basso

Efectele Apei Asupra Bicicletei

Recommended Posts

de multe ori suntem nevoiti sa mergem cu bicicleta chiar daca ploua

apa cu nisip aruncata de roti nu 'spala' doar angrenajul,ajunge chiar si In piesele care noi credem ca sunt mai protejate

Intotdeauna am avut o obsesie pt roti,indiferent ce se strica la bicicleta,nu-i problema atata vreme cat bicicleta ramane pe roti,prietenii te vor Impinge pana la primul magazin sau gara

In cel mai rau caz un rulment se poate sparge In timp ce cobori de pe munte,la viteze de 70 80 de km/h ai noroc daca mai supravietuiesti

cu rotile demontate de pe bicicleta Invarti usor axul,trebuie sa se Invarta lin fara nici un fel de zgomot,In caz contrar demontezi si....

Imagine postată

apa si-a facut loc si a 'atacat'

Imagine postată

pe partea casetei e mai greu sa intre apa,dar la rotile mai ieftine 'ataca' caseta

Imagine postată

cele In cauza sunt niste roti pe rulmenti dedicati modelului,nu industriali

numai dupa ce curatam 'bec' vedem daca a fost afectat ceva

Imagine postată

Imagine postată

din pacate bilele rulmentului de pe partea stanga sunt compromise,dar din fericire suportul bilelor este din teflon,asa ca permite Inlocuirea bilelor

ATENTIE,cu unele identice ca dimensiuni[in cazul conurilor sau rulmentilor industriali este mult mai simplu

masuram cu atentie bilele

Imagine postată

si mai repede decat ma asteptam gesesc bile la dimensiune

Imagine postată

Imagine postată

nu trebuie sa mai amintesc ca si locul unde lucram trebuie sa fie curat,fara

nisip sau praf

Imagine postată

totul esta montat curatat si gata de alergat;)

Imagine postată

efectele de distrugere ale butucilor se maresc poate de 10 ori daca spalati

bicla sub jet de apa

maine postez si un butuc ieftin pe conuri,care are mai putine semeringuri de protectie ca un butuc XT sa zicem,sau unul pe lulmenti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca la chirurgie, domnule Stefan :rolleyes:

Pentru a evita ruinarea butucilor e indicat ca astea o data pe an sa fie desfacute, curatate, controlate etc. Cu toate ca sint etansate cu garnituri labirint patrunde apa mai ales cind se spala cu un jet de apa cu presiune. Dar asta este o pveste pe care multi n-o inteleg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impecabil. Merita sa fie topic fixat la tehnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, Ştefane! Aşa ceva trebuie să vedem mai des pe aria tehnică.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn..nici macar nu stiam ca asa arata pe dinautru. Shame on me!:(

Gata, ma apuc de demontat. Mersi, Stefan!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesus ,o demonstratie a la Sheldon Basson :(

Acum sa nu va apucati toti de demontat ca nu e chiar la indemana oricui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

St. Stefanus, "ti" punem statuie. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic

intaresc cele spuse mai sus,

asa ceva tre sa vedem cat mai des pe acest forum!!! nu bla-bla-blauri...

thanks stefan! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma asteptam ca lupii astia mai batrani sa ridice spranceana,ma simt onorat ca In semn de apreciere;)

reactia sincera a Verei m-a surprins putin :D

amintea Frank de garnituri labirint si service la un an,dar numai daca evem niste butuci ca lumea,LX>XT

'cojile' asa ajung dupa o saptamana de mers prin ploaie,In loc de garnituri labirint e o tabla chioara

Imagine postată

pe stanga bile si con afectate,calitatea inferioara a otelului si-a spus cuvantul,

nu avea voie sa cedeze dupa o saptamana, a scapat doar bucsa butucului

Imagine postată

Inainte

Imagine postată

si dupa,tot au mai ramas urme de rugina

Imagine postată

dupa Inca o saptamana de mers prin ploaie si noroaie va trosni din nou

bilele si conul au costat cam 8 lei,veselina 30 de lei cutiuta,iar daca se mai Intampla de cateva ori

avem deja diferenta de bani dintre un butuc bun si o geoarsa

sa nu mai amintim de munca si timpul pierdut;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant!!!

Merita insa sa vedem maruntaiele unui butuc de MTB cu rulmenti si garnituri "tip labirint" cum se comporta dupa cateva zile de noroi si ploaie...:D

Cred ca nu vom vedea acelasi episod ca in cazul butucilor pentru sosea sau "cazanele" pe bile si conuri atat de sistematic prezentate de domnul Basso mai sus.

Respect batrane!!!:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

rotile alea de cursiera au cel putin 3 ani,si pana sa-mi bag eu gheara,nu au fost desfacute niciodata;)

asa ca am aratat un butuc bun care tine foarte mult,dar o prosta Intretinere fara service la timp tot Il

doboara,si o coaja[pt ca foarte multi nu au piese ca lumea] care In conditii vitrege te lasa In drum

mai repede decat te astepti

Frank a spus la ce interval de timp sa desfaci butucii [buni] pt a nu avea probleme

eu la MTB as folosi roti cu rulmenti Industriali,oricum majoritatea asa sunt,

necesita service foarte rar iar rulmentii sunt usor de Inlocuit

sa traiesti coane :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici voiam sa ajung.

Butucii de MTB ce utilizeaza rulmenti industriali nu au nevoie de o mentenanta atat de atenta. Este bine insa ca dupa ture prin noroi si ploaie sa se scoata capacele exterioare si sa se stearga apa sau noroiul ce ar putea intra intre capace si prima garnitura tip "labirint".

In general butucii de spate au cate 4 rulmenti, in vreme ce pe butucii de fata avem doar 2.

1)Apa intra extrem de greu pana in inima acestor rulmenti: exista acele garnituri din cauciuc tip "labirint" montate inainte de rulmenti si apoi rulmentii in sine au simeringuri cu dublu rol(pentru a retine vaselina si pentru a impiedica impuritatile sau apa sa intre in zonele intime de contact ale bilelor cu cele doua camasi ale rulmentilor)

2) Ajustajul rulmentilor pe carcasa butucului respectiv pe axul acestuia se realizeaza cu strangere (adica nu exista nici un fel de joc in roata in conditiile unui butuc nou sau in stare buna).

In momentul in care apare joc la astfel de butuci este imperioasa schimbarea rulmentilor uzati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin eu cu o completare.Apa ,ataca cu predilectie ,coronita de jos de la head set.Nu a fost data sa desfac si sa nu scot rugina de acolo ,inclusiv cursiera unde este pe rulment capsat.

Imagine postată

Imagine postată

Deja mi-am facut un obicei sa desfac regulat headset-ul si sa-l curat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu care ma gandeam ca la headset se infiltreaza cel mai putin apa:P.

Totusi, am impresia ca butucii sunt mai predispusi, corect?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e adevarat -si-ti spun de ce cred eu asta.Oricit de putina apa e pe sosea,prima data ajunge acolo la rulmentul inferior al headsetului ,ptr ca roata din fata acolo are tendinta sa arunce apa.Tot roata fata arunca apa cu nisip pe lant,foi si monobloc.

Roata spate arunca pe tija de sea ,de unde ajunge incet incet la filetul axului pedalier care daca nu e de aluminiu......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect!!!

Domnu maus ai pus punctul pe "i". Cuvetele sunt destul de expuse apei si noroiului.

Aparent uzura acestora ar trebui sa fie mica pentru ca nu sunt atat de solicitati, insa lipsa unor garnituri serioase de protectie duc la consecinte dezastruoase pentru bilele sau rulmentul cuvetei inferioare!

La fel se intampla si cu monoblocul. Mai ales daca e un model cu ax si bile:shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote=basso">

avem deja diferenta de bani dintre un butuc bun si o geoarsa

sa nu mai amintim de munca si timpul pierdut;)

De aceea iubesc aceste cobinatii

“demaror” XT & butuc de doi lei :roll:

... prima data ajunge acolo la rulmentul inferior al headsetului ,ptr ca roata din fata acolo are tendinta sa arunce apa.Tot roata fata arunca apa cu nisip pe lant,foi si monobloc.

Roata spate arunca pe tija de sea ,de unde ajunge incet incet la filetul axului pedalier care daca nu e de aluminiu......

Cu doua aripi de treaba (cui ii place ;-)) treaba arata altfel ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am remarcat că întotdeauna se foloseşte un număr impar de bile, oare de ce?

Sau există şi cu număr par de bile, dar nu am întâlnit?

Mi s-au cam micşorat bilele la nişte pedale, şi mă roade ca să pun 16 în loc de 15 :roll: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa nu-i buna nici in shpritz, zice o vorba romaneasca de duh !!!

Si eu am ajuns la concluzia ca este bine sa evitam contactul bicicletei cu apa, cat ar fi ea de "simeringoasa", tot patrunde cate putin si distruge tot !

Cel mai bine curatati bicla cu carpa umeda si evitati zilele ploioase, mai repede sau mai tarziu tot va treziti cu broaste la rulmenti :eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa e un soi de horror al bicicletelor. Stau si ma intreb de ce unii inca mai curata lantul cu solutii pe baza de apa cand benzina/motorina patrunde de n ori mai repede si il mai si protejeaza. In legatura cu headsetul, nu pot decat sa confirm... insa sunt uimit de cat de urat poate sa rugineasca tija aceea de otel la imbinarea care intra in furca... sau chiar mai rau :

Imagine postată

[not my picture]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa e un soi de horror al bicicletelor.

clar,dar e buna la spritz...

Stau si ma intreb de ce unii inca mai curata lantul cu solutii pe baza de apa cand benzina/motorina patrunde de n ori mai repede si il mai si protejeaza.

am renuntat sa mai spal lantul cu benzina sau motorina

ai observat ce scrasnete scoate lantul la primele pedale ? cred ca degresarea fiind totala uleiul nu ajunge dupa prima ungere In toate 'ungherele'

Il sterg cu o carpa din bumbac prin fiecare zala,sigur ca e migalos,iar curatarea lantului pinioaneler si foilor poate sa dureza pana la 1h1/2

am ajuns la teoria asta constatand ca durata de viata a lantului s-a marit

iar cel mai important,nu scrasneste ca dupa spalarea cu diversi solventi

daca stai bine cu nervii poti sa Incerci modalitatea asta de ati curata lantul :)

PS

nu ti s-a Intamplat sa se blocheze tija de ghidon pe furca ? 'veselie'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neah, la motorina nu e asa... cineva spunea ca merge cu el fara sa-l unga o perioada, si intr-adevar ii dau dreptate. Cu benzina, intr-adevar... se "incleasta" urat de tot.

Si bineinteles... ca am patit si faza asta epica pe non-oversize :) dar, bun mai era ciocanul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu ziceam de motorina :), benzina daca ati observat dupa aplicare, la uscare apare imediat rugina !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.