raducanmihai

Tubeless vs Tubeless Ready

Recommended Posts

Daca scapa pe la valve poate ar fi o idee buna sa verifici garniturile de etansare.

Mi se pare improbabil ca garniturile respective sa aiba rolul de a preveni iesirea aerului din cauciuc - daca piesa din interior nu etanseaza corect aerul poate iesi foarte usor prin janta, pe langa spite/nipluri. Rolul garniturilor e de a preveni iesirea aerului pe langa adaptorul Schrader atunci cand se umfla roata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Puța aia ar trebui sa fie din cauciuc nu din plastic.

2.Garnitura aia de cauciuc previne doar ca strangerea sa nu fie metal pe metal , si sa nu se desfaca accidental de la vibratii in rest la partea cu etansatul e inutila, ptr ca la cate spite sunt se va gasi una pe unde sa scape aerul :parol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garnitura aia e de fapt sub forma de gogoasa, deci clar nu ar putea avea niciodata rol de etansare.

O garnitura care are o forma cilindrica, nu poate etansa perfect, deoarece e clar ca are scapari. Parerea mea e la fel cu al lui maus, desi la mine piulita este de plastic si nu de metal, la fel ca in poza pusa de shauru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am decat vre0 5 roti dinastea(asta inseamna de 2,5 ori mai multe probleme cu ele ) , si stiu exact cum stau lucrurile . :)

Cand era janta fisurata scapa aer pe la spite (slr disc) nu pe la valva . Gaseam mereu roata lasata dimineata .Apa ,dero ,si pensula incercand sa gasesc porul. Abia cand am dat pe nipluri am vazut pe unde se basica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umplut cada si bagat roata acolo, asa se vede cel mai bine pe unde scapa aer.

si eu cu cauciucurile mele TLR Xking Rcae sport am avut probleme, scapa presiunea si asa am descoperit cel mai usor pe unde era poznashul de micro-por.

acum pare totul in regula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar prea putea sa fie cum ziceti voi, garniturile alea sa nu etanseze direct ci doar indirect, cumva stabilizand valva mai bine pe janta. Mie clar nu imi merge fara ele. Acum, sunt mai multe variabile, eu de exemplu nu folosesc decat banda galbena pe janta, si aia e alunecoasa, ma gandesc ca mai derapeaza puta de cauciuc pe ea si asa scapa aer. Spun asta pentru ca valvele Mavic au puta aia de forma dreptunghiulara pe sectiune, nu rotunda ca valvele originale Stan's. Probabil ca jantele fiind tot Stan's s-ar "pupa" mai bine cu valvele lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ,alea de la mavic vin ca turnate in santul de la jentile mavic... iar forma dreptunghiulara evita rasucirea in caz ca piulita de fixare sa intepenit bine de tot cu lichidul din jenti care se stie ca e coroziv,sau cand vrei sa desfaci capul valvei sa-i bagi lichid.Si cand a fost sa se intepeneasca ,tot sa rasucit ,si sa stricat si am aruncat-o...Doamne fereste sa fie intepenita si sa fii prin munti sa vrei sa pui camera.In muntii vrancei am expermentat ,nu pe pielea mea ,dar nasol momentul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am in trusa de scule de MTB un patent micut pliabil, super util.

Ce doream sa zic e ca azi dimineata am controlat rotile de ciclocros facute tubeless joi si am constatat cu incantare ca cea de pe fata e inca beton, nu a scapat aer aproape deloc. Ce concluzie pot sa trag e ca CXKing-ul wired pe care l-am folosit are un sidewall foarte bun din moment ce s-a etansat asa din prima, deci pentru cine vrea o solutie ieftina si nu il deranjeaza 2-300 g in plus, merita incercata si varianta cu cauciuc wired, functioneaza. Aveam mari dubii daca aceste cauciucuri low-end sunt utilizabile sau nu tubeless. Eu am apelat la wired pe ciclocros fiindca gradul de uzura la cauciucurile astea miniaturizate este enorm, practic se duc naibii dupa mai putin de 10 utilizari serioase iar folosirea unora din gama RaceSport pentru a le arunca la 2 luni e peste puterea mea de sustinere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aseara in real am vazut o solutie anti-pana Profex, Pannen Stop. Profex este cunoscuta marca de produse sub entry level din real, metro, etc ...

Totusi, la 25 RON 250g de solutie, am luat si probabil o sa-mi fac roata spate cu camera de 20. Cauciucul este un maxxis Ranchero 2.0 foldable. A mai incercat cineva miraculoasa solutie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joe's no Flats e 65 de lei juma de litru, deci miraculoasa aia soluţie nu mi se pare chiar rentabilă, pentru 15 lei câştig nu m-aş băga la experimente :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, insa eu in BV nu avem de unde sa iau, doar Slime si Rubena. Ori Rubena era 100ml 26 RON, ultimul flacon uitat pe un raft la playbike. Ideea este ca daca nu merge cu miraculosul compound, nu-mi pare rau. Sansa sa mearga insa este mult mai mare.

Am tot citit ca majoritatea scot fondul de janta si pun banda, ba chiar in acest diy: http://www.mtbtechniques.co.uk/MaintananceGhetto.html este o intreaga teorie cu cat de jos ajunge cauciucul la fundul jantei si prinderea camerei cu banda dublu adeziva. Mie mi se pare overkill.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai (de vreo 2 ore) am setat un Maxxis Ikon 2.2 foldable normal, ghetto mode, pe o janta FR5 cu camera BMX 20" CST si solutia miraculoasa pe care a trebuit sa o indoi cu putin antigel si lichid de spalare geamuri, fiind cam groasa. La inceput a fasait destul de mult, dar acum pare ca s-a potolit, umflat cu compresor. Am pus-o la dospit cu 3bar, vedem dimineata :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coafura rezista cu 1.7 bar :(. Cam mult pentru doar o noapte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da de unde, e bine, eu a doua zi le-am gasit flat-off de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indiferent ce solutie se utilizeaza in anvelopa, dupa ce se umfla trebuie rulata roata in mers, altfel izolarea nu este nici eficienta nici sigura. Eu am facut anvelopa nontubeless acum 3 ani si numai asa s-a astamparat. La UST nu este necesar decat o rotire completa a rotii sa se difuzeze solutia. Asa ca daca doriti etansare mergeti pe ea. Dupa cca o saptamana deja peliculeaza si se face iar o primenire a solutiei. Se va comporta ca un tubeless si nu va mai pierde presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am facut si un Maxxis Ranchero foldable. Prin asta nu iese nimic in schimb Ikon-ul inca face ciupercute albe pe lateral si langa janta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie XKingurile, după vreo 4 luni de când le-am făcut tubeless, pierd cam 0.3 bar de pe o zi pe alta - de la 2.2 la 1.9. Culmea, dacă le umflu mai tare, scad tot până pe la 2 bar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca tensiunea superficiala din pelicula de maglavais nu rezista la mai mult de atat. Tocmai am venit de la o tura pe forestiere, Ranchero nu are nici un por etansat, l-am pus la 2.7, 2.7 a ramas. Ikon-ul este la 2 bar, scazand de la 2.3. Senzatia de alunecare in lateral exista si este foarte ciudata. In momentul ala doar tyre burp am in cap :(. Oricum, acum am doua suspensii, una in cauciuc si una in furca. Me happy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ranchero n-a pierdut deloc, a ramas la 2.7. Ikon-ului i-am bagat lichid, mai mult, poate prea mult (50g in prima tura si cred ca apoi inca 100g) si s-a stabilizat la 2. Probabil as putea sa mai scot din el. Oricum, este lux!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e cam mult 2.7? Eu am mers ieri la Maros la maraton cu 2.1 pe spate şi 2.0 pe faţă şi a fost foarte ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrebare pentru cei care au rulat tubeless/tubeless-ready:

Un cauciuc cu camera, si cu presiune 2.0 Atm in el , se simte la fel pe teren decat acelasi cauciuc tubeless/tubeless ready cu aceeasi presiune 2 Atm in el?

Intreb pentru ca multa lume spune ca poate rula presiuni mici pe tubeless, dar eu nu am probleme in a rula 1.8 pe camera, si vreau sa stiu daca merita sa ma complic. Rotile care le voi achizitiona mai spre iarna vor avea jenti tubeless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceeasi intrebare o am si eu. la 65 de kg am mers si cu 1.8 -2 bar, camera de 130g, si o singura pana in 900km. snake bite inca nu am avut. merita tubeless din privinta efortului la inaintare, greutate?

folosesc schwalbe performance dar la urmatoarele gume vreau sa iau din gama evolution.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e cam mult 2.7? Eu am mers ieri la Maros la maraton cu 2.1 pe spate şi 2.0 pe faţă şi a fost foarte ok.

Se prea poate, eu am 105kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,se simte diferenta. E greu de explicat in cuvinte senzatia,dar cea mai apropiata descriere ar fi ca se aseaza mai bine cauciucul pe poteca. In plus,din ce se spune de catre cei care se pricep,rezistenta la inaintare este mai mica fara camera. Explicatia ar fi ca,la fiecare rotatie a cauciucului,partea care intra in contact cu solul se deformeaza. Daca e doar cauciucul,doar ala se deformeaza. Daca ai si camera,depui efort sa o deformezi si pe ea plus frecarea ce apare intre ea si cauciuc.Toata energia necesara pentru deformarile si frecarea asta vin de la ciclist. Cu cat pierzi mai putina energie ,cu atat ramane mai multa pentru a merge mai repede.Sau la fel de repede,dar cu energie consumata mai mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tot urmarit si eu thread-ul asta, in ideea ca sunt interesat sa trec pe tubeless in viitor.

Insa nu m-am lamurit daca e buna sau nu trecedea asta. Par a fi o multime de probleme cand vine vorba de tubeless si nu inteleg de ce ar fi asa.

Masinile merg pe "tubeless" (anvelopa fara camera si fara solutii injectate in interior) si cel putin eu nu pierd presiune la rotile masinii,

cum de altfel cred ca se intampla cu majoritatea celor care au masini.

De ce ar fi mai complicat pentru biciclete. Nu vorbesc aici de varianta in care din jante normale folosind nu stiu ce kit se ajunge la tubeless.

Din pc meu de vedere daca ai jante speciale pentru tubeless si o pereche de anvelope tubeless (tubeless si nu tubeless ready) totul ar trebui sa fie ok iar presiunea din roti sa nu se piarda. Daca se pierde presiune fara ca anvelopa sa fie intepata atunci cred ca e o problema a producatorului si nu a mea ca utilizator al anvelopei respective. Am dreptate sau gresesc eu undeva?

Partea cu lichid contra penelor o consider optionala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.