raducanmihai

Tubeless vs Tubeless Ready

Recommended Posts

Rocket ROn Evo pe spate/fata, tubeless, a tinut perfect odata ce s-au inchis porii insa la a doua tura cu ele am facut pana pe spate pe peretele lateral, gaura de vreo 5 mm, solutia nu a avut nici o reactie. Momenant o sa-l rezolv cu petic de cauciuc dar ma gandesc serios sa schimb inapoi macar pe fata cu un nobby nic cu care n-am avut nici o problema un an de zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa trec si eu pe tubeless, am jante Sun Ringle SR25 imbinate (sleeve), nu sudate si anvelope Nobby Nic Performance pliabile, pentru cei cu experienta, ce-mi recomandati, Ghetto sau kit tubeless? Am luat deja 2 camere de 20'' cu presta dar nu-i problema daca nu le folosesc, vreau sa fac treaba buna de la inceput, mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poţi şi şi. Problema dacă vrei să faci tubeless cu fond+valve vor fi valvele, ai nevoie de unele anume - stan's universal, cu cap rotund. Cele comune cu cap dreptunghiular nu vor merge.

În rest, avantajul la sistemul cu fond şi valvă e greutatea redusă, dar costul e mai mare faţă de ghetto. Eu am avut întâi ghetto, acum am cu fond şi valvă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sincer as prefera cu fond si valve pentru greutate si sistem cumva mai simplu, valvele de la rubena sunt rotunde, ideea e ca am citit cred ca toate topicurile internationale pe tema asta, eu merg pe munte, am un full de 150mm si uneori abuzez de anvelope, am inteles ca varianta cu camera taiata ar tine mai bine anvelopa pe janta?

 

Gasesc banda buna in Hornbach & Co? Gen Tesa 4289 sau power tape? Oricum vreau sa pun banda in loc de talonete.

 

De ce kit-urile tubeless, pe langa fondul de janta mai au si benzi de cauciuc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic aşa este, cică varianta Ghetto ar ţine cauciucul mai bine pe jantă - pe de altă parte eu n-am avut emoţii până acum cu varianta cu bandă şi valve, şi mai ştiu lume care are conversia asta, fără probleme.

Nu-ţi recomand power tape sau alte improvizaţii - foloseşte Stan's Yellow tape sau BOR tubeless tape. Mie cu bandă adezivă nu mi-a ţinut, dar cu bandă Stans ţine perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stan's este TESA 4289, mi-ar conveni sa nu mai pun camera pentru greutatea in plus, nu stiu ce sa fac, cred ca incerc cu camera pana la urma.

 

De ce la kit-ul stan, pe langa banda se mai pune si taloneta de cauciuc??

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

De ce la kit-ul stan, pe langa banda se mai pune si taloneta de cauciuc??

 

 

Pentru că se vrea un kit "universal", şi teoretic la jantele care nu-s tubeless ready, e nevoie de cauciucul ăla ca să faci tire burp. Teoretic.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru că se vrea un kit "universal", şi teoretic la jantele care nu-s tubeless ready, e nevoie de cauciucul ăla ca să faci tire burp. Teoretic.

 

Ai vrut sa zici ca sa nu faci tire burp, corect? Burp nu-i tot una cu dejantarea cu toate ca dejantarea se face atunci cand se pierde toata presiunea, eu mi-am rupt capul la propriu pe roata normala cu cauciuc Schwalbe Fat Albert si camera SV13F de freeride, era si umflata la 2 BAR cel putin, ori a explodat, ori s-a dejantat anvelopa, am luat ceva curbat la 45% si am vrut sa trec cu roata de fata dreapta pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru că se vrea un kit "universal", şi teoretic la jantele care nu-s tubeless ready, e nevoie de cauciucul ăla ca să faci tire burp. Teoretic.

 

 

Si nu e mai ok sa fie cauciuc pe cauciuc in loc sa fie direct pe janta?

 

 

Eu am luat Kitul Stan's sa nu ma complic, nici o problema pana acum, am facut 2 cauciucuri care nu erau TR si unul care e TR , solutia a sigilat si o gaura destul de maricica dar nu am vrut sa ma risc asa ca am schimbat cauciucul (si asa nu imi placea)

 

Mi-a zis tipul de la service ca e bine ca inainte sa faci tubless  sa pui o camera inauntrul cauciucului si sa o umfli (deci nu pe roata) si sa o lasi o zi asa, astfel incat sa vii cu cauciucul drept nu foldable 

 

BTW 

Cand ia aer caucicul inauntru se formeaza ca un fel de spuma tare :)

 

http://fcdn.mtbr.com/attachments/29er-components/766997d1359664192-best-tubeless-brew-boogienights.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am facut azi ghetto tubeless cu doua camere de 20 cu valva presta si solutie joe's, totul super simplu si ok, am lasat anvelopele la 2 BAR si de azi dimineata au aceeasi presiune, acum asteptam prima tura grava :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A instalat cineva X-King supersonic ca si Tubeless? Ceva probleme? Am citit aici pe ciclism ca mai zboara crampoane de pe el, dar asta  era acum un an sau 2, si sper ca a fost doar o serie de fabricatie mai rea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlad a purtat un an parcă nişte Speed King sau Race King supersonic montate ghetto. Eu am încercat doar RaceSport-urile. Din câte-mi amintesc, se sigilează mai greu dar după aia ţin fără probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut varianta protection, cele mai proaste ever, nici CST urile de 60 lei nu se rup in halul ala, intradevar poate a fost un lot cu probleme

l-am schimbat cand am observat ca aveam doua crampoane smulse(se vedea implatitura din cauciuc)  si doua taieturi destul de maricele 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca cei de la Stan's se lauda ca kit-ul lor tubeless e mai bun ca UST sau alte tehnologii dedicate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, am luat un Rocket Ron Evo TLR cu Snake Skin, nu s-a lasat urcat decit cu compresor (foarte rapid), si odata umflat asa a ramas... fara pierderi dupa prima tura si apoi stat pe bara citeva zile.

Foarte bine se comporta si Racing Ralph-ul Evo TLR, dar si el doar pe compresor a cooperat.

Am SnakeSkin - super ok tubeless.

Dar e FOARTE greu de urcat pe janta.

Trebuie de fiecare data sa urc o parte cu o camera normala, scot camera, pun valva si pe urma cu staruinta urc si cealalta parte.

Da odata sus, totul e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

 

Am si eu cateva nelamuriri in privinta sistemului tubeless. 

Mi-am cumparat un set de roti second care a venit cu tot cu anvelope care sunt tubeless. Ce as vrea sa stiu, 1.ce inseamna UST(asta scrie pe anvelope) si 2.Trebuie sa pun solutie in anvelope sau cum stiu daca au deja? Merg frecvent pe munte si nu as vrea sa ma trezesc cu pana la 20-30km de masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. UST - Universal System Tubeless

 

2. Scoate roata si agit-o, ar trebui sa auzi lichidul dinauntru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UST - cauciucul poate rula fara lichid. Am avut Continental X-king UST pe jante Fulcrum (tot UST) si confirm ca pot merge fara lichid. Totusi, sunt mai grele decat niste cauciucuri Tubeless ready...

 

Verifica cum ti-a zis LucianTheOne, e foarte posibil ca lichidul sa fie uscat pe interiorul cauciucului sau sa fie formati "bulgari" de lichid... Ca si experienta personala, lichidul antipana Stans tine destul de putin, undeva spre 2 luni pana sa se usuce. Eu completez din cand in cand prin valva, ii scot miezul. Se poate si dejanta pe o portiune mica cauciucul si poti verifica exact cat ai. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine ar fi sa dai anvelope jos daca acuma le-au cumparat second , verifici si jantele pe interior , pui lichid nou, si stii o treaba

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.