CiDo

Revizie Fox

Recommended Posts

salutare,

unde as putea face revizia la o furca fox ( cred ca e modelul de baza) in Bucuresti?

multumiri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: pai la bebe ai spus chiar tu de ce nu se mai poate merge (si el nu mai pune mana, are niste baieti care invata pe tine timp in care el se ocupa de vanzari:)) iar cel de la razoare s-a demolat ca se face metroul, trec in fiecare dimineata pe acolo

dar foarte utile posturile am vazut ca sunt mai multe lucruri de care trebuie sa tin seama (ulei etc), am sa mai documentez si am sa aleg si mai cu atentie . sau parca vad imi iau pana la urma o trusa completa de scule si imi fac singur servisul. la schimbatoare pana la urma in disperare am cumparat un stand de la dechatlon si cu ipadul in mana am reglat tot plus lungime lant dupa niste tutoriale de la parktool. mi-a luat vreo cateva ore (ca se bloca mereu display-ul la ipad si uitam urmatorul pas) dar nu a mers asa bine bicicleta de cand o am

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fosta mea furca Fox am facut revizia la magazinul Giant, la Catalin. Am fost multumit de colaborarea cu el, iar noul proprietar al furcii nu mi-a reprosat nimic legat de aceasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Giant, la Catalin, el lucra inainte la Razoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@izbk: Noul proprietar este foarte multumit :)) La inceput ma speriasem un pic ca era cam teapana dar erau garniturile cam uscate ca a stat o perioada cam lunga furca pe loc. Am scutarat-o un pic si merge perfect. @CiDo: Mergi la Giant pentru revizie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cine considera ca este capabil sa o revizuiasca singur, pot furniza documentatia completa FOX.

Are 241 Mb.

Lui Cido i-am trimis PM sa imi dea o adresa de e-mail unde sa-i pun link de descarcare dar se pare ca nu este interesat.

Documentatia contie proceduri simple, intermediare sau complete de revizie pentru toate furcile si amortizoare de spate, sculele necesare, componentele necesare la fiecare revizie dupa complexitatea si intervalul ei, uleiurile, cam tot. Vizual si text, atentionari, Diagrame explodate ale furcilor si amortizoarelor, etc.

E ceva de avut pentru un "FOX-ist" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Locul: Bucuresti

Actiunea: Revizie Fox, simpla, fara IFP chamber :-S

Modelul: Talas 32 RLC 100-140.

Scule: in exces

Piese schimb: ce trebuie

Uleiuri: nexam

Proceduri si documentatie: de la mama ei :)

Daca se doreste participarea sau implicarea in timpul procedurii de service putem face un colocviu.

Daca cineva are disponibile uleiurile doar in cantitatile necesare sa dea un semn. Evident localnic nu din Baia Mare ;;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cine considera ca este capabil sa o revizuiasca singur, pot furniza documentatia completa FOX.

Are 241 Mb.

Lui Cido i-am trimis PM sa imi dea o adresa de e-mail unde sa-i pun link de descarcare dar se pare ca nu este interesat.

Documentatia contie proceduri simple, intermediare sau complete de revizie pentru toate furcile si amortizoare de spate, sculele necesare, componentele necesare la fiecare revizie dupa complexitatea si intervalul ei, uleiurile, cam tot. Vizual si text, atentionari, Diagrame explodate ale furcilor si amortizoarelor, etc.

E ceva de avut pentru un "FOX-ist" :)

acum am reintrat pe ciclism (deci, da asta inseamna ca nu am fost interesat:))

clar nu mi-o mai fac singur, ca nu am timp. mai ales ca au inceput inscrierile la arges winter race! :)

La Giant, la Catalin, el lucra inainte la Razoare.

good, thx, ma programez

mai exista si alt giant decat magazinul de pe traian? am sunat si mi-au spus ca nu fac revizii la furci.

cred ca imi cumpar o bicicleta noua:) o sa ii reglez eu schimbatoarele si cand apare ceva mai complicat, o schimb, si tot asa :)

si putin off topic, astia de la giant nu au niciodata nimic, nu au service, nu au rest, nu au bilete la concursurile care zic ca vand bilete prin ei, sunt cam abulici. nu o sa fie o bicicleta giant, in niciun caz :)

dar la dechatlon? scrie pe cascarabeta de service biciclete/ski din magazin ca fac si furci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ar fi culmea tocmai la Decathlon sa fie miezul mecanicilor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prieteni! Nu exista miezuri de mecanic sau de alta lighioana. Si un mecanic face revizia tot pe procedurile de la fabricant.

Numai ca facand macar una, are deja inregistrata procedura in minte, consecutivitatea operatiilor, sculele, uleiurile, si nu trebuie ca si instrumentistul sa mai "arunce ochii si pe partitura"...

Daca ai ce-ti trebuie, o poti faci singurel, oricat de netalentat ai fi la mecanica. Cel putin dupa documentatia care o am eu. Este atat de explicita ca trebuie sa fii complet tampit sa nu-ti reuseasca din prima. Trebuie cum am zis, sa ai materialele si sculele necesare, doua maini, sa fii lucid(nu drogat sau beat) si curiozitatea de a o face. Abilitatile vin pe parcurs :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la Assport fac revizii la furci .A facut un prieten la Rock Shoks si o sa mearga si cu Fox-ul pe care il are be cealalta bicla. Iulian este numele mecanicului care se ocupa cu furci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prieteni! Nu exista miezuri de mecanic sau de alta lighioana. Si un mecanic face revizia tot pe procedurile de la fabricant.

Numai ca facand macar una, are deja inregistrata procedura in minte, consecutivitatea operatiilor, sculele, uleiurile, si nu trebuie ca si instrumentistul sa mai "arunce ochii si pe partitura"...

Daca ai ce-ti trebuie, o poti faci singurel, oricat de netalentat ai fi la mecanica. Cel putin dupa documentatia care o am eu. Este atat de explicita ca trebuie sa fii complet tampit sa nu-ti reuseasca din prima. Trebuie cum am zis, sa ai materialele si sculele necesare, doua maini, sa fii lucid(nu drogat sau beat) si curiozitatea de a o face. Abilitatile vin pe parcurs :)

Pai asta e, iti trebuie interes, scule si materiale. Toate costa (timp, bani sau ambele) si nu multi mecanici/magazine considera ca merita efortul. Dovada ca unii posesori de Fox isi trimit furcile afara pentru revizie.

Stiu ca nu e rocket-science, dar si eu sunt mai comod si mi-am dus furca la mecanic. Nu am Fox, e o Tora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Eugen, bine spus, Iulian se ocupa de furci, nu le repara neaparat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci, e vreunul care face revizii la fox in bucuresti, or ba?

m-ar tenta si pe mine sa-i fac o revizie, nu am manual , dar sigur gasesc sa-l dau jos de undeva, nici ce scule (speciale) si ce uleiuri am nevoie, dar sunt sigur ca nu e asa de simplu pentru toata lumea, cum e pt unii, care se pricep si la facut cadre de bicicleta, cum e MBZ si nu fac mishto de le sau ceva de genul asta.

cand am luat furca, sh ca nu-s decat un inginer, mi se parea ca nu blocheaza bine si ma batea gandul sa o desfac, am gasit un tutorial si nu mi se pare nimic complicat, dar daca gresesc ceva sa stiu ca ma poate ajuta cineva s-o si fac la loc.

si n-as strica un chit de garnituri de 150 de lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea ai ce sa gresesti, trebuie doar sa fii foarte atent la unele chestii... bineinteles daca nu ai experienta, esti atent tot timpul si nu te grabesti.

de exemplu in toate tutorialele oficiale o sa vezi ca recomanda sa schimbi saibele de jos la fiecare revizie... in practica nimeni nu face asta, dar trebuie mare atentie la infiletare ca fara saibe noi e foarte usor sa faci crossthread.

oricum destul de prost scris tutorialul de pe freerider, e facut de cineva care nu stie sa explice foarte bine. de exemplu nu explica de ce recomanda max 100 psi (lol), cum a stabilit volumele de ulei si de unde se iau, ce uleiuri se pot folosi in loc daca nu ai original sau daca vrei sa faci tuning, apoi furca aia nu e hibrid aer/arc cum zic ei, in fine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu ma bag, le duc la unguri, uite ce zic ei

We can help to You!

The service cost for the fork is 40 EUR, for the shock is 30 EUR.

The dust wiper for the 32 is 30 EUR, all the seals and O rings for the shock is 25 EUR.

Oil, approx. 10 EUR.

So, those are the prices approximately. We can tell the exact amount if we see the product.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da cam cat e furca noua:)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu ma bag, le duc la unguri, uite ce zic ei

Si pe baza documentatiei consideri ca este dificil de facut?

Nu vorbim de costuri care-s 105 Euro fara transport.

Daca fac un calcul, Kit revizie 20.50 Euro + 22.5 Uleiurile (bidoane de 1 L), ar insemna 43 Euro.

Restul de 62, pana la 105, e ciubucul lor. Mai mult decat dublul costului la consumabile :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Service-urile nu cumpara piesele si consumabilele la preturile retail, deci calculul manoperei e putin gresit. Pe de alta parte, este normal sa tarifeze manopera, iar acest tarif nu e neaparat necesar sa fie dictat de pretul pieselor folosite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la cum vad ca merge treaba pe aici, sigur ii fac revizia acasa. daca o gresesc la 43 de euro nu ma oftic, adica doar 20.5 cat costa garniturile, ca uleiul il pot refolosi.

deci de restul pot sa-mi iaudestula bere, ca sa treaca nervii din partea colegei de apartament ca iar murdaresc peste tot :-@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Service-urile nu cumpara piesele si consumabilele la preturile retail, deci calculul manoperei e putin gresit. Pe de alta parte, este normal sa tarifeze manopera, iar acest tarif nu e neaparat necesar sa fie dictat de pretul pieselor folosite.

Seb, eu faceam un calcul aproximativ pe costuri efective nu reale. Nici nu intra in discutie ca un service ia piesele cu minim 6% mai ieftin(pana la 40% chiar). Dar pe tine te afecteaza costul efectiv nu cel real(ca ala in loc de 62 castiga 70 sa zicem).

Pornind de la costurile efective, la o durata de service de 30 minute(cat dureaza un service complet facut de un mecanic specializat) mie sincer mi se pare mare manopera, mai mare decat la un service auto sa zicem unde ora are 100 de minute...

Uleiurile, da, pot fi refolosite, desi nu-i deloc indicat, dar in caz de extrema urgenta cand nu ai incotro, se poate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu' legat de revizia la fox-uri (si cred ca se aplica si la alte furci)... Eu cred ca numarul ala de ore recomandat de producator e cam din burta, nu cred ca se asteapta ca cineva chiar sa-i faca revizia atat de des. Cred ca recomanda asta pentru ca:

- mai multa grija acordata produsului nu poate sa strice, nu o tocesti curatand-o de praf, nu poti s-o strici daca o duci in service autorizat zilnic;

- spera si ei sa faci macar o zecime din ce-ti recomanda;

- daca le trimiti furca varza la garantie, pot sa-ti refuze lejer garantia pe motiv ca nu ai respectat indicatiile producatorului (revizia la 100 de ore);

- si isi fac prieteni printre astia cu magazinele (care toti au si service, automat sunt interesati sa vanda produse care genereaza venituri post-vanzare, mai ales produse fiabile la care mentenanta e walk-in-the-park, banii vin usor).

Parerea mea.

Dar hai ca m-ati speriat cu reviziile astea... Am 3 furci mai vechi si inca merg belea, singura mentenanta a fost ca le-am mai curatat jegul strans pe pistoanele alea. Le-am desfacut asa, sa vad si eu ce-i prin ele, nu ca ar fi avut vreuna vreo problema. La foxu' lu' peste tre' sa ma astept la altceva? Cam cum si ce-ar trebui sa vad/simt ca sa pot zice ca da, are nevoie de niste revizie sau ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now