gexe

Islanda - Cu bicicleta în deşert

Recommended Posts

Ce-mi place mie pe acest forum e sa citesc parerile expertilor; tare-mi place =D>

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

vis a vis,doamne ce dreptate ai avut,eu am vrut sa zic asta,dar m-am abtinut.gume usoare,de concurs,la unul,si celalat cadru de otel si furca fixa,si v brake,cel putin maxxis advantage 2.25 acolo,60a sau 70a sau conti mountain king ust protection,sau nobby nic double defense snakesin ust,gumele usoare ce aveau ei pe caii,erau pentru ture la padure,si prin parc dupa mure.

Daca tot nu poti sa mergi repede ca ti se rup gentile, de ce contaza atat cu ce bicicleta mergi, atata timp cat nu se rupe cadrul sau rotile sub greutatea bagajului ?

Au exagerat si ei punand 50 kile pe extrawheel, puteau sa puna jumate pe portbagaj pe bicicleta, ca in linkul cu poze al lui Frank. Poate atunci rezista.

Dar piesele subtiri din aluminiu (ce nu e teava), mai ales daca nu se fabrica in numar mare, nu sunt testate ca lumea. Sau nici nu le pasa la fabricanti ca se rup la prima folosire. Si mie m-i s-a rupt un portbagaj de aluminiu in prima zi de folosire, doar cu vreo 8 kile de bagaj. In schimb am un portbagaj firstbike din fier (otel) care rezista foarte bine cu mai mult de 8 kile. Si nici portbagaj de pegas rupt n-am vazut inca.

Cati suporti de bidon ati rupt pana acum ? Eu am rupt pana acum 3 de aluminiu. As lua din fier, dar nu gasesc.

Si totusi nu ne invatam minte ca aluminiul poate fi doar cu 10% mai usor decat fierul, la aceasi rezistenta.

LE: Islanda e destul de mica, daca ramai fara bicicleta cred ca ajungi in 3 zile si pe jos la civilizatie. Nu e chiar ca in jungla amazoniana cu 400 de ani in urma. E neplacut sa-ti strici concediul cu piese cedate, dar nu e sfarsitul lumii.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost si ultimul episod. Interesanta tura si peisaje foarte faine ;) .

Aici a pus mai demult MBZ un link cu niste poze din aceasta expeditie (link-ul direct la poze e asta).

Asta incercam sa spun pe limba mea. Ca inclusiv ei, peste o vreme vor regasi emotia momentului doar in niste poze. In plus au trairile care nu pot fi impartite cu altii. Sunt personale.

Noi insa aici, legat de expeditia lor putem dezbate orice nu are legatura cu sufletul si ochiul, pentru ca eu personal am receptat mult mai bine fotografiile puse acum o luna decat imaginile din filmarile montate in serialul TVR. Acum am fost explicit sper shauru.

Si dezbatem, ca o putem face, echipamentul, Bicicletele, materialul de transport, etc. In materie fiecare dupa regimul lui termic si posibilitati materiale poate alege orice. Bicicletele insa si tranporterele trebuiau sa fie putin altfel. Poate niste bicle mai adaptate la tipul de traseu parcurs cum sunt Surly nu erau neaparat necesare, dar transportoarele au fost alese destul de neglijent, mai ales avand in perspectiva si recuperarea altora abandonate cu ani in urma. De aici si metafora cu rover unde vroiam sa subliniez ca nu orice pe care scrie rover este si vehicul selenar(dar se intelege in diagonale...)

Si de aici toata discutia despre furca la EW, de ce s-a rupt, de ce nu s-a sudat, sectiuni, bla bla bla

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred totusi ca a fost o zvacnire de moment plecarea asta,au vrut sa demonstreze ceva.

Eu cred ca tu postezi din zvacniri de moment. Acum, daca tot ai deschis subiectul asta, spune si ce or fi vrut sa demonstreze. Si mai ales cui. Si in special de ce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost si ultimul episod.

pana la urma si-au gasit bagajele abandonate in 2006? Mor de curiozitate pana urca gexe si ultimul episod :nerabdator:

legat de transportere, daca te uiti la filmuletele de pe site-ul producatorului nu ai cum sa nu-l alegi decat daca nu ti-l permiti, par indestructibile

eu unul am tras o invatatura din beleaua lor: si atunci cand alegi sa pui tot bagajul pe trasporter tot e bine sa ai si un portbagaj montat pe bicicleta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara spoiler-e. :) O sa vezi.

In filmuletul ala, dupa cum sare trailerul, nu cred ca e foarte incarcat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa demonstreze in primul rand lor,a fost o ambitie,cum toti avem in viata asta.ca pot face asta.si subiectul este inchis,e treaba lor ce au facut,bravo lor ca au ajuns acolo,chiar daca au dat gres in unele chestii.

Cred ca aia aveau pene in gentile alea,ca sarea prea tare carutu.

gexe urca filmul la anu,cand vine din concediu,poate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai ambiție dacă la anul nu faci o expediție în pădurea Aokigahara sau pe muntele Otorten, să ne arăți și nouă cum trebuie să decurgă o adevărată expediție ca la carte ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In filmulet cu siguranta nu erau incarcate corespunzator, si pare mai degraba o testare a sigurantei legaturii.

Din cate am inteles eu nu au facut in graba pregatirile. Chiar spun la un moment dat ca le-au pritocit vreo doi ani incercand sa gaseasca sustinerea pentru a efectua expeditia, insa nu le-a reusit pana anul acesta. Oricum in conditiile date, ca sa nu ia caruciorul ala, din cate se pare doar placarea pe toate cele 4 laturi cu o platbanda adusa la dimensiuni(mi-e greu sa cred ca gaseau un profil sa se potriveasca fix) gaurite pe pozitie si prinse cu suruburi de 5 sau poate nituri de otel ar fi restaurat cumva functionalitatea. Sigur ca risc de rupere mai exista. Ce n-am inteles este de ce nu au scos de la bun inceput tijele cu stegulet si aripile care oricum nu-i ajutau cu nimic. Uneori doar cateva zeci de grame fac diferenta. Cu siguranta portbagaje macar in spate si redistribuirea greutatii pe toata bicla ar fi redus riscul de rupere al unei furci, dar tinand cont de conditiile de mediu, gradul de expunere la vant si experienta anterioara, poate ca incarcarea cu bagaje doar pe EW a fost o alegere calculata. Este cunoscut ca viteza vantului la sol si proximitatea imediata(sub jumatate de metru) este mai mica decat la inaltimie de la 70 cm in sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar nu a urcat nimeni pe youtube ultimul episod?

aici nu este vorba de ca la carte,sau ca la necarte,oameni in viata fac greseli,dar uitati-va pe net,sunt foarte multi care au umblat pe acolo,ideea e sa stii ce faci,cum faci si ce iei cu tine,restul vine de la sine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot respectul pentru islandezi. Am vizionat 8 minute din ultimul episod și sunt profund impresionat. Sincer, nu mă așteptam să îl găsească, dar să îl găsești ținut într-o debara, nici nu știau respectivii dacă o să vină cineva după ele și iată că nu i-a deranjat. Aici, dacă pierzi ceva, nu știu dacă 10% din persoane îți returnează. Ce să mai spun de păstrat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

va da-ti seama,nu sunt romani,au gasit bagajele la nici 2 luni dupa ce ei le-au parasit acolo,si 5 ani le-au tinut in baraca aia,daca erau romanes,vindeau tot,si daca venea acolo cineva,zicea tata,nu am gasit nica,sa fii sanatos si la punga cat mai gros,poate mai lasati si anul asta ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati observat ca in bagajele vechi aveau masina de barbierit cu acumulatori? Mergi cu bicicleta cateva mii de km si mai taraii si dracia aia grea dupa tine...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai data trecuta au traversat toata Europa pana in Islanda. Plus de asta sunt unii oameni care nu se suporta cu barba, ii mananca fata, le ies bubite, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru aceasta aventura,a-ti dovedit ca sunte-ti barbati puternici,ardeleni care nu dau inapoi de la nimic.

Cinste voua dar si sponsorilor,caci fara ei era greu de realizat aceasta tura .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati vazut cine si-a facut cont ieri pe forum?

Ovidiu Pop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit in comunitatea noastra Ovidiu!

- mai vreau sa spun ca intentia mea a fost sa spun o poveste despre doua calatorii si mai putin un film despre biclete si device-uri.

.......... asta ai si facut, si iti multumim din suflet !!!! @};- @};- @};- .... dar pentru cine este interesat sa faca ce ati facut voi, chiar si la un nivel mai mic, conteaza si bicicletele si device-urile. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dincolo de aspectele tehnice, ati dovedit ceva... bravo !

echipamentul il alege fiecare dupa preferinte si posibilitati,

mai mult conteaza ce ai de invatat din aceasta prezentare.

succes in continuare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovidiu, multi se intreaba cum de ati putut face o astfel de tura fara sa aveti cont pe forumul ciclism.ro

Iata ca voi ne-ati demonstrat ca mai exista si alti biciclisti inafara de cei de aici, de pe forum. :)

Va felicit pentru ce ati facut. Personal, te felicit si pentru filmarile de acolo. Imi inchipui cam cat timp v-au mancat acele filmari, dar mai ales cat efort ai depus in plus pentru acele filmari. De aceea, banuiesc ca nu prea ai insistat pe faptul ca tura a fost mult mai grea decat "se vede" la TV. E greu sa arati umezeala din ciorapi si frigul din oase. :)

Va felicit pentru poveste si asteptam si altele, mai domestice, de prin Cluj sau imprejurimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo' de trecut prin apa rece, nu era buna o banala pereche de cizme din cauciuc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.