raducazacu 38 Posted December 19, 2011 (edited) Buna ziua. Momentan folosesc acest schimbator fata: Shimano FD-M310. Zgomotos, deosebit de brutal si cand nu se afla in sarcina, se deregleaza prea usor, ma enerveaza sa il reglez o data pe saptamana. Cand o sa trec pe 3x9 (undeva la primavara) ma gandeam sa achizitionez urmatorul schimbator: Shimano Deore XT M770 sau Shimano Deore XT M771 (daca gasesc pe stoc pe undeva). Micile mele nelamuriri sunt: 1-prin compatibilitate cu foaia mare de 44 respectiv 44/48 inseamna ca functioneaza exclusiv cu 44/32/22, sau pot folosi si o combinatie de 42/32/22? Sau functioneaza optim cu 44 dar voi putea folosi totusi si 42? 2-unghiul chainstay de 66-69 grade se potriveste cu un cube aim de 18"? Pe sit-ul producatorului este specificata valoarea de 72 de grade: 3-manetele Sram Attack: Sram Attack sunt compatibile si cu schimbatoarele spate si fata de la Shimano? 4-pozitionarea colierului in partea de sus influenteaza cumva negativ sau pozitiv functionarea schimbatorului? Si eventual recomandari sa ma decid intre cele doua schimbatoare ar fi bine venite. Edited December 19, 2011 by Seb link-uri Quote Share this post Link to post Share on other sites
Seb 369 Posted December 19, 2011 1. Functioneaza si cu 42-32-22, dar va trebui sa le pui la distanta ceva mai mare de foaia mare (adica prins putin mai sus pe cadru). Nu e combinatia optima. 2. Cele pentru chainstay angle 66-69 se potrivesc pe cadrul de la Cube Aim. 3. SRAM Attack sunt compatibile Shimano (scrie si in link-ul dat de tine). Exista insa si manete SRAM care nu se pot folosi cu derailleur spate Shimano (manetele din seriile X5, X7, X9, etc). 4. Eu prefer si recomand derailleur-ele fata la care brida de prindere este deasupra custii (cum e Shimano FD-M771). Asta daca pot fi montate pe cadrul respectiv (in general doar la cadrele full-suspension nu merg). Quote Share this post Link to post Share on other sites
adrian2010 19 Posted December 19, 2011 1. nu sunt foarte sigur, dar cred ca 44/48 nu merge bine cu foi sub 44 din cauza formei custii. 2.pauza, nu stiu :) 3.cu sram attack poti folosi pe fata sram sau shimano iar pe spate doar shimano. 4.-avantaj colier sus: nu se incarca asa tare cu noroi. -avantaj colier jos: este mai protejat de lovituri in spatele foilor + estetic mai bine integrat in design-parere subiectiva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
raducazacu 38 Posted December 20, 2011 OK. Multumesc pentru raspunsuri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jpriest88 39 Posted December 20, 2011 schimbatoarele nu se deregleaza singure... schimba camasile, si pune un cablu mai bun, care sa nu se alungeasca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pandy 1,741 Posted February 25, 2012 N-am găsit un topic mai recent care să dezvolte o chestie de care m-am lovit. De ce chainstay angle aș avea nevoie la un cadru Merida Matts TFS900-D model 2009? Am găsit un tabel cu mărimile, dar este pentru modelul 2012... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marius_eugen 94 Posted February 27, 2012 http://www.google.ro/#hl=ro&output=search&sclient=psy-ab&q=chainstay+angle&psj=1&oq=chainstay+angle&aq=0&aqi=g1&aql=&gs_sm=1&gs_upl=1213l1213l0l2711l1l1l0l0l0l0l91l91l1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=9a51c0230842b7e3&biw=1254&bih=761 Dupa cateva cautari eu am ajuns la concluzia ca acea valoare nu este o cifra fixa , ci depinde de mai multi factori . Deci este bine sa vezi de fapt care te-ar avantaja pe tine . Parerea mea ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pandy 1,741 Posted February 27, 2012 Am priceput, mulțumesc Marius. Hmmmm...pentru alte persoane cu aceeași întrebare: ”Most bikes have near enough a 73° seat angle. Mountain-bikes have 26in wheels and high bottom brackets so the chainstays slope up to the hub by only a few degrees, so mountain-bike mechs are mostly designed for a chainstay angle of 66° to 69°. Road bikes usually have bigger wheels, lower bottom brackets and chainstay angles in the 63° to 66° range. (Small-wheeled bikes have a problem, overcome by mounting the mech on a special lug or dummy seat-tube, set back at the appropriate angle.)” Sursă Quote Share this post Link to post Share on other sites
marius_eugen 94 Posted March 15, 2012 Se pare ca ma lovesc si eu de aceeasi problema . In toamna , inainte sa las bicla la iernat , m-a lovit ideea de a trece pe XT complet , asa ca am schimbat schimbatorul fata , spate si pinioanele . Am reusit sa schimb lantul cu un XTR pe 9 , nou , inca sigilat . Initial luasem un deraior fata XT 770 , dar problema era ca avea cursa cam scurta si nu reusea sa-mi trimita lantul pe foaia mare , desi limita era la maxim. Am reusit sa-l schimb cu unul XT 772 , impecabil dealtfel , dar problema luie ste ca are acel unghi prea mic pentru bicla mea , un MTB Red Bull . Pe primul nu m-am uitat ce unghi avea, eram mic si prost , iar dupa o iarna am reusit sa stresez pe destul de multi incat sa se indure cate unul sa-mi explice ce probleme am . Al meu are 63 - 66' scris pe el si cred ca imi trebuie cel putin un 69' , daca nu chiar 73' . Pandy ai reusit sa gasesti in engleza cateva explicatii si cam asa este cu acel unghi . Eu m-am lovit de problema aceasta pentru ca nu reuseam sa reglez corect schimbatorul din cauza ca imi lovea in foaia mijlocie atunci cand reglam distanta dintre el si foaia mare . Concluzia mea : cu cat unghiul facut de cadru ( teava de la sa ) cu orizontala este mai mare , cu atat si unghiul schimbatorului trebuie sa fie mai mare , sa urmeze unghiul foii mari . Acum trebuie sa alerg si sa vad pe unde reusesc sa-mi schimb deraiorul spate cu altul cu unghi mai mare . Quote Share this post Link to post Share on other sites