cristibuce

Incheieturi fracturate

Recommended Posts

Va salut.

Am mairi probleme cu incheieturile, cu ambele. Acum doi ani am cazut pe mana stanga iar asta vara pe mana dreapta, la ambele incheieturi am fractura de scafoid (Os care constituie partea supero-externa a carpului (scheletul incheieturii mainii), care se articuleaza cu antebratul.). Am facut tot felul de exercitii, fizioterapii, unguente, vitamine, medici din TM supun ca oasele s-au sudat si totul pare a fi la locul lor, dar pe mine tot ma dor, nu mai stiu ce sa fac.

Daca cumva cineva a trecut prin asa ceva v-as ruga sa imi dati un sfat sau ceva.

Multumesc anticipat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In urma unei experiente personale (vezi AICI) m-am ales cam cu acelasi fracturi. Din fericire pt mine fizio/kineto si terapiile alea cu curenti si ultra sunete au dat rezultate. Probabil am fost si mai norocos si oasele s-au asezat mai bine. De sudat se sudeaza ele, da' niciodata cum au fost inainte. :( Daca te uiti la incheieturile mele iti dai seama ca nu mai sunt ok, insa functional cel putin deocamdata sunt OK.

Oricum si eu sunt interesant de subiect mai ales pentru intretinere. Am sa mai intreb si eu si daca aflu lucruri noi am sa postez aici. Sanatate! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca totul e perfect reparat ,recuperarea este intradevar dureroasa.Nefolosita din cauza imobilizarii ,articulatia isi pierde mobilitatea.Eu stiu asta din perspectiva degetelor nefolosite si care dupa 3 luni nu le mai puteam indoi.Revenirea la normal a fost dureroasa .Daca ma gandesc ca articulatia aia are multe oase mici ,e clar ca durerea e si mai mare .Exercitiile trebuie sa le faci tot timpul ,iar simularea jocului de tenis e benefica ptr articulatia mainii .Spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut fracturate cateva metacarpiene la mana dreapta, plus 2 si 3 din desen, timp de recuperare 1 an, oricum am ramas cu proeminente osose, calcifieri sau cum dracu se cheama, iar timpul pana cand m-am recapatat controlul total, forta si am putut face skandenberg a fost de 3 ani, recomand gumita de strans in palma, flotari si tractiuni la bara, toate facute in limite rezonabile

PS

de dureri am suferit aproape 3 ani in conditiile in care am avut fracturi "normale" fara deplasare

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da e fractura fara deplasare, deci sa spunem cam 3 ani dureaza pana se reface de tot, fu ha, foarte urat, nu doresc la nimeni asemenea probleme. Cu gumita nu am incercat inca dar o sa folosesc de acum incolo, tractiuni pot sa fac fara probleme dar flotari nu am nici o sansa. In mana stanga ma mai pot lasa cu greutate mai mare dar in dreapta inca nu pot. Ori cum va multumesc pt raspunsuri si sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stai cu picioarele foarte departate, poti incerca sa faci flotari cu greutatea corpului lasata mai mult pe mana care nu te doare, asta daca tragi cotul langa corp

Prima data incalzeste incheieturile cu niste exercitii simple de rotire inainte si inapoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut.

Am mairi probleme cu incheieturile, cu ambele. Acum doi ani am cazut pe mana stanga iar asta vara pe mana dreapta, la ambele incheieturi am fractura de scafoid (Os care constituie partea supero-externa a carpului (scheletul incheieturii mainii), care se articuleaza cu antebratul.). Am facut tot felul de exercitii, fizioterapii, unguente, vitamine, medici din TM supun ca oasele s-au sudat si totul pare a fi la locul lor, dar pe mine tot ma dor, nu mai stiu ce sa fac.

Daca cumva cineva a trecut prin asa ceva v-as ruga sa imi dati un sfat sau ceva.

Multumesc anticipat.

Si eu am patit ceva asemanator... dupa vreun an de zile doctorii imi ziceau ca n-am nimic dar ma durea mai tare ca la inceput, mai ales cand se schimba vremea. Fara diclofenac nu ma puteam urca pe bicicleta.

Am citit nu mai stiu pe unde ca ajuta un Powerball... Am inceput sa ma joc 30 min pe zi si dupa 2 sapt deja era mai bine, dupa doua luni eram vindecat complet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

proeminente osoase =calus vicios - poate si el sa fie un obstacol in fata miscarii normale fara durere.Asta inafara faptului ca in mod normal capetele cartilaginoase ale oaselor cresc incontinuu ca remediu impotriva uzurii.Cand se buleste ceva ele cresc in continuare un timp pana primesc comanda ca uzura ecesiva a incetat.Problema acum e ca ele trebuie aduse la forma originala ,prin miscare normal.De aceea dureaza asa mult,insa cu cat esti capabil sa inghiti mai multa durere ,timpul poate fi misorat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da e fractura fara deplasare, deci sa spunem cam 3 ani dureaza pana se reface de tot, fu ha, foarte urat, nu doresc la nimeni asemenea probleme.

Nu durează la toți 3 ani. Depinde foarte mult de tratament, de recuperare, de fiecare individ. Poate un individ se ține de treabă și poate folosi articulația după 1 an, la fel cum poate după 5 ani. De refăcut complet nu o să se refacă niciodată. Întotdeauna acea zonă o să fie expusă accidentelor dacă nu compensezi deficiența. Kinetoterapeutul ar trebui să te ajute (dacă mai faci) Întărindu-ți articulația pumnului (ligamentele și capsulă)

Este indicat să nu forțezi. Azi o flexie-extensie, mâine o flexie-extensie, poimâine o abducție-adducție, peste 3 zile 2 flexii și tot așa. Treptat, gradat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu durează la toți 3 ani. Depinde foarte mult de tratament, de recuperare, de fiecare individ. Poate un individ se ține de treabă și poate folosi articulația după 1 an, la fel cum poate după 5 ani. De refăcut complet nu o să se refacă niciodată. Întotdeauna acea zonă o să fie expusă accidentelor dacă nu compensezi deficiența. Kinetoterapeutul ar trebui să te ajute (dacă mai faci) Întărindu-ți articulația pumnului (ligamentele și capsulă)

Este indicat să nu forțezi. Azi o flexie-extensie, mâine o flexie-extensie, poimâine o abducție-adducție, peste 3 zile 2 flexii și tot așa. Treptat, gradat.

Da este adevarat ca nu dureaza la toti la fel recuperarea. La fizioterapie am facut numai pe aparate cu curenti si chesti de genu si am mai facut si ultra sunete cu gelul puterea ursului care cica e ft bun, astea pe langa exercitii si miscari diferite. Dar ma gandesc ca poate ar fi trebuit sa fac si ceva masaje sa imi miste mana, chesti de genu asta. Acuma nu stiu cine face asta fizioterapeutul sau kinetoterapeutul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

proeminente osoase =calus vicios - poate si el sa fie un obstacol in fata miscarii normale fara durere.Asta inafara faptului ca in mod normal capetele cartilaginoase ale oaselor cresc incontinuu ca remediu impotriva uzurii.Cand se buleste ceva ele cresc in continuare un timp pana primesc comanda ca uzura ecesiva a incetat.Problema acum e ca ele trebuie aduse la forma originala ,prin miscare normal.De aceea dureaza asa mult,insa cu cat esti capabil sa inghiti mai multa durere ,timpul poate fi misorat.

Da mi-au spus si ortopezi chestia cu calusul. Dar unii spun ca nu e bine sa fortezi mana cum spune si Pandy, alti spun ca sa o fortezi cum spui tu , nu mai stii pe cine sa crezi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am patit ceva asemanator... dupa vreun an de zile doctorii imi ziceau ca n-am nimic dar ma durea mai tare ca la inceput, mai ales cand se schimba vremea. Fara diclofenac nu ma puteam urca pe bicicleta. Am citit nu mai stiu pe unde ca ajuta un Powerball... Am inceput sa ma joc 30 min pe zi si dupa 2 sapt deja era mai bine, dupa doua luni eram vindecat complet.

Am si eu ceva asemanator se numeste Gyrotwister ceva pe baza magnetica, ma dau cu el de 2 ani si nu prea a avut efect. depinde de persoana si ce probleme a avut cum spune si Pandy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinetoterapie = terapie prin mișcare (într-o definiție scurtă). Nu știu care e ocupația fizioterapeutului, dar nu cred că cele două diferă mult.

Treaba cu forțatul e cu dus-întors. Dacă forțezi acel calus riști să se distrugă și să ajungă la dimensiunile normale, dar să ataci problema apariției. Corpul uman nu este făcut la întamplare, fiecare particică, fiecare răspuns propriu la un stimul sau deficiență sunt răspunsuri patologice care încearcă să ajute. Bineînteles, nu întotdeauna răspunsul corpului este suficient, uneori poate avea nevoie de intervenție externă.

Poate ar fi indicată vizita (”întamplatoare”) la un kinetoterapeut, poate te ajută cu mobilizări, mișcări. Dacă nu observi nici un rezultat sau nici o diferență între kineto și fizio atunci rămâi la una dintre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu am zis sa fortezi la maxim din prima ,ci treptat.Durerea apare in general cand miscarea ajunge sa fie ingreunata de ceva.Aici intervine un supliment de miscare fortat ,dureros dar reversibil.Nu tre sa tragi pana face poc...Insa trebuia facute rapetari ,enervant de multe repetari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu am zis sa fortezi la maxim din prima ,ci treptat.Durerea apare in general cand miscarea ajunge sa fie ingreunata de ceva.Aici intervine un supliment de miscare fortat ,dureros dar reversibil.Nu tre sa tragi pana face poc...Insa trebuia facute rapetari ,enervant de multe repetari.

Pai iti dai seama ca nu fortez pana face poc, la limita suportabilitatii. Dar asa cum spui si tu e ft enervant cu repetarile multe si parca nu dau nici un rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinetoterapie = terapie prin mișcare (într-o definiție scurtă). Nu știu care e ocupația fizioterapeutului, dar nu cred că cele două diferă mult.

Treaba cu forțatul e cu dus-întors. Dacă forțezi acel calus riști să se distrugă și să ajungă la dimensiunile normale, dar să ataci problema apariției. Corpul uman nu este făcut la întamplare, fiecare particică, fiecare răspuns propriu la un stimul sau deficiență sunt răspunsuri patologice care încearcă să ajute. Bineînteles, nu întotdeauna răspunsul corpului este suficient, uneori poate avea nevoie de intervenție externă.

Poate ar fi indicată vizita (”întamplatoare”) la un kinetoterapeut, poate te ajută cu mobilizări, mișcări. Dacă nu observi nici un rezultat sau nici o diferență între kineto și fizio atunci rămâi la una dintre ele.

Am sa incerc si la un kinetoterapeut. Ms mult pt sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei acolo e chichitul.Limita suportabilitatii poate diferi de la individ la individ.Iar rezultatele nu se vad de la o zi la alta ,ci, la inceput, e posibil sa se vada de la o luna la alta.Important e sa se vada .

Gandestete, cat te-ai chinuit pana ai invatat sa mergi?... :-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei acolo e chichitul.Limita suportabilitatii poate diferi de la individ la individ.Iar rezultatele nu se vad de la o zi la alta ,ci, la inceput, e posibil sa se vada de la o luna la alta.Important e sa se vada .

Gandestete, cat te-ai chinuit pana ai invatat sa mergi?... :-

:)) da asa este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu trei fracturi la (conform schitei) 5, 6, 7 la aceeasi mana (dreapta). Recuperarea s-a facut destul de greu de fiecare data si am folosit cu un oarecare succes inelele de cauciuc. Din cand in cand insa, durerile imi blocheaza incheietura de asa maniera incat nici nu mai pot sa scriu. In mod categoric, am mai putina forta in mana dreapta, iar despre skandenberg, nici nu mai poate fi vorba. Vara mai fac ceva "manjiri" cu namol pe incheietura. Privitor la fortat/nefortat, oasele mele rupte de-a lungul timpului mi-au spus ca la 3-4 saptamani dupa eliberarea din gips, poti sa fortezi atat cat te lasa rabdarea la durere, adica la limita limitei. Practic, nu se mai poate intampla nimic.

O alta fractura a ultimelor trei degete ale labei piciorului m-au pus la foarte grea incercare: dupa 6 saptamani de gips si inca 6 de recuperare, continuam sa schioapat din cauza durerilor desi m-am tinut de un program ce ma obliga la minim 8 km de mers pe jos in fiecare zi in ritm alert. Nu mai stiam ce sa ma fac pana... m-am suit pe o bicicleta din cea de camera unde am hotarat sa trag macar o ora pe zi pana la epuizare. In 10 zile am rezolvat problema. Nu m-a invatat vreun guru sa fac asta, pur si simplu a fost o inspiratie de moment fara ca macar sa existe o urma de rational in ceea ce am intreprins (ce are impinsul la pedale cu fracturarea degetelor?). Ceea ce vreau sa spun este ca "nu stii de unde sare iepurele" si e bine sa incerci cat mai multe variante de stabilizare, de care sa te tii cat mai mult timp. In principiu, pana la urma, orice fractura care nu s-a lasat cu scurtat de oase, se rezolva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din fericire nu am suferit de vreo fractura pana acum si nici nu vreau sa cunosc experienta. Insa, pe 3 ianuarie, m-am ridicat dupa ce am pus ceva la cuptor si mi s-a blocat genunchiul drept (la interior). Acum 12 ani mi s-a blocat la exterior dar printr-o miscare ciudata s-a pus la loc si de atunci nu am mai avut probleme. Asta speram si acum dar, RMN -ul a spus altceva: menisc interior drept traumatizat bla, bla - niste termeni medicali. Ortopedul din Tg Jiu, fair play de altfel, mi-a recomandat internare pentru artroscopie in Bucuresti. Telefoane, relatii, vineri 13 ian. la 8 dimineata eram in fata usii profesorului Efimov de la spitalul CFR2. Dupa discutii si analiza RMN -ului (de care ulterior mi-am dat seama ca in cazul asta a fost pierdere de timp si de bani) la 11 eram pe masa cu genunchiul gaurit in vreo 6 locuri si ma uitam pe monitor cu uimire caci ambele meniscuri erau sfasiate. Ce e de facut? Doctorul mi-a acordat sanse pe baza tineretii si s-a chinuit sa le sutureze cu vreo 5 copci. Asa ca 3 saptamani stau in gips, dupa care trebuie sa ma recuperez. In principiu cam pe la anul, ar trebui sa pot face orice sport iarasi (asta daca trecem de 21.12.2012 cu bine [-O< ). Si eu care-mi facusem planuri mari pentru 2012, maratoane, drumetii etc.Stie cineva cat dureaza o astfel de recuperare, pana voi putea merge normal? Apar dureri la schimbari de vreme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recuperarea dureaza 3 luni dupa degipsare. In general, recuperarea are doua etape:

- recuperarea ligamentelor;

- recuperarea musculara;

Recuperarea ligamentelor dureaza 1-2 saptamani, se face din a doua zi de dupa degipsare, se face in cada cu apa foarte fierbinte si cu un adaos de sare (de Bazna, de preferat), combinat cu ceva antiimflamatoare recomandate de medic. Asezat in cada cu piciorul intins, se asteapta 10 minute la temperatura maxima pe care o poti suporta, dupa care se fac indoiri din genunchi pana la limita la care apare durerea. Numarul de flexiuni ar trebui sa fie minim 20 in prima zi, in urmatoarele avand o rata de crestere de cca 5/zi. Dupa cca 2 saptamani, ar trebui sa ajungi in situatia de a-l indoi la maxim.

Pasul doi, la ligamente incepe dupa cca 10 zile de la degipsare si consta, din pozitia in picioare, in flexiuni usoare (aducerea articulatiei genunchiului de la 180 grd - picior intins - la 150 grd - picior flexat) pe un singur picior: cu mana opusa piciorului operat se tine de glezna piciorul sanatos, cu mana de pe partea piciorului operat se asigura sprijinul, iar pe piciorul operat se fac flexiunile. In principiu se incepe cu 10-20 si se creste zilnic cu 5.

Recuperarea musculara se incepe imediat dupa montarea atelei gipsate si consta in:

- exercitiu fizic: din pozitia culcat, pe o suprafata tare (nu pat!), se ridica piciorul perfect intins la 45 grd. Se incepe cu reprize de 10, de cateva ori pe zi, dupa 3 saptamani, inainte de degipsare trebuind sa fii in situatia de a face macar 60-70 de ridicari continui intr-o repriza;

Recuperarea musculara de dupa scoaterea atelei se incepe din a doua zi si consta in:

- exercitiu fizic: idem ca in situatia atelei montate, in acest caz insa folosind un sac cu nisip ce se lega in zona gleznei. Greutatea sacului: 5-6 kg. Ar trebui ca in cca 2 saptamani sa poti face continuu 100 de bucati. Acest exercitiu trebuie sa aiba o continuitate de cca 6-8 saptamani dupa degipsare.

- genoflexiunile (chiar daca nu pana jos) ar trebui sa incepi a le face la cca 1 luna dupa degipsare, incepand cu 2-3 de 3 ori pe zi, ajungand la 10-15 de 3 ori pe zi in primele 2 luni de lucru.

- exercitiu fizic pentru partea inferioara a piciorului: din pozitia in picioare, mana opusa tine de glezna piciorul sanatos, cealalta mana asigura sprijinul, pe piciorul operat realizandu-se "ridicare pe varfuri" cu piciorul perfect intins. Este o miscare ce trebuie realizata cu maxima atentie si intrerupta imediat ce apare senzatia de nesiguranta in genunchi. Exercitiul se reia a doua zi. In principiu, se pleaca de la 10-15 ridicari, dupa 2 luni trebuind sa fii capabil sa faci minim 100.

- mersul pe jos: un exercitiu excelent pe care trebuie sa-l practici din a doua zi de dupa degipsare.

Teoretic, in 13 mai ar trebui sa poti tzopai ca un copchil :)

Nu am avut probleme niciodata la schimbarile de vreme.

Eu am rupt meniscul interior dreapta concomitent cu o dubla fractura la mana opusa (picior stang cu mana dreapta). Am ajuns la operatie varza dupa un drum de 3 km cu schiurile in carca, pe partie si apoi sosea. Am fost nevoit sa cobor asa tot Clabucetul. Operatia s-a facut la Spitalul Universitar Bucuresti de catre prof. Aurel Deninschi, un om exemplar.

Este evident ca sfaturile pe care le-am dat aici se bazeaza pe experienta proprie si nu au un caracter profesional. Sper totusi ca, alaturi de indicatiile medicului ortoped, sa fie de folos. SANATATE!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua.

am avut fractura cu deplasare la incheietura mainii drepte, am avut ghips 6 saptamani. De 10 zile am scos ghipsul dar mana mana este umflata in continuare. Ce pot face pentru a se dezumfla? Si ce exercitii de recuperare pot face?(medicul mi-a recomandat exercitii in apa cu tarate timp de 10 zile)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua.

am avut fractura cu deplasare la incheietura mainii drepte, am avut ghips 6 saptamani. De 10 zile am scos ghipsul dar mana mana este umflata in continuare. Ce pot face pentru a se dezumfla? Si ce exercitii de recuperare pot face?(medicul mi-a recomandat exercitii in apa cu tarate timp de 10 zile)

Și eu am avut aceeași problema, dar la mine mai nasol osul sudandu-se în poziție greșită. Recomandarea mea este sa: mergi la radiografie sa verifici ca totul este la locul lui, apoi poți face exerciții în apa CALDA și sărată, apa calda făcând încheietura mai flexibilă, depinde de cum ai recuperat mana, exerciții de rotații, cu powerball.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca cateva sedinte de kinetoterapie unde te va învăța mișcarile. Duoa aceea le faci tu acasă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare , am probleme destul de grave cu tendonul incercuit in poza , ma doare tare cand fortez , este grav oare? sau am sanse sa scap usor...am cumparat o crema SINDOLOR....am inteles ca e buna , astept totusi niste sfaturi daca a mai patit cineva asa ceva.., Tendonul merge spre genunchi , si acolo doare.Multumesc!

556907_353104584800123_1272560385_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now