stefan79

MTB cumpărat intreg sau pe piese?

Recommended Posts

Era doar in discutie faptul ca producatorii apreciaza cu o marja destul de larga limita de greutate a ciclistului, in special pentru probleme de garantie.

Concluzia mea dupa ceva teste personale si discutii cu altii, este ca fie de sosea, fie de mtb, rotile duc lejer in conditii de siguranta un plus de 30% peste limita publicata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e sigur. Pe testate. Altfel, repet, nu m-as mai fi putut urca vreodata pe o bicicleta. N-am gasit producator care sa accepte in specificatii un biciclist mai greu de 130 de kg, cum era cazul meu cu cateva luni in urma.

Caz oarecum particular. Am o constitutie care nu se incadreaza in standarde. Mi-am contrariat mereu antrenorii, pe vremea cand faceam sport de performanta. Daca ar fi s-o iei dupa tabele, comparand greutatea cu inaltimea, ai zice ca am fost mereu un obez. Ori nu era cazul. In tinerete, in forma sportiva maxima, la 1,85m aveam undeva la 100-105 kg. Puteam cu usurinta sau pun sau sa dau jos de pe mine 4-5 kg fara sa se simta deloc. Alti colegi aveau probleme daca adaugau un kil... Sistem osos deosebit de robust, greu, si masa musculara mare.

Pana pe la 26-27 de ani eram nedespartit de bicicleta. N-am practicat efectiv ciclismul, dar aveam prieteni care o faceau. De foarte multe ori ma antrenam si mergeam in ture alaturi de ei. Cand a trebuit sa ma las de sport, in urma unui accidentari la un genunchi, am abandonat si mersul pe bicicleta, alaturi de orice alta forma de sport. Singura forma de miscare pe care n-am abandonat-o au fost drumetiile la munte si speologia care m-a pasionat mereu, dar lipsa timpului liber ma face sa le practic si pe acestea doar sporadic. Genunchiul s-a refacut aprox complect, dar comoditatea care s-a instalat ulterior, stilul de viata, alaturi de profesie, care nu m-a ajutat nici ea prea mult (fiind mai mult un soarece de birou) m-au facut sa ajung acum, la 44 de ani, la acele 132kg pe care le-am mentionat mai sus. Cu cateva luni in urma am luat decizia sa fac ceva in sensul asta, asa ca primul lucru la care m-a dus mintea a fost sa reincep sa merg pe bicicleta.

Zis si facut.

Dupa mintea mea, mi-as fi luat intai o bicicleta de sosea. Aveam amintiri placute cu Sputnik-ul si Favorit-ul pe care le avusesem candva. Dar, cum una imi fusese furata (Sputnik-ul), iar cealalata o facusem cadou unui amic (Favorit-ul), am inceput sa colind putinele magazine specializate din oras, sa vad ce mi se potriveste. Ei, aici am dat de greu... Nimeni nu m-a putut asigura ca nu voi avea probleme cumparand o cursiera, dat fiind gabaritul meu. E drept, si ofertele din oras erau extrem de reduse...

Asa ca pasul urmator a fost sa cobor in pivnita si sa readuc la suprafata batranul meu Ural, o bicicleta ruseasca verisoara cu Ukraina si Minsk-ul, pe care o calaream pe vremuri cand faceam piata. Imi aminteam ca in unele ocazii ma tinuse pe mine, un sac de cartofi si-o butelie plina fara sa clipeasca... Saraca statea abandonata in pivnita de mai bine de 20 de ani. Am facut furori cand am aparut cu ea la spalatoria auto, cerandu-le sa mi-o spele (era atata de plina de praf si vaselina saponificata, incat am zis ca nu pun mana altfel pe ea). Pe scurt, am readus-o la viata. I-am schimbat cauciucurile, lantul si pinionul din spate. Ulterior a trebuit sa-mi iau si o alta sa, pt. ca aia a fost prima care mi-a disparut in primele zile din noua viata de biciclist. Era saua clasica ruseasca, asemanatoare cu seile Brooks de azi. In fine... Chestia e ca, urcandu-ma din nou pe bicicleta, am regasit o placere pe care acum nu-mi explic cum de mi-am putut-o refuza atata amar de vreme... Cum ma asteptam, Ural-ul meu mi-a facut fata cu brio, chiar daca se afla la a doua tinerete. Nici o treaba n-are cu ditai malu' de om din spinare...

Intre timp, neabandonand ideea de a-mi lua si o bicicleta moderna, am continuat investigatiile. Am inceput sa ma informez pe internet. Asa am ajuns sa citesc si acest forum. Informatiile de aici mi-au fost de foarte mare folos, pt. ca, desi familiarizat cu tot ceea ce inseamna mecanica unei biciclete, nu mai eram deloc la curent cu noutatile. Tre' sa intelegeti ca pt. mine tot ceea ce a aparut de 20 de ani incoace le pot numi noutati... :)

Pana la urma am amanat decizia de a lua o bicicleta de sosea pur sange si am optat temporar pt. un cross. Face fata destul de bine pe sosea (nu la nivelul la care imi aminteam eu Favorit-ul, dar nah... nici eu nu mai sunt acelasi...), ba mai indraznesc sa intru cu el si pe cate un drum de tara sau pe vreo poteca de munte. Nimic agresiv, dar totusi... Intre timp m-am ales si cu un MTB. Unul dintre amicii mei de drumetii cicliste de odinioara, vazand ca m-a lovit din nou microbul, a zis ca ma ajuta el sa nu mai scap, asa ca m-a cadourist cu un Giant de generatie mai veche, echipat STX, pe care el il scosese la pensie, dar care inca se tine destul de bine. Asa ca mi-a deschis apetitul si pt. MTB, nemernicul... :))

In acest context am ajuns eu sa studiez care biciclete sau care componente anume s-ar potrivi pt. a face fata cerintelor mele particulare.

Vestea buna e ca, de cand am reinceput cu pedalatul, organismul meu si-a adus aminte ca a fost candva sportiv si a reactionat neasteptat de bine. Acum am cu 16kg mai putin. La 116, cat am ajuns acum, imi pot deja permite multe... :))

Rog sa ma scuzati pt. postul kilometric. Probabil ca are doar o mica legatura cu topicul acesta. S-ar fi potrivit mai degraba la cel cu bicicletele pt. oameni grei, dar asa a ajuns sa curga discutia de aici.

Una peste alta, eu va multumesc tuturor pe acesta cale pt. informatiile pe care, indirect, mi le-ati furnizat in tot timpul cat v-am citit pe tacute. Posibil sa mai intervin uneori in discutie. In fond sunt si eu acuma un fel de (bi)ciclist... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sînt curios ce anvelope foloseşti, ce mărime adică. Pentru că eu am tendinţa să supraestimez necesarul, grosier zici unii, doar că mi-e foarte silă de snakebites şi de-aia... Ai avut pene, şi dacă nu, ar fi foarte interesant ce anume foloseşti la 110-130 de kile (la care cred că se mai adaugă 10-20 de la bicicletă).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe bicicleta cross actuala anvelopele sunt Schwalbe Silento II, marime 622-40 / 700-38C / 28 x 1,5 si am grija sa fie umflate la maximul permis de producator (5 bar). Cel putin cat merg pe sosea. N-am avut pana acuma (in 4-5 luni) nici un fel de pana. Bat in lemn...

Pe vechea bicicleta Ural, cu care reincepusem viata de biciclist, pusesem cauciucuri Rubena 28 x 1,75 (marimea originala pe bicicletele Ucraina). Din cauza ca am avut tendinta sa umblu cu ele usor dezumflate, am avut parte de un snake bait. Pana m-am invatat minte...

Pe MTB nu tin minte exact ce gume am. Sunt cele cu care am primit bicicleta. Stiu ca sunt Hutchinson, dar nu imi amintesc acuma exact marimea. Tre' sa cobor pana in uscatorie sa ma uit. Voi reveni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum a mai spus cineva inainte. Bicicleta din componente iese mai bine cand ai de investit undeva peste 1000 de euro... din mai multe motive:

1. 90% din piata se invarte pana in pragul de 5-6 sute de euro asta inseamna vanzari mari si implicit preturi mari

2. daca ai de gand sa-ti faci bicicleta de peste 1000 de euro din piese inseamna ca stii exact ce vrei si sigur bicicleta va fi cea mai buna optiune ptr tine... fata de orice alta bicicleta de-a gata

3. Din ce am constatat eu la bicicletele mai scumpe 600-1000 euro exista anumite piese sub configuratia generala, piese la care castiga firma. E exat acelasi lucru ca si la configuratiile de calculatoare unde de obicei placa de baza e un jaf fata de procesorul care e supermarketat. La bicicletele de care vorbeam intre 600-1000 furca sau setul de roti sunt sub restul pieselor. Dar iti ia okiu cand vezi deore pe schimbatoare. La fel si ghidonul, tija sa, cuvetaria sau butucul angrenaj... adica de obicei sunt sub nivelul bicicletei. Nu mai vorbesc de cadrele de firma care sunt supraevaluate. Un cadru de top de la o firma mai mica e mult mai ieftin decat orice cadru entry-level cube, felt etc.

... si uitasem 4. eu consider ca, construitul bicicletei din piese inseamna 50% din placerea de a merge pe bicicleta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un cadru de top de la o firma mai mica e mult mai ieftin decat orice cadru entry-level cube, felt etc.

Poti sa dai exemple concrete? Ca as fi interesat de asa ceva!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa dai exemple concrete? Ca as fi interesat de asa ceva!

... dupa indelungi cautari am pornit in februarie de la un cadru magellan pyxis 18,5 inch la 1,78 inaltime (cu suport disc sau vbrake)... mi s-a parut un bestbuy raport calitate/pret chiar daca e model 2007...

Imagine postată

Nupot sa nu mentionez magazinul de unde l-am luat pentru ca au stat baietii vreo 2 ore sa monteze furca pe cadru si butucul pedalier... un magazin undeva pe 1 mai dupa intersectia cu Turda

Montaj inclus in pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde ai scos greutatea?

18,5 nu-i chiar mic. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misto cadru,nu stiu greutatea exacta dar stiu ca e f.usor.Cadrul meu,Mosso Gallop scandiu la marimea de 18" are fix 1290g.Dar am cautat mult si bine pana l-am gasit.Sunt foarte multumit de el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimul cadru Magellan Pyxis are 1330g, adica modelul de 2010. Cadrul de mai sus, un model foarte frumos din punctul meu de vedere, cantareste 1572g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia intrebam si eu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asta e model 2007 cu greutatea la 1572, initial vroiam sa raman pe vbrake si are si mounturi fata de modelul 2010 (cel alb auriu). La acelasi nivel de pret gaseam ceva merida. Si mai am un obicei foarte in dezavantajul meu ca si preturi. Imi place sa vad in magazin ceea ce cumpar, asadar oferta de hardtail-uri normale in Bucuresti e extrem de limitata cred ca numai merida si magelan am gasit sa fie pe stoc din cele 7-8 magazine.

Am tanjit mult dupa corratec bow fun si eram aproape sa il iau pe comanda cu vreo 400 de euro insa l-am vazut intr-un magazin si am ramas surprins cat de gros poate fi vazut de sus, adica in loc de o teava subtire intre picioare ai doua tevi departate una de alta. Deci vazand cadrul pe viu mi-am schimbat parerea 180 de grade.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.