octav

Roti cursiera carbon 1000 grame

Recommended Posts

Vreau sa imi construiesc un set de roti de cursiera folosind niste jante Planet -X.

Jantele sunt de baieu, au 20 mm inaltime si greutate 250 de grame.

Ca si butuci vreau sa iau ceva de pe ebay, de la Taiwanezi(in jur de 280 de grame butucii).

Spite vreau sa folosesc DT Revolution cu nipluri de aluminiu.

Greutatea trebuie sa iasa in jur de 1020-1050 grame.

Butucii ar fi astia:

http://www.ebay.com/itm/8-sealed-bearing-273g-Campagno-Super-light-Black-Road-Bike-Hubs-20-24-Campy-/200694117976?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item2eba4d3658

sau

http://www.ebay.com/itm/288g-Super-light-Road-Bike-Hubs-20-24-Campy-/200680873284?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item2eb9831d44

A construit cineva asemenea roti cu jante de carbon si butuci Taiwan?

Merita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce pret ai iesi cu ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erau unele de vânzare pe bazar aici, la 2500 de lei parcă.

Sincer mi se par puţin fragile jantele alea. M-aş orienta spre 28 de găuri măcar, chiar dacă sacrifici 20-30 de grame pe roată, cât au spiţele alea în plus faţă de 24h.

Altfel... dece nu?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ies pe la 1800 de lei maxim 2000 de lei. Nu gasesc jante de 28 de gauri, oferta este la cele de 20 fata/ 24 spate . Butucii m-am uitat la cei de pe ebay, pentru ca Planet X nu are butuc pe caseta Campagnolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erau unele de vânzare pe bazar aici, la 2500 de lei parcă.

Sincer mi se par puţin fragile jantele alea. M-aş orienta spre 28 de găuri măcar, chiar dacă sacrifici 20-30 de grame pe roată, cât au spiţele alea în plus faţă de 24h.

Altfel... dece nu?!

La jantele de carbon in special, sunt mai rezistente daca au mai putine gauri.. in afara de alea cu preturi stratosferice, unde gaurile sunt modelate in matrita.

Mai multe spite nu inseamna neaparat roata mai rezistenta. Conteaza foarte mult si ce tensiuni suporta janta. Daca se poate tensiona foarte tare, merge si cu 16 lejer.

Multe spite ai nevoie doar la jantele fara capse notubes care sunt de mamaliga :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Userul prodigy le avea la vânzare exact în configuraţia aia - 20/24 de spiţe. Ia legătura cu el şi vezi ce impresie i-au făcut lui...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am trimis un PM . Multumesc radu:)

Configuratia cu 20-24 mi se pare super ok(asa am si pe rotile de 50mm care au 1400 de grame). Astea as fi vrut sa le fac strict pentru munteTranAlpina, Transfagarasan).

Butucii aceia de e ebay cum vi se par? Am gasit si unii Dati la 200 de dolari, dar sincer tind sa cred ca sunt facuti la fel toti si nu ar merita diferenta de pret.

Spite DT Revolution ar fi ok, sau sa ma intreb spre Competition(chiar daca ar iesi setul la 1100 grame).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia liniştit Revolution, sunt foarte OK.

Eu am un set de roţi făcute pe jante Ambrosio Crono (cam 470 de grame bucata) cu butuci asiatici de pe ebay - e drept, sunt cam la 330 de grame, nu 250, dar în aproximativ un an de folosire nu au nicio problemă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ok, o sa merg pe Revolution atunci. Cat despre butuci chiar nu stiu pe care sa ii aleg :( cred ca o sa merg la noroc :D

Mai sunt si acestia Dati :

http://www.ebay.com/itm/CAMPY-RED-Dati-Road-Bike-Super-Light-Bearing-Hub-20-24H-CAMPAGNOLO-/270770684487?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item3f0b30c247#ht_2582wt_1010

Care sunt ceva mai scumpi, nu stiu daca si mai buni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-am idee ce butuci am... Sunt complet anonimi, nu scrie nimic pe ei. I-am luat cu aprox 70 de euro setul şi au în jur de 300g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conteaza foarte mult materialul din care este facuta janta de carbon , chiar daca ies usoare ca greutate nu neparat sunt si bune de catarare .

Din punctul meu de vedere rigiditatea rotii este pe primul loc , dupa vine greutatea si rezistenta la inaintare a conurilor din butuci .

Rigiditatea vine din o spitare buna (sunt multe modele de spitare ... fiecare firma are fixul ei , dar cum tu le faci custom daca nu ma insel nu sunt decat vreo 3 sau 4 modele de spitare) si implicit un set de spite bune (intradevar DTSwiss sunt de top) . Si carbonul conteaza , daca janta nu este rezistenta cand tensionezi spitele se crapa la gaura de niplu (si poti sa o arunci) . Si conurile conteaza ft mult , am mers pe roti de greutate asemanatoare dar cu conuri diferite (firme diferite) si observam imediat diferenta .

Trebuie retinut ca daca le scoti la 1kg pe altceva decat catarare nu prea poti sa le folosesti , pe plat dai ca taranu in ele . Nu stiu daca ai observat dar in tururi majoritatea ori merg pe roti cu un profil de 30mm de la inceput pana la sfarsit ori pe catararea finala le inlocuiesc cu unele usoare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Janta cred ca este de o calitate decenta. Englezii de la Planet X ofera si garantie pentru ele.

Rotile le-as face doar pentru munte(e o nebunie de-a mea). Pentru plat/combinat am roti cu profil de 50mm de carbon la 1420 de grame.

Sincer mi-ar fi placut un profil de 30mm dar e ok si asa.

Totusi Joaquin Rodriguez am vazut ca merge cam tot timpul pe Campa Hyperon(profil de 20mm) dar ce-i drept, sunt un picut mai grele(1200 grame).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine m-ar costa in jur de 450 de euro, o diferenta majora de buget :D SI totusi ar fi foarte ok la 1000 de grame. Acum nici nu sunt inca prea hotarat daca ar merita cu adevarat asa ceva(avand in vedere ca am niste roti la 1400 de grame pe baieu si niste roti clincher tot la 1400 la care daca as schimba spitele as ajunge la 1270 gr). De asta si vreau pareri cat mai multe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

270g, cu atit mai mult 400g diferenta la roti este semnificativa!

Daca poti, fa-o, pt satisfactia personala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este diferenta mare, dar depinde foarte mult si rigidatatea. Pana la urma pentru mers doar pe Transalpina si TF sunt, ca in rest ma ajuta mai mult rotile de 1400 de grame si profil inalt. Am vorbit cu mai multi prieteni si parerile sunt foarte impartite. Adevarul e ca le-as folosi probabil de 5 ori pe an. Dar macar pentru alea 5 ori si mi-ar placea sa stiu ca bicicleta mea are 6.8 kg :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa-ti fac "in necaz": a mea are deja 6.5 cu roti de 1400g (Campa Shamal clincher).

Daca mi-as lua Extralite (clincher, 1150g), as iesi cu ea sub 6.3kg!

Dar n-am s-o folosesc doar de 5 ori pe an, ci mai tot timpul (fac aproape exclusiv munte, vezi locatia).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi faci un pic in necaz dar nu-i bai. Cum de ai reusit sa o aduci la 6.5 kg? Ce cadru ai?

Cat despre roti, niste roti de 1000-1100 ar fi bune cam doar la deal(noi pe aici mai facem si ture pe plat de 150-200 km), dar pentru astea as avea profilatele la 1400 de grame. Pana la urma cred ca o sa la fac, doar ca o mica "boala".

Daca nu o sa imi placa, le vand.

Rotile ar arata asa:

Imagine postată

Uploaded with ImageShack.us

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am adus-o, ci am construit-o direct asa. Adica e o bicicleta noua (cu exceptia rotilor), cadru Planet-X nanolight (960g), furca idem (350g), ghidon Pl-X nanolight (190g), pipa si tija de sa Ritchey, sa Selle Italia SLR (135g), grup Campa Record(cca 2000g) pedale Look Keo (260g). Este un proiect de care nu m-am apucat pina nu m-am convins ca ies cam cu 1kg mai jos decit cealalta bicicleta.

Rotile reprezinta etapa a doua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodigy mi-a recomandat niste butuci de aici:

http://www.bikehubst...t-p/ul277fr.htm

Din calculele mele, rotile ar iesi la 1020 de grame cu butucii acestia si spite DT Revolution. Cu niste spite DT Competition ar iesi pe la 1100 de grame.

Octav, nu văd dece ai pune Competition...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@giginic: Foarte tari baietii de la Planet-X.Esti multumit de cadrul Planet-X si de ghidonul de la ei? Inainte parca aveai un Giant,nu? Cum te simti pe Planet-X?

@Radu: Ma gandeam la DT Competition pentru putina rigidate . Spitele Revolution sunt foarte subtiri, si la 20 de spite fata si 24 spate ar putea sa flexe un pic la o janta de 20mm.

La o jante de 30-35 mm inaltime nu mi-as fi facut probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si acum Giant-ul, si il voi avea in continuare. Bicicleta noua e gata, dar... acum e iarna la noi, nu numai ca e ghiata si polei, dar mai e si vint.

Astept un moment mai prielnic.

In orice caz, Planet-X arata bine si pare chiar mai rigid decit Giant-ul, ghidonul e ingenios (traseele pt.cabluri) si f.usor.

Fata de alte cadre de carbon, cred ca are un raport calitate/pret maxim (as fi gasit cu 100g mai usoare la 1000-2000e in plus! - de diferenta asta pot sa-mi achizitionez un set complet de roti usoare de munte = reduc mai mult din greutate si am un set de roti in plus ceea ce nu e de neglijat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai timp poate pui niste poze cu ghidonul si cadrul. Daca o sa iau rotile o sa pun si eu cu siguranta la roti. Mi se pare niste preturi foarte faine la Planet X si calitatea super ok(normal ca nu putem compara cu Specialized,Scott,Colnago sau Pinarello dar sunt suficiente pentru noi, amatorii :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.