suzu 15 Posted January 4, 2012 salutare si la multi ani! vreau sa fac un upgrade la bike, frane si manete schimbator Shimano XTR (model M975). momentan manetele de schimnator si franele sunt Shimano XT (manete M770 si frane M775) angrenajul si schimbatoarele sunt XTR (foi M970 si pinioane M972). ce ma sfatuiti, sa iau manetele XTR separat si franele XTR separat sau manete dual control XTR + etrieri XTR separat? pretul e cam acelasi...nu am facut calcul la greutate... am avut mai demult dual control insa mecanic....nu stiu cum se comporta cel hidraulic. are cineva dual control XTR ? cum e? astept pareri... multumesc, Ciprian. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Seb 368 Posted January 4, 2012 Ia manete separate. Iti pastrezi deschise optiunile pentru schimbari ulterioare. Quote Share this post Link to post Share on other sites
suzu 15 Posted January 4, 2012 mda, adevarat...asta nu prea am luat in calcul :) fac calculul si la greutate...chiar sunt curios care varianta e mai usoara Quote Share this post Link to post Share on other sites
sole42 2,458 Posted January 4, 2012 Separat. Chiar daca shifterele XTR le vei tine probabil mai multa vreme, intr-o zi s-ar putea sa descoperi ca exista si alte frane decat XTR. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbzk 6,792 Posted January 4, 2012 Am avut eu asa ceva, acum doua biciclete, manete XTR dual-control cu etrieri XTR. Erau niste XTR-uri mai vechi, de prin 2003 cred. Au fost primele mele frane hidraulice, le cumparasem din Germania si la banii de atunci (2008) am dat pe ele cam 800 de lei (manete, frane si discuri, direct de pus pe bicicleta) :-? Tin minte ca la inceput nu mi-au placut din cauza ca erau prea brutale fata de V-urile pe care le avusesem inainte. Nu prea reuseam sa le modulez la fel ca pe V-brake-uri. Dupa ceva vreme m-am invatat cu ele si n-am mai avut probleme. Nu-mi amintesc sa mi se fii intamplat vreodata sa schimb vitezele in timp ce franam. Chiar imi placea sa fac toata treaba cu o singura maneta. Franam, urcam sau coboram lantul cu aceeasi maneta, iar daca acum ar fi sa trec din nou la hidraulice (si sa renunt la gripshift-uri), as lua in calcul si varianta unor manete dual-control, intrucat manetele clasice (trigger) nu-mi plac deloc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,206 Posted January 4, 2012 Eu am luat niste LX-uri combo hidraulice. Am schimbat schimbatoarele si manetele XT. In afara de reglajul ala misto la manetele de frana XT, nu regret nimic. Nu se compara ergonomia si usurinta schimbarii. Manetele astea uzuale mi se pare foarte incomode. Trebuie sa-ti contorsionezi degetele ca sa schimbi. Probabil imi voi lua combo XT. XTR-urile cred ca-s si mai misto, in combinatie cu etrierii aia care se monteaza fara adaptor ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
suzu 15 Posted January 4, 2012 am mai citit si pe alte site-uri...parerile sunt impartite...treaba e ca f putini opteaza pt dual control, ai dezavantajul ca ramai legat de ele, nu prea mai pot sa schimbi sau sa incerci pe viitor alte manete/schimbatoare/frane. asa ca m-am hotarat si raman la varianta clasica. maine chiar ma vad cu un tip care are pereche de frane XTR noi la vanzare. revin cu mesaj...macar sa va spun diferente intre XT si XTR...unii spun ca este doar vorba de greutate... Quote Share this post Link to post Share on other sites
suzu 15 Posted January 4, 2012 http://emmeduesport.ro/product_info.php?products_id=1231 ce intelegeti voi de aici? eu mai nimic... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sole42 2,458 Posted January 4, 2012 Este normal sa fie pareri si pareri. Iar referitor la franele XT si XTR, am fost mai multumit de niste SLX-uri. Revenind on topic, varianta separata iti ofera shifterele XTR, carora nu am ce sa le reprosez, intr-o combinatie cu ce frane vrei, care este un avantaj, zic eu. Nu stiu cum ar fi la greutate, varianta combo contra varianta separata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbzk 6,792 Posted January 4, 2012 Dupa ce am vandut bicicleta cu acele manete dual-control mi-am facut o alta cu manete clasice XTR. Un an de zile cat le-am folosit n-am prea reusit sa ma inteleg bine cu ele. Ma obisnuisem cu schimbatul, dar tot nu-mi placea felul in care actionam manetele. Din cand in cand mai bruscham maneta de frana :D Nu stiu cum am reusit, dar mi s-a intamplat ca la maneta pt schimbatorul spate sa indoi clapeta aia mai mare pe care scrie XTR. Se indoise si atingea de clapeta mai mica si neagra atunci cand o impingeam. A trebuit sa le polizez pe amandoua astfel incat sa elimin suprafata de contact. N-au fost probleme de functionalitate apoi, dar nici n-am mai continuat cu ele :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
suzu 15 Posted January 5, 2012 @ Ibzk : ai mai auzit la cineva sa patesca treaba cu clapeta? ma cam mira deoarece eu am XT acum si urca pinioanele la o simpla atingere, f fin apas... chiar nu inteleg cum ai reusit sa o indoi. sa fie un pic mai "dure" astea XTR ...sa apesi mai tare? ai avut XT inainte? Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbzk 6,792 Posted January 5, 2012 Probabil ca s-a indoit in urma vreunei cazaturi, ca altfel nu-mi explic. S-a indoit maneta dreapta, desi eu ma dezechilibrez mereu inspre stanga :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
suzu 15 Posted January 5, 2012 si eu zic la fel....probabil nu ti-ai dat seama pe moment...bine ca nu s-a rupt Quote Share this post Link to post Share on other sites
suzu 15 Posted January 6, 2012 Ibzk ajuta-ma te rog cu o chestie: ieri am pus franele XTR...urmeaza manetele schimbator 3 x 9 M970 tot XTR; am gasit la vanzare o pereche aproape noi cu 400 lei; am luat legatura cu vanzatorul si i-am rugat sa-mi spuna de ce le vinde; mi-a spus ca nu se poate obișnui cu ele deoarece cand apasa ii urca 3-4 pinioane si cand coboara, la fel, care 2-3...nu cate unu (urcare/coborare); sunt defecte? sau au un reglaj mai special? sau e vorba de finete? Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,174 Posted January 6, 2012 E vorba de finete... Tin minte cum ne invata sa tragem in armata. Arma era comutata pe foc automat si trebuia sa tragem doar doua gloante odata. Aia care nu aveau simt, apasau prea tare pe tragaci si zburau cate sase gloante. Quote Share this post Link to post Share on other sites
suzu 15 Posted January 6, 2012 :)) tare ! eu nu am facut armata..dar imi imaginez... eu am XT M770 acum si vreau sa trec la XTR; schimbatoarele sunt XTR...recunosc ca si astea XT sunt un pic mai ciudate deoarece chiar si eu am patit-o sa apas un pic mai tare pe maneta si imi urcase vreo 3 pinioane. astea XTR sa necesite chiar mai multa finete fata de XT? sau poate...vanzatorul de mai sus sa nu fie deloc obisnuit cu asa ceva...si ma baga pe mine in ceata degeaba..? adica el chiar m-a atentionat in aceasta privinta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
preda_0 276 Posted January 6, 2012 nu credeam ca o sa ajunga cineva vreodata ingrijorat de niste manete xtr ca schimba prea repede/mult vitezele.. $-) in mod normal la o miscare fina a degetului mare drept nu se schimba mai mult de 2 viteze; ca sa iti schimbe 3 sau 4 viteze trebuie sa te straduiesti un pic, nu cred ca ai sa faci asta vreodata din greseala.. de coborat nu iti coboara decat maxim 2 pinioane Quote Share this post Link to post Share on other sites
suzu 15 Posted January 6, 2012 Eu raman la parerea ca tre sa apesi poate mai fin pt urcarea pinioanelor...si la xt e cam aceeasi treba dar cand am vrut sa urc doua pinioane chiar am apasat mai tare...de coborat coboara cate unu; azi le-a pus la posta, marti sau miercuri ajung si le montez; sper sa fie totul ok si ma invat cu ele Quote Share this post Link to post Share on other sites
suzu 15 Posted January 6, 2012 o ultima intrebare: oare manetele XTR dual control urca la fel, cate 2-3-4 pinioane deodata? si coboara tot cate doua? are cineva idee? Quote Share this post Link to post Share on other sites
suzu 15 Posted January 7, 2012 Am mai studiat si alte discutii pe alte forumuri insa nu am gasit o lamurire dpdv tehnic a urcarii rapide de pinioane la o simpla atingere. Pana la urma, de ce urca de la doua pinioane in sus? Eu am pinioane xtr 12-34T si manete xt...imi e de ajuns cand urc cate unul cate unul...simt imediat dif la pedalare...sunt curios cum o sa fie sa imi urce din start 3 pinioane :)) ....si sa nu-mi spuneti ca la fel se intampla si la foi...asta ar fi culmea culmilor Quote Share this post Link to post Share on other sites
myxtreme2012 2,379 Posted January 7, 2012 Am postat întrun alt topic despre Acros Hidraulic Shifters... Văd că se discută foarte mult despre schimbări astronomice :) Eu urc 3 pinioane deodată, dar coborârea se face treptat, one by one... cu xtr ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Seb 368 Posted January 7, 2012 O solutie de 2.000 de dolari pentru o problema inexistenta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
suzu 15 Posted January 7, 2012 myx noi ne-am vazut zilele trecute...cu franele...tu ce model ai manetele, 3 x 10 sau 3 x 9? Deci se poate sa coboare si unu cate unu...nu doua dint-un foc? Quote Share this post Link to post Share on other sites
myxtreme2012 2,379 Posted January 7, 2012 3 x 9 - am manetele expuse de tine mai sus ;) mă rog, poate unii reușesc să coboare câte 2 pinioane... eu nu țin minte să se fi întâmplat asta la mine <):) Quote Share this post Link to post Share on other sites