nubciclist

Tehnica de "dat" si unde o invatam

Recommended Posts

"Fluidride: Like a Pro" pare foarte bine facut pentru subiectul discutiei. M-am uitat pe iutub la niste trailere, sigur ma voi uita la el cand voi avea niste timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi filmu' recomandat de noahvosenn îi bun, dar mama lor de australieni că mi-a luat ceva timp să mă prind că ei spuneau "loft" şi nu "lock" (referindu-se la roata din faţă). :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din intamplare am dat peste acest site: http://betterride.net/betterride-story/

Povestea mi-a sunat foarte cunoscut :P Macar imi confirma faptul ca nu-s eu sarit. Bineinteles, este un business si ca orice business implica si o parte de marketing, insa, desi de felul meu sunt foarte sceptic, pare ca nevoia si cererea exista.

Din pacate, pe la noi mai subtire cu instructorii de MTB, deci pana una alta m-am uitat la filmele recomandate aici si am mai prins o miscare-doua :) Acum lucrez la aplicare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite de ce consider eu ca ai nevoie de un instructor. in primul rind un instructor te va invata sa-ti cunosti bicla. de exemplu, ca daca te duci in teren cu un ghidon de oras, s-ar putea ca jos sa te astepte smurd-ul. :disperat:

poate inveti de la el si cum sta treaba cu rapoartele, cind si de ce trebuie sa schimbi. am remarcat ca sint destui care nu anticipeaza urcarea si se trezesc ca trebuie sa schimbe in sarcina. un instructor te va invata sa anticipezi. :bici-2:

o sa te ajute si cu pozitia in sa sau ridicat din sa. si asa poate or sa afle mai multi cum sta treaba cu centrul de greutate si unde trebuie sa cada G-ul. :bici-4:

instructorul a invatat si el fie din experienta, fie de la cineva. te duci la un instructor pentru ca nu ai timp sa experimentezi, si atunci platesti $-) citeva ore in care inveti ceea ce ai invata in ani de experimentat pe pielea ta.

stiu ca este mai comod sa te uiti la youtube si sa crezi ca din pat/fotoliu/scaun o sa inveti cum se urca/coboara cu bicla. iluzie. daca era asa, puteai sa faci linistit scoala de soferi cu NFS si cu un thrustmaster. mda, unii chiar au facut-o asa [-O<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat instructorul cat si video clipurile nu pot decat sa-ti arate cum sa faci ceva,cu avantajul instructorului ca te poate corecta pe loc,vede unde gresesti si iti poate explica ce si cum. Dar tot tu esti pe bicicleta si trebuie sa o controlezi. Nu exista metoda de a invata mai buna decat sa iesi si mergi cat mai mult,exersand portiuni din ce in ce mai dificile pana simti ca stapanesti bicicleta. Si cand consideri ca esti destul de bun,cauti trasee si mai grele si o iei de la capat.

Dar,din experienta proprie, iti spun ca nici un antrenament nu te invata sa te dai cum o face un concurs cu portiuni dificile. Acolo,febra concursului,ceilalti care te depasesc si adrenalina te fac,de cele mai multe ori, sa iti depasesti limitele.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Inveti sa faci un lucru, si apoi inveti sa-l faci facand-ul"- Aristotel

Adevarul este pe undeva pe la mijloc, ca intotdeauna.

Sunt extrem de puntine aplicatiile in care sa te califici la "locul de munca".

De undeva trebuie sa afli si sa intelegi principiile si cunoasterea unui lucru. Apoi deprinderea se formeaza din exersare.

SI nu, nu poti sa faci scoala de soferi cu NFS. Poti eventual sa inveti sa pilotezi, in niste limite, pentru ca nu ai acceleratiile, fortele si manifestarile de lipsa sau pierdere de aderenta. Decat daca este un simulator foarte avansat, pe care putini il au acasa sau le este accesibil.

Scoala de soferi inseamna altceva decat pilotaj si atat. Adevarat ca la noi pe sosele lumea piloteaza si nu conduce. Scoala de soferi presupune invatarea participarii la un trafic rutier, cu gestiunea unor reguli si alti vectori rutieri simultan. Pilotajul se reduce la vectorul personal in cele mai multe din cazuri, si doar in circuit ai alti participanti.

La ciclism, optim este ca invatarea sa se faca gradual, plin deprinderi formate in discipline, avand ca baza soseaua. Pentru ca pe sosea faci bazele pregatirii fizice intense si extense. Asta iti da suficienta rezistenta si eficienta mecanica, cat sa poti fi apoi concentrat la tehnici si corectitudinea aplicarii lor. In final practica si varietatea traseelor aduc plusul necesar intre a fi bun si a fi obisnuit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mbz: de acord cu Aristotel si cu tine.

@raducanmihai: teoretic, prin antrenament ajungi sa te dai la concursuri. adica acesta este rostul antrenamentului: sa te pregateasca pentru concurs. imi pare rau, dar ceea ce sustii tu da peste cap toata logica sportului. este clar ca antrenamentul nu va fi suplinit de nici un instructor si de nici o rugaciune catre ..zeu. daca vrei sa fii bun, te antrenezi. daca vrei doar distractie, poti sa iesi din cind in cind si sa nu te doara capul.

adrenalina te impinge sa faci lucruri pentru care nu esti pregatit si pentru care vei plati mai tirziu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevarat, dar si el spune bine, in sensul ca nici un antrenament nu atinge intensitatea si stresul din conditiile de concurs, care concurs ramane cel mai bun antrenament.

Atunci totul se deruleaza altfel si perceptiile fiind foarte ascutite ajung mai repede in storage.

Evident ca daca ti-o ia inainte carisma te si poti accidenta si ciumpavi, dar na, astea-s riscurile, nu-i doar placere fara durere :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dintre următoarele categorii care ziceţi că învaţă ceva tehnică la concursuri:

- Cei care coboară cu viteza melcului complet încordaţi şi crispaţi

sau

- Cei care coboară pe lângă bicicletă?

Eu spun că niciunul dintre ei. Doar îi încurcă şi pe restul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care sunt dispusi sa-si depaseasca limitele,aia au de castigat. Ala care coboara incordat si crispat pe o bucata tehnica s-ar putea sa fie prima data cand indrazneste sa stea in sa pe o panta ca aia si o face pentru ca este in concurs. La o tura de placere mai mult ca sigur ca s-ar fi dat jos.

Bineinteles ca sunt si unii care nu stiu la ce se baga si se trezesc complet depasiti de un concurs. Cand diferenta intre ce poti si ce intalnesti (pe traseul unui concurs) este prea mare, nu prea inveti nimic si ,intr-adevar,mai mult o sa-i incurci pe ceilalati, daca te-ai pus la start oriunde in afara de ultimele randuri. Mi s-a intamplat mie la primul concurs,unde mi-am supra estimat mult posibilitatile. Norocul meu a fost ca eram ultimul si nu aveam pe cine sa incurc :) Dar tot am invatat ceva : am vazut care e nivelul si am realizat cat de mult trebuie sa ma antrenez ca,pe viitor,sa nu se mai traga linia imediat dupa mine. Si de atunci ,nu s-a mai tras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unu am invatat prin practica multa + filmulete de pe youtube la care m-am uitat de n ori :)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare ca nu se aplica pentru XCO / XCM ce tehnici arata aia pe youtube .

In cele mai multe cazuri aia au cauciucuri gen nobby nic , nevegal sau altele foarte aderente , la xco/xcm mai trebuie sa si urci , sa mergi pe portiuni de sosea/forestier unde pierzi o gramada de timp si energie cu cauciucuri de genu si esti nevoit sa mergi cu cauciucuri rapide care au mult mai putina aderenta .

Mai e si faptul ca ai saua mai sus ca ghidonu , cel mai probabil un ghidon drept si un cadru care are o geometrie facuta pentru a urca eficient .

Oricum daca nu ai curaj , poti sa te uiti la toate clipuriile de pe youtube si sa parcurgi tot lantu carpatic , ca tot gaina vei fi pe coborare .

La geiger am reusit performanta sa fac 16-17 km de coborare in 2 ore si ceva , am mers aproape integral pe jos , nu ma mai suiam nici unde puteam ca stiam ca peste cativa metri ma dau iar jos :)) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu esti complet antitalent, las-o sa curga. Bicicleta daca e buna constructiv(geometrie si unele aspecte de echipare), incaltata adecvat, te invata ea sa cobori. Cam peste tot locul. In minte trebuie sa auzi permanent o singura expresie: "LAS-O SA CURGA!!!"

Curga si nu Curca !

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe coborari tre' sa ai "cojones". In primul rand ca sa ai curajul sa faci slalom printre copaci, pietre si radacini la viteze mari; in al doilea rand, de acolo controlezi directia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare ca nu se aplica pentru XCO / XCM ce tehnici arata aia pe youtube .

In cele mai multe cazuri aia au cauciucuri gen nobby nic , nevegal sau altele foarte aderente , la xco/xcm mai trebuie sa si urci , sa mergi pe portiuni de sosea/forestier unde pierzi o gramada de timp si energie cu cauciucuri de genu si esti nevoit sa mergi cu cauciucuri rapide care au mult mai putina aderenta .

Mai e si faptul ca ai saua mai sus ca ghidonu , cel mai probabil un ghidon drept si un cadru care are o geometrie facuta pentru a urca eficient .

Scuze, scuze şi iar scuze.... :))

Uite ce biciclete folosesc ăştia. Totul îi să-ţi placă. Că dacă îţi place, găseşti şi curaj, treci şi peste geometrii, cauciucuri, suspensii, etc.. şi te dai.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

O serie de tutoriale lungi, cu multa vorbaraie, dar care explica atat lucruri de baza cat si niste lucruri de finete:

http://www.imbikemag.com/technique/

 

O serie scurta care poate ajuta ca suport vizual pentru invatarea diverselor tehnici:

 

Un canal de youtube care explica de asemenea multe tehnici, intr-un mod usor SENZATIONAL dar pe ici pe colo sunt niste sfaturi foarte interesante:

http://www.youtube.com/user/mtbtips

 

De cand am deschis topicul pot sa spun ca am invatat foarte multe (coborari tehnice, pumping, viraje, sarituri), dar poate cel mai important e ca a invata prin incercari succesive pana "te prinzi" e foarte anevoios si frustrant :P. Pe cand si la noi un bikepark, instructori, autostrazi de acces, accent pe nevoile clientului, fiscalitate si/sau birocratie redusa, etc. :-"

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cascam si eu gura pe mtbtips acum ceva luni. Mi s-a parut foarte interesant antrenamentul din spatele casei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.