stefan79

MTB cumpărat intreg sau pe piese?

Recommended Posts

Salut. Treaba sta cam in felul urmator: exista 2 tipuri de ciclisti, cei care sunt cu adevarat pasionati, performeri sau pur si simplu perfectionisti si ajung ca dupa 2 ani de cand au luat o bitza sa mai ramana doar cu saua din echipare originala, si cei care in 2 ani schimba 3 camere si nu sunt dispusi sa depuna un efort financiar prea mare in cautare performantei, pentru ca nu au nevoie de asa ceva.

Cazul meu: Dupa vreo 5 bike-uri prin care mi-am bagat nasul pot spune ca m-a luat microbu bine de tot :)) Dar totusi nu regret nimic, si sincer ' I would do it again '... Acum in legatura cu marimea notei de plata in final, depinde foarte mult si de unde iti iei piesele. Eu, pana m-am prins ca ies mult mai ieftin cu piese luat in regim OEM am facut destule prostioare :-

Acum fiecare in functie de categoria in care se simte va actiona cu ii dicteaza instinctul... mie unul, instinctul imi spune ca Fox-ul domnului Ibzk e cel mai bun lucru pentru bitza si pentru mine, prin aceasta ocazie ii si multumesc pentru rabdare, chiar daca o perioada destul de lunga o sa ma uit la vitrine numai din afara :)) asta imi spune 'piticu' de sus, asta fac... si cam asta facem toti ;) dar ne place, ne place, place, place!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu MTB-ul ce il am l-am construit din bucati. Poate ca nu e cea mai buna solutie, insa am echiparea dorita si nici nu am dat toti banii o data, piesele cumparandu-le treptat. O data sau de doua ori pe an, mai fac cate un mic upgrade la bicicleta, functie de banutii pusi la ciorap.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai bani si vrei ceva "select" atunci fa-o pe bucati. Daca nu ai bani dar ai pretentii si o vrei cat mai repede ia-o intreaga si ii faci upgrade in timp. Eu mi-am luat acum 2 ani bike nou (Cube LTD Team) si atat am schimbat la el incat in momentul de fata mai am doar suportul de bidon din acel bike. Noroc ca a venit cu asa ceva, de obicei nu au astfel de extra accesorii :) Sau poate in Germania asa vin ele "default"..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am procurat bicla mea intreaga, stiind din start ca am nevoie de cadrul si furca de pe ea...Dupa vinzarea componentelor de care nu aveam nevoie ma iesit cadrul si fucra mai ieftin decit varianta cu procurarea lor separat..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 1000-1500 euro iti convine sa ti-l faci din piese ca e destul de mare bugetul si poti sa iti pui ce vrea inimioara ta.dar la banii astia iti iei una cu dotari super in perioada asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Daca ai banii gramada nici nu incape discutie : luata de-a gata.

2. Daca nu-i ai pe toti odata ai cateva variante : sa-i strangi si aplici pct 1. sau sa o faci pe bucati.

Facand-o pe bucati iesi mai scump dar poti sa stai si sa alegi fiecare piesa in functie de bani,review-uri,greutate,preferinte (firma ,culoare,etc). In plus,daca te pricepi si ai sculele necesare, o asamblezi cu mana ta, lucru ce iti ofera o satisfactie deosebita. Dar toata operatiunea poate sa dureze ceva timp,de la cateva luni la un an sau chiar mai bine (in functie de bani) asa ca inarmati-va cu rabdare.

Eu pe a mea am facut-o din bucati si am incercat sa împac cele 3 "ne-împacabile" : pret, rezistenta si greutate. Mi-a luat cam 1 an si imi place ce a iesit (mai e de "lucrat" la cadru) : http://www.ciclism.r...post__p__485924

As face-o din nou ? Probabil,pentru ca nu am niciodata o suma mai mare de bani gramada disponibila si nici nu sunt in stare sa-i strang,asa ca cel mai bine : cand am banii pt piesa pe care o vreau atunci o cumpar si e buna cumparata

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am ramas cu niste piese de la bicicleta de munte dupa un upgrade. Am ramas cu furca, roti, ghidon. Acum mi-am luat cadru si mi-am luat toata transmisia deore ( ceva de nivel mediu sa zic), si cu toate piesele care la mai am de pus: sa, tija de sa si toate astea mici care parca la inceput nu le bagi in calcul iese pe la 2500 lei. Si e o bicicleta care la inceput am zis ca lasa ca imi iese ieftin si o folosesc in oras dar dupa un timp am zis ca imi fac o bicicleta de touring si de aia am ales deore. Una peste alta la 2500 lei puteam lua o bicicleta de echipare mai buna mai ales in perioada asta si nu imi mai bateam capul cu ce culori pun pe ea ,ca trebuie sa recunoastem ca nici unul dintre noi nu o sa isi faca o bicicleta curcubeu mai ales la 1500 euro. Pana la urma am gasit o modalitate ca am vopsit furca si cateva piese cum e ghidonul si tija de sa ca sa mearga cu cadrul.

Oricum daca ai timp sa cauti e foarte faina senzatia mai ales ca inveti multe in procesul asta.

Dar ca si concluzie din experienta recenta iesi mai scump. Daca iti permiti fa-ti tu bicicleta ta la care o sa stii fiecare componenta cat poate si cat duce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am dat seama ca nu pot da banii jos/gramada pe o bicla asa cum as vrea eu asa ca am cumparat din Austria la o meeega reducere Trek-ul (am dat pe el cam 280-300 Euro), am mers cu echiparea lui cam un an de zile (timp in care am strans, ba un schimbator fata, ba unu spate, ba niste frane, ba o sa, ba un angrenaj, pricepeti voi) mai cu BonusCard in tspe rate, dupa care le-am pus pe bicla.

Diferenta? de la Logan la A6.

Tragand linie am bagat in piese cam inca 400 de euro (le-am luat de la "pomenile" de reduceri de anul trecut si anul asta din iarna).

Asa ca am ajuns sa dau pe bicla cam 700 euro, dar echiparea finala e de bicla de peste 1500 euro, bani pe care, repet, nu as fi avut cum sa ii vars deodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu "votez" pentru cumparare pe bucati... Placerea de a-ti alege si targui de pe net componentele si de a-ti face bicicleta care iti place tu insuti face toti banii, pentru mine cel putin. In plus ai ocazia in felul asta sa inveti tot ce se poate invata despre componente, compatibilitati, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca sati faci o bicicleta pe piese, nui usor deoarece ai foarte multe optiuni. intradevar ca si cand iti cumperi o bicicleta, ai destule optiuni deasemenea. pana la urma trebuie sa te hotarasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu optez pt varianta cumpararii pe piese. Sa aduni o bicicleta poate fi si o arta, poti sai alegi fiecare piesa, s-o faci super personalizata, ca atunci cand vei merge pe ea sa simti ca intradevar e a ta, nu numai pt faptul ca ai cumparat-o dar si pt ca ai "creat-o".

Momentan sunt intrun preces de strangere a unui MTB, nu-mi ajunge doar cadrul si furca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine-i simplu. Am pornit de la un cadru si am pus pe el piese. Ma intriga expresia asta "full Deore", "full XT" sau "full XTR" si bicicletele cu aceasta descriere avea doar schimbatoarele si maxim angrenajul cu aceste specificatii. Avand schimbatoarele si manetele XT, am zis s-o fac "full XT" de-adevaratelea. Cel mai bine am iesit la "kit" de pe bike-components. Angrenaj, lant, pinioane. O frana o aveam, am mai luat una noua. Apoi s-a ivit o ocazie cu roti XT, le-am luat si p-alea. Nu am vazut sa existe biciclete care sa pastreze o linie de componente. E ceva care sa fie mai slab, un compromis.

Daca ar fi sa iau o bicicleta noua, ar fi Canyon. Au cele mai bune echipari la banii respectivi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mea e full, dar suspension :))

In rest nimic cu nimic, facuta numai din angebote si doar cateva chestii noi( soneria si atipildu cu made in Germany).

Dupa ultimul upgrade de foi medie si mica dar si revenit la gume serioase (2,25) se mentine in greutate la 11 800.

Nu are nimicuta din carbon(decat ceva la sa dar nu mi-e clar ce). Nu sufar deloc ca nu e full ceva in afara de suspensie.

Ce mai mi-as dori sa imbunatatesc la ea? Portbagajul spate =)) (rozu iar o sa faca catei pe inima :-J )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai trebuie sa o fac full Fox (fata/spate) si gata... Poate niste manete combo XT :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io nu-s dornic de full focs. Ii numa bun, bestializant de bun DT pe spate :X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e vorba de un MTB hardtail sau o cursiera, eu sunt de parere ca merita cumparata o bicicleta cu cea mai buna echipare posibila la un pret dat, aici campioni fiind cei de la Decathlon, dar si alte marci low cost, gen Canyon, sau pe la noi Magellan, RAM, una care sa te multumeasca total ca si componente. De exemplu poti lua la un pret foarte mic o cursiera echipata 105 sau chiar SRAM Red, iar la MTB gasesti ceva cu X9, Elixir 5, furca gen R7, la 2-3000 RON maxim. Apoi, daca te nemultumeste cadrul, iti cumperi ceva de marca gen Trek, Merida de performanta SH, pe care dai 3-400 RON. Si asa ti-ai tras o bicicleta care ar fi costat 8-9000 RON la sub jumatate din pret, doar ca ai cadru SH la ea, care la un cadru HT nu cred ca conteaza deloc.

Am uitat sa zic ca ramane problema rotilor, care sunt intotdeauna muuuult mai proaste decat restul echiparii, cu cat producatorul e mai mare, cu atat rotile fiind mai proaste pe bicicleta. De ce, habar n-am. Ideea e ca dupa o vreme, merg puse niste roti mai bune. La MTB, eu recomand ca ele sa fie facute din piese de calitate, cu minim 32 de spite - sunt total impotriva la orice are mai putin de 32 de spite. Asta daca faci cu adevarat MTB, nu freci menta cu ea pe langa oras. Daca ti se rupe o spita la mama dracului in varf de munte in pustiu, daca ai o roata cu 24 de spite, s-ar putea sa cari bicicleta in spate 2 zile pana la prima localitate. Si la MTB oricand poate sa intre o creanga la spite, ceva - chiar se intampla, nici un Crossmax SLR nu face fata la o creanga.

Cauciucurile, care sunt decente doar la modelele de peste 4-5000 de euro - iar nu inteleg de ce - merg schimbate din prima zi, ca nu e o mare investitie, cu unele ca lumea, la fel si camerele, bicicleta ususrandu-se cu pana la 1 kg numai din asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer nu prea gasesti x9 si elixir 5 la 3000 ron. la banii astia ai pe spate un slx maxim xt si frane Tektro sau poate Shimano 445, dar mai mult de atat nu cred...

Daca ai gasit ceva arata-ne si noua ca ar fi tare bine dar nici cu ofertele de maros nu iesi chiar asa. Acolo ai Tektro aproape peste tot ceea ce mi e pare destul de naspa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horatiu vorbeste acolo de un anume model de Btwin, de la Decathlon. Dar nu era chiar 2-3000 lei, ci vreo 4000, din cate imi amintesc eu. E posibil totusi sa mai fi fost si redus cateodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu "votez" pentru cumparare pe bucati...asa iti poti construi singur bicicleta care ti-o doresti cu adevarat...piesa cu piesa...usor usor...investit putin cate putin (eu fac parte din aceasta categorie)...si poate iti vei descoperi o noua pasiune ;)

cel putin asa am procedat eu...daca vroiam sa imi cumpar o bicicleta cu componentele actuale...ma lua sotia la suturi prin casa cand vedea pretul de magazin; este adevarat ca in aceasta perioada sunt o gramada de reduceri (de exemplu am vazut cube ams redus de la 100 si ceva de milioane la 60 si ceva...merita 100%); mai exista varianta unei biciclete entry level pe care ti-o poti upgrada singur in timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Votez pentru bicla facuta din bucati.Poti sa pui pe ea ce piese doresti,sa o configurezi cum vrei tu.De exemplu daca imi iau un bike nou de 1000 euro,sa zicem ca vine echipata cu o furca rock shox recon.Dar eu voi folosi bicla mai mult in mediu urban, fac naveta zilnic.

Degeaba e furca buna,daca eu merg cu ea pe asfalt si o tin mai mult blocata,nu ma pot bucura de performantele ei.Pe cand daca faceam bicla din bucati,as fi pus o furca mai ieftina,iar banii ramasi i-as fi bagat in alte piese care sa imi asigure o fiabilitate,o durata de viata mai lunga a anumitor componente adaptate nevoilor mele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, văd logica ... MTB făcut din componente, pentru mers pe asfalt #-o.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majoritatea producătorilor pun furci mai slabe și piese mai bune. Configurații d-astea găsești destule la biciclete complete. Pentru oraș mai bine pui furcă rigidă. E mult mai ușoară ca una slabă cu amortizare precară, pe care să o ții blocată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am făcut toate bicicletele pe bucăţi, în primul rând pentru că n-am găsit de-a gata ceva să-mi placă.

Apoi, dacă ai răbdare să vânezi reduceri şi te pricepi la manoperă (aici mă refer inclusiv la făcut roţi) poţi să-ţi faci o biclă excelentă la un preţ mult mai bun decât ai fi luat-o de-a gata.

Eu de exemplu mi-am făcut pe piese un MTB FS de aluminiu, la 11 kilograme, cu piese excelente, la aproximativ 7500 de lei. Să o cumpăr de-a gata la acelaşi nivel de echipare m-ar fi costat peste 10000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista oare un site (in romania sau afara) unde iti poti configura singur bicicleta... si apoi sa-ti vina pachet acasa? ma refer exact cum este facut de exemplu site-ul romanaesc pc garage sau dc shop - configurare sistem...unde iti poti construi singur un calculator in functie de buget (iti trebuie totusi cateva notiuni elementare despre componente si compatibiliate);

ce cool ar fi sa iti alegi singur cadrul, furca, schimbatoare, etc etc...si programul sa fie facut (ca cel de pc de mai sus) astfel incat sa nu ramana nimic lipsa in alcatuirea bicicletei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.