ombun

Trimite ACUM o petitie si cere desfiintarea pistelor periculoase !

Recommended Posts

La sfarsitul anului 2011, dupa multe sesizari, am apelat la Prefect pentru a cere sa oblige Brigada Rutiera si Administratia Strazilor sa desfiinteze pistele periculoase.

Prefectura a trimis "mai departe" petitia... Iar la inceputul anului 2012, ca reactie la acea petitie, Politia ne-a raspuns ca nu este "oportuna" desfiintarea pistelor.

In fata acestei indiferente fata de lege, OPTAR va continua procedurile pentru a obliga autoritatile sa respecte legea. Doar ca deja incepem sa face treaba autoritatilor. Este vorba de acele autoritati care sunt platite din banii contribuabililor (taxe si impozite) pentru a a munci in folosul cetatenilor.

OPTAR va propune sa sprijiniti demersul nostru si sa cereti Prefectului sa inceapa procedurile juridice pentru a forta cele doua institutii sa aplice legea.

Mai multe detalii gasiti aici: http://optar.ro/fii-...-o-petitie.html

Veti gasi un model de cerere, adresa unde trebuie trimisa cererea dar si informatii relevante despre starea pistelor din Bucuresti.

Fiind vorba de drumuri publice, oricine poate trimite aceasta cerere, indiferent de adresa de domiciliu !

Va rugam, dupa ce trimiteti cererea, sa lasati un comentariu pe pagina articolului: http://optar.ro/fii-...-o-petitie.html

Vrem sa stim cati au raspuns aceste cereri de sprijin.

Multumim.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, lumea nu prea se "inghesuie".

Inainte de a trimite petitia am nevoie de un raspuns la intrebarea "Ce rol are aceasta petitie trimisa Institutiei Prefectului Municipiului Bucuresti?"

De aceea, OPTAR invita toti participantii la trafic sa-si exercite dreptul la petitionare si sa ceara Institutiei Prefectului Municipiului Bucuresti sa fie respectata legea.

E posibil ca Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti sa respecte legea doar dupa un anumit numar de e-mail-uri primite? 10? 100? ... 10.000?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand o institutie / autoritate locala emite acte neconforme cu legea, prefectura trebuie sa se sesiseze pentru ca aceste acte sa fie anulate.

In acest caz este vorba de actele prin care au fost receptionate pistele.

Practic Politia a recunoscut (printre altele) ca bordurile nu au fost coborate. Or, toate avizele prevedeau acest lucru. Fara sa ne legam de alte lucruri, pe procedura, toate actele de receptionare a pistelor trebuie anulate deoarece s-a facut receptia cu incalcarea legii (nerespectarea normelor si avizelor). Situatia e clara.

Prefectura poate inainta imediat actele in contencios. Ii da dreptul legea. Iar scopul institutiei este acesta: sa fie un scut al cetatenilor in fata abuzurilor autoritatilor.

In mod normal, pe 4 ian 2012 cand am primit hartia aberanta de la Politie care ne-a spus ca "nu este oportuna desfiintarea pistelor", prefectura trebuia sa inceapa deja procedurile. N-avem cunostinta sa le fi inceput.

OPTAR este o asociatie. Noi nu avem nici departamentul juridic al prefecturii si nici nu tocam banii contribuabililor ca prefectura. Doar ca pentru noi, procedurile judiciare sunt mai greoaie. Noi trebuie sa formulam o plangere prealabila (la care se lucreaza) si doar dupa 30 de zile in care Politia si Primaria refuza sa dea curs cererii, avem dreptul sa incepem procedurile judiciare.

Logic ar fi ca autoritatile sa-si faca treaba...

Ma refer la Primarie, pentru ca Administratia Strazilor nu are personalitate juridica, deci Oprescu este direct raspunzator pentru ceea ce face aceasta...

Ma refer la Directia generala de politie, pentru ca Brigada Rutiera este doar o structura...

Ma refer la Prefectura...

Ca reprezentant al Guvernului, Prefectul este garantul respectării legii şi a ordinii publice la nivel local. Legalitatea, aşadar, va defini mereu activitatea Prefectului şi a instituţiei pe care o conduc, nu numai din respect pentru litera legii, ci şi din respect pentru cetăţean, ca beneficiar al activităţii Prefectului.”

- Prefect Mihai Cristian Atanasoaie

Problema este ca Prefectura primeste bugetul de la Ministerul Administratiei si Internelor... deci deja este improbabil sa deschida actiuni impotriva Politiei.

Dar nu-i nimic... in vara vor fi alegeri locale. Suntem pregatiti ! :)

LE - Da, protestele din Piata au aratat ca politicienii sunt sensibili (in aceasta perioada) la cererile multimii... adica peste 1000 de oameni. Dar, normal, ar fi trebuit sa fie suficienta o petitie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scopul acestor petitii era de a arata sustinera societatii si nevoia urgentarii procedurilor.

Cine vrea sa trimita aceasta petitie o poate face astazi... eventual maine. Apoi, miscarea isi pierde sensul.

In opinia mea, topicul poate fi inchis din seara asta. Multumesc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei trimit azi petitia. in tarile comuntatii europene exista exemplul pozitiv al transportului pe bicicleta.

asa ar trebui sa arate o pista de biciclete,

exemplul de mai jos in franta, in oraselul Bourg d'Oisans facuta pe carosabil, pe prima banda-bicicleta face parte din trafic, ajuta traficul sa fie fluent, bicicleta nu incurca deloc traficul fiind un vehicul de dimensiuni mici:

Imagine postată

Uploaded with ImageShack.us

langa orasul Besancon:

Imagine postată

Uploaded with ImageShack.us

deplasarea cu bicicleta se poate face foarte bine pe carosabil. NU avem nevoie de trotuare "pictate".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred c-am mai spus-o de vreo optaspe-nouaspe ori, biciclistii trebuie sa circule numai pe carosabil ! Nu-i mai ascultati pe cei de la ONG-uri, ei au alte interese in cardasie cu umflatii din primarii !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred c-am mai spus-o de vreo optaspe-nouaspe ori, biciclistii trebuie sa circule numai pe carosabil ! Nu-i mai ascultati pe cei de la ONG-uri, ei au alte interese in cardasie cu umflatii din primarii !

Poti sa dai niste exemple de astfel de ONG uri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciomby, cred că ai înţeles ceva greşit... Sîntem cu toţii de acord că ar trebui să circulăm pe carosabil, problema sînt acele piste impracticabile, care atîta vreme cît există sînt obligatorii dpdv legal. Iniţiativa OPTAR, din cîte pricep, încearcă să rezolve cumva cercul ăsta vicios: ori să fie făcute cum trebuie, ori să fie desfiinţate şi să ne lase şi pe noi şi pe pietoni să ne vedem de ale noastre.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, legal nu putem sa-i obligam (noi) sa le faca. Dar, moral, putem sa le cerem acest lucru.

Banii sunt ai nostri: si salariile lor si banii cheltuiti.

Legal noi nu putem decat sa le cere desfiintarea pistelor periculoase (care nu respecta normele si avizele) si recuperarea pagubelor de la cei care au incalcat legea.

Pana acum, primarul Oprescu, cel care are in subordine Administratia Strazilor, nu a raspuns cererii noastre (au trecut peste doua luni de zile). Ceea ce inseamna ca stie despre jaful de acolo dar nu vrea sa ia masuri.

Asa cum spuneam: asteptam explicatii... in vara sunt alegeri.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am trimis petitia pe email . In cate zile trebuie sa ai un raspuns ?

Pe de alta parte in petitie se cere "În aceste condiii, va solicitam sa dispuneti masurile necesare pentru a-i proteja pe batrânii si copiii obligati de autoritatile locale sa circule alaturi de vehicule, pe trotuare."

Nu era mai frumos sa cerem pur si simplu desfiintarea pistelor de biciclete de pe trrotuare ?

Si totusi nu exista nici un argument legat care sa poata fi folosit intr-un eventual proces impotriva Primariei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am trimis si eu si nevastea mea petitie prin e mail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi nu exista nici un argument legat care sa poata fi folosit intr-un eventual proces impotriva Primariei ?

Exista suficient de multe argumente. Dar, pentru binele tuturor, este de ales varianta cea mai simpla. Este vorba de conditia impusa de Codul Rutier care prevede ca lucrarile sa corespunda normelor si avizelor, la receptionare. Or, Administratia Strazilor a ignorat normele si avizele: a receptionat lucrarile pe "ochi frumosi". De ce ? Singurul raspuns logic: pentru comisioane.

Prin cererea trimisa catre Prefectura se cere acestei institutii sa deschida procese in contencios catre Politie si Primarie. (Cererea preliminara catre Prefectura am facut-o noi in octombrie 2011)

OPTAR va incepe separat procedurile pentru a cere desfiintarea pistelor de pe trotuare. Doar ca cetatenii si asociatiile trebuie sa formuleze plangeri prealabile, inainte de a avea dreptul sa depuna plangerea la Tribunal. Dupa 30 de zile de la depunerea acestor plangeri, daca Politia si Primaria refuza sa dea curs cererilor, avem voie sa deschidem procesele. Prin comparatie, Prefectura nu are nevoie sa formuleze plangeri prealabile. Daca Prefectura ar fi inceput procedurile, se castigau cele 30 de zile... dar s-ar fi vazut si ca-i pasa de cetateni / respectarea legii.

OPTAR a incercat tot timpul sa rezolve pe cale amiabila rezolvarea problemelor pstelor. Atat in vedere ca Politia a constatat ce le-am sesizat, dar nu a facut nimic concret (conform legii), ne vom ocupa si de procedurile juridice.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OPTAR va incepe separat procedurile pentru a cere desfiintarea pistelor de pe trotuare. Doar ca cetatenii si asociatiile trebuie sa formuleze plangeri prealabile, inainte de a avea dreptul sa depuna plangerea la Tribunal. Dupa 30 de zile de la depunerea acestor plangeri, daca Politia si Primaria refuza sa dea curs cererilor, avem voie sa deschidem procesele. Prin comparatie, Prefectura nu are nevoie sa formuleze plangeri prealabile. Daca Prefectura ar fi inceput procedurile, se castigau cele 30 de zile... dar s-ar fi vazut si ca-i pasa de cetateni / respectarea legii.

ice.

Atunci asteptam sa vedem ce se intampla. Dar in acest caz, presupun ca fara un numar de inregistare , asa cum e cazul acesor petitii pe email , nu prea cred ca se pot folosi intr-un proces ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petitiile nu sunt necesare in proces. Petitiile sunt pentru a grabi Prefectura sa-si faca treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am trimis petitia pe email . In cate zile trebuie sa ai un raspuns ?

Pe de alta parte in petitie se cere "În aceste condiii, va solicitam sa dispuneti masurile necesare pentru a-i proteja pe batrânii si copiii obligati de autoritatile locale sa circule alaturi de vehicule, pe trotuare."

Raspunsul ar trebui primit in 30 de zile.

Cererea spune asa: vă solicit să luaţi măsurile necesare pentru a obliga Administraţia Străzilor Municipiului Bucureşti din subordinea Primarului General al Municipiului București şi Brigada Rutieră a Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, de a respecta prevederile Codului Rutier.

Iar apoi urmeaza diverse texte de lege.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trimis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. O sa verificam despre ce e vorba (a mai fost o eroare in urma cu 5 zile).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.