LucianTheOne

Genţi, Bagaje si Borsete

Recommended Posts

Am inteles. Pe ploaie intensa inca nu am pedalat, deci cred ca voi merge pe niste huse facute din poliamida. Cutting costs, cel putin la inceput. :D In alta ordine de idei, din cele de mai sus merita vreuna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am similari, mie inca nu mi-au cedat niturile respective. Am navetat si eu fara incarcatura prea mare, dar i-am folosit si la drum, incarcati normal, ba chiar am carat si lubenita de vreo 9 kile, fara consecinte negative :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. De haine si restul sigur sunt ok, nu stiu cat ar incapea o tenta de cort in ei, insa. Ii scriu acum omului, sa vad ce zice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca n-am luat-o razna cu totul, parca s-a vorbit pe acest topic despre gentile poloneze Croso.

 

Sambata trecuta am avut ocazia sa stau mai mult de vorba cu un cicloturism polonez, care bineinteles avea genti Croso, modelul Expert 60

 

Adica asta:

 

56xGwUzDOTvJjCiWOgopSAsftlg3PVVrPOQM27IA

 

Omu' avea chef de vorba, asa ca am profitat de ocazie si am studiat putin gentile.

Pe exterior au cordura iar pe interior era musamaua impermeabila si cusatura vulcanizata. Cele doua fac corp comun, n-am observat sa se poata desprinde una de alta.

Se inchid prin roluire, peste care vine capacul. Iar in interiorul capacului, ca la rucsac, se mai afla un buzunar destul de incapator.

Buzunarele laterale sunt bine prinse si, dupa cum mi-a spus polonezul, foarte utile pentru ceea ce ai nevoie sa ai la indemana.

Prinderea de portbagaj se face prin niste carlige foarte solide de otel.

 

Pe scurt, mi-a placut ceea ce am vazut.

Iar combinatia asta cu cordura pe exterior si musama impermeabila pe interior mi s-a parut foarte tare, in sensul ca protectia la zgarieturi sau taieri este mai mare.

 

Cat despre impermeabilitate, polonezul mi-a spus ca le are de 3 ani si nu a avut nicio problema cu ele.

In plus, mi-a povestit ca anul trecut, prin Caucazul georgian, a trebuie sa traverseze niste rauri prin vad si ca apa a ajuns pana la jumatatea gentii iar in interior nu a intrat apa deloc.

 

Croso are un distribuitor si in RO, insa oferta [cel putin ce se vede pe site] este limitata.

In Polonia vad ca aceasta geanta costa 489 de zloti, adica cam tot atatia Lei [Leul este cam egal cu Zlotul].

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

489 pentru tot setul nu e rau deloc! Dar nici la ei pe site nu vad prinderea pe portbagaj, oare sunt aceleasi carlige metalice ca la modelele mai simple?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanTimisoara

Asta zic si io, ca la aprox. 500 Lei (111 Euro) nu e rau deloc.

Nu stiu cat ar mai fi adaosul magazinului din RO sau taxele de transport daca s-ar comanda direct din Polonia.

 

Referitor la carlige, nu stiu cum erau cele de la modele mai simple. Insa la modelul Expert 60 (cel din poza de mai sus) mi s-au parut ca sunt suficient de mari si de solide astfel incat sa nu ai nicio problema cu ele.

Daca mergi doar pe asflat si gentile sunt incarcate, nu cred ca au cum sa sara. Iar daca mai pui si ceva peste ele (cort, sac de dormit, saltea, etc) sigur nu mai sar.

 

Am vazut ca exista unele genti care au un sistem de prindere oarecum similar cu cel de la Ortlieb.

 

L.E.

 

Asta este carligul de prindere despre care vorbeam.

 

BRce_gKRov8q6pDgdz-l_b-cZZIwbnKt2pByzU_i

 

Mai multe informatii despre acest sistem de prindere se gasesc aic:

http://crosso.pl/en/technology/mounting-system/

 

Si asta este sistemul oarecum similar cu cel de la Ortlieb:

http://crosso.pl/en/technology/click-system/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost saptamana trecuta intr-o tura prin Serbia, de vineri pana duminica (ziua 1: Timisoara - Virset - rezervatia naturala Dunele de la Deliblato - Smederevo; ziua 2 Smederevo - Kovin - Eurovelo 6 pana la Pancevo - Zemun/Belgrad; ziua 3 Zemun - Zrenjanin - Jasa Tomici - Foeni - Timisoara, total 413 km).

Anul trecut am facut aproape aceeasi ruta, doar ca de la Smederevo am luat-o spre Beograd pe la sudul Dunarii, pe un drum national, aproape la suicid... Cand veneau doua camioane sau autobuze din sensuri opuse, nu mai stateam prea mult pe ganduri si ieseam automat de pe carosabil, pentru ca nici nu le-ar fi trecut prin cap sa reduca ziteza si sa astepte, asa ca ma depaseau la cel mult 10 cm de ghidon.

Asa ca anul asta am decis sa fac un ocol la nord de Dunare si sa o iau pe minunatul Eurovelo 6. Eurovelo 6 care in Germania, Austria si Ungaria inseamna pista de biciclete asfaltata impecabil, pe digurile de aparare de langa Dunare.

Doar ca in Serbia... nici vorba de Euro sau Velo... e un dig oarecare, in cel mai fericit caz doar de pamant. Daca administratorilor le-a mai venit si ideea de a pune piatra pe unele bucati, mi-au clantanit si dintii in gura, iar coburii mei (niste Streetcoach ieftini insa foarte fiabili pana acum) amestecau sarguincios continutul.

Iar dupa intrarea in tara, de la Foeni la Timisoara am avut un drum "asfaltat" de vis! Adica de cosmar. Poa' sa fie Brooks-ul Brooksului, mi-a facut bucile ferfenita pe asemenea drumuri.

De asta, niste simple carlige nu ma incanta foarte tare, caut sa fie cu sistem de blocare pe portbagaj. Si preferabil de plastic, ca sa nu imi roada prea tare carligele din tubulatura portbagajului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
De asta, niste simple carlige nu ma incanta foarte tare, caut sa fie cu sistem de blocare pe portbagaj. Si preferabil de plastic, ca sa nu imi roada prea tare carligele din tubulatura portbagajului. 

 

 

Pai atunci e foarte simplu: Ortlieb si ai rezolvat problema. Are sistem de blocare si este din pastic.

 

Doar ca simpla discutie, dupa minte mea si fara pretentia ca am dreptate.

La cum arata carligele de la Croso, sari tu de pe bicicleta inaintea gentii (incarcate).

 

Adica trebuie sa ai o viteaza foarte mare pe un drum foarte denivelat astfel incat o geanta incarcata sa poata sari de pe portbagaj.

 

Polonezul cu care am stat de vorba mi-a spus ca n-a avut nicio problema de stabilitate sau de sarit gentile pe drumurile de macadam (ca asflat nu prea era) din Caucazul georgian.

E drept ca peste genti mai avea diverse (cort, sac de dormit, etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci el avea sistemul cu carlige metalice?

Depinde si cat de tare tensioneaza carligul de jos, daca ala trage destul de tare in jos, atunci chiar nu are cum sa țopaie geanta.

Ca si compartimentare, Crosso astea Expert mi se par mai faine decat Ortlieb (cel putin in acelasi segment de preturi).

Ma intreb insa de ce oare polonezii de la Extrawheel au renuntat la colaborarea cu cei de la Crosso si acum doteaza extrawheel-urile cu coburi Ortlieb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanTimisoara

Corect, polonezul respectiv avea sistemul cu carlige metalice. Asa am vazut pe viu cat de solide sunt.

Cat despre tensionare in jos, in link-ul pe care l-am pus (sistemul cu carlig) se vede si sistemul de tensionare inferior.

 

Despre compatimentare nu stiu ce sa spun, ca n-am avut nici Crosso nici Ortlieb.

 

Ma intreb insa de ce oare polonezii de la Extrawheel au renuntat la colaborarea cu cei de la Crosso si acum doteaza extrawheel-urile cu coburi Ortlieb.

 

Habar n-am.

Poate e mai avantajos pentru polonezi din punct de vedere financiar, avand in vedere renumele mondial a lui Ortlieb. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Ortlieb-urile simple (Backroller sau City) nu este niciun fel de compartimentare interioara sau exterioara. Cred ca exista niste accesorii ce pot fi cumparate separat, care iti permit sa atasezi la interior un buzunar.

Eu am Ortlieb front (modelul City) si nu au niciun fel de compartimente, insa sistemul de prindere imi place. 

Crosso nu am, insa din ce vad in poze plus descrierea de pe site, au acele compartimente exterioare, plus inca un compartiment in capac. Plus ca am impresia ca gentile Crosso pot fi comandate cu ce sistem de prindere doreste fiecare, ori cu carlige metalice, ori cu prindere de plastic, care permite niste reglaje suplimentare.

Acum am vazut pe saitul Crosso ca si pentru carligele metalice, ei livreaza ceva protectie autoadeziva ce se aplica in zonele de contact cu portbagajul, astfel incat sa nu il roada. O idee buna. Se pare ca producatorii mai mici, daca doresc sa poata concura in mod real cu firmele consacrate (Ortlieb, Vaude), trebuie sa ofere solutii inteligente si complete la bani mult mai putini, pana isi fac un renume. Presupun ca daca reusesc sa se impuna pe piata, peste cativa ani vor avea si alte preturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum am vazut pe saitul Crosso ca si pentru carligele metalice, ei livreaza ceva protectie autoadeziva ce se aplica in zonele de contact cu portbagajul, astfel incat sa nu il roada.

 

Niste fasii de cauciuc de camera, roluite si prinse cu niste soricei mici la capete, aplicate pe zona portbagajului care intra in contact cu carligele, cred ca rezolta problema.

Sau un strat de banda adeziva mai groasa (duct tape) in locul benzilor ca cauciuc. Doar ca aici s-ar putea sa fie nevoie de curatare cu ceva diluat pentru a elimina lipiciul, dupa ce dai banda adeziva jos.

 

Sunt convins ca sunt subiectiv, insa am fost foarte placut impresionat de acele carlilge dupa ce le-am vazut in realitate.

Practic, nu prea stiu cum s-ar putea indoi sau rupe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cred ca in conditii foarte aspre, carligele alea sunt mai de incredere decat plasticul (cu toate ca si sistemele de prindere de la Ortlieb si-au dovedit fiabilitatea in conditii vitrege, am vazut sine usor deformate in timp, dar fara sa se distruga sistemul si sa ramai cu gentile in drum). Chiar si in ipoteza - putin probabila - ca s-ar intampla ceva cu carligele, simplitatea lor le face foarte usor de confectionat si de inlocuit la un mester local.

Singura problema ar fi tocmai acea abraziune intre carlige si tubulatura portbagajului, care musai trebuie rezolvata cumva, cred ca duct-tape-ul este o solutie, mai ales ca poate fi inlocuit de cate ori este necesar.

Lipiciul care ramane dupa utilizare este cea mai mica problema, exista solutii speciale sau spray-uri pentru indepartarea unor asemenea urme, se gasesc la magazinele de bricolaj (gen Hornbach, Dedeman, Praktiker etc.). Dar oricum in timpul unei ture sau expeditii, aspectul asta nu cred ca intereseaza pe nimeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O opinie de om multumit de o borseta de sa recent achizitionata: http://www.marosbike.ro/rucsaci/geanta-zefal-iron-pack-xl-ds.html

 

MIe imi place sistemul cu scai, se poate trece lejer de pe o bicicleta pe alta. E foarte incapatoare si rezistenta (dupa o prima tura de 8 zile in Transilvania, montata pe bicla de turism, mers pe toate tipurile de teren).

Cred ca e borseta de sa cu cel mai bun raport volum/pret, de buna calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Initial ma uitam dupa chestii si mai mari, gen viscacha sau carradura_saddlepack, dar cand am vazut-o pe asta am zis ca e suficient.

Carradura e o idee pe care n-am abandonat-o complet, are parte de opinii bune iar pretul e ok, comparativ cu astia de la Revelate.

 

Asa arata pe bicla, nu e disproportionata:

29438755581_ef38271259_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine ma deranjeaza la pedalat, ating cu coapsa marginea borsetei, asa ca am ramas la gentuta mea de la Decathlon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa fie o setare ciudata a seii, ai dat-o prea in spate, cine stie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu mai ating ocazional cu coapsele gentuta de sa (Topeak Wedge DryBag Medium), dar m-am obisnuit cu ideea. Probabil ca depinde si de pozitia pe sa si de forma seii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E prea MARE, zici ca ai geamantan sub sa !

Există și mai mari :)

7CU8yK1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci când am nevoie de spațiu, folosesc "gentuța" asta

 

6pQiZnC.jpg

 

Partea de jos e extensibilă

 

2Aw8pOn.jpg

 

E chinezească, calitate surprinzător de bună, îmi intră scule, cameră de rezervă, mini-trusă medicală

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un cobur Ortlieb cu sistem QL2.1, arcul unuia dintre cârlige e moale de tot, pot să-l deschid cu un deget foarte ușor fără să ridic de mânerul genții. O să am probleme din cauza lui sau nu are nimic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai simplu este sa il pui pe rack si sa vezi ce se intampla daca tragi de cobur in sus (scuturi putin ca sa simulezi trepidatiile reale). Daca acel carlig de siguranta sta inchis si nu se deschide la actiunea asta, atunci nu va debloca nici in mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O să văd când montez portbagajul pe bicicletă și pun ceva greutate în cobur să-l tragă în jos că așa cu portbagajul în mână și coburul gol nu arăta tare bine :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.