LucianTheOne

Portbagaje de spate

Recommended Posts

Imi face cu ochiul varianta de mai jos pentru portbagaj pe MTB full suspension, de a Thule. E scump, stie cineva o varianta mai ieftina ?

Cel mai ieftin l-am gasit aici

 

Un prieten si-a luat si este bun, cu viteza mare pe coborari si bolovani.

 

18244_975132142518394_365015636758728287

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ciclisti. Tot citind despre portbagaje fata am ajuns si la acest topic cu portbagaje pentru spate. Pot spune ca eu am optat pentru Topeak Super Tourist DX Tubular ​Rack frane pe disc fara arc de portbagaj. (Arcul acela il consider o problema in plus, deoarece cred ca pot aparea zgomote ciudate in timp si trebuie intretinut sistemul de arcuri).

Am ales portbagajul datorita sistemului de culisare si prindere a accesoriilor.

 Bicicleta mea e tip trekking cu roti de 28' si s-a potrivit perfect cu o singura mentiune; sistemul de prindere nu se potrivea cu gaura din cadru. Portbagajul aveam o gaura cu diametru  intre 5 si 6. A trebuit sa dau o gaura cu un burghiu sa largesc diametrul sa pot baga surubul de 6. Ulterior am aflat (citind aici pe forum) ca de fapt sistemul de prindere al portbagajului este filetat. Eu unul nu am vazut sa fi fost vreun filet acolo. Am fost si la un magazin sa ma uit la un astfel de portbagaj si nu se vedea nimic. Acum realizez ca filetul a fost acoperit de vopsea. Eu am incercat sa bag un surub de 6, dar parea ca se strica filetul pe surub si de aceea am ales sa largesc gaura. Sper sa tina si asa. Am pus si Loctite, sa fie.

Odata fixat pare foarte sigur si solid.

Am vrut doar sa impartasesc experienta mea cu privire la montarea acestui portbagaj.

Va doresc bafta si numai bine.

Acum ma duc sa mai citesc despre coburi, sa ma ce pune pe portbagaj:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Este primul meu post pe acest forum si va zic bine v-am gasit! Vreau sa imi achizitionez un portbagaj pe spate pt bicicleta mea (un Ideal Hillmaster) cu frane pe disc si am citit cu mare interes acest topic si am observat ca foarte recomandate sunt porbagajele de la Topeak, in special modelul Super Tourist DX Tubular Rack

Dar despre portbagajul Zefal Raider ce parere aveti? Care-i mai ok, mai durabil, care-i protejat mai bine contra ruginii, care permite atasarea mai multor tipuri de coburii si se "impaca" mai bine cu acestea? Sa zicem ca trecem peste cele 200 gr in favoarea modelului de la Topeak.

Sa merg pe Topeak sau pe acest model de la Zefal? Va multumesc anticipat pe raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre Zefal nu pot sa am o parere pentru ca nu il detin insa Super Tourist-ul s-a dovedit a fi un bun prieten. Am cumparat chiar acest model pentru frane pe disc si aveam ceva emotii in ceea ce priveste montarea acestuia dar s-a dovedit a fi foarte usor. Materialul din care este confectionat este aluminiu deci nu ar trebui sa-ti faci griji ca ar putea rugini. Pana acum nu am avut probleme cu el. Este rezistent si mi-a aratat asta in numeroasele cazaturi si incarcaturi pe care le-a suportat. Din cate vad Zefal-ul poate fi reglat in functie de dimensiunile rotilor insa cel de la Topeak nu dar eu unul asta am cautat .... sa fie cat mai simplu .... fara elemente mobile, reglabile.

Sper sa faci cea mai buna alegere pentru tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns ... si eu sper sa fac alegerea cea buna. Alte pareri sunt la fel de binevenite!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avantaje fata de Topeak ST DX ar fi cam asa:

 

-poate fi reglat pe inaltime, astfel ca il poti aduce cat mai aproape de roata, deci centrul de greutate e situat putin mai jos

-datorita faptului ca prinderile pe cadru sunt asimetrice(numai intro parte ai degajare pt etrier si prinderea aferenta in forma de L), portbagaj e mai compact, sta mai aproape de roata fata de Topeak, care are ambele brate situate mai in exterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avantaje Topeak fata de Zefal:

 

- e mai usor

- pe partea cu etrierul, piciorul de fixare la Zefal pare iesit in afara laterala portbagajului. Coburul foarte probabil se va propti in acel piciorus

- mai putine puncte in care sa se produca miscari, frecari zgomote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat portabagajul Zefal Raider insa acum nu mai am loc sa pun gentuta pe tija de sa pt ca portbagajul vine prea aproape de tija de sa. Acum nu imi dau seama care-i motivul exact: dimensiunea cadrului bicicletei(este marimea S - 41 cm)) si din acest motiv seat stay este scurta sau din cauza constructiei portbagajului? Vezi foto

Altceva ce ma incurca este faptul ca tablita unde se poate prinde reflectorizantul mi se pare ca este mult prea mare (prea lasata in jos) si mi se loveste aparatoarea de noroi pe care o am, motiv pt care a trebuit sa ridic portbagajul mai sus.  Vezi foto

Si uite asa pe langa faptul ca portbagajul era prea aproape de tija de sa acum este si prea sus (ma refer la capatul portbagajului cel ridicat in sus, cu logo-ul Zefal, de langa tija de sa).

Care sa fie cauza:
- bicicleta prea mica?
- constructia portbagajului (credeti ca cu un Topeak Super Tourist DX Tubular Rack lucrurile vor sta altfel?)
- faptul ca nu pot da portbagajul mai jos din cauza tablitei unde se monteaza reflectorizantul care se loveste de aparatoarea de noroi?   

Vreau si eu asa cum e in poza aceasta sa am loc si pt gentuta pe tija de sa. Sa nu mai zic de lumina de pe spate ca habar nu mai am unde sa o montez acum

Cum sa remediez situatia? Ce ma sfatuiti? Va multumesc.

PS: sa nu imi ziceti sa ridic saua mai sus ca deja e ridica destul de mult ... apoi nu mai ajung la pedale :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata timp cat nu scrie nicaieri ca porbagajul e pentru cadre de minim X cm nu cadrul e problema, tabla aceia pentru stop/reflectorizant are o pozitie aiurea: e sudata prea in interior. Eu as incerca sa indoi tabla aia, astfel incat sa pot monta porbagajul cat mai jos cu putinta si as inlocui si sistemul de aripi(asta in timp, pentru ca nu e prea eficienta in pozitia respectiva).

Incearca sa le scri celor de la Zefal poate au ei o solutie mai buna.

 

Vreau si eu asa cum e in poza aceasta sa am loc si pt gentuta pe tija de sa. Sa nu mai zic de lumina de pe spate ca habar nu mai am unde sa o montez acum
Daca ai fi papat tot cand erai mic ai fi avut o bicicleta mare(asta din poza e cu roti de 28)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@by.ebis :)) ai dreptate cu papatul, insa acum e prea tarziu sa mai remediez ceva :P

 

Intre timp am mai descoperit o problema legata de portbagaj, cred ca il inapoiez si imi voi cumpara un Topeak, sper sa n-am aceleasi probleme si cu acesta :(

 

PS: este amabil vreun coleg de forum (care are un Topeak Super Tourist pt frana pe disc) sa se intalneasca cu mine sa vad daca acest porbagaj e mult mai ok pt bicicleta mea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@banderas23: Eu am topeak super tourist dx dar locuiesc in Bucuresti. Daca nu gasesti de test prin Ploiesti, eu sambata viitoare ajung prin zona Scrovistea - Snagov, daca vrei ne intalnim pe acolo si vezi care e treaba cu portbagajul asta. Da-mi raspuns pe PM, ca sa nu violam topicul asta prea mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@banderas23: Eu as incerca sa vad daca nu pot face Zefal Raider sa stea mai jos(daca doar asta e problema, nu stiu care e "problema" noua), din ce am vazut pe net Topeak nu poate fi reglat pe inaltime si e destul de inalt.

 

Mentionez ca nu am nici unul dintre modele si parerea e formata doar din ce am vazut pe net, eu am pe un Corratec vechi un porbagaj ce seamana cu Topeak si am cam 1 cm intre aripa si porbagaj(cam asa vine si la mine: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Surly_Long_Haul_Trucker.jpg) avand roti de 28" as fi foarte bucuros sa am acea a doua bara pentru genti, consider important sa ai centrul de greutate cat mai jos( si sa te poti folosi si de spatiu de pe porbagaj)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@by.ebis l-am montat astfel sa stea mai jos, insa acum geanta de pe dreapta imi atinge de schimbatorul de pinioane :( Si problema noua consta in faptul ca portbagajul are bara orizontala deasupra sistemului de reglare, iar "ovalul" pe care se plimba "ciocul" gentilor Vaude vine undeva sub acea bara si, din acest motiv, il pot prinde numai de aceasta ... nu am si posibilitatea de a-l prinde si de bara oblica din spatele portbagajului cum cred ca as putea sa fac la Topeak (la acesta ultima bara orizontala vad ca vine aproape de gaura de prindere pe portbagaj).

 

Datorita faptului ca am lasat portbagajul mai jos, geanta fiind agata pe a 2-a bara orizontala de sus si pt ca pe drepta bara verticala a portbagajului vine dreapta si apropiata de cadru (nu curbata cum e pe stanga), geata pe aceasta parte loveste de schimbator, mai exact de locul unde se prinde pe acea ureche.. Daca as agata geanta de prima bara de sus a portbagajului nu ar mai ajunge la schimbator, insa ar fi mult mai sus (diferenta intre cele 2 bari orizontale fiind de 6 cm).

 

Geanta pe stanga sa zicem k o pot monta ok inclusiv pe a 2-a bara, insa "ovalul" vine tot sub ultima bara orizontala, cea de langa sistemul dereglare pe inaltime si nu am posibilitatea de a prinde "ciocul" decat de aceasta nu si de bara oblica.

 

Sper ca ati inteles ceva din explicatia mea ... ceva idei, imi scapa mie ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

În încercarea de a ușura un pic bicicleta de oraș a Verei, am pus gând rău portbagajului ei existent - o fierătanie oțeloasă cu vopseaua sărită. Pentru coșulețul în care își duce poșeta și U-lock-ul la serviciu și înapoi, un Tubus Racktime Light de 28" la 40€ părea arhisuficient. Cum cadrul n-a fost făcut pentru a avea portbagaj (noroc că lângă axul roții spate are găuri filetate pentru suporții de aripă), în comandă am inclus și un set de montaj pe cadru de 7€, pe diametrul brațelor de la furca spate.

 

Într-adevăr, noul portbagaj la numai juma' de kil pare un fulg față de greutatea celui vechi. Montajul a fost foarte ușor; cel mai mare efort a fost la a tăia barele de aluminiu (pline, aluminiu dur) ce fixează portbagajul de clemele din kit. Pe el am prins cu bride un coșuleț încăpător, urmează să iau din Obor niște bumbac imprimat ca să cos și un săculeț înăuntru :)

 

Pentru cineva care vrea un portbagaj ușor și rezistent, fără a căra coburi și alte mari greutăți, mi se pare best in class.

 

Acuma, de-aș afla unde găsesc niște bare cilindrice pline din aluminiu la fel de rezistent, diametru 6mm, pe care să le trec prin găurile quick-clamp din portbagaj pentru ca să susțină treimea din spate a coșului lunguieț care cam atârnă în afară. La magazinele de bricolaj am găsit bare pline și țevi de diametrul potrivit, dar sunt din aluminiu moale (probabil aliajul 6061, ieftin, flexibil și ușor de sudat) și făcute să arate bine, satinat, nu să fie rezistente. Mi-ar trebui aliaj 7075. Idei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Been there already. Suportul de stop e deja ocupat de stop :D M-am gândit și la bare de-alea, dar sunt de obicei de 8mm (am un set) sau de 5, cam subțiri.

 

Suport pentru coș are și Tubus Racktime, nu e nevoie să pun 2 piese pentru același lucru. Însă nici unul din suporturile astea de coș nu sunt suficient de lungi; cel de la Tubus are 22,5cm, Ortlieb-ul doar 18, pe când coșul are vreo 35, fiind montat longitudinal, și n-are un fund rigid. Iar piața e plină de coșuri, da' să găsești unul decent la dimensiuni/volum și mai ales înălțime și greutate într-un buget mediu, mniezo cu mila.

 

PS: de fapt criteriul primordial e să placă doamnei :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am intrebari de incepatori am si eu la voi, ciclo-turistilor :)

 

1. am tot citit paginile anterioare, si majoritatea portbagajelor care le`ati prezentat sunt cu prindere la butuc... nici unul suspendat care sa mentina un 5-10kg (desi pe net sunt o gramada, la nu am vazut) .. acum vine intrebarea: ptr prinderea pe axul butucului, trebuie schimbat practic doar axul (sa fie mai lung cu 1cm decat actualul) cat sa permita prinderea unui astfel de portbagaj? sau chiar adaptoarele puse anterior (care m`ar avantaja mult mai mult ca le pot lasa acolo mereu)

http://www.europaradtouren.de/images/gepaecktraeger-schnellspannadapter-rennrad.jpg

 

acest tip de portbagaj mi s-a parut excelent fara sa mai trebuiasca sa cumpar adaptor, sau ax  avand in vedere ca se prinde pe cadru... ci poate doar sa modific dupa bunul plac/necesitate protecile de coburi avand in vedere ca`s pe surub si pot pune altele foarte usor.

 

http://www.aliexpress.com/item/1-set-Universal-90kg-Max-loading-capacity-bicycle-bike-rear-seat-luggage-rack-mountain-bike-bicycle/32323218655.html?spm=2114.01010108.3.74.qL1Vhc&ws_ab_test=searchweb201556_9,searchweb201602_2_10017_10034_10021_507_10022_10020_10018_10019,searchweb201603_1&btsid=c2968e21-86cb-4b09-a346-db392cdd85e3

 

 

2. @@xemax ai spus prin pagina 2 ca ai o imitatie de "gas tank" .. imitatia aia e home-made sau cumparata? ptr ca ma gandesc la varianta:

http://www.decathlon.ro/husa-pescuit-crossholdall-142-165-id_8235609.html(taiata in 2 - partea cu manere ptr handlebar, iar cealalta ptr gas tank .. cu adaugarea de curele)

 

3. material cordura prin tara inafara de "tip cordura" sau rip-syop aveti idee? daca nu... macar vrun croitor ieftin, bun, si sa inteleaga de la un cap la altu necesitatea de`a fi rezistent ceea ce trage la masina. Ptr material "tip cordura" singurul gasit de mine in tara ar fi acesta: http://metalo-plast.ro/tesatura-cordura, iar din afara, cu trimitere in Ro, inafara ebay, amazon, etc.. ar fi http://www.extremtextil.de/catalog/advanced_search_result.php?keywords=cordura&x=0&y=0 unde am gasit si niste prinderi bune si late... inafara de handlebar si gast-tank... as vrea si un full frame bag...avand in vedere ca preturile lor per bucata sar de 100E... e putin prea scump ptr mine avand in vedere ca am nevoie ptr ture de maxim 2-3 nopti, iar cu adaptarile facute saumaterial, m`ar costa cel mult 200e.

 

4. iar ultima intrebare, care defapt trebuia sa fie prima (ptr ca momentan ma arde cel mai tare)... am vazut ca nu prea se "poarta" rucsac pe spate.. poate cel mult un ghiozdan... avand in vedere ca la mine primul drum de "tura" va fi o coborare Babele (drum offroad) - Padina (offroad)-Bolboci(jumate offroad cu o accensiune de 300m pe o distanta de 2-3km, iar cealalta jumate coborare)-Sinaia, pot purta rucsac de 50-60L fara sa ma molesteze?

 

Multumesc anticipat ptr eventualele raspunsuri, bascalii, informari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru excursii lungi de mai multe zile am un rucsac de 35 litri în care pun și haine și o parte din mâncare + 2 litri de apa. Recomandarea mea este sa cauți altu mai mic. 20-25 litri ar fi arhisuficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

: ptr prinderea pe axul butucului, trebuie schimbat practic doar axul

 

De obicei portbagajul bine cu un quick release mai lung. Daca nu ai quick release trebuie gasite alte solutii. Dar intrebarea este - tu ai gauri de prindere pt portbagaj in cadru? 

 

 

pot purta rucsac de 50-60L fara sa ma molesteze?

 

 

Da, cu conditia sa fie gol :D Daca il umpli vei regreta.

Si amu - de curiozitate - ce naiba bagi intr-un rucsac de 60 de litri? Sunt oameni ce au facut transamerica/transcontinental- cu mai putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@tzunoi:

 

pai cam ce se poate ptr 3 zile de campare la Padina fest... sac de dormit (voluminos 46x25cm .. 1700g) o geaca de toamna care o bag in husa de sac de dormit (sunt adeptul 40 grade la umbra decat 20 cu vant), blugi, hanorac (gros si asta), 2 saltele de plaja conflabil (ca sa nu mai iau izoprenul dar atarna la greutate) .. si restul de vara... iar cortul... unul de 2700g .. care ma gandeam sa`i prind betele de cadru si prelata sa o bag tot in rucsac...

 

Varianta 1: post-19058-0-23651900-1462975537_thumb.jpg probabil as pune un sac pe ghiodon... (de aceea intrebam mai sus de croitor, material, portbagaj ptr ca toate m`ar duce mai mult ca rucsacul, dar foarte versatile ptr alte ocazii)

 

Varianta 2: post-19058-0-63574100-1462975537_thumb.jpg posibil sa trec o parte din greutatea de pe ghidon intr`un rucsac mai mic

Varianta 3:post-19058-0-41539600-1462976041_thumb.jpg ar fi posibil si asta.. doar ca si aici probabil as avea ghiozdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. iar ultima intrebare, care defapt trebuia sa fie prima (ptr ca momentan ma arde cel mai tare)... am vazut ca nu prea se "poarta" rucsac pe spate.. poate cel mult un ghiozdan... avand in vedere ca la mine primul drum de "tura" va fi o coborare Babele (drum offroad) - Padina (offroad)-Bolboci(jumate offroad cu o accensiune de 300m pe o distanta de 2-3km, iar cealalta jumate coborare)-Sinaia, pot purta rucsac de 50-60L fara sa ma molesteze?

Multumesc anticipat ptr eventualele raspunsuri, bascalii, informari.

Salut,

O singura data am purtat un rucsac de 60L intr-o iesire pentru intalnirea ciclism.ro. L-am avut in spate de la gara cea mai apropiata pentru Cartisoara. Nu au fost mai mult de 10km de carat la el, dar pot spune ca a fost dificil. Nu am avut coborare sau urcare majora, dar greutatea ridicata s-a simtit. In el aveam cort, sac, izopren, haine pentru 3 zile, ceva mancare, apa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pot purta rucsac de 50-60L fara sa ma molesteze?

Nu am experienta cu rucsac asa mare in spate + bicicleta, doar rucsac de 60L + trasee la bocanc.

Ia rucsacul, baga boarfele in el, baga cort, baga tot ce te gandesti sa bagi in tura finala si iesi la o "plimbare biciclistica" de 4-5 ore, cu borduri, cu padure daca ai. Experienta de prima mana (sau prim spate / fund).

Si apoi ne spui cat de molestat ai fost (ia si vaselina la tine :P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.