gexe

Islanda - Cu bicicleta în deşert

Recommended Posts

Bun venit Ovidiu pe forum si La multi ani. Anul 2012 sa va aduca atat tie cat si celorlalti membri ai expeditiei, realizari frumoase in domeniul cicloturistic.

Va felicit pe aceasta cale pentru expeditia in Islanda, pentru curajul si vointa de care ati dat dovada, si care nu s-a vazut in film.

Jos palaria pentru ceea ce ati facut.

Nu comentez aspectul tehnic pentru ca fiecare e liber sa-si aleaga ce crede el de cuviinta pentru fiecare tura sau expeditie pe care o face.

Sa auzim de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovidiu, bun venit printre noi și numai urări de bine pentru 2012!

Expediția voastră e pur și simplu o inspirație. Meriți toate laudele pentru efortul pe care l-ai făcut pentru ca să cari echipamentul video și să aduni suficient material filmat - uite cum ne-ai făcut pe toți să salivăm aici :) În film dificultatea probabil pare un mizilic față de ce ați Îndurat În realitate. Sper să nu treacă nimeni cu vederea anii de experiență și pregătire pentru o asemenea expediție, și cât de importantă e alegerea participanților când lumea ta se restrânge la câțiva oameni, fără mașină de asistență.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ovidiu pop

Tin sa-mi exprim respectul si admiratia pentru tura realizata si reusita.

Tin sa va multumesc pentru faptul ca ati incercat si reusit sa demonstrati ce se “mai” poate face cu o bicicleta, ce sentimente traiesti la o astfel de tura si cu ce te alegi dupa o astfel de tura. Sper ca prezentarea acestei ture sa fie un indemn si o incurajare pentru multi alti biciclisti. Sper ca cei care sint de parere ca la o astfel de tura “e musai masina de asistenta” si un sac de “suplimente” sa se trezeasca la realitate. Sper ca "recordmanii" sa-si dea seama ce fleacuri sint viteza maxima si numarul de km facuti intr-o zi.

Legat de echipament as vrea sa spun doar atita: dupa fiecare tura mai lunga te faci mai destept si totusi nu vei fi scutit de surprize neplacute.

OFF TOPIC

Legat de cadre:

Cred ca vorbesti de un cadru Müsing:

http://www.muesing-b...in-germany.html

si un cadru No Saint Luzifer (Scandiu ?)

Felicitari, La Multi Ani si cit mai multe ture interesante.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ovidiu Pop - bine ai venit pe forum, sper sa postezi cat mai des, sunt sigur ca ati facut si alte ture interesante care merita povestite.

Am cateva intrebari:

- Ati vorbit cu cei de la Extrawheel de furca rupta? Au fost de acord sa v-o inlocuiasca gratis?

- Ce mancare ati avut si in ce cantitate? Si cam ce si cat mancati intr-o zi.

- Si o scurta descriere a echipamntului folosit ar fi utila. Cort, saci de dormit, saltele, arzatoare

- Remorcile din 2006 au fost construite de voi, sau le-ati cumparat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo' de trecut prin apa rece, nu era buna o banala pereche de cizme din cauciuc?

eu am vazut ca unii membrii treceau raurile cu "sosete" din neopren. Cizmele ar fi fost grele si nefolositoare (in opinia mea) pentru ca apa tot intra si ar fi fost chiar mai greu sa mergi prin rauri cu cizmoacele pline de apa.

Mi-a placut foarte mult coeziunea care emana intre toti membrii echipei, admirabil. FELICITARI!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-as cara niste cizme (voluminoase si grele) pentru a traversa 10-30 m de apa. Problema creata de umezeala nu vine de la acele traversari ci de la umezeala din aer. S-a si spus... hainele nu se usuca, este frig. In economia bagajului, chiar nu erau necesare astfel de cizme. Cand ai bagajele stranse, unde ar fi trebuit sa stea cizmele? Pe fundul gentii ? La suprafata ? Dar mancarea ? Dar hainele de ploaie ?

Este alegerea fiecaruia. Asa cum am vazut, in 2006 au avut scaun pliant si aparat de ras cu acumulator. In 2011, probabil au renuntat la cizme pentru a lua camera de filmat, trepiedul si acumulatorii. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ovidiu pop

Felicitari pentru tura, multumim pentru film! Personal sunt mai putin interesat de echipamente si mai mult de povesti si imagini, bine spuse si surprinse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari Ovidiu pentru tura si pentru faptul ca ati reusit sa o prezentati la televiziunea nationala.

Felicitari si pentru faptul ca ti-ai creat contul dupa terminarea acestei frumoase expeditii, altfel, daca auzeau unii forumisti despre ea v-ar fi dat la sfaturi de nu le puteati duce pe 6 remorci la o bicicleta. Unii sint buni la ture extraordinare, altii sint buni la "ture de sfaturi".

Felicitari!!! Tineti-o tot asa, mai sint multe zone in care sa puneti piciorul!

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ovidiu Pop: Felicitari si sa o tineti tot asa! Sunteti un model pentru noi toti! ;)

as avea totusi o intrebare, mai mult din curiozitate, cam cat la suta din toate costurile expeditiei au fost suportate de TVR? la o asemea calatorie ma astept ca totul sa lase o nota mare de plata (ma uitam mai devreme numai la mancarea voastra si cam fiecare portie costa in jurul a 20 lei, deci numai mancarea lasa o gaura mare in buget) in rest, nu pot sa mai zic decat ca meritati respectul tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

legat de corturi si saci,daca urmareati atent,corturile si sacii,cat si unele toale de pe ei,purtau insemnul marmot,o marca cunoscuta in lumea aventurierilor.

furca de titan,bravo lor,xtr e foarte bun,nu stiu ce a inteles ovidiu,era vorba de discrepanta,ca era o bicicleta scumpa rau,si alte cu cadru subtire si furca fix,nu conteaza ca era titan,si dupa mine,ca sa iti faci tura cel putin usoara,era bun, sa fie full suspensie carbon,cursa fata spate minim 120,biciclete care erau mult mai usoare decat alea fixe si de cromo sau ce era cadru.

Conteaza foarte mult confortul la o tura de genul asta,cum sa zis,si mai sus de un forumist,degeaba ai peisaje si aventura,daca ti se rupe bicicleta,pene dupa pene,si alte probleme,aia nu mai este aventura,ci masochism.

S-a spus,ca fiecare dupa posibiliatati,gresit,nu pleci daca nu ai posibilitati,pentru ca iti poti risca viata,in asemenea condtii,nu ai posibilitate financiara,mergi la tura in romania,sau unde poti.

Oricum felicitari ovidiu@co,frumoasa tura,sunt bucuros ca a-ti ajuns acasa,s-a anuntati cand ve-ti pune pe tvr hd documentarul si inca o rugaminte,incercati sa puneti alte filme ,nu din documentar,ne editate,sa vedem si noi adevarata valoare a expeditiei,asta binenteles daca doriti,youtube ar fii super ok,pentru asta,sa va vada cat mai multi.

La multi ani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara tuturor, sunt Victor Batin, un alt participant al turei din Islanda. Am aflat despre Voi de la Ovidiu si am ramas placut surprins sa vad ca exista o astfel de comunitate ciclista.

In primul rand am simtit nevoia sa va salut si personal, si totodata sa aduc ceva raspunsuri vis-a-vis de intrebarile voastre, mai ales cele legate de echipament.

Sunt unul din cei cu furca fixa si V-uri. Cum spune si Ovidiu cativa dintre noi preferam bicicletele mai usoare si probabil cei impatimiti de gramaj stiu ca se "obtin" destul de greu. Furca fixa este cea care-ti poate reduce un kilogram din start. Poate este in detrimentul confortului ( personal nu am nici un disconfort pedaland pe asa ceva), dar la o bicicleta de ''touring'', cand duci si bagaje cred ca este o optiune pentru drumuri ca si in Islanda. Spun drumuri pt. ca in afara lor nu puteai sa mergi cu nici un fel de bicicleta, nici macar cu asta:

http://www.sandmanbi...ENG/history.htm

Intradevar Frank, cadrul meu este un Musing model X-lite (1200 gr) si al lui Csaba un No Saint Luzifer, (in jur 1350 gr), amandoua scandium. Furcile sunt Steinbach carbon (485 gr) si frane V Mrazek magneziu, roti Suntour-Tune Mig Mag , respectiv furca Spicer Cycle titanium (590 gr) cu frane V FRM, roti FRM. Bicicletele “ goale” cantareau la plecare 7,8-8,6 kg.

Celelate cadre sunt tot de alumiu, la fel de usoare, Muesing Lite Offroad, Specialized S-Works, Beone, furci DT Swiss, Rockshox Reba si Recon, frane Avid BB7, roti Mavic Crossmax, DT Swiss-DT 240, Mavic-Tune King, Kong .

Componentele “in miscare” au fost XT-XTR si Sram X0.

Aceste biciclete s-au contruit si “cizelat” in timp, fiind testate ani la rand, tura dupa tura si chiar daca sunt usoare contin piese foarte fiabile (Extralite, Tune, Race Face Crankbrothers) care functioneaza la fel de bine dupa 5-6 ani.

Cum ati remarcat mancarea a fost Adventure Food, este buna la gust si destul de variata. Parte din noi au optat la o combinatie de portii duble cu simple, parte numai simple. In general se consumau cam 3 portii simple/zi plus un desert tot de la ei. Pe langa mai complectam cu fructe uscate, carne deshidratata si conserve, cas, paine la inceput, gem, miere, batoane energizante si ciocolata.

Corturile au fost toate Marmot (Aelos 2P, Eos 1P), am optat la o varianta de 3 sezoane, din motive de greutate si spatiu interior. Au facut fata cu bio ploilor, le folosim din 2010 am avut timp sa le testam, si chiar au functionat.

Saci de dormit toti cu puf, Lafuma, Vaude, Mammut si Nahanny, ultimul de productie romaneasca demn de luat in seama. Sunt toti saci usori, intre 600 si 900gr.

Saltele au fost Therm A Rest (NeoAir, ProLite, Z-Lite).

Am luat cu noi doua arzatoare, un MSR Reactor pe gaz, care fuctioneaza extraordinar, fierbe apa de 2 ori mai repede ca orice alt arzator, il recomand tuturor. A mai fost un Primus Omnifuel cu bezina, la fel de bun, doar ca trebuie sa ai mai multa rabdare cu el.

In general hainele “tehnice” au fost Millet, Marmot, Vaude, Gore Bike, Icebreaker (hainele de corp) si toate au functionat exemplar. Recomand jacheta Marmot Super Mica (250 gr) si pantalonii Vaude Spray Pants (200 gr), foarte usori si impermeabili. Am folosit si haine cu puf, variante mai usoare.

Toti am avut sosete si manusi de neopren, si Sealskinz, dar acestea din urma au fost o dezamagire, a trecut apa prin ele in mai putin de o ora, si asta doar expuse la ploaie si vant nu imersate cum poti vedea pe site-ul producatorului. Au totusi un atu, partea interioara e de lana, tin cald chiar si ude.

Sper ca am mai adus ceva lamuriri din, sa zicem, culisele tehnice, multumesc pt. aprecierile si interesul Vostru, La Multi Ani tuturor, si ture din plin.

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru aventura prin care ati trecut,vointa de care ati dat dovada si va multumesc pentru serialul prin care impartasiti experienta voastra cu noi.

PS: Episodul 4 apare acum (3 ianuarie,01.30 am) "removed by the user" . Daca are cineva salvat episodul si-l poate pune pe YouTube i-as fi recunoscator, pentru ca nu am am apucat sa-l vad. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa le refac un pic si le urc pe youtube

Share this post


Link to post
Share on other sites

inca o rugaminte,incercati sa puneti alte filme ,nu din documentar,ne editate,sa vedem si noi adevarata valoare a expeditiei,asta binenteles daca doriti,youtube ar fii super ok,pentru asta,sa va vada cat mai multi.

Eu as sugera altceva: un DVD cu tot filmul si cu extras-uri, si cu making of si tot dichisul, dar pe bani, nu gratis pe youtube. Nu de alta, dar documentarul merita din plin sa fie cumparat, si poate in felul asta se strang bani pentru o noua expeditie, cine stie pe unde.
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furca fixa este cea care-ti poate reduce un kilogram din start. Poate este in detrimentul confortului ( personal nu am nici un disconfort pedaland pe asa ceva), dar la o bicicleta de ''touring'', cand duci si bagaje cred ca este o optiune pentru drumuri ca si in Islanda. Spun drumuri pt. ca in afara lor nu puteai sa mergi cu nici un fel de bicicleta, nici macar cu asta: http://www.sandmanbi...ENG/history.htm

Dar poate cu una din asta:

Surly Pugsley

http://joecruz.files.wordpress.com/2010/09/img _0576.jpg

http://b.vimeocdn.co...0131709_640.jpg

http://img 267.imageshack.us/img 267/8606/pug10.jpg

Moots Snowbike

http://farm4.static...._92eede48d0.jpg

Referitor la furca fixa si confort, less is more; o furca fixa sanatoasa combinata cu un cauciuc cu balonaj mare este cel mai ieftin si sigur “amortizor” dar nu-i nici trendy nici cool (pentru unii) .

Intradevar Frank, cadrul meu este un Musing model X-lite (1200 gr) si al lui Csaba un No Saint Luzifer, (in jur 1350 gr), amandoua scandium.

Am presupus bine.

Corturile, saltelele si sacii de dormit sint o alegere buna.

Am luat cu noi doua arzatoare, un MSR Reactor pe gaz, …

Prefer si eu arzatoarele pe gaz pentru “viteza” dar si pentru faptul ca n-ai probleme cu diverse mirosuri.

Toti am avut sosete si manusi de neopren, si Sealskinz, dar acestea din urma au fost o dezamagire, a trecut apa prin ele in mai putin de o ora, si asta doar expuse la ploaie si vant nu imersate cum poti vedea pe site-ul producatorului. Au totusi un atu, partea interioara e de lana, tin cald chiar si ude.

Tocmai acest atu este marele lor avantaj; am vazut oameni pedalind iarna cu combinatia sosete Sealskinz si sandale Teva.

Nu neglijati sfaturile utile si pretioase ale lui gogusclipici ;)

Eu as sugera altceva: un DVD cu tot filmul si cu extras-uri, si cu making of si tot dichisul, dar pe bani, nu gratis pe youtube. Nu de alta, dar documentarul merita din plin sa fie cumparat, si poate in felul asta se strang bani pentru o noua expeditie, cine stie pe unde.

O propunere foarte buna pusa in practica in mod asemanator de multi „aventuristi“ din Occident care au ceva de oferit:

Waltraud Schulze & Andy von Hessberg

Carti si DVD-uri:

http://www.mountainb...tuff/books.html

http://www.mountainb.../stuff/dvd.html

Show-uri multimedia:

http://www.mountainb...ff/vortrag.html

Ture frumoase si in viitor %%- %%-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca il rugam frumos pe Ovidiu Pop poate ne aduce o copie de la TVR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi o problema daca s-ar muta topicul la sectiunea cicloturism/ture?

Io prea multe nu am ce sa zic decat sa-i felicit pe protagonisti si sa le multumesc ca si-au impartasit experientele cu noi, mai ales Ovidiu si Victor care si-au gasit timp sa scrie fiecare cate un post mai mult decat lamuritor.

Felicitari si mai asteptam istorisiri despre ispravile voastre! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am adaugat link-urile noi in primul post si am sters discutiile despre aspect ratio (acum e corect la toate cele 4 episoade) si link-urile ce nu mai sunt valabile. Am mutat si topicul la cicloturism, acum ca doi dintre protagonisti au scris pe acest topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca aflati si de alte documentare cu biciclete care se difuzeaza la un post tv ce nu este disponibil pe retelele de cablu tv din Romania ma anuntati si poate o rezolvam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.