octav

Dimensiune rotite schimbator

Recommended Posts

Un subiect destul de interesant despre care sincer nu stiu mare lucru.

Diferentele de dinti intre rotitele de schimbator :)

Vreau sa imi cumpar un set de rotite KCNC care sunt disponibile in 10T,11T,12T si 13T.

http://www.bike24.co...8;product=11785

Am gasit urmatorul articol cu ceva explicatii de la niste baieti:

http://fairwheelbike...opic.php?t=2461

Dar nu stiu ce marime ar trebui sa imi iau pentru schimbatorul meu Campagnolo Record cu patina scurta. Cele din fabrica suntde 10 dinti, am vazut la unii ca folosesc chiar 11 sau 12(mai mult de 12 nu ar intra la patina scurta)

De ce as folosi 12 si nu as folosi 13. Sau de ce nu 10? Care sunt avantajele si dezavantajele?

Daca stie cineva as fi recunoscator :)

De exemplu, cei de la FSA sunt de 11 dinti:

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=16333;page=1;menu=1000,4,28;mid=77;pgc=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi shimano pun de 11 dinţi pe transmisiile de 9-10 viteze. Am văzut însă prin pozele de la TDF că pe biclele de contratimp au schimbătoarele spate tunate cu rotiţe imense, probabil de peste 15 dinţi. Cică ar câştiga vre-o 4-5 W faţă de alea normale...

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu zic ca, fizic, eficienta ar fi mai buna folosind cea mai mare rotita care incape. Desi sunt mici si ignorate, rotitele alea doua trag mult in balanta eficientei la pedalat, iar niste rotite intepenite si cu rulmentii dusi pot sa conteze mai mult decat isi inchipuie cineva la prima vedere. Sunt totusi doi rulmenti pe care se invarte lantul si de pe care nu poate sa alunece, deci sunt de baza in eficienta intregii transmisii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi shimano pun de 11 dinţi pe transmisiile de 9-10 viteze. Am văzut însă prin pozele de la TDF că pe biclele de contratimp au schimbătoarele spate tunate cu rotiţe imense, probabil de peste 15 dinţi. Cică ar câştiga vre-o 4-5 W faţă de alea normale...

Imagine postată

Aia nu e bicicleta de contratimp... si nu mai foloseste nimeni monstruozitatile alea de cand i-a sarit lantu' lu andy schleck cu ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 Octav.

Contrar oricarui folclor, 10 si 11 merg pe SRAM, Shimano si Campa.

un exemplu:

http://www.dulight.f...b2ccebf542c6e68

si merg pe:

1) Shimano 9/10s (road and MTB) + Sram XX

2) Sram Red

3) Campagnolo 9/10s

4) Campagnolo 11s

Diferenta intre 10 si 11 este data de tensiune, cursivitate si acuratete in schimbare. Destul de greu sesiszabil imediat dar in cca 2 saptamani de rulaj devine sesizabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh!

KCNC ? :-SS

depinde de care... pe astea nu ti le-as recomanda chiar cu maxima caldura daca nu te tii doar de curat si uscat

Imagine postată

Foarte pretentiosi rulmentii iar capacele nu sunt tocmai inteligent gandite :(

Vaselina pentru ei trebuie sa fie foarte fluida si intretinerea cam dupa doua iesiri maxim 3 musai sa fie facuta cap coada..

Eu ii spal cu lichid si apoi ii clatesc cu gaz (din tub de umplut brichete la care am adaptat un difuzor) ca sa fie bec cand ii gresez.

Migalos, si-ti fut nervii.

Daca nu esti foarte presat, pune intai aici ce intentionezi sa achizitionezi si vedem ce si cum se misca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu tre' sa schimb rotitele schimbatorului. Initial eram tentat tot de niste KCNC, insa ma gandesc ca prin spatiile alea libere, o sa intre o gramada de noroi cu iarba, crengute care n-or sa faca decat sa mi le blocheze. Asa ca o merg pe rotite pline.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata bine kcnc dar nu stiu daca e mai sanatos pentru lant decat teflonul...

Singura limitare de marime e pinionul mare... daca mergi pe 25 nu te intereseaza, dar pe 28 sigur nu merge de 12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit modelul din imagine si pe cursiera si pe mtb

Nu afecteaza lantul de nici un fel. Otelul nu poate fi uzat de aluminiu cum nu este nici de teflon :)

Nu se blocheaza in zloata si jeg, problema critica nefiind in dantela rotilor ci in spatiul dintre capac(auriu) si carcasa(rotii in culoare anodizata).

Acolo face colecta de orice se poate rula pe ax. Desi nu se blocheaza cu nici un chip(nici macar Garboavele n-a reusit), la ce se aduna in rulmenti, iti este deajuns sa renunti la sistem...

Pe uscat se comporta foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sperii MBZ-ule. Imi place sa ma dau pe bicla nu sa spal la ea :D Rotitelor Campa nu le-am facut nimic un an de zile si merg impecabil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te sperii, iti spun care-i daravela cu ele.

Tine-le pe curat si de preferat uscat.

Daca doar le ploua nu-i tragedie, dar noroiul e dusmanul lor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sperii MBZ-ule. Imi place sa ma dau pe bicla nu sa spal la ea :D Rotitelor Campa nu le-am facut nimic un an de zile si merg impecabil :)

Tocmai asta ma intrebam si eu de ce vrei sa schimbi rotitele campa care sunt de top cu unele despre care nu stii prea multe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre aceste rotite stiti ceva?(nu vreau sa fac reclama dar e singurul magazin in Ploiesti unde au)http://emmeduesport....roducts_id=1672

Am uitat sa mentionez ca am un shimbator shimano XT(cu rotitele tocite) pe o bicicleta de trekking.

Am uitat sa mentionez ca am un shimbator shimano XT(cu rotitele tocite) pe o bicicleta de trekking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare am si eu....daca am un schimbator shimano xt de 10 pinioane si mi s-au tocit rotitele,ce rotite ar trebui sa imi pun pentru a mari puterea...

P.S.pinionul mic are 11 dinti...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt schimbator deore XT de 10 viteze cu pinion mic de 11 ce rotite sa pun? Ma refer la marca doearece am vazut ca KCNC ziceti ca sunt pretentioase si ce marime?

Share this post


Link to post
Share on other sites

si totusi nu ma ajuta nimeni? Pe net nu am gasit nimic concret doar cateva informatii pt cursiere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce iti permiti?

Sa te ajute cu ce? Finantare?

Incepe si tu sa ceri ajutor prin a descrie de ce schimbator ai, cat il folosesti si cum, ce buget ai?

Altfel cu ce sa te ajutam? Sa-ti dau o sugestie care i-ar dubla valoarea schimbatorului ca la Dacia 1100 cand ii pui stergatoare aero twinblade?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai fi citit mai sus vedeai ca am zis ca e Deore XT si pinionul mic de 11 si credeam ca ma poate ajuta cineva sa inteles de ce as pune rotite mai mari sau mai mici.

Dar vad ca cineva a fost deranjat de intrebare asa ca mai bine intreb pe alt forum din afara. E greu tare sa raspunzi la o intrebare, mai bine faci putin misto ca se poarta in perioada asta pe forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti se pare ca fac misto?

Chiar imi arde de mistouri, venit de la spital cu o ruda apropiata cu un rinichi si suprarenala scoasa.

De ce vrei sa schimbi rotitele de XT? Uzate, blocheaza? Sunt recunoscute ca foarte fiabile.

Sunt multe criterii care fac "absolut necesare" inlocuirile de rotite dar nu sunt adresabile unuia ca mine si ca tine ci platitorilor ca tine si ca mine(am fost).

Toata poveste pana la urma cu rotitele sunt un clenci pentru supt bani, deoarece la ce diferente se obtin si la ce diferente de bani sunt intre rotite "top" si cele "regular" te ia capul.

Iti iei trei saci de regular si lasi prin testament 7/8 din ele traind suta de ani cu 15000km pe an la pedale de angrenaj.

Daca ai dubii citeste aici.

In tot topicul de cand l-a deschis Octav s-au cam povestit toate cele despre rotite, explicit si printre randuri. Rotitele nu sunt un cadru ca sa aibe relevanta si impact sever asupra ciclistului.

E usor deplasat ca zeci de biciclisti amatori sa ceara fiecare parerea unui "guru" sau forum de "specialisti" ce rotite sa isi ia pe un XT(sau alt angrenaj ieftin) care este regular. Orice rotite ai lua, altele decat cele standard este un moft si singura explicatie acceptabila poate fi doar estetica. Restul sunt basme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now