MicPitic

Recunoasteti butucul asta?

Recommended Posts

Butucul provine de pe o bicicleta B'Twin Comp 1 de strada.

Am tot cautat pe el dar nu scrie nimic,nu reusesc sa gasesc producatorul.

Pe net caut de 1 saptamana si ... nimic.

Pe partea stanga,piesa de aluminiu care apare in poza are pe partea opusa(cea care nu se vede in poza) un surub sau stift ingropat,cu inbus. Piesa asta am mai vazut-o la butucii MICHE dar nu am dat de modelul asta.

Freehub-ul are 3 clicheti si seamna cu cele novatec.

Rulmentii sunt chinezesti, facuti de o firma numita LFD.

Spitele sunt MACH1 (frantuzesti)

Trebuie sa-l schimb ca i-am crapat flansa de pe partea dreapta.

Iata aici poze,nu am reusit sa le pun direct pe ciclism https://picasaweb.google.com/105137958578949428816/December10201102?authkey=Gv1sRgCMWfnIiMp9HPywE

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masoara flansele cauta un butuc cu acele dimensiuni(ca sa folosesti aceleasi spite) si respiteaza roata in caz ca nu gasesti exact acel model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asta vreau sa fac, dar nu am gasit model asemanator. Pe o parte spitele sunt drepte iar pe o parte sunt normale,cu cot

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ai schimba numai butucul? Oricum spitele daca le detensionezi nu mai sunt la fel de bune, se cam inmoaie... ia alt butuc mai conventional si alt set de spite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am indragostit de spitele alea care nu se gasesc pe la noi+ ca nu stiu sa fac calculul pt lungimea spitelor+ca e mai ieftin :)

Lucian,in tine aveam baza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum spitele daca le detensionezi nu mai sunt la fel de bune, se cam inmoaie...

Ti-am dat plusuri la aproape toate posturile, dar la asta ti-as da trei minusuri daca as putea.

Totusi sper ca a fost o gluma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MicPitic

La Decathlon ai intrebat daca n-au butucul?

In caz ca nu-l gasesti, cred ca cel mai ieftin ai iesi cu o roata completa second-hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrebat,se pare ca nu mai exista in toata Europa. E posibil sa fie mai ieftin cu una SH dar sunt foarte multumit de asta.

Are 28 de spite si cara cele 95 kg ale mele fara comentarii. Nu am gasit decat roti cu 32-36 spite iar in jos 24-20.

Primele nu vreau,de cele din urma ma tem.

Am reusit sa-l stric dupa o zi in care am avut impresia ca e semi MTB :) Prostia mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am dat plusuri la aproape toate posturile, dar la asta ti-as da trei minusuri daca as putea.

Totusi sper ca a fost o gluma :)

Nu a fost o gluma, orice defect minor la o spita aflata in tensiune se accentueaza la detensionare, de cele mai multe ori o face neutilizabila. Iar refolosirea in alta pozitie si sub alt unghi decat initial accentueaza stresul asupra cotului. Jobst Brand recomanda refolosirea spitelor doar daca sunt demontate de pe janta, nu si de pe butuc.

Bineinteles fiecare face mai mult dupa obisnuinta decat dupa logica, asa ca sunt diferite pareri... dar din ce am vazut tendinta de a evita refolosirea spitelor si mai ales a niplurilor e direct proportionala cu experienta.

Daca esti curios poti sa faci un sondaj: http://www.google.ro/search?q=reusing+spokes+site%3Amtbr.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai,daca nu gasesc butuc asemanator,o sa caut unul care sa-mi permita refolosirea spitelor de pe partea dreapta,ale normale.

DAR,nu ma incanta ideea achizitionarii a 14 spite asemanatoare (dt swiss aerolite) care costa 15 lei bucata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Pinky, stiu despre teoriile astea, dar sansele sa devina realitate sunt foarte mici. O spita buna ramane buna, iar o spita rea se poate rupe in orice pozitie si situatie.

La schimbarea spitelor mai trebuie tinut cont si de pozitia lor initiala de pe roata si montate tot asa. Cele exterioare tot pe exterior.

Afirmatia ta "ca se cam inmoaie" spitele e cam incorecta. Am mai auzit pe cineva zicand ca spitele se lungesc in timpul mersului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Pinky, stiu despre teoriile astea, dar sansele sa devina realitate sunt foarte mici.

dupa cum spuneam...

Bineinteles fiecare face mai mult dupa obisnuinta decat dupa logica, asa ca sunt diferite pareri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul de fata, problema nu e de logica, ci de rezistenta materialelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

butucul tau e asemanator cu butucii mavic de la rotile heliu sau cei folosit la crossmax-uri,modelul'97-2000,care foloseau spite de otel.Seb a spus tot ce trebuie sa faci.

"Afirmatia ta "ca se cam inmoaie" spitele e cam incorecta. Am mai auzit pe cineva zicand ca spitele se lungesc in timpul mersului."-luciantheone

luciane,luciane...pink-ul nu a zis ca spitele se "inmoaie" in acordajul roti,ci se "inmoaie" in structura lor,devenind mai slabe si mai predispuse la ruperi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate,seamana,insa nu destul de mult.

Seaman mai bine cu unii butuci de la Easton si cel de pe Bontrager xxx lite(doar ca ala e de carbon) insa nici pe aceea nu stiu cine-i produce pentru Easton si respectiv Bontrager

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mergi pe varianta unui nou butuc, nu-l alege in functie de spitele actuale (chiar daca va trebui sa cumperi si alte spite).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica... nu prea inteleg. Ma gandeam sa-l aleg in functie de 50% din spite,alea normale de pe partea dreapta.

De ce spui asta? Din cauza ca-s "vechi" si "slabite" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu din cauza ca spitele sunt vechi, ci din cauza ca introduci un criteriu de selectie ce nu ar trebui sa fie primordial la alegerea unui butuc: potrivirea cu niste spite oarecare. In felul acesta sunt mari sanse sa elimini din alegere variante convenabile din toate punctele de vedere, cu exceptia potrivirii cu spitele actuale. Singura conditie ar trebui sa fie numarul de spite (28 in cazul tau), pentru a pastra janta actuala. Daca se nimereste sa se potriveasca spitele actuale (ca tip si ca lungime), cu atat mai bine. Daca nu, asta e, mai cumperi si spite noi.

LE

Si freehub body-ul noului butuc trebuie sa fie de acelasi tip cu ce ai acum, pentru a putea monta pinioanele actuale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,cred ca am gasit butucul nou perfect in cazul in care nu gasesc unul identic cu asta. Se numeste novatec 482SB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu a fost o gluma, orice defect minor la o spita aflata in tensiune se accentueaza la detensionare, de cele mai multe ori o face neutilizabila. Iar refolosirea in alta pozitie si sub alt unghi decat initial accentueaza stresul asupra cotului. Jobst Brand recomanda refolosirea spitelor doar daca sunt demontate de pe janta, nu si de pe butuc.

Me is confused, de ce doar dacă-s demontate de pe jantă? Nu ies de sub tensiune oricum, indiferent care capăt îl deconectezi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarea respectiva nu are legatura cu detensionarea spitelor, ci cu indoirea capetelor spitelor sub un alt unghi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai gasit un butuc care "ma coafeaza". Tot novatec dar model 162sb. Stiti cumva daca butucii facuti de firma asta sunt forjati?

Vreau spitare radiala pe partea stanga dar am citit la S B ca doar cei forjati se preteaza la spitarea de acest tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]

Bineinteles fiecare face mai mult dupa obisnuinta decat dupa logica,

Eu am auzit ca unii dupa ce le naste nevasta, n-o mai folosesc dupa decat daca o duc la biserica sa-i faca molifta...

Spune-ne si noua care-i logica aia, nu o arunca pe masa ca pe zar, il citezi pe nea Pandele, mai postezi si o selectie pe criteriu de rezultate in cautare pe un motor si pa si pusi.

Poate este cazul ca un mod/adm sa mute discutia despre spite intr-un topic nou si sa vedem unde-i adevarul in urma discutiei.

Poate iese si d-un articol documentat, care sa ramana pe site pentru posteritate. :)

Revin si ru mai tarziu cu o documentare, niste explicatii si niste culegeri din experienta unor spitari(spiteri e de la domeniu farmacie :)) ) batrani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.