shauru

Bicicleta lui Shauru (bricolaje si greutate)

Recommended Posts

Termina ma! Te stiam baiat serios.

Shaure lasa-o acolo la ei, ca au service in zona.

La cate verificari de service pretinde pe sezon si la ce costuri mai bine lipsa. De ce crezi ca zace in raft?

Alt produs aflat sub limita compromisului, si multi au dat cu capul de toc si au pierdut bani la ele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, e cam 4 mil o schimbare de uleiuri si cartus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, calmati-va ca nu am luat-o nici cand a fost mai ieftina de atat, acum cateva saptamani, daramite acu'. Ba, am lasat sa treaca si o Durin Race 2012 la 360 de koko, pe acelasi site de chilipiruri si mocageli. M-am hotarat la Fox sau Manitou R7, acum stau cu bunghiu' dupa reduceri ca sacalu' dupa prada ;))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uita de Manitou, nu suporta comparatie. Un motiv in plus e ca avem service autorizat FOX in bucuresti. So....go go. Ah...FOX nu prea o sa vezi la reducere, ca-s prea bune. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici Fox nu mai e ce a fost, dar macar au fixat o tehnologie acum 10 ani si imbunatatirile sunt doar figurative.

Nici ei nu neaga asta. Dar tehnologia lor si-a dobandit probitate si fiabilitate si nu coboara sub limita de compromis ca multi din ceilalti.

Sigur ca Marzzochi fac furci similare, nu-i nici un secret, uneori chiar mai solide, dar cand diferenta de greutate intre modele similare bate spre juma de kil, conteaza in economia bicicletei.

Fox nu-s prea bune, is doar bune, insa ingrijite corect justifica ulterior cheltuiala achizitionarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obrazul subtire, cu cheltuiala se tine. :) Pana una alta sa stii ca Magura R100 nu dezamageste de nici un fel.

Am aflat la Emmedue ca nu-mi trebuie frane pe coborari decat daca vreau sa opresc. Nu trebuie sa controlez viteza,doar ii dau drumul sa mearga blana, asa de bine merge furca asigurand .stabilitatea.

CTD trebuie sa dovedeasca ceva, e un design nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si testeaza foxu pe un santacruz.[...

Tu sa taci! ca iar imi amintesc ca ai dat SCBXC si imi vine sa te casapesc!

Nu alergati dupa tehnologia usoara decat daca se adapteaza stilului.

Constructia de tip "Cocos" e opozabila doar cuiva care are stilul lui de mers sau apropiat, adica constant, fara incarcari deosebite ale furcii.

Daca mergi mai agresiv, incarci furca mult si tragi pe coborari, maximum de compromis e in intervalul 1400-1550 gr pentru furca.

Din cate observ, castigul de greutate se situeaza undeva in 100 gr la cam toate modelele si poate fi scoasa si din alte parti.

Castigul real este din modul de control al hidraulicii. Nu m-as grabi pana nu face un an tehnologia asta, sa rup bugetul pentru o furca din gama CTD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Constructia de tip "Cocos" e opozabila doar cuiva care are stilul lui de mers sau apropiat, adica constant, fara incarcari deosebite ale furcii.

Daca mergi mai agresiv, incarci furca mult si tragi pe coborari, maximum de compromis e in intervalul 1400-1550 gr pentru furca.

Da, oricat ar zice unii ca exista furca rigida sub 1450....there is no such thing. Pana si Magura flexeaza spre inainte putin la franari. Dar are rigiditatea laterala foarte buna in schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....there is no such thing...

Ai încercat să te dai puţin "stângaci"? ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zic asta pentru ca:

- RS SID 1360g stiu ca flexeaza, de la lume care are. Nerecomandata pentru rideri mai grei.

- tot din folclor si review-uri Magura se avertiza ca o furca foarte rigida. Nu chiar asa, dupa cum am zis dupa ce-am urcat pe ea.

- REBA nu prea am vazut sa flexeze , dar am incercat versiuni de 1600g.

- FOX nu stiu, dar cred ca sta ceva mai bine, insa greutatea e peste 1450g, dupa ziceam.

Judec rau cand zic ca lipsa de material in furca, tradusa in greutate in minus, poate scade din rigiditatea? :D Am fost un pic absolutist in exprimare insa, cine stie ce inovatii apar. Nu stiu cum e DT cu lowere din carbon,dar la brate de 28 nu ma astept la cine stie ce. Are un amic dar nu am am mers cu ea pe trasee mai dificile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred totusi ca Mladen se referea la Cannondale Lefty, cand zicea de "stângaci" :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu nimic de lefty. :) Si personal nu o pot lua in considerare din moment ce....trebuie sa cumperi o bicicleta Cannondale cu totul ca sa o ai, separat fiind foarte scumpa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca in topicul asta se pune prea mult pret pe rigiditate. Oare cati dintre voi chiar folosesc furcile astea la capacitate maxima? Ma uit mereu la grei din XC si ei se dau cu modelele descrise de voi ca fiind cele mai slabe. Oare pe cine sa cred?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geigerii se dau cu Maguri, ungurul care a castigat Maros XCO cu FOX F100 2012 RLC.

Daca un user de pe aici, avand SID, si intreband opinia lui despre furca, imi raspunde: "Cam flexeaza in viraje, dar nu te speria, e normal..." Da, e normal sa dau 450e pe o furca si sa ma astept sa flexeze. :)

SID merge ca rigiditate dar cu QR 15. Si poate greii au SID XX.

Ce, descris ca slab aici, in afara de SID, ai mai vazut la grei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevestele poate ;))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Or fi grei si la noi in tara, dar eu am facut referire la cei din Cupa Mondiala. Daca ei se pot da pe SID, DTSwiss, Magura etc noi de ce nu putem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reluam la infinit aceeasi discutie sterila...

Doc, profesionistii merg pe niste biciclete preparate din lista de componente pusa la dispozitie catre echipa de sponsorul tehnic. Atat.

Nu este loc de intors. Nu e pe "as vrea" si "mi-ar placea".

Asta in primul rand. Ca amator, pe banii tai iti pui ce consideri ca este mai placut si mai folositor in utilizare, pliat pe cerintele tale.

In plus, in materialul de concurs, asemanarea dintre ce are la dispozitie profesionistul si ce se gaseste in piata de cumparare, in afara de aspect, diferentele sunt sensibile.

E ca si cum ai compara un C4 sport, cu toate draciile pe el si un C4 de "uzina" pe care merge Loeb. Tu esti si drac si popa in domeniul motoare si stii despre ce vorbesc!

Furcile, franele, chiar si cadrele intr-o anumita masura, sunt facute personalizat, preparate pentru un ciclist de marca. Relatia este bidirectionala. Iei un sportiv de top si-i pui la dispozitie material de top pentru a obtine rezultate si a-ti promova brandul. Rezultatele lui se reflecta in cotele de piata, volume de vanzari globale, contracte cu producatori de biciclete pentru echiparea de fabrica...

Cheltuielile pentru preparare se scot cu usurinta la o echipa. Nu mai zic ca tu vezi ca ala merge cursa de cursa cu o furca SID dar mai mult ca sigur, el are in utilizare, 4-5 furci care sunt identice ca aspect(inclusiv cu ce este pe piata) dar care au preparari diferite ca rigiditate, elasticitate, alte caracteristici functie de traseu si viteza de incarcare a furcii...

Nu comparam mere cu pere. Arata la fel cu ce ai tu dar NU SUNT LA FEL!

Tot ce iese din departamentul de cercetare-dezvoltare se afla pe bicicleta lui Hermida, iar in piata apare in 12 luni. Tu nu ai cum sa mergi cu ce are "greul" decat in minim 12 luni, si nici atunci nu vor fi identice.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu toate opinile bine intentionate si mai ales competente, diavolul greutatii nu se preda inca... :D Ar mai exista o furca ce nu a fost luata in calcul pana acum, Magura Durin Race SL ( superlight ) 2012. Cantareste doar 1299gr. netaiata, nu are lock out nici macar pe crown. Ca sa nu bat eu campii, uite ce zic bikeradar despre ea ( varianta 2010 ):

http://www.bikeradar.com/gear/category/components/forks-suspension/product/review-magura-durin-md100-sl10-37827

De remarcat si scorul, foarte rar asa de mare la ei cand e vorba de furci. Ce parare aveti despre ea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe nivelul de echipare mergi si tu macar un sezon.

Apoi te gandesti de ridicat nivelul echiparii(daca se mai poate) si unde mai poate fi necesar.

Pedalierele in general stau in versiune 2-3 ani. Poti doar incerca mai multe versiuni de foi(rapoarte sau constructor).

Daca te-ai pricopsit cu un Rotor sa zicem nu prea mai ai ce ridica nivelul :)

Frane... Daca esti pe top level, la fel, moarta, doar reglat si curatat si incercat doar placute si discuri diverse.

Sa, aia e sfanta care ai gasit-o sa stai bine pe ea si mult si bine. Iar fundatura.

Roti. Hmmm, complicat aici. E indicat sa mergi cu roti complete, seturi diferite, functie de tipul de traseu. Macar doua seturi complete (roti, discuri de frana, pinioane, gume) e cam lege sa le ai.

Furci. Aici tehnologia nu evolueaza prea rapid. De la an la an imbunatatirile nu-s dramatice. Nu este nici indicat sa fugi dupa tehnologie si sa tii pasul cu ea ca asta costa. Cu ce te incalzeste o furca cu 100-150 gr mai usoara care functioneaza si este la fel de fiabila ca cea pe care deja o ai? Diferenta de greutate o poti scoate din alta parte cu usurinta, iar diferenta de pret nu. :)

Parerea mea este ca o bicicleta foarte usoara ii trebuie cuiva doar daca merge numai la podium, sau daca are o greutate corporala in limita si un pic peste.

Si sa si-o permita de la cadru pana la ultimul surub.

Daca esti sub ponderal sau aproape de greutatea data de varsta/inaltime/sex, ceea ce conteaza este calitatea componentelor si fiabilitatea lor.

Vad ca a inceput sa se manifeste sindromul, bicicleta de concurs si aia de antrenament. Nu e rau dar nu e nici mare filosofie. Materialul de concurs trebuie sa fie identic cu cel de antrenament sau acelasi. Ce poate fi diferit sunt doar setarile particulare.

Dupa niste ani eu am ajuns la concluzia ca o bicicleta facuta custom este optim. Marime cadru, componente alese, etc. Alta nu iti mai trebuie, decat pentru alt scop, de mers in oras sau alte activitati.

Un MTB facut ca un costum la croitor, o cursiera si alecu!

Tu shaure cate ai deja in ograda? Si eu mai am sesiuni de "ce ar mai trebui facut la Nicu sa fie zmeu?". Pai... aia, aia, aia, ailalta... si cand stau si analizez lucid constat ca deja e ce trebuie, numai ca nici mie nu-mi da pace piticul ale deviant, dar cand sunt lucid il pocnesc in cap si-l trimit la nani acolo in strafundul mintii de unde apare cand si cand ;;)

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte simpatic eseul, ca titlu ar merge: "Tratamentul paliativ al piticului tehnobiciclistic obsesiv-compulsiv" :)

De acord cu majoritatea ideilor. Am avut si eu pana de curand 2 seturi complete de roti la MTB, asa cum spui, numai ca de cate ori faceam rocada trebuia sa ajustez etrieri frana, lungime lant ( pinioane diferite ) si schimbatoare...prea mare balamuc pentru un lenes ca mine, am dat un set si acum schimb doar cauciucurile.

Sigur ca o bicla croita dupa anatomia si stilul tau de mers e ceea ce trebuie sa iti doresti, nici un agregat cumparat de gata nu are cum sa se muleze perfect pe tine. Pana la urma gasirea acelui sweet spot e un proces destul de indelungat, care vine cu experienta si presupune atat incercari ratate cat si reusite. Ar mai fi de luat in calcul si evolutia personala ( atat ca posibilatati fizice cat si "skill" ), componentele trebuie schimbate in consecinta. De asta pentru mine bicla e tot timpul "santier in lucru", nu se finalizeaza niciodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furca aia de curse fara lockout probabil ca nu este sensibila la denivelari mici tocmai pentru a nu afecta eficienta pedalarii (reglajul din fabrica pentru low-speed compression). Ar fi buna doar daca o combini cu cauciucuri tubeless si chiar si asa nu cred ca poate sa fie prea confortabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.