shauru

Bicicleta lui Shauru (bricolaje si greutate)

Recommended Posts

Nu e ferotenie e tot carbotenie... Azi-noapte era la Sibiu, azi e posibil sa apara, cel tarziu maine. Poate mai pun niste poze de adio si cu Beone-ul, vedem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana una alta iar am dileme grave cu furca...Cadrul vine cu Monarch RT3 si ma gandeam sa-l asortez cu un SID RLT 2013, despre care am auzit lucruri bunicele. In acelasi timp am gasit o oferta tentanta la englezoi pentru Fox 32 100 FIT RLC 2012, aici:

http://www.jejamescycles.co.uk/fox-racing-shox-32-float0-fit-rlc-11-8andquot-black-id74198.html

Nu are Kashima, cred ca e ceva OEM dar pare ok.

De fapt ce ma roade cel mai tare e daca sa iau furca de 100 sau 120 ( modifica geometria si micsoreaza unghiurile cam cu 1 grad ) si daca sa iau QR sau ax de 15... Dar asta presupune sa modific butucul fata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar 100 pe cadrul ala shaure e ca si cum i-ai baga o soseta pe gat...

Zic si eu, nu ca m-as pricepe.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma bicicloanta s-a innoit cu o furca Magura Durin Race 2012. Dupa ce am taiat-o putin ( gatul ramas de 19cm ) am avut surpriza sa constat ca are 1340gr, ceea ce nu e rau deloc. In w-e am testat-o din plin si pot spune ca sunt incantat de felul in care lucreaza. Nu e la fel de rigida ca Menja ( o furca apropiata ca rigiditate de un QR15 ), dar diferenta nu e deloc mare. Ca urmare a acestui ultim transplant, bicla a slabit brusc la 7,7kg. @-) Vrum-vruuum ! :) Poze mai jos:

beone1.jpg

beone.jpg

 

Daca mai ai buget si chef de respitat un set de roti, inca 100-110 grame poti scoate din butuci (cu niste Tune King /Kong)  :) De asemenea un angrenaj XX1 sau un Tune/BOR cu spider pentru XX1 daca tot folosesi o placa te mai scapa de ceva grame. Si suruburile la discuri sunt prea multe  :P mai poti da jos 2 de pe fiecare disc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenea producator Titus zice furca 100/120...am mai vazut pe mtbr o multime cu furca de 120 pe acelasi cadru...De Fox-ul ala ce ziceti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlad, eu nu incerc sa-mi fac bicicleta mai usoara in momentul asta, exact contrariul. Ce spui tu cu suruburile...hmmm, imi place usor dar aia e prea mult. In plus, butucii DT nu i-as da pe Tune nici in 100 de ani.

 

120mm/15mm

Doar 100 pe cadrul ala shaure e ca si cum i-ai baga o soseta pe gat...

Zic si eu, nu ca m-as pricepe.

 

Da, inteleg perfect ce ziceti, ca altfel nu mai aduceam vorba, dar treaba asta presupune modificarea butucului fata ( DT 240s ) cu un kit de conversie 15mm+rulmenti ceramici, adica asta:

http://www.wmsracing.com/wmsweb/AXL15-WMS-15mm-Axle-Conversion-kit-DT-Swiss-240-front-QR-hub-6-bolt-disc.html

In plus, furci de 120mm, 1/8'' , ax 15mm si negre ( cadrul e negru ) se gasesc foarte greu spre deloc. De fapt optiunile sunt doar 2, Fox si SID, dar n-am gasit decat albe si am tot sapat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva DT oare nu găseşti? Parcă aveau modele faine şi negre (sau oricum cu mult negru...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi și Formula Thirty-Three, dar e scumpă. E și SID pe CRC, tot cam pe-acolo la preț(nvm, tu cauți cu gât cilindric).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut Formula 33 si suna bine pe hartie ( lower-e de 33 ) dar parca as prefera un producator cu niste ani in spate in materie de furci. Formula abia s-au apucat...

 

Ceva DT oare nu găseşti? Parcă aveau modele faine şi negre (sau oricum cu mult negru...).

 

Furca DT nu imi iau. Amortizare mediocra ( zicea si Corrado pe la pagina 3 ), service pauza, mai bine nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca mai mult de 100 la furca, il indepartezi dinspre race, spre marathon/tour. Tu stii ce faci. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cursa reglabila la full e mana cereasca. Eu am avut furca de 100 la cursa spate de 100. Insuficienta fata. Acum am pus Talas. 120 e ce trebuie, 140 pe coborari o sa fie parfum. Nu da banii pe 100 ca n-are niciun farmec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi că Han vopseşte şi lowere de furcă!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a trecut prin cap si varianta cu vopsitul si tot la Han m-am gandit, am vazut ce face pe la cursiere...E un pic mai multa bataie de cap decat as vrea, sa vedem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și când faci dragoste te chinui un pic. Dar tot nu te face să nu mai vrei :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca a venit bestia. Sunt impresionat pana la cazutul plombelor de calitatea ( cel putin aparenta ) a cadrului dar mai ales de formele sofisticate ale tuburilor, downtube-ul e un romb cu colturi foarte rotunjite pe sectiune.

Imi place grozav si ca am cablajele interne si ( lucru rar ) pana si conducta franei merge tot prin top tube, desi asta presupune desfacerea ei in prealabil.

Mi-ar fi placut si un head tube conic, dar pentru un FS de xc sa zicem ca merge. Asta e principalul minus al cadrului, dupa mine, oricum stiam asta inainte sa-l iau.

Ce sa mai zic, daca merge pe jumatate cum arata, e de bine. :D

 

 

titus1_zps00778a34.jpg

 

 

Titus4_zps765293e2.jpg

 

 

Titus2_zps9631fff5.jpg

 

 

Titus5_zps9d1694c4.jpg

 

 

Titus3_zpsbe6da092.jpg

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno

Vez tu tabloaca aia in forma de scoica? Aia, aia! de protejeaza cadrul de foi, lantug si noroiul de pe ele.

Fa-ti pomana cu Titu si incropeste-i asemenea si pe unde trece guma in furca spate. Nu zau, nu traieste nime (cica) destul sa escaveze guma in cadru, dar rau nu-i faci.

Ti-a zis cineva ca are culorile militiei rutiere din Africa de Sud? ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce bijuterie! Ce salivatie imi produce... Sa il folosesti sanatos si cat mai mult!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce bijuterie! Ce salivatie imi produce... Sa il folosesti sanatos si cat mai mult!!!

 

Multam fain !

 

 

Fa-ti pomana cu Titu si incropeste-i asemenea si pe unde trece guma in furca spate. Nu zau, nu traieste nime (cica) destul sa escaveze guma in cadru, dar rau nu-i faci. 

 

Stiu, Mebe, ca ai mai zis undeva treaba asta, pe topicul ala "HT carbon vs FS aluminiu" daca imi aduc bine aminte. La Beone am fost lenes si nu am pus dar permiteti sa raportez, nici macar nu s-a matuit lacul mai mult in zona aia decat in restul cadrului desi n-a stat chiar pe loc. :P Preventiv, asa, cred ca in cel mai rau caz pun un sticker subtirel, nu metal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.