freetools

Frane hidraulice Avid

Recommended Posts

cross country, poate si downhill dar ceva mai slabut.

furtunele de la frane se pot schimba? adica daca vreau sa iau furtun de la jagwire alb (am eu o dambla) se poate?

la hidraulice tot o placuta de frana fixa si una mobila este?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cross country, poate si downhill dar ceva mai slabut.

furtunele de la frane se pot schimba? adica daca vreau sa iau furtun de la jagwire alb (am eu o dambla) se poate?

la hidraulice tot o placuta de frana fixa si una mobila este?

Da, sunt bune

Nu, sunt mobile ambele.

Da, se pot schimba dar ai nevoie de furtun, nipluri şi olive. Furtunul singur nu ajunge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt ok mai ales ca am doua seturi de avid: juicy 3 ( tot de la acelasi magazin ) si elixir r si am ajuns sa imi placa firma. Daca iti comanzi de acolo sa le zici sa iti dea suruburile cu care prinzi adaptorul de cadru/furca ca nu le include.

Furtun de jagwire am vazut la 30 euro pt juicy special ( nu o chestie universala) dar vin o bucata lunga pe care trebuie sa o tai tu si te mai costa cred 10 euro niste adaptoare intre furtun si maneta/etrier tot de la ei pt aceste frane .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt si hidraulice la care o placuta e fixa si una mobila.

Initial am vrut sa unesc topicul asta cu altul, dar i-am schimbat numele si l-am lasat.

Vom discuta doar despre Avidurile hidraulice aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot discutam despre avid-uri hidra vreau sa stiu si eu cum elimin niste zgomote si vibratii aiurea din franele mele. sunt niste avid-uri elixir r 185/185 si cu toate ca le-am curata complet azi in anumite momente franare (nu foarte puternice, cat sa te opreasca de la 25km/h in vreo 7-8 m sa zicem) vibrau aiurea rau. sa fie discurile ca au multe striatii.. sunt g3-uri... am gasit la un momentdat g3-uri solide http://singletrackworld.com/forum/topic/avid-185mm-g3-solid-sweep-rotordisc-bolts-brand-new .astea ar fi rezolvarea? sau pot face altceva... mai trebuie sa spun ca placutele nu sunt contaminate daca va intrebati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o problema foarte comuna la avid pe anumite cadre, intra in rezonanta. Nu prea ai alta solutie decat discuri rotunde, fara margini ondulate. Recomand discurile de formula de 2011.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai putea sa iei placute din alt material. Cauta pe google ca e o intreaga discutie referitor la materialul folosit si la cum musca initial si cum suna unele.

Banuiesc ca suna daca sunt umede nu? ca fluieratul asta e specific la avid doar la umezeala din cate stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca merita sa mai bag bani in alte discuri ca nici nu am facut 300km cu astea. As putea sa iau totusi rotiele unuia pe care-l cunosc si are niste G2-uri de la niste bb7-uri si sa vad daca si cu alea fac la fel. In rest am observat ca vibreaza la viteze relativ mici si cand sunt discurile uscate si reci (cand sunt ude toate discurile fluiera indiferent de marca sau model... vechile mele tektrouri auriga m-au fluierat la predeal trophy in 2010 cam toata cursa doar din cauza atmosferei umede nu ca ar fi plouat sau ceva). Acum cu privire la avid am pus o frana mai violenta de pe la 50km/h si s-au comportat perfect... si dupa o perioada pana s-au racit nu s-a mai auzit... curios lucru, trebuie investigat :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am atins cu ceva solutie discuri fara sa imi dau seama cu o cantitate infima si nu mai prindeau cum trebuie. le-am degresat si sunau de zici ca era un magar indepartare injunghiat. Am gasit un deal si am coborat cu frana apasata pe jumate si pedaland sa le fortez si dupa 2-3 ture erau ca noi.

eu am pe spate elixir r de 160 si mi se pare ca nu tin cum trebuie, in sensul ca nu blocheaza ca si fata care are 185. ma gandesc ca poate trebuie aerisite.

O intrebare pt cei cu avid, la tehnologia aceea tapbore sau cum io fi zicand, cum se regleaza la elixir r? am gasit pe net niste poze dar nu le inteleg

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa incerc si treaba asta cu frana deabea apasata si in blana la vale... sa le incing un pic... acum eu am hardtail si 185 si pe spate si mi se pare prea mult... le-am luat asa ca imi era ca 160 este putin. dar nu prea pot sa controlez cand se blocheaza roata, poate e si de la faptu ca am doar 70 kg si nu e destula greutate pe spate pentru aderenta. ce vrei sa spui prin "la tehnologia aceea tapbore sau cum io fi zicand, cum se regleaza la elixir r"? din cate stiu eu asta este doar un artificiu de contructie la pompite... nu prea ai ce regla... de reglat este reach ajustment-ul de la parghie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai eu am 92 kg poate din cauza asta le simt mai slabe, poate facem schimb de discuri si adaptoare :)

eu tot discuri g3 am dar nu imi suna franele in conditii normale doar cand se uda dar nu e deranjant de tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

depinde de model.la modelele ieftine(elixir r,,juicy 3,5,,juicy,3,juicy 5) nu ai posibilitatea reglarii distantei dintre placutele etrierului.la modelele mai scumpe(juicy7,ultimate,CR,XX) maneta de frina e prevazuta cu un reglaj care pemite apropierea sau departarea placutelor din etrier.personal folosesc XX,185 fata si 160 spate si sunt multumit de ele,dar tind spre altceva mai bun:Formula R1 :X

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer nu cred ca elixir r intra in acc categorie cu juicy3.5 sau juicy 5. Asta nu ca am eu elixir r si ma simt ranit la orgoliu dar pe langa astea am si juicy 3 si e in alta liga cu totul ( inferioara ca sa se inteleaga) plus de asta diferenta de pret fff mare intre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juicy 7

am inteles bine ca:

1-ambele placute de frana sunt mobile

2-se poate regla distanta intre discul de frana si placute(cum e la bb7 cu surub)

3-reglarea distantei se face din butonu rosu de reglaj de pe maneta sau ma insel?

4-la ce perioada trebuie inlocuit lichidul de frana?

5-cat de des este necesar aerisirea franelor?

6-daca iau franele le montez si sta nefolosite pe perioada ierni trebuie aerisite/reglate etc?

din ce am gasit pe net juicy3 se intretin destul de usor, juicy 7 cum se intretin?

adica nu vreau sa ma trezesc ca dau lunar 50 lei pe lichid de frane/aerisit/reglaj etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juicy 7

am inteles bine ca:

1-ambele placute de frana sunt mobile

da

2-se poate regla distanta intre discul de frana si placute(cum e la bb7 cu surub)

nu

3-reglarea distantei se face din butonu rosu de reglaj de pe maneta sau ma insel?

nu - acela e reachul manetei

4-la ce perioada trebuie inlocuit lichidul de frana?

niciodată/foarte rar

5-cat de des este necesar aerisirea franelor?

cam odată pe an

6-daca iau franele le montez si sta nefolosite pe perioada ierni trebuie aerisite/reglate etc?

în mod normal nu

din ce am gasit pe net juicy3 se intretin destul de usor, juicy 7 cum se intretin?

la fel

adica nu vreau sa ma trezesc ca dau lunar 50 lei pe lichid de frane/aerisit/reglaj etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu totusi am o nelamurire.

mie imi place ca, cursa manetei sa fie cat mai mica 1 cm, nu sa apas pe maneta pana aproape de manson.

am vazut cateva frane hidraulice dar toate aveau cursa manetei cam mare.

chiar nu se poate regla distanta dintre placute disc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distanța dintre plăcuțe și disc e fixă, determinată de construcția etrierului și variază de la un producător la altul - în general nu ar trebui să te intereseze. Reglajul amintit de radu_bike (Contact point adjustment) nu modifică distanța dintre plăcuțe și disc, ci cursa levierului, mai precis punctul în care mișcarea levierului începe să se traducă în mișcarea pistoanelor.

Cursa minimă a manetei (presupunând un circuit aerisit corect) din nou depinde de producător, la Avid e destul de mare, la fel și la frânele Shimano pre-"Servo-Wave";

Dacă vrei cursă scurtă poți să te orientezi către Formula sau Shimano (e.g. Deore 2012 sau ceva cu maneta asemănătoare - SLX/XT/XTR 2011+)

Nu te aștepta totuși să se simtă la fel ca BB7 :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi pe măsură ce plăcuțele se tocesc, distanța crește, dar nu trebuie să reglezi nimic: pistoanele nu revin până la capătul cursei ci acționează doar în zona aia apropiată de contact. Când schimbi roata sau plăcuțele și crăcănezi forțat pistoanele până la capătul cursei, înainte de prima utilizare va trebui să pompezi de câteva ori din manetă ca să aduci pistoanele iar în poziția corectă. Nu ai ce alt reglaj să faci, de exemplu cât de „sus” să înceapă maneta să prindă, sau cât să fie modulația.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi-am rezolvat franele.... solutia lor o s-o numesc "in blana la vale" :)) :)) :)) pe moment este eficienta, acum astept sa vad cand reapar vibratiile din disc si placute.

@freetools: sa le stapanesti fericit, avidul nu o sa te dezamageasca :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now