raducanmihai

Tubeless vs Tubeless Ready

Recommended Posts

Mersi pentru raspuns. Macar acum stiu sigur ca nu e normal ce se intampla.

Vine intrebarea evidenta : cum pot rezolva problema ?

Ca o mica istorie : le-am montat prima oara cu cca 60-70 ml de Joe's NoFlat in fiecare roata .Cand le-am montat am dat cu apa cu sapun si modalitatea in care am facut-o si faptul ca se tot desumflau m-a facut sa cred ca am contaminat lichidul cu apa si de aia se tot desumfla. Am demontat cauciucurile,am aruncat tot lichidul,am sters bine jentile si cauciucurile si le-am montat din nou cu cca 100 ml in fiecare roata. Am avut grija si am amestecat bine sticla de Joe,nu am mai pus nici o picatura de apa pe cauciucuri sau jenti in timpul montarii,am fost mult mai atent. Le-am invartit,bibilit si miscat ca in videoclipurile de pe net. Le-am lasat la orizontala ,cand pe o parte ,cand pe cealalta, timp de o noapte. Rezultatul e cel descris mai sus.

Sa fie solutia de vina, sau cauciucurile,sau amandoua ? Am mai multe sanse cu Stan's NoTubes? Sa am rabdare ?

PS: Ce intelegi prin al doilea rand de lichid? Adica dupa x luni ,cand ai mai adaugat lichid,abia atunci nu s-au mai desumflat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus asta iarna niste zeama in Crazy Boburi, nu UST, nu nimic. Stiam ca am doua gaurele, care s-au astupat. Spre primavara se dezumflau mereu si iesea ceva incolor prin gauri. Le-am dat jos si in loc de zeama alba am gasit ceva incolor foarte apropiat de consistenta apei cu zahar. Nu pot sa-mi dau seama unde a disparut albeata aia. Cert e ca citind mai atent pe eticheta, zeama de la Joe cel putin, are termen de garantie. Probabil si statul in soare sau la temperaturi scazute-i dauneaza. Deci, zeama asta nu-i asa magica, trebuie avut grija sa nu fie veche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu le-am montat prima oara acum cca 1 luna si a doua oara acum maxim 3 saptamani,deci as exclude zeama expirata. Doar daca era deja expirata cand am pus-o in cauciuc.Ramane intrebarea : ce solutii am ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Schimba solutia. FRM este foarte buna si Hutchison(pe verificate)

2. Dupa montaj si umflare la presiune maxima, tine rotile in functiune cca o ora.

Mers pe ele nu prostii cu inclinat si alte vrajeli.

3. Incearca si alta anvelopa pe una din roti. Sa nu fie ceva incompatibilitate la incastrare a nervurii. Verifica si valva sa fie montata corespunzator.

Pune roata umflata max+5% in apa si vezi pe unde se pierde. In ritmul mentionat de tine fie valva scapa fie janta. La anvelopa ar fi trebuit sa se obtureze deja orice scapare daca este T.R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru sfaturi ,o sa caut alta solutie. Pana atunci le folosesc asa si sper la un miracol.

Eu cred ca rasufla prin cauciuc si nu la imbinarea cu janta (sau valva). Ce ma face sa cred asta este ca,atunci cand le umflu la 40 psi,apare cate un por care fasaie.Rotesc cauciucul de cateva ori si se astupa,dar ,probabil,lasat asa peste noapte,incepe sa fasaie din nou.

Deocamdata vad ca dupa o tura mai lunga facuta ieri azi sunt la fel de umflate,nu au pierdut nimic. Speranta moare ultima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solutia contine un reactiv de polimerizare care nu face reactie decat in prezenta aerului de slaba densitate atunci cand vine din camera de inalta presiune, la nivel capilar. Pe scurt, lichidul daca nu este dispersat nu polimerizeaza ci curge. Numai la dispersie polimerizeaza.

Poti sa umplii roata cu lapte, daca nu o si circuli sa isi faca treaba polimerul e pus degeaba.

Repet. Dupa alimentarea anvelopei cu solutie(lapte) umflare, trebuie circulata macar o ora. Idem si in caz de pana(adecvat diametrului comunicat de producator. In cazul penei NU SE STATIONEAZA!!!! Se circula in continuare pana la vulcanizare. Doar in caz ca intepatura depaseste diametrul adecvat solutiei se obtureaza cu ceva care sa ajute(metoda Maus cu elastic de bani sau ceva similar). Apoi se umfla si se circula roata cca o ora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vere, chiar ieri a tasnit maglavais printr-o gaura mai veche din roata fata... Cam greu sa mergi cand esti pulverizat din cap pana in picioare cu magarie d-aia. Si se depune peste tot, aveam pana si pe telefonul prins de pipa :D

Gaurelele se mai destupa cand bagi presiune, cand e prea cald, cand dai cu roata tare in ceva. Smecheria e sa mai dezumflii roata, altfel pana se astupa gaura risti sa ramai si fara lichid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visule

Nu cred ca a supravietuit careva la mai multe gauri simultane decat am supravietuit eu.

Sigur ca Pistruiatu e mic copil fata de cum te face roata cand e sita, dara daca te opresti esti halit :-S

54 gauri pe fata si 32 pe spate in acelasi timp cred ca imi da suficienta greutate in a spune cu ce se mananca... :D

Rulata la cca 20 la ora a vulcanizat complet in cca 2 km, toate gaurile. Am ajuns dupa 8 km la pompa si avea roata fata 0.8 si spatele 1.1.

Si da, stropii aia cand fixeaza pe furca sau echipament, sunt aproape imposibil de scos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal .sunt mai nou pe aici. am si eu o problema . am un mtb cu roti deore xt tubeless. si binenteles si cauciucuri tubeless. pe fata un geax aka 26x2.00 si pe spate un maxis larsen tt. am facut pana de vreo doua ori pe spate si tot am pus solutie de etansare. acum am facut iar pana si m-am hotarat sa bag camera . zis si facut. cand am umflat am observat ca nu se aseaza bine cauciucu si din cauza asta cand roata se invarte da o senzatie neplacuta la mers .... de roata tip ou. ce pot sa fac ca sa il asez bine ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi lucru l-am patit si eu azi. Am taiat ieri cauciucul spate montat tubeless(RocketRon 2.25 TLR,tot pe roti XT,ca si tine) intr-un piron de cale ferata(o gaura semicerc de vreo 5-7 mm,exact pe calea de rulare) si ,pentru ca nu mai poate fi folosit tubeless,i-am pus azi un petic si am pus camera, Nici mie nu mi s-a asezat ca lumea si e un pic stramb. Eu o sa-l las asa pentru cateva zile pentru ca deja mi-am comandat alte 2 cauciucuri (WTB Bronson 2.1 TCS) dar daca as vrea sa aseze as incerca solutie de apa cu sapun + compresor (care sa-l impinga brusc si tare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tre sa intre bre ,baga un 5 atm in camera si vezi ce zice....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@raducanmihai - Experienta mea cu Joe's a fost buna, folosit cu Specialized fast trak LK 2bliss (tubeless ready) pe roti non tubeless nu am avut pierderi de presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pt info. Eu mi-am comandat 2 cauciucuri WTB Bronson 2.1 TCS (tubeless compatible system). Mai am niste Joe's ramas si o sa incerc si cu astea sa vad ce iese,dar vreau sa-mi iau Stan's NoTubes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu impresii despre WTB Bronson 2.1 TCS (tubeless compatible system,adica tubeless ready). Ma refer aici strict la posibilitatea de a le monta si sigila,nu la cum merg.

Fata de RocketRon,a fost floare la ureche. Montat pe janta,bagat solutie (de data asta de la Stan) si umflat cu pompa,aceeasi pompa cu care nu am reusit neam sa umflu RR. S-au asezat perfect,cu niste sapun (preventiv),si tin aerul perfect. Ce-i drept,spatele mi s-a desumflat in prima noapte,dar nu apucasem sa merg cu ele. Dupa 1 saptamana,timp in care le-am rulat vreo 100 km,tin aerul perfect,fara nici o pierdere de presiune.

Din pacate,am schimbat in acelasi timp si cauciucul si solutia,asa ca nu stiu daca problemele pe care le aveam cu desumflatul erau de la RocketRon sau de la Joe's. Intentionez,pe viitor,sa montez RocketRon-ul pe fata cu Stan's si atunci o sa stiu sigur,in functie de rezultat,unde era problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un update in legatura cu combinatia roti XT M785 (UST),cauciucuri (fata si spate) WTB Bronson 2.1 (TCS-tubeless compatible system) si solutie Stan's NoTubes.

La sfarsitul unei ture,am reusit,bineinteles,sa fac o gaura in cauciucul spate in urma unui contact cu o piatra ascutita,exact cu 5 metri inainte sa intru pe asfalt si la 2 km de casa. Piatra a facut o gaura de vreo 1-2 mm si cauciucul a inceput sa arunce solutie, ca o fantana arteziana in miniatura,si s-a desumflat prea mult ca sa mai continui drumul. Am scos pompa si,cu gaura in partea de jos (ca lichidul sa ajunga acolo) am umflat cauciucul putin,cat sa ajung acasa. Acolo,tot cu gaura in partea de jos,am inceput sa umflu. La cca 10-15psi a inceput iar sa improste,m-am oprit,s-a astupat. Am umflat din ce in ce mai tare,oprindu-ma de fiecare data cand incepea sa scuipe lichid. Intr-un final,am reusit sa-l fac sa tina cca 40 PSI. A doua zi am facut o tura in care a tinut fara probleme pana la final,cand iar a trebuit sa mai bag ceva presiune ca sa ajung acasa.

A doua zi ,cand am spalat bicicleta (cauciucul era moale), am observat ca aveam inca 2-3 gauri foarte mici (de care nu stiam) in cauciuc, care bolboroseau. Am scos cauciucul si solutie nu mai era aproape deloc.Probabil ca o pierdusem toata la prima gaura. Am adaugat 1 cupa si jumatate de Stan's si am umflat cauciucul la loc. Acum tine fara probleme.

Ce concluzie am tras eu pana acum din toata experienta asta : solutia (atat timp cat e una buna) functioneaza,dar,din pacate,nu pot renunta la pompa si camera de rezerva,care sunt sfinte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Categoric ca trebuie sa fiu mai atent,numai ca e cam greu la sfarsitul turei cand sunt obosit. Noroc meu e ca tine (deocamdata) cauciucul asta,ca in stilul asta declar faliment sau trec inapoi pe camere. Primul RocketRon Evo (tubeless ready) l-am taiat aproape de nou-nout si nu mai poate fi folosit nici cu petic si camera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io mi-am dat seama la azuga la maraton , ca pierde presiune cauciucu de pe fata .

Am mers 3 maratoane cu presiune 20-30 psi .

Se vede in filmu asta presiunea in secunda 24 , asta dupa ce dadusem o pompa deja :)) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai, voi m-ati convins sa trec la Tubless cinsit si sa nici nu mai incerc TR, pe bune, toate nenorocirile astea nu merita pentru 200 g. Mai pun in ele vreo 50 ml de lichid sa fiu asigurat daca iau ceva spini si aia e... Cert e ca pe camere nu mai merita stat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ar fi sa fie 200gr. De exemplu, la Conti, X-King RS 2.2 ( tubeless ready ) are cam 460gr. Versiunea UST 2.2 are 780 gr., deci peste 300gr./roata sau >600gr./2 roti.

Eu merg tubeless cu prima varianta si n-am avut nici o problema, pana acum. Dar am 2 camere la mine, pentru orice eventualitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai pus in calcul si 200 g de lichid? La tubeless poti sa nu mai pui lichid deloc daca vrei si sa iei un spray cu tine. Eu zic ca iese o diferenta in jur de 100 g de roata, cat intre o camera de 10 si una de 40 de RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hcampian

Ce combinatie roti, anvelope, solutie folosesti?

Intreb ca ma intereseaza trecerea pe tubeless.

Eu merg pe cauciucuri simple schwalbe care nu se aseaza deloc bine pe jante mavic si cu toate ca imi place schwalbe n-as vrea sa am aceeasi problema si pe tubeless.

In plus legat de solutia antipana de la schwalbe am inteles ca ar oxida suprafata jantei. Acum nu stiu daca este adevarat sau nu, dar se zice ca n-ar fi cea mai buna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu ziceam ca vreau sa trec, nu ca folosesc. Si cred ca o sa incerc Tubeless clasic. Doar ca trebuie sa imi schimb rotile, ceea ce oricum cam era nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus acuma recent XKing protection în loc de RaceSport, pentru că RS-ul am constatat că nu face faţă la toate condiţiile pe unde aş vrea să-l bag eu. La FărăAsfalt, după cursă la vreo 2 zile, am constatat că făcusem pană pe spate (soluţia a etanşat fără probleme, în cursă n-am simţit nimic), probabil undeva în canionul de la Hagieni, care era plin de pietre ascuţite.

Concluzia mea: niciun cauciuc nu e infailibil, trebuie o combinaţie de cauciuc rezistent, soluţie antipană de calitate şi mult bun simţ în explotare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Concluzia mea: niciun cauciuc nu e infailibil, trebuie o combinaţie de cauciuc rezistent, soluţie antipană de calitate şi mult bun simţ în explotare.

Si a mea...:)
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.