shauru

Bicicleta lui Shauru (bricolaje si greutate)

Recommended Posts

Eu am Durin si nu iti recomand, e usoara, lucreaza bine, dar nu e asa banal de sevisat ca rockshox si nici garnituri ieftine nu gasesti pe toate drumurile.

Nu garniturile ma sperie, gasesc sa le iau de afara sigur, odata cu alte piese comandate. Problema e, se pricepe cineva pe la bike shop-urile noastre ( din Bucuresti sau tara ) sa ii faca service-ul ca lumea ? Maros ? Playbike ? Ca singur nu m-as baga sa o desfac, cu toate explicatiile date pe Youtube.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu as sta 2-3 saptamani cu furca desfacuta pana vine posta pentru un rahat de oring... e bine ca iti permiti :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce sa stau cu ea desfacuta ? Nu-mi pot comanda inainte garniturile, sa le am inainte de revizie ? :-B In fine, cat de curand o sa-i fac revizia furcii actuale ( tot Magura ) si o sa ma conving cum sta treaba cu service-ul, daca e atat de disperata situatia incat sa justifice migrarea catre alte firme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu crezi ca astia de la service sunt zei pe pamant? E treaba de multa practica si mici "trucuri" pe care le invata din mers. Daca iti vei desface furca de cateva ori vei deveni expert in modelul ala. Multe rahaturi nu exista intr-o furca. Daca citesti bine cartea de service n-ai cum sa nu reusesti. Succes! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum s-a mai postat mai devreme, mentenanta la Durin e destul de simpla si se face relativ repede. Schimbul de ulei se poate face la Maros Bike care sunt si importatorii Magura in Romania. Probleme de garantie mai complexe se rezolva direct la Magura in Germania, tot prin Maros Bike.

Insa Magura Durin e o furca orientata mai spre racing. Nu are aceeasi progresivitate cu un Rock Shox sau Fox. Cursa este liniara si daca o umfli cum recomanda ei, lucreaza foarte bine, atata tot, ca din cand in cand ii mai dai capatul (care nu suna urat deloc din cauza unor chestii de plastic montate inauntru).

Tot din cauza cursei destul de liniare, cand sprintezi sau urci, furca trebuie blocata, altfel ajungi sa faci ca si masinile alea din clipurile cu Dr. Dre.

Nu stiu cum se comporta restul furcilor Magura, insa mie Durin mi-a lasat o impresie placuta. Nu e impresionanta nici greutatea sau rigiditatea, insa nu e o furca rea deloc.

Spor la ales urmatoarea furca, daca va fi cazul.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

O corectie la ce am spus mai sus: vaselina e folosita doar pe brate. Pentru damping se foloseste ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vlad: multumesc pentru info, foarte util rezumatul. Pana la urma nu pot sa spun ca m-am hotarat 100%, probabil o sa depinda mult si de ce oferte gasesc. Nu cred ca debutul sezonului e cea mai buna perioada pentru achizitii, toti producatorii si comerciantii sar cu preturi mari pentru ca cele mai multe piese sunt model nou, 2012 si pentru a-si scoate parleala dupa lunile de foame...dar nu se stie niciodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tot citit pareri diverse.

Shaure, pana la urma compromisul de greutate trebuie sa aiba o limita.

Sper ca intelegi ce spun. Daca ceva este prea usor devine prea putin fiabil.

Pentru ca in final regula predicata de Sheldon Brown ramane valabila. Nu se poate usor, foarte bun si ieftin.

Momentan bicla cu ambele setari arata si banuiesc ca merge bine. De ce mai mult?

Daca insisti sa schimbi furca,32 Float RLC e ceea ce te va multumi.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur, totul e un compromis in viata asta ( tu-i mama ei :) ) de asta am si cerut ajutor, pentru ca nu vreau sa incalc limita dincolo de care bicla devine exponat de sufragerie. Asa cum e acum, agregatul se simte foarte robust si merge foarte bine. Doar ca furca e ramasa, cum sa ma exprim, un pic mai jos in gama fata de restul componentelor. Menja e o furca de 1700 gr., pozitionata de Magura cam pe aceeasi trepta cu Reba, doar ca mai scumpa. Nu am absolut nimic sa-i reprosez, de asta nici nu dau pe foc sa o schimb, dar daca prind o oferta buna la Durin Race, SID sau Float 32 RLC, o sa fac pasul. Toate au mici avantaje/dezavantaje si nu cred ca ma pacalesc cu niciuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOX are 1.5 kg. Durin si SID au 1400g. Pentru 100g....

Facem asa, cumpara tu FOX-ul, si cand ti se pare prea grea, iti dau Durin-ul.No BS. Dar nu cred c-o sa vrei s-o mai dai :)

PS: FOX 2012 are 1410 grame. Daca ai bani de dat pe ea. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

h3x0r 32 F100 RLC are 1450 de grame inca din 2008(model pe care l-am avut)

Este usor piperat ca pret, dar omul inteleg ca vrea un nivel fara compromis al calitatii.

Eu nu sugerez Fox pentru ca as avea comision, ci pentru ca merge foarte bine, se intretine foarte bine, plus ca ar arata foarte bine pe bicla cu Kashima Coat.

Furca nu-i o componenta de moft, sa o schimbi de 3 ori pe sezon.

Tu ai mers pe un Fox sa vezi ce si cum? :) Nu intru in polemica, am facut si eu o sugestie ca oricare altul care isi da cu parerea pe aici, si pentru ca merg pe Fox de vreo 5 ani.

In final omul decide. Nu am spus ca Magura, sau DT ori Manitou sunt furci slabe sau lipsite de calitati.

Modelul RLC este neschimbat tehnologic de vreo 10 ani, exceptand aspectul, usoare dar nesemnificative imbunatatiri constructive si cateva zeci de grame usurare. Oare de ce? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca in final regula predicata de Sheldon Brown ramane valabila. Nu se poate usor, foarte bun si ieftin.

Sheldon Cine ??

Aha, ....

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu de unde sunt greutatile de le dati voi pt FOX, dar a mea e mai greutza un pic. acu sincer sa fiu nu stiu din ce an e modelul.

e cantarita si cu floarea montata si cam netaiata, era montata pe un cadru de 22".

nu am "calarit" vreo magura sau dt swiss, dar pot sa spun ca asta mi se pare mai buna ca SID si mult, mult peste reba, desi nu este noua.

mie cel mai important la un mtb mi se pare saua (sa fie cat mai comoda) si furca sa functioneze cat mai bine, restul e can-can

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelul RLC este neschimbat tehnologic de vreo 10 ani, exceptand aspectul, usoare dar nesemnificative imbunatatiri constructive si cateva zeci de grame usurare. Oare de ce? :)

Este un fel de Porsche 911 se pare.

100 g sau 200 g cred ca este o greutate de neglijat. Deferentele astea se observa cu adevarat la anvelope, jante, angrenaj, lant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei leeds, 200g nu sunt o greutate de neglijat pe fata, te asigur. E de neglijat la cadru sa zicem.

@Hipopotanu: Nush daca e fix F32 RLC, FOX-ul ala al tau.

@MBZ:

" h3x0r 32 F100 RLC are 1450 de grame inca din 2008(model pe care l-am avut)

Este usor piperat ca pret, dar omul inteleg ca vrea un nivel fara compromis al calitatii.

Eu nu sugerez Fox pentru ca as avea comision, ci pentru ca merge foarte bine, se intretine foarte bine, plus ca ar arata foarte bine pe bicla cu Kashima Coat.

Furca nu-i o componenta de moft, sa o schimbi de 3 ori pe sezon. "

Eu am ochit FOX demult, stiam ca reprezinta ce e mai bun pe piata, dar, la momentul cand am facut achizitia nu am avut de unde sa cumpar furca la pret de maxim 550e. Din pacate nu mi-am permis mai mult. Am vazut ceva la 450e, pe un site Italian, din 2009....etc. Nu mi-a convenit ideea s-o iau de pe un site mai anonim. Am optat pentru Magura. Momentan sunt incantat.

Nu pot da 700e pe un 2010/2011, mi se pare mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fox 2012 are 1410 gr., deci handicapul de greutate fata de SID 2012 ( 1378 gr pe cantar ) si Durin Race 2012( 1380 gr. ) s-a evaporat complet. Am gasit insa un test foarte interesant, si serios, zic eu, din pacate e in germana, dar se intelege cat de cat cu Translate:

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=ro&prev=/search%3Fq%3Ddt%2Bswiss%2Bxrc%2B100%2Bsingle%2Bshot%2Breview%26start%3D10%26hl%3Dro%26sa%3DN%26biw%3D1280%26bih%3D649%26prmd%3Dimvns&rurl=translate.google.ro&sl=de&twu=1&u=http://www.mountainbike-magazin.de/test/parts/race-gabeln-im-test.203802.2.htm%3Fskip%3D4&usg=ALkJrhgmYKfJSUBe9Yx19lgaWGhP5x8BhQ

Manitou R7 Absolute MRD castiga, ceea ce e surprinzator, stiindu-i pe nemti nationalisti ( mai mereu in testele lor castiga...nemtii ). Oricum o furca deloc de neglijat, se pare.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testul ala e vechi de 4 ani, unele furci s-au mai schimbat de atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

1450g are FOX, si mai e argumentul ca tu faci preponderent trail, nu race, deci...sail to it!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa bicicleta , felicitari . Cat despre furca eu as merge pe Rock Shox ... SID WC 2012 cantareste 1311g ..bine si pretul e destul de mare 8-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut shauru,eu alerg de vreo 2 ani pe un fox f100 rlc si sunt f multumit de ea,fiabila,lucreaza f bine si nu m-a lasat niciodata la greu,recomand,bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicla a adunat deja >500km din care o parte offroad, asa ca e timpul pentru cateva prime impresii:

Cadrul din carbon mi se pare genial, mi-a intrecut cu mult asteptarile. E departe de a fi vreun moft pentru cei bolnavi cu gramele ( ca mine :) ), pentru ca absoarbe ca un burete vibratiile de mica amplitudine ( dar frecventa mare ) de pe drumurile accidentate . Acolo unde tremuram ca bagat in priza cu toata furca air spring-rebound-bla-bla, iar saua imi tragea suturi in c_r cu frecventa unui pick-hammer, acum parca bicla "pluteste" cu seninatate peste. Gropilor mari si pragurilor inalte nu are ce le face, dar astea sunt mai rare si le vezi din timp iar daca esti cu chef poti sa le sari ca e distractiv. Asa ca din punctul meu de vedere un cadru de carbon isi merita pretul de cateva ori mai mare fata de aluminiu doar pentru plusul de confort, lasand greutatea cu totul la o parte.

Faine si franele R1, puternice si cu modulatie buna. Dezamagit in schimb de Powercordz, dupa o vreme in care au mers bine, schimbatoarele au inceput sa aiba latenta, datorita frecarii si deformarii "cablurilor". Schimbat cu otel fara remuscari si fara sa privesc o secunda inapoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...] Schimbat cu otel fara remuscari si fara sa privesc o secunda inapoi.

Vezi de ce ziceam ca orice compromis trebuie sa aiba o limita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolut, numai ca limita aia e al dracu' de greu de gasit, mai dam si cu fruntea de toc pana o gasim.

O surpriza placuta a fost si schimbatorul M972 GS, nu ma asteptam sa aduca nimic perceptibil in plus fata de XT ( in afara de castigul de greutate ), cu toate astea s-a dovedit mult mai rapid, inclusiv la schimbari in sarcina si mult mai lin/silentios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.