shauru

Bicicleta lui Shauru (bricolaje si greutate)

Recommended Posts

Se apropie de finalizare si bicicleta mea de "weight weenie", o sa o asamblez spre finalul lunii ( mai sunt de venit rotile ). La inceputul lui decembrie am zis sa fac si eu cate un upgrade ici-colo, ca gospodarul iarna dar ai dreaq capitalisti m-au ademenit cu ofertele lor de Sarbatori si am cedat tentatiilor, asa ca am schimbat cam tot. :)

Cadru carbon Beone Raw cu cablerouting modificat ( intern )

Ghidon KCNC SC-Bone flat

Mansoane ghidon Bontrager foam

Pipa RCZ Race SL

Cuveta Mortop

Tija sa KCNC Ti Pro Lite

Sa San Marco SKN

Furca Magura Menja 100

gripshiftere SRAM Attack

Cabluri schimbatoare Powercordz

Schimbator pinioane XTR M972 GS

Schimbator foi Dura-ace 7900

Pinioane Dura-ace 7700 12-27

Lant Kmc X9 SL

Pedale SARS Ti

Angrenaj XTR M970 transformat in 2X9, placa 20T Carbon-ti si 34T Specialities TA

Monobloc XTR

Frane Formula R1

Disc Ashima spate 140 mm

Disc KCNC fata 160 mm

Roti DT Swiss 240s-ZTR Podium MMX

Cauciucuri Conti X-King

Camere Maxxis Flyweight

Tije roti Mr. control

Greutate 8.0 kg

Probabil ca o sa schimb si furca mai catre finalul lui 2012 cu o Durin SL sau DT XRC 100 ( plus saua si alte maruntisuri ) pentru o greutate finala spre 7,5 kg.

[seb] Split de aici.

Edited by Seb
Split topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Touchee ! :)) Nu mi-am propus titlul asta si nici nu cred ca-l merit, mai sunt 2 forumisti cu biciclete < 8kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se comporta San Marco SKN? In ciuda aspectului e destul de grea fata de restul componentelor tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesanta abordarea transmisiei. Doua foi, una foarte mica si una medie (putin peste), pinioane mici si usoare. Fabricantii vad ca au marit foile si pinioanele... greutatea marindu-se. Detaliaza si tu de ce schimbator de cursiera si de unde foaia de 20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nrvant: Ai dreptate, la 200gr. nu e nici pe departe cea mai usoara ( nici vreo nicovala ) dar e al naibii de confortabila, am facut trasee zi-lumina pe forestiere fara nici o problema.

@raducanmihai: am folosit la V-brake cu camasi Alligator, sunt mai groase, de 1,5 nu 1,2. Se comporta excelent, nu se intind mai deloc, nu se deterioreza, nu ruginesc, etc. La schimbatoare inca nu am folosit dar nu ma astept sa fie probleme, totul e sa folosesti camasi necompresibile de calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vis-a-vis: felicitari pentru spiritul de observatie. Sunt perfect de acord, foi angrenaj mari, pinioane mari, rapoartele tot alea, greutate mai mare. Schimbatorul de cursiera cantareste 73 gr, adica e sensibil mai usor decat XTR-ul. Il folosesc oamenii pe afara la MTB de multi ani, conditia fiind sa ai o transmisie cu 2 foi ( nu merge la 3 ). Eu l-am utilizat si pe cadrul de Al in ultimile 3-4 luni si schimba perfect. Foaia 20T e de la firma Carbon-Ti ( chiar asa ii zice ) si e din titaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca mergeau pinioane si mai scurte de 12-27. 20T x 27T e overkill.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari shauru, o bicicleta inteligent alcatuita, se vede ca ai ochiu format :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca mergeau pinioane si mai scurte de 12-27. 20T x 27T e overkill.

S-a mai discutat, 20/27=0,74 , un clasic 22/32=0,68, deci nu e deloc "overkill" daca mergi pe trasee grele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari shauru, o bicicleta inteligent alcatuita, se vede ca ai ochiu format :D

Multumesc, a fost cat se poate de distractiv sa o pun cap la cap, pasionatii stiu de ce :)

Care sunt cei 2 cu biciclete sub 8kg si cat de mult sunt sub 8 kg ?

Vezi la cei care au votat HT Carbon sub 8kg, Prodigy si Khatar. Cat de mult sub 8 nu am de unde sa stiu, nu cred ca au postat si componentele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari shauru . Astept cu nerabdare poze la galeria mtb

Ce inseamna cablerouting modificat , poti detalia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari shauru . Astept cu nerabdare poze la galeria mtb

Ce inseamna cablerouting modificat , poti detalia ?

Am modificat traseul cablurilor de schimbatoare. Din start nu mi-a placut ca erau trase pe sub down-tube si pe sub zona angrenajului, adica erau expuse la pietre, noroi, etc. In plus eu obisnuiesc sa mai apuc bicicleta de tubul de jos pe distante f. scurte, cand trec la repezeala vreun obstacol si nu are rost sa o mai sui pe umar si nu mi-ar fi placut sa ma incurc in cablaraie. In plus mi se pare si o solutie mai eleganta, multi fabricanti de renume isi echipeaza bicicletele de top cu cabluri interne.

Nu am vrut sa gauresc cadrul de carbon si nici nu a trebuit, am scos doar un nit de pe fiecare parte de la clemele de prindere a cablurilor.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si cablurile nu stau cam "perpendiculare"?

Nope, gaura e cam la 45 grade, nu se vede in poza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mai depinde si de camasi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shauru: Poți pune o poză și cu cablurile montate? Să știi că nu e chiar așa mare lucru că-i cablul pe-afară, după câteva ture uiți de asta. Plus că nu-ți mai trage la cântar un kilometru de cămașă.

l.e. Poți scoate și cilindrul de plastic dintre cupele angrenajului, e deja shell-ul de aluminiu etanș.

l.l.e. Și totuși cămașa aia pe unde ajunge? Printre BB shell și carbon, apoi iese prin găurica de lângă urechea de deraior?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu pot pune poze cu camasile montate, pentru ca...nu le-am montat inca :) Da, corect, iese chiar langa derr spate. In plus, cablul de la sch. fata fusese prevazut de fabricant cu un "tunel" care traverseaza BB shell, ceea ce ma ajuta mult ( sch fata e cu tragere pe jos ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poți scoate și cilindrul de plastic dintre cupele angrenajului, e deja shell-ul de aluminiu etanș.

De putut poti, de etans, este, dar fata de exterior.

O fi bine fara el? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well...între filete e un cilindru de aluminiu care pare etanș față de interior.

Dacă ajunge să intre apă din exterior printre axul pedalier și bucșa de plastic de pe interiorul rulmentului probabil că trebuie să-mi fac griji de alte lucruri mai importante decât rulmenții de la BB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta e aproape gata, mai am de instalat doar transmisia. Ramasesem dator cu poze care sa detalieze montarea cablurilor la interior. Camasile externe sunt Alligator iar cablurile Powercordz de 1,2 pentru schimbatorul spate si de 1,5 ( frana ) pentru fata si lock-out. Prin interiorul cadrului nu am folosit decat liner ( camasi interne din nylon subtire ), cele care acopera powercordz-urile pe tot traseul. Cam asa a iesit bricolage-ul.

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai reusit sa scoti cablul din cadru?

De unde ai luat Powercordz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.powercordz.com

Nu e chiar asa complicat. Am introdus prima data cabluri clasice, dar dinspre gaurile posterioare inainte. Au iesit prin orificiul de jos al cuvetei, de unde le-am scos destul de usor prin gaurile din fata, care sunt in apropiere. Ma rog, ele se instaleaza succesiv, dupa ce se reuseste manevra cu unul dintre ele acesta trebuie tensionat, pentru a nu se incurca cu cel ce urmeaza a fi instalat. Am legat apoi powercordz-urile ( trase in prealabil prin manete, stopuri si liner ) de cabluri si le-am tras in sens opus, pana au iesit prin spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now