CHELIE

Ghidon carbon sau aluminiu?

Recommended Posts

Nu reusesc sa ma decid catre ce ghidon sa ma indrept.Doresc sa il pun pe o bicicleta de xc,all mtn.Prima alegere ar fi Easton Haven Carbon ,lungime 711mm,rise 20mm,greutate 170g.La aluminu nu m am decis inca,dar variantele de 710-720 mm sint undeva la 250g minim.Intrebarea mea este daca merita investitia de 100 euro intr unu de carbon,gindindu ma si la coboriri.Repet,va fi maxim de all mtn bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit eu pentru sosea la acest aspect si am ramas la aluminiu. Am ales un ghidon de 250 de grame la 40 de euro in loc de unul de 200 la 180 de euro.

Eu zic sa iei aluminiu, mai ales ca o sa fie pentru AM bicla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluminiu 100% nici sa nu te gandesti la carbon...la o cazatura mai nasoala ai sa plangi langa el...si parerea mea ca la bicla ta nu o sa conteze asa mult cateva zeci de grame...mai bine bagi banii in alte piese decat int-un ghidon de carbon...daca chiar ti s-a pus pata poti sa iti iei aluminiu cu folie de carbon (ex fsa carbon pro 31.6 rize 18 grade) care la o cazatura se poate juli sau indoi putin...nu crapa ca un carbon 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar incepe sarbanda carbon vs aluminiu?

Carbonul este mai rezistent la indoituri. Nu se sparge, nu se indoaie. Daca e de proasta calitate da, e de preferat un aluminiu.

Eu am pe o bicla similara, marathon / AM aluminiu, riser, ca sa nu se creada ca sunt bolnav de carbon. Am avut si l-am dat ;;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

un ghidon de carbon e mult mai confortabil decit unul de aluminiu,fibra de carbon avind calitatea de a absorbi vibratiile si nu a le transmite,ca o teava metalica.diferentele de greutate sunt f mici(carbonul e o idee mai usor)iar cele de pret sunt mari.daca vei folosi bicicleta in regim hobby ia-ti ce e mai ieftin,adica aluminiu.diferenta de pret dintre ele nu e data de greutatea mai redusa a fibrei de carbon ci,cred eu datorita rezistentei si confortului oferit de carbon vs aluminiu.

p.s.suzu-le nu stiu cum ai reusit sa fisurezi un ghidon de carbon in urma unei cazaturi,pt-ca eu am cazut de o gramada de ori iar ghidoanele de carbon pe care le-am avut nu au avut nici o problema,pe cind alea de aluminiu le-am indoit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu incep cu o intrebare. Ce roti ai? Ce suspensie ai? Ce linie de transmisie ai? Personal consider ca atata timp cat bicicleta nu are niste roti ca lumea in primul rand - Crossmax SLR sau echivalent, o linie XT cel putin si o furca cel putin Reba, o investitie intr-un ghidon de carbon este cel putin deplasata. Daca le ai pe astea, da, investitia probabil ca merita. Daca nu, mai bine iei un ghidon bun de aluminiu cu 50-60 RON si de restul de bani imbunatatesti altceva mai important.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna observatie @hcampian... +1.

Totusi, ca sa nu deschid alt topic, eu vreau un ghidon flat usurel si la pret sa fie ok... Stiti vrun model? Eu fac XC si acum am un ghidon Zoom cu rise care la greutate pare mai mult de DH (350g+)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi de specificat ca daca o arzi cavalereste si prin oras mult, tine ghidonul in 580-600.

Daca ingerul pazitor cu care iesi la trasee mai spre AM e slab de bicepsi si tricepsi atunci e indicat sa porti numere mai mari la ghidon, de la 600-700.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radu, eu nu am avut ghidon de carbon (am avut cadru) insa am vazut cum la un amic live cum a facut praf un ghidon de carbon, pur si simplu s-a rupt exact langa pipa; din cate tin minte ghidonul era fsa...acum imi pun intrebarea: sa fi fost fisurat cand a strans capacul pipei? Oricum a crapat f usor, cazatura nu a fost cine stie ce...adevarat ca bicla a facut un mic salt de la sol si cazut exact invers cu rotile in sus, in pipa si sa (juma de backflip)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer imi vine greu sa cred ca doar atat cantareste la banii astia. Vrei din Romania sa il cumperi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la intrebari au raspuns astia de la playbike ca ar cantari 170g. nu prea ma intereseaza locul de unde il iau, pe asta l-am gasit primul.

daca se mai complica cineva cu o comanda din afara o sa caut si pe site-urie de peste hotare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu are cum sa cantareasca atat; eu am cele mai usoare ghidoane de la truvativ:

1) truvativ team xc race (alu 7050) 580mm 31.6 si cantareste 143g (cantarit cu doua cantare diferite, unul profi de biju)

2) truvativ stylo team (modelul nou, material ms5) 600mm si canatareste 163g

Imagine postatăImagine postatăImagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

si astea sunt de vreo 7 ori mai scumpe ca si cel de pe site. Poti sa verifici pe site-ul Truvativ, poate gasesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeam postarile voastre si ma intrebam daca n o fi fost controversa si cind au inceput sa folosesca aluminiu la cadre,ghidoane etc ,in locul otelului.

@hcampian - nu ti face griji,nu vreau sa tunez Loganu'.Daca e necesar sa precizez care urmeaza a fi configuratia,o sa postez ce am cumparat pina acum:

cadru Turner 5Spot , furca DT Swiss EXM 150, roti DT Swiss M1600,frine Formula K24 Oro.Probabil ca in curind voi pune si groupset ul SLX 3x10,pentru ca nu vad sensul XT ului; este mai scump,mai putin fiabil(angrenajul) si diferenta de greutate fata de SLX nu justifica banii in plus.Ar conta la greutate XTR ul,dar chiar este scump si la cum rup eu schimbatoarele spate,m ar durea inima sa arunc pe geam 150 euro .Nu prea am inteles de ce ma intrebai de Crossmax SLR,in conditiile in care spuneai in alt topic ca nu ai incredere in rotile cu mai putin de 32 de spite.Chiar vrei sa car 2 zile bicicleta prin padure?:)

ON TOPIC

MBZ ,un motiv anume pentru schimbarea ghidonului de carbon?Vreau sa mi fac un "do it all" bicla si chiar daca prin oras va fi mai dificil cu ghidon de 710,ma intereseaza sa fie cum trebuie pe munte.Am avut un ghidon de 680 pe fosta bicla (Commencal Meta 553) si m am simtit de multe ori jenat de coate in curbe luate in viteza si asta ar fi motivul pentru care mi as dori unul mai lat.Daca chiar nu mi se potriveste ,il tai.Da' prefer sa am de unde taia ,decit sa cumpar altul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specificatiile si raspunsurile celor de la PlayBike sunt de multe ori aberante. Chiar daca vei incerca sa-i atentionezi, ei vor sterge tot. Cred ca asta e o politica de a-si vinde marfa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

confirm 100% ce spune vis-a-vis...cei de la playbike au o gramada de erori in descrierile produselor; ultima oara imi aduc aminte ca facusem comanda la o pipa...nu mai stiu modelul insa in descriere spuneau "greutate = 103g la 105mm"; ca pret undeva la 130 lei parca (pomana...o fi Extralite vopsita ;) ); am intrebat pe forum, am primit raspunsul rapid ca totul este exact ca in descriere; am asteptat tel de confirmare a comenzi si i-am rugat sa puna pipa pe cantar cu mine la telefon...evident ca avea aprox 140g :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chelie

Motive sunt. Nu suport metisii. Pe un cadru anodizat negru mat nu prea sunt incantat de cum se integreaza carbonul. Din carbon am pastrat exclusiv o componenta din carbon, un distantier de pipa de 10 mm mat. :)

A doua chestiune e ca aveam ghidon flat si mie imi este mai confortabil riserul, si folosesc un Ritchey WCS foarte bun si usor.

A treia ca am o pipa Thomson de 15 grade pe 25,4 la care nu vreau sa renunt si carbonul era oversize.

Un ghidon carbon finisat mat si de foarte buna calitate sare de 200 Euro si nu justifica investitia.

@suzu

Legat de ce spui mai sus cu sectionarea de langa pipa, este foarte plauzibila. Motivele pot fi mai multe, dar in principal o calitate slaba. Dupa cum ai putut vedea se fac FSA si replici in China , si unele sunt foarte slabe. A doua ar fi ca totusi fibrele de carbon se pot sectiona pe diferenta de material, ca urmare a strangerii prea puternice pe limita de turnare peste miez de aluminiu. Carbonul nu este kevlar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic s-o lasi cu carbon. Ia un Syntace Alu de maxim 230g, si eu zic ca e o afacere buna. Un carbon la acelasi pret nu e sensibil mai usor, si poate nu vrei aprecia faptul ca flexeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=7571;page=2;menu=1000,2,89;mid=7;pgc=0

36 euro si 130 de grame...la fel de usor ca si un carbon daca doar asta e problema.

Pt amortizare din cate am inteles de pe forum ca nu am avut carbon, el sta mai bine la capitolul asta.

sau pt 700 mm e asta

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=16160;page=1;menu=1000,2,89;mid=22;pgc=0

si mi se pare si usor si firma e faina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moldo, exact ce ziceam. Omul are bicla de AM, si Flatbar de 580mm cade din start. Legat de rise-ul ala de 700, ajunge probabil taiat la 200g, nu mare diferenta fata de un Syntace cat mai light de Alu. Si clar fara emotii cu el cand te dai. Ce amortizare ii trebuie pe fata de la ghidon? Amortizarea in ghidon e pentru cei cu furci varza. El cu DT, pa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa, eu incercam sa dau o varianta la fel de usoara ca si carbonul si am mentionat de proprietatile lui ca vad ca fiecare face reclama la ceva: fie aluminiu fie carbon.

Nici eu nu cred ca merita la AM sa iei carbon. Oricum daca iei ceva de Al mai lat il poti taia tu exact la cat vrei si nu mai esti conditionat de ce latimi au producatorii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

MBZ, cum adica replici? exista asa ceva pe piata? replici la carboane? hai la telefoane, piese auto...dar si la componente de carbon se pot face replici? cat de cat sunt cunoscator insa chiar nu imi imaginez cum ar putea arata o replica a unei piese de carbon...din ce e facuta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident din carbon.

Replica nu inseamna ca-i din mucava si la prima ploaie se face praf...

Tehnologia prelucrarii carbonului nu este extrem de sofisticata, dar necesita o specializare si acuratete foarte mare in procesul de productie pentru a iesi un produs de foarte buna calitate.

Chinezii fac orice, si produc si pentru FSA, dar altii din alte ograzi vecine fabricii copiaza identic produsul. Arata la fel dar nu se comporta la fel. Poate fi mai usor sau mai greu decat produsul original(cu certificarea calitatii) dar in mod cert este mult mai prost.

Exemplu de copie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.