endiaar

Ajutor achiziție prima bicicletă

Recommended Posts

Bună ziua,

M-am înscris pe acest forum din dorința expresă de a cere ajutor într-o dilemă foarte serioasă. M-am hotărât, în cele din urmă, să îmi cumpăr prima bicicletă. Știu să merg pe bicicletă, deși nu am mai mers de ceva vreme... dar nu am avut niciodată una numai a mea. Menționez că în acest domeniu sunt un novice prin excelență (pot deosebi, însă, cu succes, bicicleta de tricicletă).

Caut o bicicletă de calitate, care să mă poarte sănătos și voios cel puțin câțiva ani, deși nu am pretenția să mă țină o viață întreagă. Acestea fiind spuse, „bicla”, după cum am văzut mai este numită pe forumuri, va respecta, mai mult sau mai puțin, următoarele repere:

Utilizare:

- preponderent în oraș: acasă - serviciu - acasă (6-7 km dus-întors) ( drum asfaltat, unele porțiuni de pământ/pietriș);

- ocazional prin parcuri și drumuri line de pădure (fără drumuri de munte, accidentate sau dificile, fără urcări sau coborâri abrupte);

Stil de mers:

- liniștit, non-agresiv;

- ar fi ideal să ajung la birou fresh... nu leoarcă de transpirație;

Specificații tehnice (țineți-vă bine...):

- single speed sau cu 3 viteze încorporate în butuc (nu cred că voi avea nevoie de mai mult);

- cadru Al, CrMo, poate chiar oțel?;

- furcă fixă;

- frâne V-brake sau clasice („pe pedală” - din lipsa terminologiei potrivite);

- roți de 28 de țoli (preferabil);

- jante duble din Al (nu știu dacă e necesar sau nu... sunt ceva gropi/borduri/canale descoperite pe ici pe colo, dar pot fi evitate la o adică...);

- fiabilă (prefer să nu trebuiască să întorc capul din când în când să văd dacă am lăsat ceva piese în urma mea);

- reglaje minime (opțional, dar preferabil);

- comodă și, preferabil, ușoară;

- poate să fie și cu cadrul tip de „damă”.

Accesorii:

- bec frontal (preferabil dinam) și stopuri, aripi și apărătoare pentru lanț (opționale - presupun că se pot cumpăra/atașa și ulterior);

- portbagaj, cric, sonerie (preferabil, dar se pot achiziționa și ulterior);

Specificații tehnice ale utilizatorului:

- 177 cm;

- 75 kg;

- brațe lungi;

- orientat către contemplație și introspecție (se coroborează cu Stilul de mers);

- poziție adoptată: verticală/sportivă, dar nu aplecată (ca la cursieră);

Financiar:

- buget: 500-800 lei - nu vreau să investesc mai mult într-o bicicletă pe care, la un moment dat o voi schimba (poate și așa e prea mult);

- preferabil s-h.

După ce am înșirat toate aceste „pretenții” pot spune că sunt dispus să fac și compromisuri. Reperele respective sunt doar simple repere și nu condiții obligatorii, ce ar trebui să poată trasa conturul general al bicicletei pe care o caut.

Ca să nu se poată spune că sunt în totalitate leneș am identificat ca potențiale surse de achiziție:

- diverse magazine online;

- site-ul निषिद्ध.

Următoarele biciclete mi-au atras atenția din varii motive, mai mult sau mai puțin obiective (aspect, preț, piese, localizare):

Biciclete Olandeze

Ciclop.eu - http://www.ciclop.eu...te-second-hand/

Highlander Black - http://www.निषिद्ध...de-vanzare.html

Gazelle Cayo - http://www.निषिद्ध...zelle-cayo.html

Batavus old dutch - http://www.निषिद्ध...-old-dutch.html

Batavus sprint aliura - http://www.निषिद्ध...int-aliura.html

Diverse OKazii:

http://www.निषिद्ध...n-germany-.html

http://www.निषिद्ध...ama-merida.html

http://www.निषिद्ध...e-170-euro.html

http://www.निषिद्ध...-vaterland.html

http://www.निषिद्ध...california.html

http://www.निषिद्ध...ser-clasic.html

http://www.निषिद्ध...ni.html#galerie

Neuzer Nelson - http://www.playbike....?id_produs=4710

Neuzer Beach cruizer - http://www.निषिद्ध...ch-cruizer.html

Biciclete ce pot fi probate fizic în localitatea natală:

http://www.निषिद्ध...pret_desc&atf=1

Aștept, cu umilință și respect, sugestii, păreri, sfaturi și îndrumări diverse. Aș aprecia, de asemenea, comentarii riguroase referitoare la alegerile făcute.

Mulțumesc pentru ajutor!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru conditiile descrise, criteriile ce trebuie indeplinite de bicicleta (cele trecute de tine la "specificatii tehnice") sunt bine alese. Eu as renunta la far alimentat cu dinam si as alege far si stop cu leduri, alimentate cu baterii sau (preferabil) cu acumulatori reincarcabili.

Problema e insa suma disponibila. Pentru o bicicleta noua si accesoriile respective, nu iti ajung 500-800 de lei. Cred ca nici daca dublezi suma nu e destul. Iti ramane doar varianta second hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Văd că ţi-ai făcut temele foarte bine. Cîteva observaţii:

* Ţi-aş recomanda măcar 3 viteze, nu single speed. Consider că e nevoie de un minim de variaţie în funcţie de condiţiile de trafic, vînt din faţă sau spate etc. Fac parte dintre cei care consideră că bicicleta trebuie să se adapteze la om, nu invers.

* în mod normal 3 viteze în butuc ar fi ok. Dar dacă n-ai mai mers constant pe bicicletă e probabil să nu alegi corect roţile dinţate pentru angrenaj respectiv roata spate, deci să nu obţii raportul ideal pentru tine. în locul tău aş merge deocamdată fie pe un angrenaj triplu clasic de MTB (28/38/48 sau pe acolo), fie pe o singură foaie cu 38, 40 sau 42 de dinţi, respectiv 6-7 pinioane pe spate. în timp, vei observa ce combinaţii de viteze foloseşti cel mai des şi vei putea alege în viitor un single sau un butuc de 3 în cunoştinţă de cauză.

* "Uşor" nu prea se potriveşte cu cerinţa de confort şi materialul oţel. Vei avea cel mai probabil o greutate complet echipată în jur de 15kg. Ceea ce nu e rău, nu lăsa acest aspect să te obsedeze prea mult, mai ales că înclini spre o călătorie relaxată. în general se face un compromis între viteză şi confort, ori într-o parte ori în alta.

* Că veni vorba de confort vs viteză, şi apropo şi de cererea "să nu transpir", asta se obţine cu o poziţie semi-verticală. Pe o bicicletă bine aleasă poţi obţine 20km/h din poziţia asta fără probleme.

* Foarte mare atenţie cu sursele de achiziţie SH. E preferabil să apelezi la surse pe care ţi le poate recomanda cineva dacă o iei "pe nevăzute", sau să te uiţi la ele personal (dar se presupune că te pricepi).

* La orice bicicletă SH, cu unele excepţii notabile, pune deoparte ~100 de lei în afara preţului de achiziţie pentru eventuale înlocuiri de consumabile uzate. Candidaţii primari sînt anvelopele (minim 30 bucata), camerele (~12 bucata) şi saboţii de frînă (10 lei perechea) -- deci ar însemna 105 lei înlocuirea tuturor, plus manopera mecanicului. Apoi, e foarte probabil să trebuiască să înlocuieşti şaua cu una mai potrivită ţie, dacă nu apuci s-o probezi înainte -- mai costă şi şaua ~50 de lei.

* Rezistă tentaţiei să cheltui foarte mult. Ţi-aş recomanda un buget maxim de 500. Şi începi să pui deoparte imediat alţi 500 pentru următoarea. Bicicleta de oraş este un consumabil ieftin. Ţi se va fura sau vei vrea ceva diferit, invariabil. "Veteranii" ajung deseori să menţină două biciclete simultan (sau mai multe, dacă au loc pentru ele...)

* De diferenţa între 500 şi 800 îţi recomand să investeşti într-un antifurt serios. Avem colegi de forum care fac periodic comenzi comune spre acel magazin online, pentru a reduce costul transportului.

* Tot în ideea asta, mergi pe accesorii ieftine sau mobile. Aripi şi portbagaj ieftine, lumini care se pot demonta şi lua cu tine, deci în caz de furt pierzi cel mult suportul fix. Posibile sugestii, sau ca să-ţi faci nişte idei.

Despre sursele de achiziţie:

* Vezi că la Ciclop numai cele care au "adaugă la coş" sînt disponibile. Şi le cunosc oferta, dacă n-a mai apărut ceva nou între timp nu cred că au nimic pe mărimea ta. Poţi să te uiţi la Batavus Allegro, dar are standover de 81cm, deci ar merge dacă ai 85cm sau mai mult între fund şi sol (încălţat).

* Alte sugestii: BykeService, din Cluj, mai precis categoria "trekking". Sînt în stare decentă, preţuri aproape ok (te poţi tîrgui cu ei, cam toate bicicletele lor ar merita o ajustare de 50-100 de lei în minus). Asta cu atît mai mult cu cît vei avea mici ajustări de făcut (schimbătoare, frîne) respectiv înlocuit consumabile (saboţi de frînă, poate chiar anvelope), deci aşteaptă-te la un mers la un magazin la o mică revizie şi încă 50 de lei cheltuială, plus transportul care e 40 de lei. Asta (revizia, consumabile), repet, este valabil la orice sursă de achiziţie SH.

* O alternativă este colegul nostru de forum Lucian care îţi poate face ceva la comandă, dă-i un mesaj privat şi roagă-l să se uite la cerinţele tale. Cu avantajul că ce vine de la el nu va avea problemele de mai sus cu consumabilele-surpriză!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua , sper ca nu e problema ca ma bag si eu in seama in acesta discutie .

Eu ti-as recomanda un bike cu mai multe viteze , eu unul vad la bicicletele cu mai multe viteze doua asa zise probleme : 1) investitia mai mare / 2) intretinerea mai scumpa. Cu o bicicleta cu mai multe viteze vei vedea ca poti pedala cu diferite cadente sau de exemplu cu ajutorul pinioanelor multiple poti pastra aceasi cadenta si pe o urcare si pe plat , pe cand daca ai single speed nu vei putea pastra acelasi cadenta tot timpul , iar cand vei avea de urcat ceva vei depune efort mai mare si vei transpira mult mai usor . Insa single speedul are avantajele lui : costul mai mic + costurile de intretinere sunt mai scazute + greutate in minus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alexandria e oras de campie, deci s-ar putea descurca si cu un single speed.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arunca un ochi si pe pe site la Decathlon. Cred ca ti s-ar potrivii un Elops 3 II (e 900 RON, dar nu cred ca mai au in stoc. Te lamuresti cel mai bine cu un mail sau telefon la ei) ELOPS 3 II

Cu cadru "tip dama" : Elops 5 ( cu 3 viteze integrate in butuc Shimano Nexus ) Elops 5 sau Elops City: Elops City

Au avantajul garantiei de 5 ani la cadru si 2 ani piesele.

Asemanator lui Elops 3 II, ar mai fi si Kellys Result Kelly's RESULT 2011

Iar in legatura cu Neuzer Nelson, gasesti mai multe detalii pe topicul acesta : http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/12591-bicicleta-neuzer-nelson/ (in caz ca nu l-ai vazut/citit deja)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Văd că ţi-ai făcut temele foarte bine. Cîteva observaţii:

Mulțumesc frumos! Am notat observațiile!

Buna ziua , sper ca nu e problema ca ma bag si eu in seama in acesta discutie .

Eu ti-as recomanda un bike cu mai multe viteze , eu unul vad la bicicletele cu mai multe viteze doua asa zise probleme : 1) investitia mai mare / 2) intretinerea mai scumpa. Cu o bicicleta cu mai multe viteze vei vedea ca poti pedala cu diferite cadente sau de exemplu cu ajutorul pinioanelor multiple poti pastra aceasi cadenta si pe o urcare si pe plat , pe cand daca ai single speed nu vei putea pastra acelasi cadenta tot timpul , iar cand vei avea de urcat ceva vei depune efort mai mare si vei transpira mult mai usor . Insa single speedul are avantajele lui : costul mai mic + costurile de intretinere sunt mai scazute + greutate in minus.

Notat!

Arunca un ochi si pe pe site la Decathlon. Cred ca ti s-ar potrivii un Elops 3 II (e 900 RON, dar nu cred ca mai au in stoc. Te lamuresti cel mai bine cu un mail sau telefon la ei) ELOPS 3 II

Cu cadru "tip dama" : Elops 5 ( cu 3 viteze integrate in butuc Shimano Nexus ) Elops 5 sau Elops City: Elops City

Au avantajul garantiei de 5 ani la cadru si 2 ani piesele.

Asemanator lui Elops 3 II, ar mai fi si Kellys Result Kelly's RESULT 2011

Iar in legatura cu Neuzer Nelson, gasesti mai multe detalii pe topicul acesta : http://www.ciclism.r...-neuzer-nelson/ (in caz ca nu l-ai vazut/citit deja)

Cum rămâne cu acele cadre din oțel Hi-ten? Ideea generală pe care am prins-o este că lumea se cam ferește de ele. Aș putea presupune că nu sunt fiabile în condiții ceva mai extreme...

Considerând că ambele design-uri sunt apreciate, până la urmă, ar trebui să urmăresc o bicicletă hardtail/trekking sau una utilitară?

Despre asta ce spuneți?

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

astfel de biciclete gasesti si in targurile de vechituri gen talciog sau obor. nu e neaparat nevoie sa tio cumperi dupa net. cunosteam cateva persoane care aduceau biciclete vechi de prin "afara", la un pret f. bun, incearca sa cauti astfel de persoane sau in locurile de care tiam spus mai sus. asta e ideea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum rămâne cu acele cadre din oțel Hi-ten? Ideea generală pe care am prins-o este că lumea se cam ferește de ele. Aș putea presupune că nu sunt fiabile în condiții ceva mai extreme...

De acord, dar condiţii extreme înseamnă şocuri foarte puternice. Dacă ai face salturi sau downhill cu ele n-ar fi recomandat, dar pentru mers pe stradă sînt arhisuficiente.

Considerând că ambele design-uri sunt apreciate, până la urmă, ar trebui să urmăresc o bicicletă hardtail/trekking sau una utilitară?

Cred că ai încurcat puţin termenii. Hardtail înseamnă orice bicicletă care nu are suspensie pe spate. Ai vrut să spui MTB? Şi nici "utilitară" nu mi-e prea clar ce înseamnă.

Despre asta ce spuneți?

Pare foarte ok. Echipată de oraş, frînă V pe faţă şi probabil de picior pe spate, 3 viteze în butuc. Vezi să se potrivească mărimea. Cam singurul cusur, dacă ar fi să fiu cîrcotaş, ar fi lipsa unui retrovizor.

PS: Dacă o iei şi are cumva maneta de frînă simetrică îţi recomand s-o muţi pe dreapta după ce-o primeşti şi să te obişnuieşti cu ea aşa. Mînă stîngă o tot ridici de pe ghidon cînd semnalizezi şi ideal ar fi ca frîna principală (de faţă) să rămînă sub control în permanenţă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna. Din toamna anului trecut sunt in cautarea unei biciclete care sa o utilizez pentru deplasari la job (drum asfaltat, unele portiuni cu panta) in weekenduri pentru iesiri atat pe sosea cat si prin padure/munte (terenuri nu foarte accidentate/abrupte), ocazional iesiri pe trasee mai lungi ( mici excursii de 2-3 zile pe o dist. de max.200-300km) dar am in vedere si participarea la unele concursuri (categ.amatori) care vor avea loc in judet chiar in judetele limitrofe.

Initial am cautat MTB 26er dar de o luna m-am reorientat spre MTB 29 er.

Bugetul este maxim 2800 lei,(initial am pornit cu o suma mai mica si cu mari eforturi am ajuns la 2800), am 1.80 m/75kg si in urma cautarilor m-am oprit la:

1.http://www.bykeservice.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1301&category_id=103&option=com_virtuemart&Itemid=29

2.http://www.marosbike.ro/preturi_BICICLETE_-_MTB_XC_Hardtail/Bicicleta_Focus_Red_Skin_3.0_29er_2011-3211.html

3.http://www.bicishop.ro/Cube-Analog-29-1586.html

La focus se poate obtine reducere pana la aprox.2.800 lei.

Mentionez ca focusul si merida le-am vazut chiar le-am si probat. Bicicleta cube nu o pot proba deoarece nu este in oras, doar daca o comand online.

Avand in vedere ca cele trei modele sunt la acelasi pret, va rog sa ma ajutati cu unele sfaturi tehnice si ce model imi recomandati.

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu as alege Focusul si nu neaparat pt ca detin tot Focus, ci pt simplul fapt ca are furca mai buna,

iar celelalte componente daca vei avea nevoie sa le schimbi pe viitor va fi mai ieftin decat sa schimbi furca.

Parerea mea :-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la Focus redskin 3.0 2011: Am observat ca schimbatorul pt. pinioane este deore simplu si nu deore shadow insa nu stiu anul. Cum pot afla ?

Exista posibilitatea ca o bicicleta model 2011 sa fie echipata cu un schimbator spate deore model din anii anteriori ? ( 2010, 2009 ? )

Schimbatorul fata este Shimano FD-M591, sa inteleg ca este deore din 2011 ?

Pe bratul pedalier este inscriptionat Shimano FC-M431. Am cautat pe net si am vazut ca acest model corespunde clasei Alivio de la Shimano. Este bun, tinand cont ca doresc sa particip si la unele concursuri la categoria "amatori" ?

Am gasit pe net dupa multe cautari ceva informatii despre modelul focus redskin 3.0 2011 din care am constatat ca furca reprezinta punctul forte iar franele punctul slab al modelului respectiv. Este adevarat ? Despre celelalte componente ale bicicletei ( schimbatoare, angrenaj . ) ce parere aveti tinand cont de pretul bicicletei ?

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@haiducul1

Acelasi tip de schimbator am si eu pe Focusul meu, este model Deore simplu.

Eu sunt multumit de el, daca este reglat bine schimba fara probleme pe orice tip de traseu, in regim amatorial.

Franele nu sunt cine stie ce, dar stiu de la un prieten cu Focus Whistler ca este multumit, are mai mult de 1000Km cu ele si nu se plange.

Oricum la stilul de mers pe care l-ai enuntat mai sus nu cred sa ai probleme cu ele, atata timp cat nu le lovesti si daca le aerisesti cand este cazul.

Celelalte componente sunt bune si ele (jante, ghidon, pipa, sa, tija sa, etc.) adica sunt destul de rezistente, sunt mai grele fata de altele mai bune, dar asta nu inseamna ca o sa ai probleme cu ele.

Pretul bicicletei eu zic ca este bunicel (ma refer la cel redus 2870 lei), avand in vedere ca vorbim de un 29er.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce parere aveti despre?

Ce vrea să facă cu ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc tuturor celor care mi-au răspuns. Bicla pe care am ales-o, încadrându-mă în bugetul propus, este un Ghost 1800 Trekking TR 2011 absolut impecabil! Mulțumesc tuturor celor ce au făcut posibil acest lucru!

Topicul se poate închide!

Mulțumesc ciclism.ro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !

Ca sa nu mai deschid un alt topic o sa postez aici o intrebare :

Merita achizitionata aceasta bicicleta :

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată ?

Sau are probleme tehnice ? Ma refer la furca in primul rand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postez aici pentru ca sunt in aceeasi situatie ca initiatorul topicului. Caut o bicicleta pt prietena mea pe care sa o foloseasca la plimbari preponderent în oraș (bucuresti) si ocazional prin parcuri și drumuri line de pădure (posibil baneasa si otopeni). Cerintele ei : "bicicleta cu cadrul de fata, care sa prinda viteza si sa pedalez usor "

Dupa ce am citit forumul acesta am ajuns la concluzia sa nu caut un mtb ci o bicicleta cu roti de 28 cu 3 viteze sau cel mult o foaie si 6-7 pinioane. Am gasit cateva biciclete care-i plac dar nu ma hotarasc care i mai buna si care si merita pretul. Ma puteti ajuta, va rog ?

http://www.bykeservice.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1119&category_id=31&option=com_virtuemart&Itemid=29

http://www.bykeservice.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1163&category_id=30&option=com_virtuemart&Itemid=29

http://www.निषिद्ध/catalog/59960926/bicicleta-augusta.html

http://www.निषिद्ध/catalog/59324023/bicicleta-ktm.html

Ma intereseaza si ce lungime sa aibe cadrul la o inaltime de ~1.74.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cosmin.tudor87: Dintre Hegglin şi Villiger eu aş merge pe Villiger, Hegglin are cam multe ciupituri pe furcă şi se văd destule şi pe cadru. Întreabă ce Înseamnă "echipament STX" la Villiger, e posibil să ai o surpriză plăcută şi să fie STX integral (frÎne, schimbătoare, butuci, angrenaj etc.) Evident, vorbim de un set din anii '90 sau mai vechi, comparativ cu seturile Shimano din ziua de azi am rămas cu impresia că era considerat undeva Între Tiagra/Alivio şi 105/Deore, deci deloc rău...

Cred că undeva În jur de 55-56cm Între tija de şa şi head-tube ar fi ok pentru 1,74, ţinÎnd cont că vorbim de poziţie de oraş, deci verticală sau semi-verticală. Deci iarăşi Villiger, Hegglin pare ceva mai scurt (ochiometric aşa).

Şi cele de pe okazii sÎnt foarte simpatice. Atenţie orice ai lua, pentru că le vei lua doar pe baza pozelor din cÎte Înţeleg. De la Byke Service am mai luat şi eu şi alţii şi am fost mulţumiţi, În sensul că ce vezi În poze e destul de realist, deşi n-ar strica să ceri şi o poză din cealaltă parte.

Înţeleg că toate patru au trecut testul gusturilor domnişoarei? Că În general aia e proba de foc... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wirespot - multumesc de raspunsuri (tot tu mi-ai dat cateva idei pentru mtbul care l-am cumparat acum cateva sapt). Exact ... au trecut testul. Dar cel mai mult ii place bicicleta augusta, care are si cadrul de 55 cm. Cred ca i cea mai buna alegere, dar nu stiu nik despre echipare (shimano positron-FH, frane concorde) si daca merita cei 300 ron ceruti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.