CHELIE

Fulcrum Red Zone vs Fulcrum Red Metal 3 vs DT Swiss M1600

Recommended Posts

Cei care sint posesori sau au idee despre modele enumerate , m ar ajuta in alegerea care urmeaza sa o fac cu unele argumente pro sau contra unui set din rotile enumerate.

Setul va fi folosit la un cadru Turner 5 Spot,cu o furca de 150 mm pentru xc,all mountain.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi-e prea lene acuma sa ma uit la detalii pentru rotile mentionate de tine... ia-l pe cel cu jantele cele mai late. 5spot nu merita nici un compromis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Eu am roti Fulcrum Red Metal 3...sunt foarte bune,rulmentii sunt foarte bine facuti.Nu am avut nici o problema cu descentratul si pot spune ca am intrat in destule gropi cu ele 8-> .Le-am folosit la concursuri in 2010 si 2011...

Fulcrum Red Zone...stiu ca sunt pentru DH(sper sa nu gresesc).

-red metal 3 sunt pentru xc si maraton

-red zone sunt pentru Dh,deci poti sa le folosesti fara probleme la all mountain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa numarul de spite (24 la primele doua si 28 la a treia), nu par potrivite unei biciclete full-suspension ce va avea o furca de 150mm (cursa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e sa ma iau dupa producatori Red Metal si M1600 ar fi si pentru agressive xc--light allmountain.Red zone ar fi pentru all mountain --enduro.Latimea maxima a gumelor ar fi 2.4 la Red Metal si M1600 si 2.5 la Red Zone.Eu merg cu maxim 2.35,nu vad sensul mai mult de atit pentru all mtn. Cit priveste numarul de spite,vad ca este destul de des la roti de enduro sa le puna 24 - 28,pentru a reduce greutatea.

Dilema mea este daca merita sa iau niste roti usoare pentru traseele pe care le voi face sau sa merg pe varianta 1900 - 2000 g si sa reduc din riscuri.

Cautind pe net,am vazut bicle de all mtn cu M1600(Nicolai Helius AM , Liteville 301 MK) , dar nu am idee daca chiar isi fac treaba sau au fost puse doar pentru a mai scadea din greutate.

Normal ca mi doresc o bicicleta usoara,dar nu as face rabat la fiabilitate ,ca nu ma dau banii afara din casa si n as vrea sa le schimb dupa citeva ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca merge 2.4 pe roti de xc, tot ce e peste 2.2 nu sta cum e el proiectat... 2.35 se simte mai bine pe roti dedicate de all mountain.

Pe mine nu ma ingrijoreaza ca-s spite putine, ci faptul ca-s foarte scumpe daca rupi vreuna.

Pe de alta parte cu un set de roti ust poti merge pe tubeless fara sa te mai complici cu kituri de conversie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am M1600 si am mers pe ele tot sezonul care a trecut. Din nefericire dupa cateva ture un rulment de la butucul de spate, pare-mi-se cel de la caseta, a inceput sa "zgaraie". L-am schimbat si apoi n-am mai avut niciun fel de problema. Cam 50 de lei a fost rulmentul - SKF. Ma gandesc ca a fost vreun defect de fabricatie la rulmentul ala de s-a stricat asa repede. Facand abstractie de problema cu rulmentul, mi se par niste roti usoare si rezistente, bune pentru xc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema rezolvata! Am luat M1600 .Le am vazut,mi au placut ,le am luat.Dupa masurarea latimii interioare a jantei(20mm),mi am dat seama ca nu va fi nicio problema pentru un cauciuc de 2.35.Rotile avute anterior aveau 19mm si n am avut nicio problema cu Minionu' de 2.35.Trebuie sa recunosc ca stateau un pic" inghesuite",dar nu mi s a intimplat niciodata sa mi sara de pe roata.

Am fost dezamagit un pic de lipsa unor date importante de pe site urile DT Swiss si Fulcrum,La ce bani cer pe unele produse,cam calici in furnizarea datelor despre propriile produse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un indicator al latimii jantei destul de bine realizat il gasesti aici.

La 20 interior esti aproape pe unde trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chelie, ieri am fost la magazin cu banii la mine sa iau DT M 1600, sunt la oferta, roata fata e la 25% din pret daca iei setul...am intrebat inainte cat cantaresc si baietii mi-au spus ca in jur de 1600g...de acolo si denumirea...eu am zis ca le vreau pe cantar inainte sa le achit...aveau peste 1900g fara QR. La fel si ale tale? Pe net spun ca au in jur de 1625g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare dezamagire cind le am pus pe cintar...Am fost un idiot ca am uitat cintaru' acasa cind m am dus sa le cumpar.Sincer,nu ma asteptam la asa ceva de la DT Swiss.Am zis ca or avea un 100g in plus,da' nu aproape 300g!Sper sa fie macar fiabile ,daca tot mi am luat teapa asta cu greutatea.Atasez pozele ,ca sa nu si mai ia si altii teapa.

post-11569-0-73163500-1326574131_thumb.jpg

post-11569-0-15673600-1326574162_thumb.jpg

post-11569-0-75442800-1326574275_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa pun putina sare pe rana:

Dilema mea este daca merita sa iau niste roti usoare pentru traseele pe care le voi face sau sa merg pe varianta 1900 - 2000 g si sa reduc din riscuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da inteleg ca si modelul 1800 are in realitate peste 2kg nu? ca aveam in plan sa imi cumpar anul asta fie 1800 fie 1600 in functie de cati bani am.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Seb - ai punctat bine.Si eu ma gindeam la asta.Dar tocmai din cauza asta am postat si pozele,macar sa invete si altii ceva din greseala mea.

@moldo89 - nu stiu ce sa ti spun.E posibil.Cel mai bine ar fi sa le cintaresti inainte.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chelie: Mie nu mi se pare deloc normal si mi se pare direct motiv de returnare roti. Ce facem aici, bambilici cu greutatea? Se stie clar ca,in principal, pentru asta dam banii in plus pe roti. Eu as returna si face roti cu manuta mea de banii aia de M1600.

PS: De unde ai luat rotile? Daca comandam asa ceva din Nemtia, le ziceam direct, poza cu cantarul, asa cum imi cer si ei poza cu cardul,si expediere cu specificare ca le voi returna daca nu corespund greutatii anuntate de producator. Cand vin la mine, din nou cantar.

@Frank: Posibil sa fie cantarele dereglate? Le cam trebuie cantare de farmacie la greutatile astea? Nu sunt ironic deloc, doar intreb, sa fiu informat.

@Moldo: Am zis eu pe privat sa iei set, dar ma gandesc mai bine, ca daca nu poti sa faci o cantarire, atunci fa-le cu manuta ta. Du-te la cineva bun in facut roti, spune am 15 mil si vreu roti de 1600-1700g, si alegeti impreuna ceva componente.

Ca disclaimer, la Maros sunt date corect specificatiile: http://www.marosbike...X1800-3405.html 1950g are modelul X1800. Asta pentru ca ardelenii sunt baieti cinstiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chelie

Romanul are o vorba, "in tot raul e si-un bine!", poate esti frustrat un pic, dar poate asa-i mai bine. Ca-s un pic mai grele decat te asteptai sa fie, e un fapt consacrat in piesaraie.

Totusi vezi de unde vine greutatea aia suplimentara, poate nu ai luat exact ce trebuie sau cine stie, poate sa fie in neregula ceva(nu zic ca ar fi contrafacute, dar verifica exact specificatiile date de DT si nu ce citesti aiurea pe net).

Frank

Orice biciclar, dupa startup i se initiaza si instinctul de conservare. Dupa ceva vreme, concursuri, i se initiaza si instinctul de cantaragiu. Dupa o vreme, se atenueaza ambele si incepe sa i se deschida apetitul dupa alte valori. Nu putem nega ca fiecare instinct uman are valoarea lui.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

h3xor - sint luate de la magazinul de linga Unirea.Am luat in calcul si varianta returnarii,mai ales ca nici nu am apucat sa pun cauciucul pe ele.

moldo89 - multumesc de pont.Stiam de ei si sint cu atit mai ofticat ca initial am vrut sa mi fac rotile...

MBZ - stiam ca niciun producator nu ti spune greutatea exacta,dar chiar o diferenta atit de mare nu ma asteptam.Este undeva la 15% din greutatea declarata.Nu vad ce greseala sa fi facut eu.La DT Swiss ce scrie pe janta este greutatea jantei sau in cazul M1600 al setului.Ce ar fi in plus la cintarirea facuta de mine este rim tape ul si un adaptor de 6 bolts,dar care cintaresc 50 g.Am uitat sa precizez ca au fost cintarite pe doua digitale,pentru ca dupa primul cintar ,am crezut ca nu vad eu bine sau are cintaru' ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-ai cantarit fara QR nu? ca stiu ca ei nu il pun la socoteala cand dau greutatea rotii...

Oricum mare diferenta din pacate, cel mai bine mergi cu ele inapoi si de banii aia faci altceva daca e asa de importanta greutatea, dar eu zic ca sunt niste roti pe care multi si le doresc si viseaza si dpdv mecanic sunt excelente...

Share this post


Link to post
Share on other sites

h3xor - sint luate de la magazinul de linga Unirea.Am luat in calcul si varianta returnarii,mai ales ca nici nu am apucat sa pun cauciucul pe ele.

Revenim. Scoate Rim tape, scoate QR, scoate naibii adaptoarele, si da-ne te rugam greutatea again. Nu cred ca depaseste 1700g. Daca da, retur fara discutie.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum celalat user le-a cantarit in magazin inainte sa le achite, si acolo cu siguranta nu avea rim tape, adaptoare su QR...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau dar n-am incredere in suzu ala, l-am vazut ce/cum posteaza. Stiu discutia despre XTR si mi-a ajuns ca sa stiu ca face levitatie magnetica pe langa subiectul ciclism. Nu ca fac eu mare congruenta, dar macar incerc sa ma informez temeinic.

Sa recantareasca Chelie si apoi discutam de marje de 300g greutate la o firma consacrata.

Eu am zis sa ne documentam si sa fim atenti ce scriem aiurea, ca topicul asta e al 7-lea rezultat in Google cand dai seach dupa DT M1600, ceea ce spune ceva despre forum si prestanta lui, obligatoriu mentinuta cu niste postari la subiect. Ce vede neamtul cand da translate asta pagina asta? 2 oameni au cantarit M1600 si panica, au 1900g. Libertatea nu ?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

h3xor,o roata avea deja rim tape ul pus si adaptorul ptr. 6 bolts.Am cintarit celalat adaptor(30 g ) si rim tape (20 g ) si tot ramin minim 200 g in plus.Ca sa nu mai spun ca am cu ax de 15 mm roata din fata,care si ea ar fi cu 20 - 30 g mai usoara decit cea cu QR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand iti spun ca imi pare rau de diferenta asta de greutate intre scripte si realitate. Din pacate se mai practica chestia asta. Mai vezi cate o greutate de 1500 gr la un cadru de aluminiu si afli ca de fapt e greutatea celui mai mic cadru pe care il au,unul de 15",sau greutatile bicicletelor date fara pedale; si nu ma refer la modele scumpe sau cursiere unde de obicei le cam iei fara pedale ci de biciclete de nivel mediu.

Este aici : http://weightweenies.starbike.com/listings.php o lista cu multe componente cu greutatea data vs reala.

MBZ - stiam ca niciun producator nu ti spune greutatea exacta,dar chiar o diferenta atit de mare nu ma asteptam.Este undeva la 15% din greutatea declarata.

Sunt totusi firme care sunt corecte. De exemplu rotile mele Shimano XT M785 au exact 1625 gr pe cantar (fara QR) ,exact asa cum scrie in specificatii. Angrenajul SLX ,ghidonul PRO Koryak : la fel ,cand le-am luat le-am cantarit si corespundeau la fix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.