shauru

Bicicleta lui Shauru (bricolaje si greutate)

Recommended Posts

Fulu' e in forma maxima...e inca ambalat in "ceolofanu" cu bule...cadrul adica. Celelate piese au venit si ele si zac intr-o punga.  Azi aveam timp sa-l fac, da' am preferat un munte cu hardatail-ul. Daca imi gasesc cateva ore il fac maine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Titusul asamblat si scos la teste pe unde ii place lui.

 

Titus2_zps847dc933.jpg

 

Componentele sunt aceleasi, cu exceptia ghidonului flat pe care l-am schimbat cu un low riser: Easton EC90 SL

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite asa: :D  :D  :D

Acum pe bune, cadrul si ( surpriza ) socul sunt impresionante, bucile mele nu simt aaaabsolut nimic din gropi si pietre, pe coborare zici ca zbori. Furca se comporta foarte ok dar e clar ca nu tine pasul cu restul ansamblului folcloric.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa...cateva precizari. Furca s-a dotat cu thru axle de 9mm de la DT Swiss, cel de pe pagina anterioara. Ca sa n-o mai lungesc mult: e cu totul alta furca, rigiditatea e exemplara, asa ca recomand transformarea asta in special celor cu furci usoare, veti fi uimiti.

 

Camasi am luat din astea: http://www.bike-discount.de/?ac=pddetails&pdid=49348

Sunt mai usoare ( si mai ieftine ) decat Alligator si Nokon, dar camasile arata ca cele obisnuite de la Shimano, firele pentru rigidizare fiind din aluminiu, in loc de otel. Pe langa greutatea mica au avantajul ca nu arata ca furtunul dusului, nu sapa in cadru, au liner integrat si sunt mai usor de instalat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1040219_zpsab1eeb70.jpg

 

Am uitat sa spun ca in configuratia de mai sus Titusul are 9,1 kg.

Bun, dupa 3 zile de facut safteaua  la munte sunt incantat de bicla, cadrul are rigiditate laterala foarte buna, nu simt nici un pic de flex in curbe.

Socul lucreaza frumos dar am cateva nedumeriri. Cele 3 pozitii ale floodgate-ului nu par sa faca mai nimic, sau cel putin eu nu sesizez vreo diferenta, LS compression-ul pare sa fie cam acelasi. La pedalat din sa, nu misca mai nimic, cu toate ca pot face diferenta cu HT-ul. La pedalat violent, din picioare, simt o pierdere de putere semnificativa, confirmata si de inelul indicator de pe soc: 35%, in conditiile in care sag-ul l-am setat la 25%. E o solutie sa scad sag-ul la un 20% sau mai putin ? Sau sa caut un soc cu blocare ferma ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Am uitat sa spun ca in configuratia de mai sus Titusul are 9,1 kg.

Bun, dupa 3 zile de facut safteaua  la munte sunt incantat de bicla, cadrul are rigiditate laterala foarte buna, nu simt nici un pic de flex in curbe.

Socul lucreaza frumos dar am cateva nedumeriri. Cele 3 pozitii ale floodgate-ului nu par sa faca mai nimic, sau cel putin eu nu sesizez vreo diferenta, LS compression-ul pare sa fie cam acelasi. La pedalat din sa, nu misca mai nimic, cu toate ca pot face diferenta cu HT-ul. La pedalat violent, din picioare, simt o pierdere de putere semnificativa, confirmata si de inelul indicator de pe soc: 35%, in conditiile in care sag-ul l-am setat la 25%. E o solutie sa scad sag-ul la un 20% sau mai putin ? Sau sa caut un soc cu blocare ferma ?

 

 

Şi Monarchul meu face exact la fel. Factory tuning B. Toate cele trei poziţii sunt identice ca feeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nici nu mai blochez amortizorul, m-am obisnuit sa ma balangan in ritm de vals... ;;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-am scris sa vad ce si cum. Multumesc pentru link-uri. N-am prea inteles ce e cu shim stack tuning si cum ma poate ajuta, eu am un LL.

 

Şi Monarchul meu face exact la fel. Factory tuning B. Toate cele trei poziţii sunt identice ca feeling.

 

Ce e " Factory tuning B", ca nu gasesc nimic ?

 

Eu nici nu mai blochez amortizorul, m-am obisnuit sa ma balangan in ritm de vals... ;;)

 

 

Depinde pe unde te cocoti. La mine nu e grav, as zice ca pierd un 10-15% pe urcari foarte grele si doar in picioare( cu furca blocata, ca daca o las si pe aia...ma transform in soba ). Poate cer eu prea mult de la un FS, fiind obisnuit cu HT. Oricum mi-ar placea sa se blocheze 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.qbp.com/diagrams/TechInfo/monarch.pdf

 

  In functie de leverage ratio se alege shockul pe spate. Daca la tine cei de la Titus au pus un L/L ( Low Rebound/Low Compression )inseamna ca ai o ratie a cursei intre 2 si 2.4.

 

Shock-ul tau pare a fi de 190*50 si cursa cadrului este de 100 sau 120. Asa este?

   Alegerea unui alt shock cu alte setari poate duce la o functionare total aiurea al suspensiei spate si de aia ii bine sa le cumperi impreuna. Multi nu dau importanta acestui aspect.

 

Ps. Si eu am avut un Monarch RT3 un an de zile si tot la fel se comporta pe toate cele 3 setari.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leverage ratio parca 2.3 era. Cursa cadrului 105. Socul e 200/50. Ciudata chestia asta cu RT3-ul, la ce au mai pus levierul ala, daca nu face nimic ? O sa mai studiez zilele astea. Cred ca incep cu ajustarea sag-ului intre 15-20 % .

Share this post


Link to post
Share on other sites

105/50=2.1

 

Al meu a fost luat second de pe Ebay si am crezut initial ca are vre-un defect, dar se pare ca asa e la toate. E foarte nesesizabila diferenta intre setari:)

 

Eu il tineam la 30% sag ca imi place mai plush plus ca aveam un cadru cu cursa teoretica de 100 dar fizic era doar 70.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tin minte ca citeam pe net acum ceva timp ca nu prea exista soc cu blocare totala, motivul fiind protectia componentelor interne. Tot pe acolo se zicea ca DT-urile s-ar apropia cel mai mult ca feeling de un HT dupa blocare, apoi Rockshox iar Fox-ul cel mai putin. Reversul medaliei e finetea amortizarii ( small bump compliance ) care ar merge exact in sens invers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine se blocheaza total, chiar si-n sprint cocotat in pedale. Se deblocheaza numai cand da in gropi (feature, nu bug).

E dintr-asta ;))

Pe de alta parte ma supara ca atunci cand il vreau moale, nu se compara cu unu'... sa-i zic "normal".

Cred ca fiecare dintre noi a nimerit socul nepotrivit :)

 

Edit: 9.1kg... slab. Am vazut aici pe forum ca se poate cobori mult sub 9kg, asta cu cadru de aluminiu si fara furca de 1300g cum ai tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit: 9.1kg... slab. Am vazut aici pe forum ca se poate cobori mult sub 9kg, asta cu cadru de aluminiu si fara furca de 1300g cum ai tu.

 Unde, ca m-ai facut curios ? Mult sub 9kg pentru un full imi vine greu sa cred. Furca o sa o schimb curand, cu una mai grea, la fel si cauciucurile, cu unele mai zdravene. Estimez un 9,3 kg la final. Sigur, o puteam scoate si pe asta putin sub 9kg, ideea e ca intentionez sa o si folosesc cum si mai ales unde vreau :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce e " Factory tuning B", ca nu gasesc nimic ?

 

 

Acu mai nou îi zice "mid rebound, mid compression" - ăla e tuning B. Pe vremuri era Tuning A, B sau C. Şocul meu e model 2010 sau 2011, înainte să schimbe nomenclatura.

 

Oricum eu m-am obişnuit să-l ţin pe poziţia mediană, nu prea face bob decât dacă mă arunc tare în pedale, aşa că îmi convine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am rezolvat cu shock-ul, cum era de asteptat, solutia cea mai simpla era si cea buna. Am scazut sag-ul la 20% si sunt multumit de rezultat. Culmea e ca acum se simte clar diferenta intre pozitiile floodgate-ului, in special intre min si max. Pe max pot pedala tare in picioare si sag-ul ramane la 20, hardtail, ce mai. Per ansamblu am pierdut un pic de "plush", parca spatele nu mai leviteaza, ca inainte, dar shock-ul isi face bine treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zi shaure!

Raspuns final.

Te-ai mai intoarce pe un HT?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, nu numai ca nu m-as intoarce dar am mustrari de constiinta ca am mers pe coada tare atata amar de vreme :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

La genul de ture pe care-l practici, era păcat să te chinui pe coborâri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum nu numai ca nu ma chinui, da' ajung jos ranjind dupa fiecare coborare. Chiar am simtit ca am full saptamana trecuta, pe traseul de la Maratonul Muscelului. Baietii din Campulung au amenajat 2 coborari faine acolo, singletrail-uri cu rampe pentru luat un pic de aer in piept, cateva berms, Whistler ce mai :) Cred ca ma duc si saptamana viitoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.