tomcat

Dieta vegetariana si sportul

Recommended Posts

 intelegi ce vreau sa spun maestre? :-

Unde m-am dat eu jos s-au dat si aia cu foaie de 22. As fi putut sa fac pe bicla tot traseul dar era prea lent si prea chinuitor. Chiar si la o coborare am descalecat ca nu mai rezistam sa stau in pedale si in frane.

Mentionez ca mi-am uitat casca, ochelarii si manusile acasa si am concurat cu alte de imprumut. Numai ghinioane, ce sa ma zic. Cred ca mi-au facut carnivorii descantece. 

Iar locul trei a fost cu 30 sec inaintea mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sugestie . Pune un pumn de boabe de naut in apa si lasa-le de seara pana dimineata la hidratat. Mananca-le crude . Sunt excelente.

 

pff, suna interesant.. si nu baloneaza, nu-s toxice?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lintea e mai buna decat fasolea si fierbe in 40 de minute, fara a avea nevoie de inmuiere. 

Am gasit si linte rosie, fierbe in 10-15 minute si e mult mai buna. Si mai scumpa, bineinteles...

 

Referitor la meniul meu competitional... Cu trei ore inainte de concurs manac o portie de paste de preferat integrale. Fiarbe pastele in apa chioara, le scurg si le amestec cu branza de vaca, stafide, miere si nuca macinata. O portie ar fi 100 de grame de paste uscate plus toate celelalte ingrediente, dar rareori pot manca tot. Cu o ora inainte de concurs mai halesc o banana si ceva fructe uscate.

In zilele premergatoare concursului mananc de asemeni multe paste si alte surse de carbohidrati complecşi. Ingurgitez cinci mese pe zi distantate la 4 ore si sevite la ora fixa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De-a dreptul demential!!! Tocmai am citit despre performantele unui atlet roman ce a participat la un Quintuplu Ultra Triatlon. Adica 5 triatloane fara pauza!!!

Si abia dupa ce am inceput sa lecturez am aflat ca e si vegetarian. 

O lectura foarte placuta, surprinzatoare, utila si motivanta: http://andreirosu.org/2014/10/13/povestea-celor-126-de-ore-de-quintuple-ultra-triathlon-partea-1/

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am mentionat si eu pe Andrei Rosu la un moment dat ; Intr-adevar Andrei e un exemplu pentru organizarea si hotararea de care da dovada. O precizare : e vorba de 5 iron man -uri. Iar obiectivul final e sa faca un deca !

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am scris până acum pentru că mă gândeam că o să calc strâmb la un moment dat, dar de aproape două luni nu am mai mâncat carne. Nu că aş fi vrut eu neapărat, dar aveam o problemă cu nivelul de colesterol pe care nu reuşeam să-l reglez chiar dacă făceam şi ceva sport şi nici nu mâncam prea des gras sau prostii. 

 

Folosind nişte suplimente alimentare şi cu lapte de seminţe (la început a fost bleah, dar apoi am dat de combinaţia "miraculoasă" de caju cu banane şi scorţişoară) plus o hidratare cu cel puţin 3L de apă pe zi, am reuşit să-mi reduc nivelul colesterolului de la 230-250  cât îl aveam în mod normal de aproximativ 2 ani până la 180, mişcarea fiind relativ limitată în ultima lună.  Ultimele analize le făcusem în iunie cu un colesterol de 230 (şi cu el fracţionat stăteam foarte prost, adicăl HDL mic, LDL foarte mare). Pe lângă asta am slăbit de la 82-83 kg la 77-78.

 

Acum trecând mai la subiect, la început mi-a fost cam greu deoarece a fost dintr-o dată trecerea, nu treptat şi eram cam ameţit în primele săptămâni, îmi pierdeam echilibru dacă făceam mişcări bruşte. Rezistenţa la efort era destul de limitată şi mă confruntam cu aceeaşi problemă cu echilibrul şi ameţeli. După ce am acordat o mai mare atenţie mâncării (in special bucătaria arăbească) mi-au mai dispărut aceste simptome. Rezistenţa la efort însă nu e la nivelul pe care mi-l doresc, o să mai fac diferite experimente :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dureaza mai mult de doua luni ca sa te obisnuiesti cu noua dieta, mai ales daca ai fost carivor inrait.

Eu am trecut treptat cam in sase luni si tot mai simteam efecte secundare. Mie cel mai greu mi-a fost sa renunt la sare, dar asta nu are legatura cu topicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi nu are legatura (si-mi cer scuze pentru asta, sarea fiind un mineral, nu vegetal), consumul crescut de sare, daca faci efort mare si transpiri abundent, nu este o problema. In probele de anduranta e chiar o necesitate.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

La sare nu am renunţat nici eu, îmi pun în shake-urile pe care le fac dimineaţa un vârf de linguriţă pentru electroliţi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate nu ar strica sa puneti cateva feluri de mancare, poate mai incearca cineva, un soi de meniu complet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lizzie Armitstead, 

-campioana mondiala en-titre,

-se antreneaza, isi face antrenamentele singura (nu are antrenor),

-vegetariana de la 10 ani. 

 

cat de tare suna asta, mai ales acum, 2016...   ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Croocodillul Am citit abia acum chestia cu colesterolul. Nu te mai chinui cu carnea si alea, alea ... Nu grasimea, nu oualele, nu carnea cresc colesterolul si nu sportul te scapa de colesterolul crescut. In mod paradoxal, la 80% din indivizi, colesterolul este crescut de excesul de glucide rafinate din alimentatie: faina alba, zahar, fructe dulci (aici intra si bananele) in special sucurile de fructe, laptele, iaurtul.

Poti fi bine, mersi vegetarian, vegan sau cum o fi si sa ai colesterolul crescut. Nu doar crescut, sa fii obez si sa nu iti poti controla greutatea corporala.

Eu sunt aproape vegan cam doua luni pe an. Nu mi se pare nici un fel de mare smecherie.

Din contra, as defini regimul alimentar ideal cel la care sursele de proteine sunt exclusiv din ou, branza si peste, cu foarte multe legume si verdeturi (in special salate).

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce m-am mutat din București și-au revenit toate (2 luni) ... Si nici nu mai tin strict regimul asta, ci am păstrat niște obiceiuri bune legate de apă bauta dimineața si shake-uri de semințe.

N-am putut rezista in ianuarie la carnita afumata de purceluș bio facuta de tata si de atunci mai gust săptămânal carne, dar am și făcut mai multă mișcare decât in mod normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colesterolul este mare si la mine, 240-250, dar eu sunt carnivor, altfel nu-mi merge deloc antrenamentul la sala. Am incercat insa dupa o luna am renuntat, nu dadeam randament si era sa o si patesc. In plus ca este destul de dificil sa asiguri 200g+ de proteine pe zi doar din seminte. Evit carnea de pui, insa peste si porc mananc. Lactate consum doar fermentate si in cantitate mai mica. Lapte nu am mai baut de 10 ani si nici nu mi-e dor. 

 

La mine trigliceridele sunt mici, HDL-ul este peste medie iar LDL-ul se calculeaza oricum prin diferenta, dar este mai mare decat s-ar zice ca este util. In cazul acesta am inteles ca nu este o problema, doar trebuie avuta grija sa ramana asa.

 

Pragul de 200 a fost introdus gradual si in Romania, el scazand treptat de la o valoare de 300, din ce am citit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@iacobdoc

Sunt de acord in privinta ideii de "regim" bazat pe legume, peste, oua si anumite lactate.

Insa nu cred ca fructele sunt chiar asa de "Piei Satana" pe cat spui :)

 

Mananc o tona de fructe (nu exagerez, chiar si in ture halesc: mere, nectarine, pepene, piersici, caise, capsuni, cirese, visine, pere - toate in functie de anotimp, bineinteles) iar colesterolul "sta" pe la 160-170 de doi ani.

La fel, nici de fainoase nu stau departe. Chec de casa, "lipii"/painici cu verdeata si branza (aluatul il fac fara drojdie, cu un pic de ulei de masline, faina alba simpla si ceva tarate/seminte iar prepararea se face intr-o tigaie incinsa si fara ulei, asemanator unei plite)...etc. Sa mai zic de cartofi rumeniti la cuptor cu cimbru, boia, piper si branza?

 

Sincer, imi vine cam greu a crede ca astia de prin bazinul mediteranean si chiar mai incolo au avut grave probleme din cauza bucatariei lor bazata pe fainoase, dulciuri, multe legume si ulei de masline (asta ca sa fac o simplificare barbara) :D

 

Daca ma supar, postez si retete p-aci....

 

Cred ca mancatu' chestiilor facute de-a gata din comert, oricat de "bio" ar parea, de dragul ideii ca "nu am deloc timp sa imi fac ceva singur de mancare, dar nici nu am incercat sa vad ce retete simple pot face in 30 min-1h", e un inculpat mai veridic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce-ti ofera fructele in plus fata de legume in afara de zahar si satisfactia de moment care deriva din asta? Sper ca raspunsul sa nu fie "vitamine".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@akebono

Nu stiu bre, nu m-am gandit (am limitarile mele). Imi plac prea mult ca sa le ignor si-mi pare nenatural sa ignor un cires de pe marginea drumului sau un maldar de nectarine sau pepeni rosii din piata. :). Multumit de raspuns?

Daca tot ai o teorie (raspunsul tau inversunat asta denota), dezvolt-o direct si dezbatem ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ce-ti ofera fructele in plus fata de legume in afara de zahar si satisfactia de moment care deriva din asta? Sper ca raspunsul sa nu fie "vitamine".

 

 

Pragul de 200 a fost introdus gradual si in Romania, el scazand treptat de la o valoare de 300, din ce am citit.

 

 Fructele si legumele nu au zahar, ci doar fructoza (zaharul e un dizaharid alcatuit dintr-o molecula de glucoza si una de fructoza, condensate).

Iata un tabel cu continutul de fructoza in fructoza in fructe si legume (da, si legumele au fructoza, mai multa sau mai putina):

http://familywellnesshq.com/fructose-in-fruits-veggies-nuts-seeds-legumes-grains/

 

Cum si fructoza determina o crestere a secretiei de insulina dupa ingestie, evident ca excesul o sa inhibe arderea grasimilor pe termen mediu/lung.

Ar fi insa mare pacat sa ignori niste fructe sau legume provenite dintr-o agricultura curata :D

 

Colesterolul total are azi limita de atentie fixata de catre ghidurile internationale la 200 mg/dl. Limita peste care  valoarea e considerata patologica e 240 mg/dl.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@akebono

Nu stiu bre,  ;)

Speram sa stii bre, dar deh :). Nu-s inversunat, doar remarcam ca l-ai contrazis pe @@iacobdoc si ma intrebam cu ce argument. Daca doar ala cu ciresul sta la baza afirmatiei ... ramanem la bre'.

 

@@Traveller: esti sigur ca organismul face diferenta intre fructoza, glucoza si zaharoza intr-atat precum lectia de la chimie? Ca pe aia o stim cu totii prea bine. Pana la urma urmei, din punctul de vedere a ce ne influenteaza, tot "zahar" ramane. Din acest punct de vedere legumele rullz.

Referitor la limita asta in continua scadere, cam tot odata au intat puternic in vanzare si statinele si alte medicamente care sa tina colesterolul sub un prag fata de care mai toti suntem considerati patologic bolnavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
esti sigur ca organismul face diferenta intre fructoza, glucoza si zaharoza intr-atat precum lectia de la chimie?

 

O intrebare care ma pune pe ganduri, daca mai are rost sa imi bat capul sa risipesc ignoranta si sa explic niste concepte de bun simt oamenilor. Pe viitor promit ca o sa-mi tin gura. :) 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now