stefan79

MTB cumpărat intreg sau pe piese?

Recommended Posts

Iar avem un incepator care nu vrea sa asculte frate. Dar nu vrea si pace. Ma intreb de ce a deschis topicul asta ?

Canyon-ul ala nu-l faci din bucati intr-o mie de euro nici copt. Ti-ai facut o bicicleta din gunoaie de componente RCZ, si nu vrei sa iei ceva bun. Ok. Trebuie sa manace si luxemburghezii aia ceva, nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde foarte mult ce vrei de la bicicleta ta.

Daca vrei cel mai performant pachet pentru suma X, atunci clar varianta bicicletei cumparate de-a gata e cea mai buna. Canyon momentan par imbatabili. Oricum ai luat-o, cu melanj de piese noi si piese second, nu prea ai cum sa bati din punct de vedere al performantelor oferta lor.

Daca vrei o bicicleta care sa fie exact pe gustul tau, cu componente alese si pe baza altor criterii in afara de performanta, custom-made e singura varianta din punctul meu de vedere. Daca te intereseaza si altceva decat aspectele care fac bicicleta aia mai rapida si pe tine mai performant la concursuri si te intereseaza modul in care bicicleta iti satisface tie nevoile si placerile diferite de ideea de a fi cel mai rapid la un maraton, atunci n-ai ce face. Ori iei o bicicleta noua si schimbi jumatate din componente in prima luna, incercand sa le revinzi ulterior pe cele initiale, ori o iei direct de la 0, pornind de la premisa ca stii ce vrei de la bicicleta aia.

Ce-i drept ca la MTB, si mai ales cand e vorba de competitii, te intereseaza cea mai buna performanta pentru cat mai putini bani. Si abia daca ai bugete astronomice de cheltuit iti permiti sa faci "fine tuning" dus la extrem. Plus ca in momentul in care faci o bicicleta de la 0 din piese, trebuie sa iti fie foarte clar stabilit in cap ce vrei de la bicicleta aia si ce componente sa cumperi ca sa-ti atingi obiectivul.

Si eu daca ar fi sa imi cumpar vreun MTB, as cumpara clar unul gata-facut. Si MTB-ul pe care (inca) il mai am tot asa a fost luat si n-am schimbat la el decat putine piese (pipa, ghidon si o caseta de pinioane).

In schimb o bicicleta care sa ma satisfaca pe mine pe deplin, adica un fel de cyclocross-trekking mai potent decat cel pe care-l calaresc acum, l-as face mai mult ca sigur din piese, pornind de la un cadru de otel, o amestecatura de componente de sosea si MTB la transmisie si alte strutocamile care nu inseamna performanta, ci mulare pe nevoile mele si pe piticii de pe creierul meu.

De aia, in final fiecare stie cel mai bine ce vrea de la bicicleta lui si care-i cea mai buna metoda pentru el sa obtina asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

desi contondent in exprimare, h3x0r are dreptate. La cei 999 mai adugi 55euro transport, dar primesti o pompa de aer pentru suspensie si o cheie dinamometrica SI o bicicleta mai bine dotata per total, asamblata, cu piese compatibile si testate in configuratia asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canyon momentan par imbatabili. Oricum ai luat-o, cu melanj de piese noi si piese second, nu prea ai cum sa bati din punct de vedere al performantelor oferta lor.

Imbatabil la bicicletele de aluminiu , ca cele de carbon HT ~ 2000 E si Full ~ 3000 E , care nu sunt deloc niste preturi imbatabile :) .

Pentru HT carbon , cea mai buna oferta mi se pare asta , iar pentru full nu va zic ca vreau sa mi-o iau eu :)) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic: mie imi tot sare NOD32 pe bike-shop . ro si-mi blocheaza site-ul cu totul, ceva troian. De obicei e foarte cuminte si prietenos, deci tind sa-l cred. Poate e mai bine de retras linkul. A mai pus cineva link pe acelasi site parca in topicul de magazine de bicicleta si la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic: mie imi tot sare NOD32 pe bike-shop . ro si-mi blocheaza site-ul cu totul, ceva troian. De obicei e foarte cuminte si prietenos, deci tind sa-l cred. Poate e mai bine de retras linkul. A mai pus cineva link pe acelasi site parca in topicul de magazine de bicicleta si la fel.

Atunci mai bine sterge un admin linkul .

In link e vorba de MERIDA 2010 CARBON FLX 1000-D CARBON , care se vinde la pretul de 6590 ron adica undeva la 1500 E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic: nici eu nu pot deschide bike-shop...

la XCS e oferta la un Cube AMS full XT si la mai toate full-suspension...o cumperi si mai primesti cadou o bicicleta de 2000 lei (pt sotie, prietena, etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate, absolut toate bicicletele complete sub 2000 de euro au aceeaşi hibă:

roţile sunt GRELE. Eu şi numai pentru chestia asta mi-aş face bicla pe piese.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate, absolut toate bicicletele complete sub 2000 de euro au aceeaşi hibă:

roţile sunt GRELE. Eu şi numai pentru chestia asta mi-aş face bicla pe piese.

Ai dreptate cu rotile. De exemplu rotile de pe Merida Carbon FLX ,cea de 6590 lei,din linkul de mai sus, au 1950 gr (fara QR) . Le-am avut eu si le-am pus pe cantar inainte sa le vand, Ca rezistenta ,insa, sunt foarte bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate cu rotile. De exemplu rotile de pe Merida Carbon FLX ,cea de 6590 lei,din linkul de mai sus, au 1950 gr (fara QR) . Le-am avut eu si le-am pus pe cantar inainte sa le vand, Ca rezistenta ,insa, sunt foarte bune.

Cred că de aia le şi pun, ca să nu aibă probleme de garanţie ulterior. Cu cât pui nişte roţi mai uşoare, rişti ca la un client mai greu să vină cu ele tot la 2-3 luni la centrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că de aia le şi pun, ca să nu aibă probleme de garanţie ulterior. Cu cât pui nişte roţi mai uşoare, rişti ca la un client mai greu să vină cu ele tot la 2-3 luni la centrat.

rezistenta nu este singurul motiv pt care pun roti grele. Ganditi-va ca sunt si bike-uri peste 4-5000 sau chiar inspre 10.000 euroi. Daca cele de pana la 2000 ar avea asa roti usoare si ar fi "perfecte" atunci ce ar mai avea de pus pe celelalte ca sa isi justifice banii? Rotile usoare pot fi si rezistente, ca si orice alta piesa insa si pretul creste exponential, asta fiind singura problema de fapt..si nu faptul ca n-ar putea pune roti usoare si rezistente. Poti avea roti de 1500gr perechea si sa fie foarte rezistente, insa costa..si acel bike nu ar mai avea un pret de pana in 2000 euroi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate, absolut toate bicicletele complete sub 2000 de euro au aceeaşi hibă:

roţile sunt GRELE. Eu şi numai pentru chestia asta mi-aş face bicla pe piese.

Asta pentru ca majoritatea rotilor usoare sunt proiectate pentru sportivi de 70 kg, daca le cumpara clientul mediu care da 2000 eur pe o bicicleta din magazin s-ar putea sa vina inapoi la garantie de prea multe ori. :))

Nu exista un raspuns definitiv... pe piese sau de pe raft... de cele mai multe ori raspunsul e o combinatie intre cele doua. Intotdeauna o bicicleta completa va fi mai ieftina, atat noua cat si second... Dar nu exista un producator care sa aiba o gama asa variata incat oricine sa-si poata lua o bicicleta si sa nu schimbe nici un surub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot veni vorba de roti usoare, de exemplu mavic crossmax sau shimano xtr...daca ai 80kg (echipat, imbracat, tot tacamul)...risti sa le strici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu. Evident sa nu te dai peste limita lor ca aplicabilitate. Daca te simti prea tern si te roade de un AM treci la gama adecvata.

Am vazut SLR sau SSC si la flacai de 95 de kile si nu d-aia care rup alea in Herastrau :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot veni vorba de roti usoare, de exemplu mavic crossmax sau shimano xtr...daca ai 80kg (echipat, imbracat, tot tacamul)...risti sa le strici?

Cele pe care ai risca sa le strci specifica asta. Atata timp cat nu este specificat inseamna ca au o rezistenta suficienta pe a nu fi nevoie sa specifice greutatea maxim admisa. (s-au gandit ei ca nu va merge cineva de 140kg pe bike) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da mbz, asta stiu, in functie de ce vrei tu iti iei rotile corespounzatoare (oricum unlele de AM pleaca de pe la 1,9kg), eu eram putin nedumerit fata de ce a spus colegul mai sus...rotile usoare sunt totusi destul de scumpe..treaba cu 70kg nu o stiam...cel putin eu nu am vazut in descrierea lor ca au o "limita de greutate" a rider-ului (de exemplu cum specifica la unele anvelope)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da mbz, asta stiu, in functie de ce vrei tu iti iei rotile corespounzatoare (oricum unlele de AM pleaca de pe la 1,9kg), eu eram putin nedumerit fata de ce a spus colegul mai sus...rotile usoare sunt totusi destul de scumpe..treaba cu 70kg nu o stiam...cel putin eu nu am vazut in descrierea lor ca au o "limita de greutate" a rider-ului (de exemplu cum specifica la unele anvelope)

De exemplu jantele DT XR 350 au limită de greutate de 75 kg pentru călăreţ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limitele date de producator sunt date in special pentru garantie si poate si ca moda, ca mai toti dau limite.

Dar am mai scris pe alt topic, eu pe Marchisio Zephir 75, limitate evident la 75 kg ampus 105-110 kg si n-au clipit. Nu au fost deloc deranjate de plusul de peste 40 de kilograme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uită-te de exemplu la setul de roţi RCZ dat mai sus la lista de componente. Au ax şi casetă din aluminiu "superlight" în loc de oţel, şi deci rugămintea ca ciclistul să nu depăşească 90 de kile şi pinioanele să aibă spider (o piesă care măreşte suprafaţa de contact a pinioanelor cu caseta butucului, ca să nu sape pinioanele în ea). Sau poţi să-ţi improvizezi "spideru' săracului" pentru seturile de pinioane care n-au, plasînd agrafe de birou pe laturile casetei. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De exemplu jantele DT XR 350 au limită de greutate de 75 kg pentru călăreţ.

Scuza-ma ca intervin. Nu cumva cand se specifica aceasta greutate ei se refera de fapt la incarcarea per roata? Ceea ce ne duce la un calaret de vreo 140kg (daca scazi aprox si greutatea restului bicicletei)?

M-a preocupat si pe mine subiectul, pt. ca eu cantaream la un moment dat 132Kg si, daca ma luam dupa specificatile producatorilor, ar fi trebuit sa nu ma urc pe nici un fel de bicicleta... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuza-ma ca intervin. Nu cumva cand se specifica aceasta greutate ei se refera de fapt la incarcarea per roata? Ceea ce ne duce la un calaret de vreo 140kg (daca scazi aprox si greutatea restului bicicletei)?

M-a preocupat si pe mine subiectul, pt. ca eu cantaream la un moment dat 132Kg si, daca ma luam dupa specificatile producatorilor, ar fi trebuit sa nu ma urc pe nici un fel de bicicleta... :rolleyes:

Nu. Scrie clar acolo: RIDER WEIGHT LIMIT.

Plus de asta sunt nişte jante de competiţie de 350 de grame bucata, nu de dat în parc, deci la un rider de 75 kg trebuie să reziste la abuzuri serioase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limitele date de producator sunt date in special pentru garantie si poate si ca moda, ca mai toti dau limite.

Dar am mai scris pe alt topic, eu pe Marchisio Zephir 75, limitate evident la 75 kg ampus 105-110 kg si n-au clipit. Nu au fost deloc deranjate de plusul de peste 40 de kilograme

Scriu pt MBZ insa este valabil pt mai toate ultimele posturi in cea ce priveste greutatea. Da limita la Marchisio Zephir 75 este 75 sau la alte roti 80 sau 90 etc insa depinde si ce faci daca pui pe ele o sarcina mai mare decat cea recomandata. De ex: Producatorul cand recomanda niste roti pt o sarcina maxima de 75kg ia in considerare si dropuri mai mici (acum la cursele de XC traseele au devenit destul de tehnice si includ chiar dropuri de mai bine de jumatate de metru si bolovanis, etc) deci cand ai 75 kg si mergi cu o viteza considerabila la un concurs si dai peste niste bolovani sau faci un drop greutatea ce pica pe roti se multiplica si in nici un caz nu ramane 75kg ci devine chiar 150 poate. Asadar daca pui 140kg pe niste roti care sunt recomandate pt 75 si mergi lejer pe un trail nu vor pati nimic! Le-ai risca integritatea doar inmomentul in care ai pune pe ele 140kg si ai merge pe un teren tehniccare sa implice izbiri mai puternice in viteza de cate vreun bolovan sau dropuri ca cele amintite mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rider weight nu are nici o legatura cu wheel load :)

Greutatea e pe data pentru Rider weight.

Denied, Marchisio Zephir 75 sunt roti de sosea, [entru cursiera, la 1640 gr avand spitele 20 cu 24, Nu se pune problema de dropuri si bolovanis. Iar 40 de kilograme peste limita de producator inseamna mai mult de jumatate. Asa ca vorbim de lucruri diferite. Conteaza si cum repartizezi greutatea aia suplimentara, daca centrul greutatii este echilibrat intre axe sau este deplasat catre una singura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da, vorbim de lucruri diferite deoarece tu ai dat exemplu de roti de sosea la sectiunea de MTB/Off-Road. Ceea ce am zis eu era pt roti specifice acestei sectiuni ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am citit si eu acum. E "rider weight" la Zephir-ele alea...

Asta e unul dintre motivele pt. care am ezitat sa imi iau o bicicleta de sosea pur sange. A trebuit sa raman la un cross... Are de carat "animal" nu gluma... :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.