LucianTheOne

Genţi, Bagaje si Borsete

Recommended Posts

Nu vreau să deviez pre mult dar un sfat e bine venit oricând.

Ce culoare credeți că ar fi mai potrivită pentru coburi la o astfel de bicicletă cu o astfel de culoare? post-18630-14616087382743_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine cel mai important este să fiu cât mai vizibil în trafic, așa că le-am ales roșii.

 

Vaude, de exemplu, are în ofertă și o nuanță de verde și una de galben:

http://www.vaude.com/en-FI/Products/Luggage-Bags/Aqua-Back-apple-metallic.html

http://www.vaude.com/en-FI/Products/Luggage-Bags/Aqua-Back-canary.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@diorgulescu Multumesc de urari... cat despre crick sper sa nu vreau sa il schimb :D insa voi vedea eu. Am dat inapoi Zefal-ul si am luat un Topeak Super Tourist DX pana la urma si la o prima vedere, gentile vin muuuult mai bine pe acesta. Voi posta o fotografie-doua dupa ce il voi monta. Sa le folosesti si tu cu placere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai noroc

Este printre noi/voi(ca eu sunt prea nou si doar citesc) care sa aibe timp si chef sa faca 1 framebag? La cateva croitorii la care am fost au dat.o.n diverse... Ca nu pot, ca n.au ace...n.au model, etc. Materialul il am eu... 3m liniari tip cordura... Luat de pe metalo-plast.ro. platesc ori cash ori cu material sa va faceti si voi una :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai noroc

Este printre noi/voi [cineva] care sa aibe timp si chef sa faca 1 framebag?

 

Părerea mea este să nu te aventurezi în așa ceva. Din două motive. 1) Gențile făcute artizanal vor ieși mai scumpe decât cele făcute de firme specializate. 2) Nu vor atinge calitatea și rezistența celor făcute în fabrică. Am lucrat câțiva ani în domeniul ambalajelor textile (sacoșe, genți, huse, rucsaci) și îți pot spune că trebuie mașini speciale, cu ace dedicate, furnituri (chingi, bride, paspoaluri, fermoare, întărituri) pe care nu le găsești pe toate drumurile. Nu mai zic de faptul că îți trebuie și experiența pentru așa ceva, că nu faci o perdea, ci o geantă de cadru și nu vrei să te trezești că ți se împrăștie lucrurile pe asfalt când pedalezi mai cu spor.

 

Dacă totuși o faci, spune-ne și nouă cum ai reușit și cum se comportă la utilizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@lynxul_negru: de ace si masini dedicate.. cred ca as putea incerca la o marochinerie (acele lor de piele sunt destul de groase cat sa poata patrunde un Cordura 500/1000 .... desi pare usor de facut una, sunt constient ca nu e chiar asa....  momentan sa dau 17 (500D)-21e(1000D) pe cordura pot incerca cu "tip cordura" ce am si cumparat deja, dar parca tot e "moale" materialul... sau pot incerca cu materiale de copertine (cele care se pun la terase) fiind destul de tari si rezistente la intemperii (insa nu stiu cat de repede se "agata"/ taie / uzeaza) ... am gasit de cumparat la metru.... si aveau si`un croitor la stand... (ptr bucuresti - obor) O sa ma duc sa intreb daca poate trage "tiv" la materialul ala... daca da, inseamna ca poate sa faca si un frame bag. Uite aici cat de simplu si usor poate fi: https://www.youtube.com/watch?v=oWDRiexLA0I

 

 

@@adi.murariu: Multumesc de pont, o sa apelez imediat ce am o zi libera sa vad de preturi.

 

Pana una alta... am facut doar "jumatate" dintr`un framebag... (cred am taiat gresit pe latime) post-19058-0-73201200-1464124421_thumb.jpg

 

Ptr intarirea lui pe toate lateralele care se prind de cadru... o sa pui niste policarbonat de 3mm (celular) si sper sa`mi iasa precum bretele de la rucsaci (doar ca or sa fie tari)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultima achizitie: Racktime Talis, model nou aparut de geanta gandita doar pentru portbagajele Racktime (eu o folosesc pe al meu Add-it).

 

1KaiD8v.jpg

9jw4G8S.jpg

5e6AVGY.jpg

 

Am luat-o pentru turele de mai mult de 5-6 ore (100 km) si pana la o zi, la care rucsacul devine deranjant, dar si pentru a putea cara o rezerva de 1-2L de apa in plus fata de cei 2 litri din bidoane (in Franta e greu sa gasesti vreun magazin deschis duminica). Sistemul de prindere e facut special pentru portbagajele Racktime si e extrem de usor de folosit. Geanta cantareste cam 750g (fata de cam 600g rucsac + gentuta de sa), poate cara o greutate maxima de 10kg, iar incarcata cu lucrurile pe care le caram in mod normal in rucsac si in gentuta de sa cantareste cam 3 kg la care se vor adauga 1-2 kg de apa. In plus, o pot folosi si alaturi de coburi la ture mai lungi la care nu trebuie sa car si cortul.

 

Materialul nu e rezistent la apa (bulina neagra), dar geanta vine cu o husa elastica impermeabila. Sistemul de fixare proprietar Racktime e detasabil (prins cu 4 suruburi) si se poate inlocui in caz ca se rupe.

 

In ea incap:

- pompa

- foita de ploaie

- 2 camere de rezerva

- multitool + cheie spite + cleste mic + cablu de frana si schimbator + leviere + kit petice si adeziv

- baterii rezerva (4xAA + acumulator extern USB + cabluri)

- lant Abus Catena

- cel putin un bidon de 1 litru Elite

- trusa de prim ajutor

- ceva spatiu liber

 

Ramane de vazut cum se comporta in timp (rezistenta materialului, a cusaturilor, a sistemului de prindere plus eventuale zgomote enervante).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@majikstone Si uite asa, "unii incepe sa imbatraneasca, sa devine mai intelepti". Use the force Luke!

Altfel, tare geanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu am avut incotro, daca voiam sa car inca 1-2 litri de apa trebuia sa pun portbagajul, iar daca tot trebuia sa pun portbagajul am concluzionat ca o geanta de genul asta care sa fie si usoara si usor de dat jos de pe portbagaj e o solutie si la probleme mai minore. Alt suport de bidon nu prea mai aveam unde sa montez in mod elegant, iar rucsacul nu imi permiteam sa il ingreunez mai tare decat cele 1.5-2 kg pe care le avea deja.

La turele de pana la 5-6 ore ma descurc si doar cu doua bidoane, chiar daca raman fara apa nu o sa crap pana ajung acasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi s-a părut că un topcase dezechilibrează grav bicicleta dacă pui ceva mai greu în el. Avantajul major ar fi că e mai comod și are o "amprentă" mai mică decât un cobur, care e mai ușor de agățat de uși/mașini/garduri.

 

Ai cumpărat și accesoriul pentru încuiat? E ușor dezamăgitor că nu vine la pachet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am cumparat si piesa pentru incuiat, ca mi-am zis ca de cate ori parasesc bicicleta iau geanta cu mine. Un risc "necalculat" ar fi ca mi-ar putea-o inhata cineva in timp ce stau la un semafor...

 

Intr-adevar, centrul de greutate ar fi mai sus decat in cazul coburilor, dar nici nu o sa o incarc cu mai mult de 5 kg, asa ca e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@otsdr

Este evident ca o greutate suplimentara inalta va reduce stabilitatea.

Totusi, eu am observat ca aproape orice greutate pusa pe roata spate (presupun ca prin inducerea unei diferente majore de aderenta comparativ pentru cele doua roti), va produce un fenomen de subvirare (mi s-a parut mie). Pe de alta parte, poate apare si un balans periculos (se ajunge repede in oscilatie cu risc de cadere).

Aspectele astea le-am resimtit cu mult mai sever la cursiera decat la MTB-ul convertit la trekking dar s-ar putea sa fie si din cauza constructiei celor doua: structura flexibila si roti aero mult mai flexibile pe cursiera si structura rigida cu roti "betonate" pe trekking.

Poate ca pana la urma, rigiditatea ansamblului si distributia greutatii conteaza mai mult pentru stabilitate decat inaltimea incarcarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balansul ala e problematic:
A) la plecarea de pe loc - acolo inaltimea centrului de greutate nu cred ca e chiar atat de relevanta cat e greutatea bruta

B) la franarea agresiva - idem

C) cand pedalezi in picioare - aici problema e semnificativa, dar nu pedalez aproape niciodata in picioare (cat timp nu dau de pante peste 15%), asa ca ar trebui sa fiu ok

D) la curbele mai stranse - aici trebuie sa am grija, dar ma indoiesc ca 4-5 kg in top bag pot fi mai problematice decat 15-20 in gentile Ortlieb (iar de-astea car cam o data pe saptamana sau la 2 saptamani, asa ca m-am obisnuit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un moment dat, intervine rutina si merge cam in orice conditii.

Totusi viteza trebuie sacrificata pentru stabilitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi viteza trebuie sacrificata pentru stabilitate.

 

Nu vad ce ar trebui sa sacrific, eventual sa franez mai devreme si mai prudent decat de obicei in curbe, dar oricum franez foarte devreme si foarte prudent de felul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramane de vazut cum se comporta in timp (... plus eventuale zgomote enervante).

 

Bun, am scos-o la o tura, nu scoate absolut nici un zgomot oricat am trantit bicicleta prin gropi. Probabil ca si cu 2 kg in plus se va comporta la fel de bine.

Comparativ, pana si coburile Ortlieb mai fac galagie pe portbagaj cand o dau prin gropi, probabil si din cauza ca nu am (inca) distantierele pentru portbagaj cu tevi de 10 mm (doar cele de 8 si de 11 cu care au venit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor. Saptamana aceasta voi intra in posesia unei biciclete de trekking. Bicicleta ar fi aceasta:  http://www.dirtbike.ro/bazar/radon-alpha-28-289973. E o alegere de buget, la fel fiind si coburile/gentile ce doresc sa le achizitionez. Am gasit mai multe oferte la magazinele de specialitate, si doream sa va intreb ce sa aleg. Mentionez ca as dori pentru inceput sa fac o tura de 200-250  de km. Am vazut ca majoritatea coburilor au in jur de 30-40 de litri, asta inseamna cam 2 rucsaci mici, din ce stiu eu. Teoretic ar fi suficient pentru o tura de cateva zile, cu haine si echipament (cort, sac, izopren). Atasez linkurile catre gentile de care vorbesc:

 

http://www.supremebikes.ro/genti/3365-coburi-tour-de-france-pentru-portbagaj-.html- 40 l

http://www.bikexpert.ro/borsete-si-genti_36/geanta-portbagaj-spate-force-noem-2x18l_5788_137180.aspx- 36 litri

http://www.biciclop.eu/geanta-dubla-portbagaj-negru-albastru-34l-16214.html- 34 litri

https://puremotion.ro/genti-pentru-bicicleta/geanta-portbagaj-3-piese-m-wave- 3 piese, 34+28 litri

http://www.veloteca.ro/geanta-portbagaj-contec-53l53 de litri, cea mai mare, dar si cea mai scumpa dintre toate

 

Astept opinii sau recomandari. Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult. Intrebare: la cele impermeabile nu merge si atasarea unei huse, ca cele de rusac? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tulip

Se poate atasa si o husa, insa husa trebuie sa fie strict pe dimensiunea gentii, sa stea mulata pe geanta.

Altfel, daca nu sta mulata pe geanta, va strange apa la baza (sau cel putin eu asa am patit singura data cand am incercat husa).

 

In alta ordine de idei, poti alege si o geanta ne-impermeabila pe care sa o combini, in interiorul gentii, cu un sac impermeabil:

http://hibiscussport.ro/categorie-produs/echipament/saci/

 

Daca te prinde ploaia, continutul sacului ramane uscat iar geanta propriu-zisa se usuca destul de repede.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.