă"

- umflat cauciucul cu cameră ca să se lipească bine banda și să se așeze complet cauciucul pe jantă

- scos camera (o jumătate de cauciuc a rămas așezat pe jantă etanș), montat valva tubeless, umflat cu o pompă banală de mână

- desumflat, demontat ventilul, turnat soluție antipană prin valvă cu o seringă

- montat ventilul, umflat la loc

- Profit

Partea cu umflatul cu cameră mă gândesc că se aplică și la UST, pe jantele normale cauciucul nu o să rămână așezat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, eu zic ca Nobby Nic e putin prea agresiv pt all around si o sa ai o rezistenta la inaintare mai mare. Daca ramai la Rocket Ron eu zic ca e bine.

NN este putin prea agresiv pentru orice, in afara de scopul pentru care a fost conceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai tubeless ready nu cred ca o sa mearga niciodata fara zeama, doar cele tubeless pur sange merg fara zeama

cauciucul se aseaza pe janta foarte bine si fara sa bagi camera inauntru, am vazut un filmuletz pe youtube f bun, nu pot sa-l pun acum ca nu am acces de la munca, poate imi amintesc acasa si-l mai si gasesc. Nici eu nu am reusit nici neam, dupa ce am vazut clipul in 5' le-am facut pe amandoua.

eu astept zeama de la joe, cu alta nu mai vreau sa incerc dupa ce am dat chix maxim cu SLIME, sa montez si eu x-king-urile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.