stefan79

MTB cumpărat intreg sau pe piese?

Recommended Posts

va salut pe toti! am urmatoarea dilema de vreo 2 sapt: vreau o bicicleta (dupa cativa ani buni de intrerupere) ptr ture prin oras si in afara (otopeni in cazul de fata) pe sosea si drumuri de tara si cateodata la munte; la nivel de amator, entuziast, nu profi. tot caut varianta cea mai buna, dar mereu ma sucesc. stiu ca in principiu nu as avea nevoie de frane pe disc, dar la un moment dat voi face un up-grade, asa ca de ce nu de la bun inceput? as vrea o furca care sa fie ok, nu sa-mi ceara upgrade imediat, o echipare minim alivio. de aici apare dilema: sunt cateva variante in bugetul de 2000 pe care l-am alocat, dar fiecare cu plusuri si minusuri. s-a nascut atunci intrebarea : nu as iesi mai bine daca as porni de la zero si sa o cumpar pe piese pe care sa le pun cap la cap??? am facut o incercare si am iesit din buget cu 2mil, dar fara manopera.

intrebarea: sa incerc varianta de a configura singur sau sa merg pe o bicicleta de firma, care ar putea fi "optimizata" mai bine decat as reusi eu, plus garantia???

datele complete : am nevoie de cadru 20'', nu am lasat deoparte complet nici varianta second si nici chiar o varianta treking, desi asta ar fi ultima.

sper ca am reusit sa expun problema mea destul de pe inteles, si sper nici sa nu fi repetat vreun topic.

multumesc anticipat ptr raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca e vorba doar de produse noi, cand cumperi tu la pret de raft nu se compara cu puterea de negociere a unei firme gen Trek sau Cube, care obtine discounturi masive. Cat despre second... deja comparam mere cu pere, vrei sa faci bicicleta din piese tot second?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe de-o parte o sa-ti iei ce vrei tu ... pe de alta parte o sa iesi MULT mai scump decat daca ai luat-o de-a gata. :)

Eu am incercat asta si am renuntat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sugestie, pe placul meu, e sa cumperi o bicicleta echipata decent de la o firma mai mica, gen Magellan sau RAM, dar care la acelasi pret cu bicicletele de firma (Trek, Felt) ofera echipare muuult superioara, iar apoi, dupa o perioada, sa-i pui un cadru de firma, eventual SH la pret bun - HT-urile sunt ieftine la SH. De exemplu, la 2000+ RON, Felt ofera o echipare Tourney si Acera iar Magellan ofera Deore. Difera in mare doar calitatea cadrului, dar probabil nu o sa simti asta daca nu esti foarte experimentat.

Prima mea bicicleta a fost un Altrix, care la 3000 RON avea echipare SRAM X9, discuri Juicy 5, super faina. Magellan Pyxis venea intr-o vreme la vreo 4000 RON cu echipare SRAM X0. Ba mai aveau si una, Crux, care venea la vreo 6000 RON cu Rohloff!!! Acuma nu mai e chiar asa, dar tot e o idee buna sa faci asta. Practic, la unele biciclete, doar piesele adunate de pe ele fac mult mai mult decat bicicleta in sine, poti considera cadrul cadou.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu tot la varianta descrisa de hcampian am ajuns. Am luat un Focus Fat Boy in 2008, de departe cea mai buna varianta din toate cele 20 de modele la care ma uitam si pe urma, prinzandu-ma microbul, am ajuns ca mai am din el doar pipa si ghidonul.

Eu cred ca ar fi interesant sa te uiti pe site-urile de afara CRC, bike24, etc. poate gasesti ceva ok acolo la bicle si/sau piese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 4 biciclete şi toate le-am făcut pe piese, combinaţii între piese noi şi second, cum le-am găsit mai rentabil. Niciuna din ele nu le-aş fi găsit noi la aşa echipare şi aşa greutate, în acelaşi preţ.

Totul e să ai răbdare şi să te pricepi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai e o problema, daca iei piesele SH, cum ar fi de aici de pe Bazar, sunt multe sanse sa iei teapa si sa cumperi ceva inutilizabil din cauza uzurii. Eu am patit-o de mai multe ori, dar nu am mai avut nervi sa mai scriu pe aici. Ideea e ca tot cu piese noi ar fi bine sa faci bicicleta, iar dupa alea, trebuie sa stai mult ca sa merite, sa le prinzi la promotie. Daca vrei sa te apuci de un proiect de la 0, parerea mea e ca cel mai bine se incepe in octombrie - noiembrie, cu cumpararea pieselor de pe net pe perioada de iarna, cand sunt multe promotii mari. In plus, nu suferi foarte mult ca nu poti sa te dai inca cu bicicleta ca nu e gata si, pe inceput de martie, sunt sanse mari sa fie terminata.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regula, e bine sa vezi cam ce vechime, ce grup de prieteni, ce vanzari a mai realizat userul respectiv. La mine au prioritate userii activi, cunoscuti prin intermediul forumului, care vad ce posteaza si vad cam ce idei au, daca sar cu sfaturi bune ptr incepatori, etc. Cand mai pun si poze reale, cu detalii e si mai ok. Eu unul pana acum nu mi-am luat teapa insa sunt doar cativa useri de pe aci de la care as cumpara cu incredere diverse.

Acum cu piesele SH, depinde de piese si de consumabilitatea lor in timp. Sunt multi care vand componente folosite o perioada extrem de scurta de timp sau foarte bine intretinute, astfel incat zici ca sunt noi, iar preturile de multe ori sunt cu 50% mai mici decat la un produs nou sigilat.Nu vad de ce s-ar merita sa iei niste QR, pipe, ghidoane noi ori vreo sa, daca ai sansa sa le gasesti in stare fizica si estetica ok , SH.

Cat despre componentele noi - intr-adevar iarna e cel mai ok de achizitionat. Eu mi-am luat in iarna asta multe piese la promotii/reduceri. Acum, la unele dintre ele pretul a crescut si cu 100 de lei. Insa si in cursul anului sunt magazine care fie fac lichidari de stoc, fie asa... aleator ca si strategie de marketing ofera nu stiu componenta la pret redus. Insa ofertele de genul trebuie vanate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar o observatie: intradevar, e fain sa-ti faci o bicicleta din piese, sa le asortezi si sa le bibilesti, dar atentie la ieftinirile de iarna si promotii, ca transportul tot intreg il platesti!

Si daca adaugi la fiecare piesa - evident, vei cumpara de la multe magazine, fiecare magazin ieftinind doar anumite produse - costul transportului, 15 - 20 Ron, se aduna.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde, eu o parte din piese le-am luat din magazinele din Cluj care au si site, deci n-am platit transportul. In iarna mi-am facut comanda online la un magazin din Bucuresti ptr o roata spate (cu piesele dorite de mine, care erau atunci la reducere). N-am platit nici manopera si ptr ca pretul rotii a depasit cu mult 300 de ron, n-am platit nici transportul.

Pe urma, sunt si unele magazine care inca lucreaza cu posta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Eu mi-am cumparat bicicleta noua,un Leader Evo 9,bulgareasca,din magazin.Bicicleta o am si acum,abea a iesit din garantie luna aceasta.In 2009 cand am luat-o,nu prea ma pricepeam la mtb-uri.Cand am vazut eu cum sta treaba,ce inseamna o bicicleta adevarata,cu piese bune,am cumparat de pe forum un corratec x-vert.s 0.3 echipat full slx,ce avea in jur de 12kg.Apoi m-a cuprins 'microbul greutatii' si am tot schimbat piese,astfel incat din vechea bicicleta a mai ramas doar cadrul,care e superbun(1600g)si angrenajul slx,care i-mi place foarte mult.Tot ce am cumparat este "peste" ce am avut(slx,rock shox recon,zzyzx),iar ce am avut,am vandut tot aici,pe forum.Toate piesele vandute,din cauza acestor up-grade-uri au fost impecabile si cine a cumparat ceva de la mine stie asta.Deci,in concluzie se poate cumpara o bicicleta SH buna si apoi ,in timp sa o faci si mai buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate tu esti o exceptie fericita. Este adevarat ca piesele tale sh sunt cele mai bune si cele mai ingrijite din cate am vazut. Dar regula este alta, mai mult iei plasa la sh-unduri. Deci pana la urma tot in perioada de iarna este bine sa vanezi reduceri si lichidari de stocuri. Cam asta ar fi solutia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta da,la piese noi iarna 'vanezi'iar la sh-uri poti lua plasa din cauza 'oamenilor'care sunt atat de binevoitori si eleganti, cand iti vand ceva,dupa care,cand constati ca ce ai luat,nu e ok,d-lor "nici usturoi nu au mancat,nici gura nu le miroase",te apuca boala neagra.Dar totusi,sa recunoastem,sunt rarissime aceste cazuri,cel putin in ceea ce ma priveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sa spun si eu ce am patit si cam ce sfaturi as oferi.

Neinformat fiind, mi-am luat un mtb, o skarpea care venea cu echipari ceva mai bune decat marile branduri de pe piata (cu cadru prea mic si echipari care mi-au furat atentia pe moment; de ex: avea frane pe disc avid BB5 in bugetul de aprox 1400lei dar butucii au cedat efectiv de la franare - se invartea discul pe butuc). Apoi am inceput sa schimb, sa schimb, sa schimb...si nu mai am nimic din vechea bicicleta. Am vanat promotiile de iarna pentru piese, dar socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din targ (multe piese care apareau pe site nu erau in stocul magazinelor, desi pe site-uri apareau tot felul de reclame la promotii in magazin trebuia efectiv sa cersec reducerile, furca noua avea probleme cu reboundul si o garnitura sparta asa ca am trimis-o la garantie, deci alti bani platiti pe transport si cand a venit furca ... surpriza: reboundul era tot defect). Apoi poveste lunga si cu jantele: imi tot spuneau ca vin sapt viitoare, ca vin sapt viitoare si tot asa. Am facut comanda la alt magazin si iar au intarziat destul apoi am dus butucii la spitat si surpriza: 60lei manopera pt 2 roti in conditiile in care cumparasem jante si spite de acolo (pt. ca sunt revoltat mentionez si ca aceasta teapa cu furca am primit-o la marosbike, iar cea cu manopera si reducerile la BikeXCS). Si asa, un proiect inceput in decembrie s-a finalizat abia in mai, cu costuri mai mari decat ma asteptam si nici macar piesele nu au fost in final exact cele pe care le doream. Deci nu recomand varianta cu piese si reduceri.

@stefan79: cred ca cel mai potrivit pt tine ar fi un trekking, cu o furca ce dispune de cursa (de obicei mai mica, dar suficienta pt. ce spui ce vrei sa faci cu bicicleta) si cu niste v-brake-uri foarte bune (am vazut ca unele frane pe disc mecanice sunt depasite de v-brake-uri precum XT). Ai putea astepta o reducere de iarna pt bicicleta, sau sa sapi mai adanc dupa stocuri mai vechi. Ar mai fi o varianta sa inlocuiesti pe moment piesele care nu corespund cu preferintele tale. Astfel nu le scade valoarea din cauza uzurii, sau le poti da la schimb la magazin pt. alte piese pe care sa ti le monteze odata cu achizitionarea bicicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statistic, eu am luat teapa cam la jumate din tranzactiile de pe bazar - mergand de la o uzura destul de mare a piesei cumparate cat sa nu mai functioneze eficient pana la unul din Constanta la care i-am trimis niste pantofi de sosea sa-i vada si daca-i vrea sa-i plateasca, daca nu sa mi-i trimita inapoi. Ia ghiciti ce-a facut?

Am vazut de vanzare pe aici inclusiv cauciucuri terminate total, ziceau unii ca au uzura gen 60%. Altii isi vand pinioanele si lanturile uzate. Daca e de luat de pe forum, merita doar daca vedeti piesa si, pentru cine nu se pricepe bine, sa ceara si o opinie avizata. Altfel, riscul e mare. Oricum, sa vinzi un lant de bicicleta SH mi se pare de porc grav de tot, e cea mai consumabila piesa a bicicletei. La fel cauciucurile roase. Mai ajunge sa vanda unii camere peticite.

In fine, sa nu transformam discutia, vreau sa reiasa doua idei:

1. ca daca nu esti atent, o sa ajungi sa mergi in paguba cu piese de la bazar

2. macar piesele de mare uzura - lant, pinioane, cauciucuri si camere - trebuie luate noi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat de zeci de ori de pe bazarul forumului si nu am luat nici o teapa. Cumpar tot ce mi se pare bun si ieftin, chiar daca imi trebuie sau nu. Poate imi va trebuie peste o luna sau peste un an, e bine sa fie acolo.

Imi fac bicicletele singur din tot felul de piese, si SH si noi. Am multi prieteni care au magazine si imi ofera reduceri mari in schimbul unor servicii mici. Astfel reusesc sa-mi fac biciclete foarte bune la niste preturi surprinzatoare.

Noua mea bicicleta m-a costat cam 400 lei, dar pretul componentelor ar trece de 3000 lei in total.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutari! in primul rand va multumesc ptr raspunsurile prompte si la obiect! nu ma asteptam, sincer, sa le primesc atat de multe si in atat de scurt timp!

ca sa o iau punctual, cand m-am gandit la a face bicicleta pe bucati, nu am considerat varianta pieselor sh. tocmai ptr ca asa cum spuneau unii dintre voi, nefiind un specialist ma pot pacali foarte usor; nu si in cazul in care as lua de la cineva cunoscut (din pacate nu sunt in situatia asta). punandu-ma mai serios la treaba si facand 2 variante de bicle, am iesit pe la un buget de 2500 (numai piesele). asa ca usor-usor cred ca varianta asta va pica, caci as vrea sa ma dau cu bicileta in vara asta, nu sa stau la vanatoare de reduceri. poate ptr urmatoarea!!! sau up-grade-uri in timp.

imi raman cele doua variante : una noua pe care sa o "cresc" in timp sau un sh. la variante noi as fi luat in calcul un

magellan polaris (dar nu am mai gasit pe la magazine), v sau disc

ideal pro rider disc http://www.veloteca....-disc-2011.html

ideal pro rider vb http://www.cyclopedi...products_id=352

ideal zig zag http://www.cyclopedi...products_id=350

focus whistler disc http://www.bikexcs.r...-disc-2011.html

univega alpina http://www.bikexcs.r...-disc-2011.html

sau upgradabile

corratec http://www.bikexcs.r...mayon-2010.html

cube aim http://www.bikexcs.r...e-aim-2011.html

as aprecia si parerile voastre despre ele sau sugestiile catre ceva mai bun (dar sa urmarim bugetul)

iar ca sh va rog sa va exprimati opinia vis-a-ivs de http://www.ciclism.r...in-bike-merida/ . cine are sau cunoaste pe cineva care are o bicla ok la vanzare, iar e binevenit.

si ca sa inchei, ce ati recomanda din gama treking? aici chiar ca imi prind urechile singur. asta ar fi ok? http://www.biciclete...eibar-p-72.html

multumess ptr timp si raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare.

uite, eu mi-am cumparat acum 2 ani un cube analog si in rastimpul asta am reusit sa schimb totul de pe el, mai putin cadrul si tija de sa. m-a prins chestia cu reducerea greutatii, piesele sa fie mai colorate, franele mai puternice, rotile mai rotunde, prostii de astea. am strans usor-usor bani si la cateva luni mai schimbam cate o piesa cu ce vroiam (sau ce gaseam la pret bun) iar in final am ajuns sa am o bicla de care sunt super-incantat. evident ca am iesit mai scump decat daca as fi luat una noua si echipata cum e a mea acum, dar in astia doi ani m-am si dat cu bicla pe la concursuri, ture, plimbari (deci am cam folosit-o) si am mai scos si din parleala cu vanzarea pieselor vechi. asadar daca nu ai bani de una scumpa, ia una pe al carei cadru sa te simti bine si restul o sa vina de la sine

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sugestie, pe placul meu, e sa cumperi o bicicleta echipata decent de la o firma mai mica, gen Magellan sau RAM, dar care la acelasi pret cu bicicletele de firma (Trek, Felt) ofera echipare muuult superioara, iar apoi, dupa o perioada, sa-i pui un cadru de firma, eventual SH la pret bun - HT-urile sunt ieftine la SH. De exemplu, la 2000+ RON, Felt ofera o echipare Tourney si Acera iar Magellan ofera Deore. Difera in mare doar calitatea cadrului, dar probabil nu o sa simti asta daca nu esti foarte experimentat.

Prima mea bicicleta a fost un Altrix, care la 3000 RON avea echipare SRAM X9, discuri Juicy 5, super faina. Magellan Pyxis venea intr-o vreme la vreo 4000 RON cu echipare SRAM X0. Ba mai aveau si una, Crux, care venea la vreo 6000 RON cu Rohloff!!! Acuma nu mai e chiar asa, dar tot e o idee buna sa faci asta. Practic, la unele biciclete, doar piesele adunate de pe ele fac mult mai mult decat bicicleta in sine, poti considera cadrul cadou.

E interesanta si 'tactica' asta, de obicei lumea recomanda complet pe dos: sa iei una entry-level de la o firma consacrata de ex. Cannondale F7-F8, macar ai un cadru bun si in timp, daca apare necesitatea sau te mananca in fund :) poti schimba ce vrei la ea. Stiu eu cum e mai chibzuit...? Sunt aprox in situatia a doua cu Scottul meu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noua mea bicicleta m-a costat cam 400 lei, dar pretul componentelor ar trece de 3000 lei in total.

pai cum asa? vreau si eu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stefan79: bicicletele ideal zigzag-02 si pro rider disc au niste frane foarte proaste (discuri din material prost care se incing foarte tare, etriere grele si greu de reglat, forta de franare mica). Este exact genul de frana pe disc batuta de v-brakuri bune (cum spuneam si mai sus)

Focusul sufera in comparatie cu ideal pro-rider la capitolul furca (rst gila-pro este destul de mult peste xct, cel putin mie asa mi s-a parut). Totusi focus sta mai bine la transmisie: xcr-ul este un angrenaj superior lui Shimano M171 (tot dupa parerea mea), sistemul de viteze (schimbatoare si shiftere e mai omogen, linie completa alivio pe 9 pinioane pe cand ideal-ul cred ca are doar 8, si desi la ideal schimbatorul spate e un deore shadow, shifterele si schimbatorul fata sunt mai slabute).

Univega are si ea o furca destul de slaba, si nu cred ca merita transmisia acera pt niste frane pe disc hidraulice (macar frane pe disc mecanice si o transmisie mai buna)

corratecul sta binisor ca echipare, dar greutatea mi se pare destul de mare. cube-le sta mai binisor la greutate dar are si el multe piese slabe (furca, schimbator fata, pinioane, butuci)

La trekking-uri arunca un ochi si pe bicicletele kellys; vazusem mai demult ceva interesant

Incearca sa te uiti si pe velotur.ro (magazin din buzau care vinde ideal si corratec in principiu); tot aici poti incerca cu un email sa vezi daca are ceva biciclete sh (la respectivul magazin se gasesc uneori astfel de biciclete aduse de afara, cu uzura mica sau chiar 0 si un pret foarte bun...cred ca merita sa incerci).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Backfire 300 castiga teren in fata lui PARALAX 2DB. Nici franele shimano hidraulice (ce vin in echiparea paralax-ului) nu sunt grozave. Despre brandurile cross si centurion nu stiu nimic, desi am mai vazut astfel de biciclete. Furcile XCM ar fi o problema dupa parerea mea. Kona fire mountain deluxe era candva disponibila pe piata la un pret ce se incadreaza in bugetul tau; avea furca rock shox dart 2 (care desi este tot entry level, este superioara furcilor care vin in echiparea bicicletelor din acest sector de pret), avea frane pe disc mecanice de la hayes, si un tren de rulare chiar bun: schimbatoare deore, pinioane-lant deore, angrenaj FSA...pe mine chiar m-a incantat bicicleta aia, mai putin ghidonul (as fi preferat sa fie mai agresiv, mai sportiv).

Eu as mai arunca si un ochi la asta: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=4598 valabil si in 20" (mi se pare super ok ca raport echipare-pret, exceptie facand butucii; vad ca are si ceva componente de la WTB, care sunt destul de bune calitativ chiar si cele din segmentul dedicat incepatorilor). Eventual ii rogi pe baietii de la playbike (foarte cooperativi de fel) sa-ti schimbe butucii inainte de livrare (eventual cu niste novatec, de exemplu: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=3288 si http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=3285 ) si daca tot schimbi butucii mai pui si spite DT Swiss, ramai in buget si diminuezi si sansele de a te dezamagi rotile.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.